Osaisko joku antaa neuvoja miten päästä eroon ihonsisäisistä finneistä? Minulla on ollut aknea jo ainakin 6 vuotta ja viime aikoina juuri tuollaisia ihonsisäisiä näppylöitä, eli ihon alla tuntuu valtavia patteja, ulospäin näyttävät punaisilta ja tulehtuneilta. Nämä "patit" ovat todella kipeitä ja vaikka niitä ei olisikaan kerralla montaa, koko naamaa särkee. Olen hoitanut akneani vuosien ajan voiteilla (mm. Skinoren, Differin, Brevoxyl jne.), syönyt pari antibioottikuuria (olisko ollu Tetralysal tjsp., Roaccutania EN ole syönyt), tämän vuoden puolella kävin valohoidoissa. Välillä iho on vähän parantunut, mutta nyt patit ovat taas ilmestyneet. Mikä olisi paras apu näille ihonsisäisille finneille? Mitään voiteita tuskin kannattaa käyttää, iho kuivuu vain ulkoapäin ja näyttää vaan rumemmalta. Syön tällähetkellä Harmonet-merkkisiä E-pillereitä, jotka sain ihan näiden iho-ongelmien takia. Onko kenelläkään kokemusta k.o merkkisistä pillereistä, onko kukaan syönyt niitä aknen takia? Olen kuullut että E-pillerit auttais todella hyvin akneen, mutta enpä tiedä.. Kuulemma Diane Nova auttais paremmin akneen kuin tuo Harmonet, tarvittaessa voin pillerien merkin varmaankin vaihtaa. Jos E.-pillereistä ei ole apua, mitä muita keinoja päästä eroon näistä finneistä oikein on? Alan tällähetkellä olla jo epätoivoinen kun leuassa on neljä kovaa tulipunaista pattia ja koko naamaa jomottaa!
Ihonsisäiset finnit!
12
2636
Vastaukset
- :((
no jos antibiootit ei auttanu nii sit auttaa joko diane novat (lopettamisen jälkeen akne voi palata takaisin, mut ei kaikille) tai roaccutan (yleensä pysyvästi, mut vaikea saada kuuri). Ei oo tietääkseni muita vaihtoehtoja. Akne&finnit palstalta saa enemmän tietoa.. Mä oon käyttänyt nyt 3 viikkoa sebamedin pesupalaa ja hoitogeeliä ja mielestäni on vähän auttanut, ei tuu enää niin hirveen kokoisia patteja ku ennen.. Et ehkä naama on vähän puhdistautunu..
- Saman kokenut
Hei! Ota nyt ihmeessä yhteys ihotautilääkäriin ja aloita Roacuttan kuuri. Itse kärsin aikoinaan ikävästä acnesta ja Roacuttan todella auttoi. Söin sitä vähän reilu vuoden, Ole kärsivällinen, tulos ei heti näy, mutta pikkuhiljaa varmasti! Itse lykkäsin Roaccutania siinä pelossa että acne aluksi pahenee. Paheniko? No en osaa sanoa, ehkä hiukan, mutta jos naama on muutenkin huonossa kunnossa niin siinä pelossa sitä ei kannata lykätä.
Mene käymään myös ASIANSA TUNTEVAN luontaistuotemyyjän juttusilla ja kysy mitä hän ehdottaisi. Ainakin sinkki, E-vitamiini ja maitohappobakteerit ovat hyväksi iholle! Hoida ihoasi sisäisesti syömällä hyvin ja nauttimalla lisäravinteita.
Toivottavasti saat asiasi kuntoon. Tiedän miltä tuntuu useita vuosia taistella iho-ongelmien kanssa ja se todella lyö itsetunnon nolliin. :(
Pärjäillään :) - auttaa
Saman kokenut kirjoitti:
Hei! Ota nyt ihmeessä yhteys ihotautilääkäriin ja aloita Roacuttan kuuri. Itse kärsin aikoinaan ikävästä acnesta ja Roacuttan todella auttoi. Söin sitä vähän reilu vuoden, Ole kärsivällinen, tulos ei heti näy, mutta pikkuhiljaa varmasti! Itse lykkäsin Roaccutania siinä pelossa että acne aluksi pahenee. Paheniko? No en osaa sanoa, ehkä hiukan, mutta jos naama on muutenkin huonossa kunnossa niin siinä pelossa sitä ei kannata lykätä.
Mene käymään myös ASIANSA TUNTEVAN luontaistuotemyyjän juttusilla ja kysy mitä hän ehdottaisi. Ainakin sinkki, E-vitamiini ja maitohappobakteerit ovat hyväksi iholle! Hoida ihoasi sisäisesti syömällä hyvin ja nauttimalla lisäravinteita.
Toivottavasti saat asiasi kuntoon. Tiedän miltä tuntuu useita vuosia taistella iho-ongelmien kanssa ja se todella lyö itsetunnon nolliin. :(
Pärjäillään :)Minulla myös auttoi Roacuttan kaikkialle ihooni ilmestyviin kivuliaisiin ihonsisäisiin paiseisiin. Söin sitä noin vuoden verran.
Roacuttankaan ei kuitenkaan tehnyt ihostani silkinpehmeää, se on edelleen ongelmallinen, mutta nuo vakavat paiseet hävisivät!
Eli jos olet jo ylittänyt murrosiän, niin roacuttan kuuria kannattaa harkita. Sillä on omat ikävät sivuvaikutuksensa, mutta vain kuurin syömisen ajan.
Roacuttanhan on kai A-vitamiinihappoa. Voithan kokeilla a-vitamiinin nauttimista eri muodoissa (esim porkkana) jos et halua roacuttania syödä? - nimetön
auttaa kirjoitti:
Minulla myös auttoi Roacuttan kaikkialle ihooni ilmestyviin kivuliaisiin ihonsisäisiin paiseisiin. Söin sitä noin vuoden verran.
Roacuttankaan ei kuitenkaan tehnyt ihostani silkinpehmeää, se on edelleen ongelmallinen, mutta nuo vakavat paiseet hävisivät!
Eli jos olet jo ylittänyt murrosiän, niin roacuttan kuuria kannattaa harkita. Sillä on omat ikävät sivuvaikutuksensa, mutta vain kuurin syömisen ajan.
Roacuttanhan on kai A-vitamiinihappoa. Voithan kokeilla a-vitamiinin nauttimista eri muodoissa (esim porkkana) jos et halua roacuttania syödä?Olen 16 v. Ihotautilääkäri oli sitä mieltä etten tarvitse Roaccutan-kuuria, tai että se on sitten viimeinen vaihtoehto jos mikään muu ei tehoa.. Eikös se ole kuitenkin niin rankka kuuri että pitää kokoajan käydä verikokeissa ynms.?
Olen siis nyt syönyt noita Harmonet-merkkisiä E-pillereitä vasta vähän aikaa ja sain ne nimenomaan finnien takia (tosin myös kuukautiskipujen takia) Finnejä on tullut enemmän E-pillereiden aloittamisen jälkeen, eli juuri nuo patit ilmaantuivat. Mulla on nyt myös pieniä ihottuman näköisiä finnejä käsivarsissa, rinnassa ja selässä. Onko normaalia että iho pahenee E-pillereiden aloittamisen jälkeen? Kuinka kauan yleensä menee että iho alkaa parantua (jos alkaa)? Voiko olla niin, että joillakin E-pillerit vain pahentaa tilannetta? En haluais syödä noita pilsuja turhaan, kokoajan on niiden takia ollut vatsakin kipeänä.. Kuinka pian kannattaa harkita pillereiden merkin vaihtoa? - ....
nimetön kirjoitti:
Olen 16 v. Ihotautilääkäri oli sitä mieltä etten tarvitse Roaccutan-kuuria, tai että se on sitten viimeinen vaihtoehto jos mikään muu ei tehoa.. Eikös se ole kuitenkin niin rankka kuuri että pitää kokoajan käydä verikokeissa ynms.?
Olen siis nyt syönyt noita Harmonet-merkkisiä E-pillereitä vasta vähän aikaa ja sain ne nimenomaan finnien takia (tosin myös kuukautiskipujen takia) Finnejä on tullut enemmän E-pillereiden aloittamisen jälkeen, eli juuri nuo patit ilmaantuivat. Mulla on nyt myös pieniä ihottuman näköisiä finnejä käsivarsissa, rinnassa ja selässä. Onko normaalia että iho pahenee E-pillereiden aloittamisen jälkeen? Kuinka kauan yleensä menee että iho alkaa parantua (jos alkaa)? Voiko olla niin, että joillakin E-pillerit vain pahentaa tilannetta? En haluais syödä noita pilsuja turhaan, kokoajan on niiden takia ollut vatsakin kipeänä.. Kuinka pian kannattaa harkita pillereiden merkin vaihtoa?yleensä akneen määrätään diane nova pillerit. Muut merkit saattaa tosiaan vaan pahentaa tilannetta. Et jos haluat e-pillereitä syödä nii kannattaa vaihtaa dianeen. Mut akne aika usein palaa lopettamisen jälkeen.
- hymy80
Diane nova ei ainakaan mulla auttanut näppyihin, mutta se taitaa olla mulle ainaskin ainoa merkki joka ei tilannetta pahennakaan!
- Auttoi mulla
Söin sitä n. vuoden ajan joskus vuonna 2000.
Koskaan (paitsi joskus skidinä) ei oo ollu iho parempi.
Tosin mulla nyt ei aknea varsinaisesti olekaan mutta välillä todella huonokuntoinen iho. (eli 1-2vk kuussa ja sit taas parempi)
Vuotohäiriöitä Diane Novasta kyllä voi tulla -toisaalta mulle ei meliane, cileste, gracial tai marvelonkaan sovi samasta syystä.
- nimetön
Onko kenelläkään kokemusta Harmonet-merkkisistä E-pillereistä? Siis aknenhoitomielessä, ovatko auttaneet??
- ...
Käytin ensin Diane Novia ja vaihdoin Harmonettiin, koska ovat matalahormonisemmat. Itse en huomannut ihossani mitään muutosta, kärsin finneistä. Tarkoitan siis, että niin Novat kuin Harmonetitkin vähensivät finnejä:) Nyt olen lopettanut pillerit, ja naamaani ilmestynyt (Reilu puoli vuotta lopettamisesta...) finnejä, koko ajan muutama leuassa, mutta vieläkin ihomi paremmassa kunnossa, kun ennne, e-pilsuja, tosin söinkin niitä monta vuotta... Itse suosittelen apteekista Lois Widimerin finnipuikkoa, maksaa n.7euroa, (riittoisaa) jota laitetaan heti finnin päälle kun se alkaa tuntua. Muutaman kerran päivässä lisää ainetta, ja ainakin minulla finnit kuivuvat pois n. vuorokaudessa:) Myös muita vastaavia tuotteita olemassa, mutta niitä en ole kokeliilut...
- ... :))
Hei,
suositteleisin Sulle kyllä ihan asiantuntevaa kosmetologia, jolta saat aineet kotihoitoa varten. Nuo hormonivalmisteet ja Roaccutan ovat sen verran rankkoja elimistölle, ettei kannata leikkiä niillä - varsinkin, kun tulokset eivät ole aina 100%!
itselläni oli hirveä ihonalainen kystinen akne yli 10 v. sitten (johtui ehkä ylihoitamisesta, sekä Suomen kovasta pakkasilmastosta, joka tukkeutti ihohuokoset täysin.) ... mitkään apteekin ns. aknehoitoaineet eivät auttaneet, päin vastoin vain kuivattivat pintakúivan ja herkän ihoni pinnan ja pahensivat asiaa.
Kasvoja tulee hoitaa hellästi, mutta tehokkaasti. Itselläni auttanut sarja oli kosmetologilta saatu Gernetic, joka maksaa kyllä enemmän kuin markettien sarjat, mutta tu´lokset olivat tehokkaat! Ärtynyt ihoni rauhoittui parissa kuukaudessa.
Minulle tehtiin myös muutama kerta Schrammekin yrttisyväkuorintaa, se hioi pois pahimmat aknearvet ja avasi tilaa terveen ihon kasvulle.
Suosittelen lämmöllä...
Ja sisäisesti just noita lisäravinteita, mutta ei kannata syödä apteekn synteettisiä vitamiineja, vaan hankkia luontaistuotekaupasta luonnonmukaisia ...
loista kesää!- ...
paljon ne gernetic tuotteet maksaa? oon just kuullu näistä,et on hyviä.. Ja saaks ihan mistä kauneudenhoitolasta vaan??.. Mäkin oon niin kyllästynyt näihin ihonlaisiin patteihin ja finneihin, mut en halua syödä mitään lääkkeitä/e-pillereitä.. ja apteekin tuotteet tosiaan vaan pahentaa ihoa..
- gernetic
... kirjoitti:
paljon ne gernetic tuotteet maksaa? oon just kuullu näistä,et on hyviä.. Ja saaks ihan mistä kauneudenhoitolasta vaan??.. Mäkin oon niin kyllästynyt näihin ihonlaisiin patteihin ja finneihin, mut en halua syödä mitään lääkkeitä/e-pillereitä.. ja apteekin tuotteet tosiaan vaan pahentaa ihoa..
Nykyään noiden tuotteiden hintahaarukka on n. 30 eurosta lähtien. Kannattaa ehdottomasti sijoittaa kunnon tuotteisiin, sen sijaan että kokeillaan monta "edullista" tuotetta. Hintaa tulisi myös antibiooteille eli muille "myrkyille", joten kyllä tuo Gernetic on vähintään yhtä hyvä valinta!
En tiedä, missä päin Suomea olet, mutta tiedän ainakin yhden hoitolan Hesassa, joka myy sarjaa. Kauneushuone Neo Kansakoulukadulla, lähellä Kamppia. Kyseinen kosmetologi hoiti minua silloin, kun kärsin aknesta vuosia sitten, ja osasi hoitaa nytkin, kun mulla on atooppinen iho:)
Luotan hänen ammattitaitoonsa, kokemusta hänella riittää vuosikymmenien ajalta.
Ellet asu lähimaillakaan pääkaupunkiseutua, kannattaa etsiä suomenkielisiä nettisivuja Googlella hakusanana Gernetic. Vastaan tulee maahantuojankin sivut, ja sieltä voi kysellä lähintä jälleenmyyjää.
Gernetic on siitä erikoinen sarja, että se tepsii moniin eri ongelmiin, jopa samat tuotteet - iho ei kuivu korpuksi, vaan tasapainottuu. Varsinaisia ihmeaineita siis :) Akne tai allergisen kuiva iho, apua löytyy.
toivottavasti auttaa Sinullakin :) Muista myös terveellinen ravinto ja runsas vedenjuonti, sisältäpäin lähtevä hoito on tärkein! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221691
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161372- 61980
Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329972- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen78816- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658