Hyvinkään discot 70 -ja 80-luvuilla

Anonyymi-ap

Moi. Kerään matskua Suomen discoista ja dj-kulttuureista 70 -ja 80-luvuilla mukaanlukien tanssilavat, joissa oli oma discotila. Pidän aiheista esitelmiä taka-ajatuksena luoda aiheesta lopulta kirja.
Tiedän kokemuksesta, että Hyvinkäällä oli discoja noina vuosikymmeninä. Kävin itsekin joissain dj:nä tuolloin. Nyt tarvitsisin muisteluita ja mahdollisesti kuvia ko. mestoista KIITOS,
Tietoa osoitteeseen: [email protected]

4

193

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Upstairs Club: Tunnettu ja suosittu diskopaikka, joka sijaitsi kaupungin keskustassa. Pataässä-Disco: Pekka Nurmikallion luotsaama disko, joka oli osa 70-luvun alun diskobuumia.
      Stefan ja Tiffany: Paikallisia suosikkeja, jotka muistetaan erityisesti 1980-luvun puolelta. Rautakamari: Toimi viihdekeskuksena jo 1960-luvun lopulta lähtien, ja siellä soitettiin diskomusiikkia myös 70-luvulla.
      Neliapila: Vaikka se tunnettiin perinteisempänä ravintolana, se oli olennainen osa Hyvinkään ravintolaskeneä, jossa nautittiin virvokkeita ennen siirtymistä diskoihin.

• Anonyymi00003

Siis, oliko Hyvinkäälläkin Pekka Nurmikallion Pataässä-disco tai Rautakamari. Nuo ovat mielestäni lahtelaisia discoja? Uskon sua, jos löytyy faktoja; esim. lehti-ilm8itukia.
        Mut kiitti kannanotostasi.
        Tapani

• Anonyymi00002

Täällä tuppukylässä mun kotikaupungissa (pikkukaupunki) eipä juurikaan mitään discoja ole koskaan .

Meiju suvas discopop-iskelmästä tuttu kasariluvulta muistan joo sekä eini .

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta

Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html
      Maailman menoa
      590
      1424
    2. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      43
      787
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      470
      680
    4. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      5
      539
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      34
      519
    6. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      28
      494
    7. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      490
    8. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      40
      485
    9. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      151
      438
    10. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      22
      432
    Aihe