Vain reilun kuukauden tuo uusi älypuhelin ehti olla käyttössä

Anonyymi-ap

Niin tänään tippu lenkillä asfalttiin ja koko näyttö ihan säpäleinä ja nyt se ei toimi enää ollenkaan perkele.

KilttiMies89

39

305

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tai siis eilen se tippu. Tuotahan ei mikään vakuutus korvaa kun siinä on omavastuu 150. Huvittaisi uutta samanlaistakaan ostaa jos sekin hajoaa yhtä helposti. Joillakin nää Samsungit kuulemma hajonnut jo siitä kun pudonnut matalasta korkeudesta lattialle eikä ole ollut edes betonilattia. Korjauttaminenkin maksaa jo helposti uuden puhelimen hinnan.

Kilttimies89

• Anonyymi

Tai no ehkä tuo nyt ei kovin helposti kuitenkaan hajonnut kun asfalttiin kuitenkin putosi reilusta metristä vaikka oli suojakuori mut eihän sellanen mitään suojaa jos näyttö edellä tippuu asfalttiin vaikka puolenkin metrinki korkeudelta. Kuulemma joillakin on kuitenkin puhelin kestänyt tuollaistakin pudottelua mut eihän se meikäkäisen tuurilla mitään kestä. Tiedä sitten olisko auttanut panssarilasikaan tai semmonen kännykkäkotelo mut tämä nyt on taas jälkiviisautta.

KilttiMies89

• Anonyymi

Juu ei ne oikein kestä.

Oli kiva kun näki sun aloituksen,
      oon miettiny kuin voit.
      Kiitos,
      tuli parempi fiilis ni voin taas koittaa nukahtaa uudelleen.

-orig-

• Anonyymi

Mukava kuulla että vielä ainakin jotain kiinnostaa mun vointi.

KilttiMies89

• Anonyymi kirjoitti:

KilttiMies89

Tietty kiinnostaa.
        Vaikken tiiä ees kuka oot.

• Anonyymi kirjoitti:

KilttiMies89

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/1021664/Motorola-G06-puhelin-64-4-Gt-Tapestry#list=OZCYkRnMucInMtlKnvROjnvRSbnMdGFn7VSKnMdD3u

Toi vois olla ihan hyvä....
        Itellä joku tollanen myöskin.

• Anonyymi
        originalpieninainen kirjoitti:

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/1021664/Motorola-G06-puhelin-64-4-Gt-Tapestry#list=OZCYkRnMucInMtlKnvROjnvRSbnMdGFn7VSKnMdD3u

Toi vois olla ihan hyvä....
        Itellä joku tollanen myöskin.

Pitää laittaa harkintaan vaikka tuo Honor on kyllä vielä 50 euroa halvempi paikallisessa kodinkoneliikkeessä. Sitä en tiedä onko kuitenkaan riittävän hyvä tuo Honor mut kestäväksi sitäkin mainostettiin. Tosin onhan näitäkin lupauksia nähty että jotain tuotetta mainostetaan kestäväksi ja silti on hajunnut heti.

https://www.veikonkone.fi/6936520876105-honor-x5c-plus-4gb-64gb-puhelin

• Anonyymi

Taisi sitten olla joku halvempi malli? Itse ostin viimeksi 60e 5g älyn. Vähän liiankin hyvä
      Ei kans kiinnosta maksaa vakuutusyhtiöille ostan aina uuden puhelimen. Tosin olen alkanu käyttään niissä noita kumikuoria. Tässä 60e puhelimessa oli sekin jo mukana.

• Anonyymi

129 euroa maksoi puhelin ja oli kumikuori siinäkin mut eipä se mitään auttanut täysin hajalla puhelin ja tosiaan vain kuukauden ehti olla.

KilttiMies89

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

129 euroa maksoi puhelin ja oli kumikuori siinäkin mut eipä se mitään auttanut täysin hajalla puhelin ja tosiaan vain kuukauden ehti olla.

KilttiMies89

Tai siis ei ollut mukana edes se kumikuori siinä vaan sekin maksoi erikseen 25 euroa ja lautrikin tietty maksoi erikseen eli yhteensä jotain 163 euroa.

KilttiMies89

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KilttiMies89

🫤😟voi ei. Otan osaa. Kurjaa se silti on

• Anonyymi

Muutaman lasikantisen virsikirjan olen rikkonut pudottamalla, mutta tähän viimeisimpään ostin reilu vuosi sitten heti uutena "lompakkokuoret".

Ei ole hajonnut ja näyttökin on naarmuton.
      On pudonnut kymmeniä kertoja asfaltille ja lattialle.

Itse asiassa kun tässä on korttitaskut, lompakkoa ei tarvitse erikseen raahata mukana, ja kaiken voi hukata kerralla....

• Anonyymi

Samoinko kävi edelliselle etkä mitään oppinu nytkään puhelimen vikahan se on et meni tippumaan puhelimillahan on jalat ja kädet

• Anonyymi

Miten niin olihan se edellinen ollut mulla jo 8 vuotta ja siitä oli akku jo muutenkin ihan sökönä. Eikös noita nykyään joudu uusimaan keskimäärin 3-5 vuoden välein ilman mitään kolhujakin siis. Mut nää nykypuhelimet on niin liukkaita ja helvetin isoja kolleroita että helposti lipeää näpeistä kun selaa ulkona lenkkeillessä. Lisäksi olin valvonut varmaan monta yötä ja vähän ryypiskellyt pitkästä aikaa niin sekin varmaan vaikutti ettei pysy tavaratkaan enää käsissä.

KilttiMies89

• Anonyymi

Oliks se sellanen yli tonnin uusi älypuhelin?
      Mulla on jotain 8 vuotta vanha Huawei älypuhelin.
      Siihen ei saa edes sitä lidlin äppiä, kun käyttöjärjestelmä on vanha.
      Näytössä on halkeamia, vaikka oli panssarilasi, niin tippu ja näytössä viiruja.
      Kyllä se vielä toimii.
      Älypuhelimeen en satasia rahaa laita.
      Vanhoissa kännyköissä oli suojakotelossa sellainen lenkki, josta sen sai roikkumaan, niin ei päässyt putoamaan.

Ätmi

• Anonyymi

No ei onneksi ollut kuin 129 euron puhelin mut kyllä se oli kerrasta hajalla kun ensimmäisen kerran asfalttiin putosi. Harmittaa se silti kun vakuutuksessakin omavastuu on vähintään 150 euroa joten eipä sieltä ainakaan korvauksia tule ja tuskin tulee puhelimen valmistajaltakaan korvauksia. Ei ole vielä aikaisemmin näin käynyt puhelimien kanssa että olis asfalttiin tippunut tai en ole varma tippuiko edellinenkin kerran asfalttiin mut ei tainnut tulla silloin naarmuakaan ja toimi vielä monta vuotta sen jälkeen ihan ok. Tuo odellinen Samsung oli varmaan jo lähemmäs 8 vuotta vanha kun pudotin sen kylpyhuoneen betonilattialle niin silloin näyttöön tuli iso halkeama ja toimi vielä noin kuukauden kunnes hajosi lopullisesti. Näköjään ihan tuurista kiinni nämä asiat että hajoaako heti kerrasta kun pudottaa tai kolauttaa johonkin vai säilyykö ehjänä.

KilttiMies89

• Anonyymi

Samsungin xcoverit näyttävät kestävän kolhuja.
      Tai siis ainakin tämä on kestänyt jo monta vuotta.
      Tosin siinä on päällä mukanahkainen kotelo.

• Ja enkä taaskaan muistanut.

• Anonyymi

Mulla oli joskus xcover mut muistaakseni sellainen hajos multa itsekseen jo parin vuoden päästä niin että näyttö vain sammu eikä sitä saanut päälle enää ja akkua oli kyllä paljon jäljellä. Laitoin lataukseen ja yritin laittaa sitä päälle mutta ei tapahtunut enää mitään. Akkukin siitä tyhjeni suhteellisen nopeasti että piti olla lähes jatkuvasti laturissa kiinni. Muistiakin tuossa oli kovin rajallisesti. Voi olla niin että sitä ei saa tehokasta, kestävää ja halpaa luuria samassa paketissa ainakaan enää nykypäivänä.

KilttiMies89

• Anonyymi kirjoitti:

Mulla oli joskus xcover mut muistaakseni sellainen hajos multa itsekseen jo parin vuoden päästä niin että näyttö vain sammu eikä sitä saanut päälle enää ja akkua oli kyllä paljon jäljellä. Laitoin lataukseen ja yritin laittaa sitä päälle mutta ei tapahtunut enää mitään. Akkukin siitä tyhjeni suhteellisen nopeasti että piti olla lähes jatkuvasti laturissa kiinni. Muistiakin tuossa oli kovin rajallisesti. Voi olla niin että sitä ei saa tehokasta, kestävää ja halpaa luuria samassa paketissa ainakaan enää nykypäivänä.

KilttiMies89

No mulla on pitkään ollu samsungi, en muista xcoveria, mutta ainakin a puhelimet on selvästi hepposempia ja kevyempiä ja s puhelimet huomattavasti tukevampia. Mutta mulla meni kyllä s puhelimestakin takakansi rikki. Enkä viittiny enää vanhaan puhelimeen vaihtaa, kun ne päivityksetkin oli loppumassa. Tässä nykyisessäkin oli ongelmaa, kun en saanu sitä auki. Ei siis saanu sitä aloituskuviota piirrettyä. En muista miten siitä selvisin, mutta nyt kuitenkin toimii.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

No mulla on pitkään ollu samsungi, en muista xcoveria, mutta ainakin a puhelimet on selvästi hepposempia ja kevyempiä ja s puhelimet huomattavasti tukevampia. Mutta mulla meni kyllä s puhelimestakin takakansi rikki. Enkä viittiny enää vanhaan puhelimeen vaihtaa, kun ne päivityksetkin oli loppumassa. Tässä nykyisessäkin oli ongelmaa, kun en saanu sitä auki. Ei siis saanu sitä aloituskuviota piirrettyä. En muista miten siitä selvisin, mutta nyt kuitenkin toimii.

Itsellä oli Samsung A16 Lte tämä joka eilen tippui asfalttiin ja hajosi.

KilttiMies89

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsellä oli Samsung A16 Lte tämä joka eilen tippui asfalttiin ja hajosi.

KilttiMies89

No eikai se auta kuin ostaa piakkoin uusi kun ei voi oikein ilmankaan olla vaikka pelkään että käy senkin kanssa nopeasti samalla lailla.

KilttiMies89

• Anonyymi kirjoitti:

No eikai se auta kuin ostaa piakkoin uusi kun ei voi oikein ilmankaan olla vaikka pelkään että käy senkin kanssa nopeasti samalla lailla.

KilttiMies89

Joku tommonen a mullakin oli ennen. Mulla oli siinä panssarilasi ja takakannen suoja, niin pysy ehjänä. Tietenkin se panssarilasi oli ihan tuusan nuuskana, mutta sen vaihdoin. Annoin sen sitten äitille. Ja sen jälkeen s puhelin. Tää nykyinen on se joka sinne vessanpyttyyn putos, josta tein alotuksenkin ja hyviä neuvoja täältä sain. Ihan täys toimiva puhelin on tää vielä. Semmosta se vähän on kun on monta rautaa tulessa niin sattuu ja tapahtuu. Täytyy välillä oikein sanoo itelle, että jaksaa jaksaa. Niin sitten taas jaksaa, mutta ei se tätä koheltamista vähennä. Nytkin on ranteet ja polvi kipeenä, kun tein äkkikäännöksen matolla ja se lähti alta, mutta puhelin pysy ehjänä. Tässä on siis se lompsakuori.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Joku tommonen a mullakin oli ennen. Mulla oli siinä panssarilasi ja takakannen suoja, niin pysy ehjänä. Tietenkin se panssarilasi oli ihan tuusan nuuskana, mutta sen vaihdoin. Annoin sen sitten äitille. Ja sen jälkeen s puhelin. Tää nykyinen on se joka sinne vessanpyttyyn putos, josta tein alotuksenkin ja hyviä neuvoja täältä sain. Ihan täys toimiva puhelin on tää vielä. Semmosta se vähän on kun on monta rautaa tulessa niin sattuu ja tapahtuu. Täytyy välillä oikein sanoo itelle, että jaksaa jaksaa. Niin sitten taas jaksaa, mutta ei se tätä koheltamista vähennä. Nytkin on ranteet ja polvi kipeenä, kun tein äkkikäännöksen matolla ja se lähti alta, mutta puhelin pysy ehjänä. Tässä on siis se lompsakuori.

Tuota olen usein itsekkin miettinyt että ihme kun en vielä koskaan ole onnistunut puhelinta vessanpönttöön pudottamaan.

KilttiMies89

• Anonyymi

Aloittajalle taitaa sopia doron puhelimet ne on tehty kestämään eli doro ja jätetään älypuhelimet nuoremmille

• Anonyymi

Eli aloittajalle on tullut aika hankkia doro puhelin

• Anonyymi

Iästäkö se nyt on kiinni? Kakaroiltako puhelimet sitten ei koskaan kädestä putoa? En ole mikään vanhus. Olen kuitenkin vasta 36-vuotias tai kohta 37.

KilttiMies89

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli aloittajalle on tullut aika hankkia doro puhelin

Väitätkö että olen joku dementikko?

KilttiMies89

• Anonyymi

Mites sitten tommonen 79 euron Honor? Kestääkö kolhuja kuinka? Vai hajoaako jo siitäkin jos pudottaa vaikka puulattialle?

KilttiMies89

• Miksi et laita nahkakoteloa? Itsellä on nahkakotelo korttipaikoilla ja sen lisäksi suojalasi. Hyvin on kestänyt, vaikka miljoona kertaa on lentänyt lattialle. :)

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Miksi et laita nahkakoteloa? Itsellä on nahkakotelo korttipaikoilla ja sen lisäksi suojalasi. Hyvin on kestänyt, vaikka miljoona kertaa on lentänyt lattialle. :)

Olen niin laiska ja myös kädetön etten jaksanut ostaa semmosta kun se pitää myös asentaa paikoilleen . Vanhassa oli nahkakotelo mutta kyllästyin siihen ja revin sen siitä irti ja heitin meneen kun oli mun mielestä jotenkin ärsyttävä käyttää. Koen sen myös jotenkin liian vaivalloiseksi asentaa ja puhelimesta tulee taskuun laitettaessa omaan makuun liian iso jos on nahkakotelo. Varsinkin kun nää älypuhelimet on nykyään jo muutenkin paljon isompia kuin vaikka 10 takaperin.

KilttiMies89

• Anonyymi kirjoitti:

Olen niin laiska ja myös kädetön etten jaksanut ostaa semmosta kun se pitää myös asentaa paikoilleen . Vanhassa oli nahkakotelo mutta kyllästyin siihen ja revin sen siitä irti ja heitin meneen kun oli mun mielestä jotenkin ärsyttävä käyttää. Koen sen myös jotenkin liian vaivalloiseksi asentaa ja puhelimesta tulee taskuun laitettaessa omaan makuun liian iso jos on nahkakotelo. Varsinkin kun nää älypuhelimet on nykyään jo muutenkin paljon isompia kuin vaikka 10 takaperin.

KilttiMies89

No joo, puhelin ei enää siinä vaiheessa ole ns. perstaskumallia.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Osaako kukaan täällä sanoa sopiiko Samsung Galaxy A16 20W pikalaturi Honor X5C Plus puhelimeen? Kysyn sillä kun laturi on uusi ja ehjä että jos se sama laturi kävisi tuohon toiseenkin puhelimeen jos päädyn sen ostamaan. Vaikka kai sekin tosiaan yhtä helposti hajoaa ainakin jos asfalttiin pudottaa ilman panssarilasia ja kunnon suojakuoria. Pärjäisin kyllä varmaan hyvin tuollaisella halvemmallakin älypuhelimella kun en siihen mitään ylimääräisiä sovelluksia kovinkaan paljon tarvitse.

KilttiMies89

• Anonyymi

Käsittää sopii, vissiin sulla on usb-C nyt.
        Eiks kaikis tuu piuha mukana?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käsittää sopii, vissiin sulla on usb-C nyt.
        Eiks kaikis tuu piuha mukana?

20W Usb-C Fast Wall Charger lukee laturin paketin kyljessä, laturi piti tietty tilata erikseen kun ei niitä enää nykyään myydä puhelimena mukana. Olis hyvä kuitenkin tietää että käykö tämä sama laturi Honoriin vai joutuuko ostamaan sitten uuden laturinkin.

KilttiMies89

• Anonyymi

Taitaa olla liian vähän muistia kuitenkin noissa alle 100 euron Honor puhelimissa. Kestävyyskin noissa pudotellessa voi olla niin ja näin. Sen sijaan tuo 149 euron Honor 400 Smart vakuutti. Kestävyyskin pitäisi olla huippuluokkaa jos sitä pudottelee. Tai niin ainakin luvattiin, en tiedä sitten kuinka asfalttiin pudottamisen kanssa on asianlaita. Sitä en ainakaan huvikseni lähde kokeilemaan.

https://www.youtube.com/watch?v=823Cuc7kIxw

KilttiMies89

• Anonyymi

Tuossa esittelyvideossa sanottiin että laturina toimii 35W Usb-C laturi eli joudunko sitten ostamaan uuden laturinkin kun tuon rikki menneen luurin laturi on 25W Usb-C pikalaturi? Kai se on ainakin hyvä varmistaa siellä liikkeessä ellen sitten netistä tilaa pakettiautomaattiin.

KilttiMies89

• Anonyymi

Hyvää yötä sulle.
      Toivottavasti sul on vointi paremmin ku aiemmin
      Koita säkin nukkua.

-orig-

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      259
      9698
    2. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      176
      5462
    3. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      155
      5075
    4. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      65
      4747
    5. Ootko sä nainen suuttunut

jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      189
      2268
    6. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      11
      2175
    7. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      300
      1789
    8. Minkälainen auto

Kaivatullasi on? Väri/Merkki? :)
      Ikävä
      88
      1498
    9. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      21