Paavali käynnisti vihan naispappeutta vastaan...

Anonyymi-ap

1. Kor. 14:34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.

353

1148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Paavali uhkasi naisia kunniaväkivallalla, jos eivät pitä huntua ja burkaa. Siksi monet miehet tykkäävät Paavalin opeista ja pitävät häntä Idolinaan.

1. Kor. 11:6

Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.

• Anonyymi00195

Ilm. 17:6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.

• Anonyymi00196

Hakutulos
        portto:ut:x
        1. Luuk. 15:30 Mutta kun tämä sinun poikasi tuli, joka on tuhlannut sinun omaisuutesi porttojen kanssa, niin hänelle sinä teurastit syötetyn vasikan.

2. 1.Kor. 6:16 Vai ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, tulee yhdeksi ruumiiksi hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi".

3. Hebr. 11:31 Uskon kautta pelastui portto Raahab joutumasta perikatoon yhdessä uppiniskaisten kanssa, kun oli, rauha mielessään, ottanut vakoojat luoksensa.

4. Jaak. 2:25 Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?

5. Ilm. 17:5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".

6. Ilm. 17:15 Ja hän sanoi minulle: "Vedet, jotka sinä näit, tuolla, missä portto istuu, ovat kansoja ja väkijoukkoja ja kansanheimoja ja kieliä.

7. Ilm. 17:16 Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ja peto, ne vihaavat porttoa ja riisuvat hänet paljaaksi ja alastomaksi ja syövät hänen lihansa ja polttavat hänet tulessa.

• Anonyymi00197
        Anonyymi00196 kirjoitti:

Hakutulos
        portto:ut:x
        1. Luuk. 15:30 Mutta kun tämä sinun poikasi tuli, joka on tuhlannut sinun omaisuutesi porttojen kanssa, niin hänelle sinä teurastit syötetyn vasikan.

2. 1.Kor. 6:16 Vai ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, tulee yhdeksi ruumiiksi hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi".

3. Hebr. 11:31 Uskon kautta pelastui portto Raahab joutumasta perikatoon yhdessä uppiniskaisten kanssa, kun oli, rauha mielessään, ottanut vakoojat luoksensa.

4. Jaak. 2:25 Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?

5. Ilm. 17:5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".

6. Ilm. 17:15 Ja hän sanoi minulle: "Vedet, jotka sinä näit, tuolla, missä portto istuu, ovat kansoja ja väkijoukkoja ja kansanheimoja ja kieliä.

7. Ilm. 17:16 Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ja peto, ne vihaavat porttoa ja riisuvat hänet paljaaksi ja alastomaksi ja syövät hänen lihansa ja polttavat hänet tulessa.

Viimeinen on eU portto joka tuhotaan.

• Anonyymi00215
        Anonyymi00197 kirjoitti:

Viimeinen on eU portto joka tuhotaan.

Eeva oli ensimmäinen nainen joka petti Adamia.

• Anonyymi00217
        Anonyymi00215 kirjoitti:

Hakutulos
        eeva:vt:x
        1.Moos. 3:20 Ja mies antoi vaimolleen nimen Eeva, sillä hänestä tuli kaiken elävän äiti.
        1.Moos. 4:1 Ja mies yhtyi vaimoonsa Eevaan; ja tämä tuli raskaaksi ja synnytti Kainin ja sanoi: "Minä olen saanut pojan Herran avulla".

2 osumaa 2 jakeessa eeva:vt:x

• Anonyymi00219
        Anonyymi00217 kirjoitti:

Hakutulos
        eeva:vt:x
        1.Moos. 3:20 Ja mies antoi vaimolleen nimen Eeva, sillä hänestä tuli kaiken elävän äiti.
        1.Moos. 4:1 Ja mies yhtyi vaimoonsa Eevaan; ja tämä tuli raskaaksi ja synnytti Kainin ja sanoi: "Minä olen saanut pojan Herran avulla".

2 osumaa 2 jakeessa eeva:vt:x

Hakutulos
        eeva:ut:x
        2.Kor. 11:3 Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan.
        1.Tim. 2:13 Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva;

2 osumaa 2 jakeessa eeva:ut:x

• Anonyymi00251
        Anonyymi00215 kirjoitti:

Raamatun mukaan luotiin kaksi eri naista, toinen maan tomusta ja toinen miehen kylkiluusta.

Miehen kylkiluusta luotu nainen on uskollinen.

• Anonyymi00275
        Anonyymi00251 kirjoitti:

Raamatun mukaan luotiin kaksi eri naista, toinen maan tomusta ja toinen miehen kylkiluusta.

Kummasta se Eeva oli luotu?

• Anonyymi00312
        Anonyymi00251 kirjoitti:

Samoin luotiin kaksi miestä. Ensimmäinen yhdessä naisen kanssa viimeisenä luoduista. Toinen yksinään tyhjään maahan ennen mitään muuta luotua. Tämäkin kiistaton totuus osoittaa meille, miten luotettavaa Jumalan sana on.

• Anonyymi00337
        Anonyymi00215 kirjoitti:

Oman poikansa kanssako se petti Aatamia, eihän silloin ollut vielä muita miehiä?

• Anonyymi

Paavalilla vankkaa sanomaa.

• Anonyymi00252

Jaak. 2:25

Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.

Ei ollut koskaan kuullutkaan puhuttavan mistään Jeesuksesta.

• Anonyymi00274

Siis paksua valetta, olen samaa mieltä.

• Anonyymi

No nyt ei ev.lut kirkon tarvitse olla ainakaan naispappien ja piispojen puutteessa, joko ovat enemmistönä ? ja kaikki sateenkaari henkisiä.

Seuraavaksi vaihtanevat alttariliinat sun muut sateenkaaren väreihin, ovathan eri rituaaliaikoja ilmaisevat värit kuitenkin liian vähäisiä.

Mulle toki sama kun en ole ollut 25 vuoteen kirkon jäsen, enkä minkään muunkaan "tuulella käyvän" tahon kuuliainen alamainen ; )

• Anonyymi

Sateenkaaret on miesten touhuja.

• Anonyymi00278
        Anonyymi kirjoitti:

Sateenkaaret on miesten touhuja.

Eikös seJumalakin ollut niitä sateenkaari miehiä, muistelen Raamatusta lukeneeni.

• Anonyymi00279
        Anonyymi00278 kirjoitti:

Eikös seJumalakin ollut niitä sateenkaari miehiä, muistelen Raamatusta lukeneeni.

On se sateenkaaren asettaminenkin alkeellinen satu.😒

• Anonyymi

Sodoman sisarien synti oli ylpeys ja välinpitämättömyys köyhistä, vähäosaisista ja laitapuolen kulkijoista.

Hes. 16:49

Sinun sisaresi Sodoman synti oli julkea itsekkyys. Hän vietti tyttärineen yltäkylläistä ja huoletonta elämää, mutta kurjalle ja köyhälle hän ei avannut kättään.

• Anonyymi00218

Kaikki ei ole kultaa, mikä kiiltää.

2. Piet. 2:19

He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

• Anonyymi

Paavali koki naiset uhkaksi itselleen.

• Anonyymi

Paavali oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta, missä kulttuuri oli talibaanien kulttuuria.

• Anonyymi00008
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta, missä kulttuuri oli talibaanien kulttuuria.

Sekin tiedetään, että Paavalin isä rikastui Roomanvallalle tekemistään palveluksista ja sai Rooman kansalaisuuden. Samoin sen sai poika Saulus.

Paavali kävi muiden nuorten rikkaiden nuorukaisten tapaan kuuluisan Gamalielein ykistyisoppilaana opiskelemassa Juutalaista uskontoa.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Sekin tiedetään, että Paavalin isä rikastui Roomanvallalle tekemistään palveluksista ja sai Rooman kansalaisuuden. Samoin sen sai poika Saulus.

Paavali kävi muiden nuorten rikkaiden nuorukaisten tapaan kuuluisan Gamalielein ykistyisoppilaana opiskelemassa Juutalaista uskontoa.

On hyvin mahdollista, että Jeesuksen kohtaama rikas nuorukainen oli juuri tuo sama Saulus Tarsolainen.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

On hyvin mahdollista, että Jeesuksen kohtaama rikas nuorukainen oli juuri tuo sama Saulus Tarsolainen.

Eikä se Stefanoksen murha ollut ainoa miehen tekemä murha..."silloinkin"....

Ap. t. 22:20

Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'

1. Joh. 3:15

Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.

• Anonyymi00102

Paavalin tärkeimpiin avustajiin kuului naisia, esimerkiksi Foibe niminen Juutalainen oppinut nainen jonka epäillään kirjoittaneen hebrealaiskirjeen. apostoli Junita oli myös nainen.

• Anonyymi00103
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Paavalihan ei osallistunut itse murhaan vaan hän hyväksyi sen. Tämäkin asia on täysin ymmärrettävää hänhän oli kiivas Juutalainen ja vahva uskossaan. Myöhemmin hän myönsi virheensä ja säilytti silti uskonsa. Jeesus oli se kenen tuloa juutalaiset odottivat.

• Anonyymi00313
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Eihän Saulus tuossa sano, että murhasi, vaan että hän hyväksyi murhan ja oli tavallaan osallisena. Jos hän mainitsee juuri tuon esimerkkinä vainoamisestaan, se kai oli hänen mielestään vakavin tapaus.

• Anonyymi00339
        Anonyymi00103 kirjoitti:

Paavalihan ei osallistunut itse murhaan vaan hän hyväksyi sen. Tämäkin asia on täysin ymmärrettävää hänhän oli kiivas Juutalainen ja vahva uskossaan. Myöhemmin hän myönsi virheensä ja säilytti silti uskonsa. Jeesus oli se kenen tuloa juutalaiset odottivat.

Paavali oli murhakoplan johtaja.

• Anonyymi00012

Miestä ei saatu vastuuseen edes murhista.

Ap. t. 22:29

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

• Anonyymi00104

Eihän Paavalia silloin murhasta epäilty.

• Anonyymi00340
        Anonyymi00104 kirjoitti:

Eihän Paavalia silloin murhasta epäilty.

Paavalilla oli Roomanvallan lupa tappaa sekä Juutalaisia että Kristittyjä, jos he ovat uhka Roomanvallalle.

Ei Paavalia saatu murhista vastuuseen.

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

• Anonyymi00013

Sopii vai ihmetellä, miten jotkut pitää valehtelevaa naisten alistajaa epäjumalanaan. Ovatko itsekin idolinsa kaltaisia? 🤔

• Anonyymi00014

Monet etsii oikeutusta ja hyväksyntää omille pahoille teoilleen tunnettujen Raamatun henkilöiden toiminnasta ja puheista.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Monet etsii oikeutusta ja hyväksyntää omille pahoille teoilleen tunnettujen Raamatun henkilöiden toiminnasta ja puheista.

"Rakas Paavali...koulukunta

Muuttuneet olosuhteet vaativat lisäopastusta ja niinpä Paavalin nimissä laadittiin uusia teoksia. Tätä kirjallisuutta kutsutaan Paavalin koulukunnan kirjallisuudeksi eli deuteropaavalilaiseksi kirjallisuudeksi. Antiikin aikana toisen nimissä julkaiseminen eli pseudepigrafia oli täysin hyväksyttävää eikä se vaikuttanut tekstin arvovaltaan. Todennäköisesti lukijat usein tiesivät, että kyse ei ollut aidoista historiallisista teksteistä. Niitä luettiin mikäli tekstin kirjoittajaksi mainittiin arvovaltainen henkilö, ja mikäli teksti oli vakuuttavaa.[35]

• Anonyymi00016

Esim. koko Markuksen evankeliumin loppuosaa ns. lähetyskäsky on jälkikäteen täysin tuntematon henkilö kirjoittanut ja se on riitaisassa kirkolliskokouksessa sinne vaan lisätty jälkikäteen.

Asiasta on varoitus -92 painoksessa Mark.16:9 kohdalla. Siksi sitä painosta vihataan, koska monet eksytykset perustuu juuri noihin Raamattuun jälkikäteen tehtyihin lisäyksiin ja muutoksiin.

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
      9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.
      [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi00017

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

Jesuiitat ottivat tuon Paavalin periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot.

• Anonyymi00018

Alkuseurakunnassa oli kommunismi ja yheisomistus.

Yksi pariskuntakin tapettiin talokaupan rahojen saamiseksi heiltä. Syy laitettiin Pyhän Hengen ja Jeesuksen piikkiin ja täydestä meni.

• Anonyymi00019

Jopa kunniamurhaa ja verikostoa puolustellaan Paavalin opeilla.

• Anonyymi00020

Paavali oli paha mies.

"Kukaan ei pitänyt omanaan sitä, minkä omisti, vaan kaikki oli heille yhteistä."

Johannes kirjoitti, että alkuseurakunta on roistojen vallassa.

1. Joh. 2:18

Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

Jumalan sanan mukaan ihmisillä pitää olla oma talo ja viinitarha. Ei mitään kommunistisia kolhooseja.

Jes. 65:21-22

He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät; he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn.

• Anonyymi00021

Jeesuksen tahto oli, että hänen omakseen kastetut ovat Juutalaisen synagoogan jäseniä ja maksavat temppeliveroa sille, kuten hän itsekin teki. Ei Jeesus mitään uutta seurakuntaa perustanut. On vain yksi lauma ja yksi Paimen, ei mitään erillisiä porukoita.

Matt. 17:24

Kun he saapuivat Kapernaumiin, tuli Pietarin luo temppeliveron kantajia, jotka sanoivat: "Kai teidän opettajanne maksaa temppeliveroa?" [2. Moos. 30:11-16]

Matt. 17:25

"Maksaa kyllä", hän vastasi.

Jos olisit oikea Jeesuksen seuraaja, niin menisit kerran viikossa Juutalaiseeen synagoogaan ja lukisit Vanhaa Testamenttia, Jumalan sanaa.

Luuk. 4:16

Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

• Anonyymi00022

Seurakunta tarkoitti koko kansaa, ei vain jotain eriseuroja siitä.

Joel 2:16

Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.

• Anonyymi00024

Jos Raamattu on jossain kohdin valetta, niin ei ole uskottavaa lainata sitä mistään muustakaan kohdin.

Silloin täytyy olla julki jumalaton ja toimia sen mukaan.

• Anonyymi00025

Raamatussa on totuus ja valhe sekaisin. Siksi sitä pitää tutkia ja ottaa selvää asioista.

Tutkikaa Raamattua ja pitäkää se mikä on oikein ja totta. Ei kaikki ole valhetta. Suurin osa on totta.

Ei ne Juutalaiset siihenkän aikaan Paavalin uusia oppeja purematta nielaisseet.

Ap. t. 17:11

Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

• Anonyymi00026

Paratiisissa Saatana vai vapaasti pitää oman herätyskokouksensa, kun se julisti, että mitään perisyntiä ei ole olemassa. Syökää ihan vapaasti kaikista paratiisin puista.

Nainen tuli uskoon (vapaiden suuntien uskoon) ja käännytti miehensäkin samaan uskoon.

1. Moos. 3:6

Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.

• Anonyymi00027

Paratiisista karkotettu perisyntinen ihminen ei elä ikuisesti. Perisynti tarkoitti hengellistä kuolemaa ja eroa Jumalasta, syntisyyttä, katoavaisuutta, kirouksia, sairautta, sotia, kuolemaa, vitsauksia jne.

1.Ms.3
      22 Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"
      23 Niin Herra Jumala ajoi ihmisen pois Eedenin puutarhasta ja pani hänet viljelemään maata, josta hänet oli tehty.
      24 Hän karkotti ihmisen ja asetti Eedenin puutarhan itäpuolelle kerubit ja salamoivan, leimuavan miekan vartioimaan elämän puulle vievää tietä. [Ilm. 22:14]

• Anonyymi00028

Room. 9:8

Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

Raamatun mukaan Jumala pesee synnit pois kasteessa ja lahjoittaa ikuisen elämän lahjan. Uusi liitto alkaa kasteesta, ei muutoin.

Joh.3
        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."

• Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Room. 9:8

Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

Raamatun mukaan Jumala pesee synnit pois kasteessa ja lahjoittaa ikuisen elämän lahjan. Uusi liitto alkaa kasteesta, ei muutoin.

Joh.3
        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Siksi antikristilliset ja harhaoppiset lahkolaiset taistelee lapsien kastamista vastaan.

Ilm. 12:17

Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle.

• Anonyymi00105
        Anonyymi00029 kirjoitti:

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Siksi antikristilliset ja harhaoppiset lahkolaiset taistelee lapsien kastamista vastaan.

Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle.

Kalastelevat uusia seurakuntalaisia harhaopin pariin. Siellähän niitä eniten on evlut seurakunnissa. Mites tuo idän kirkko joka kumartaa neitsyt mariaa tai roomalaiskatolilaiset siellä sitä vasta olisikin hyvät kalavedet materian määrän suhteen.

• Paavali puhe ollut vihapuhetta naisia kohtaan seurakunnassa, heidän puhelunsa häiritsi kokousta.

• Anonyymi00030

Paavalin hurmoskielinen molotus häiritsi kokousta. Paavalissa oli Saatanan enkeli. Kyllä se häiritsi seurakuntalaisia.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Paavalin hurmoskielinen molotus häiritsi kokousta. Paavalissa oli Saatanan enkeli. Kyllä se häiritsi seurakuntalaisia.

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

Paavali repi ja hajotti seurakuntia omialla uusilla kieroilla opeillaan. Ei yhdistänyt.

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".

• Anonyymi00031 kirjoitti:

Paavali repi ja hajotti seurakuntia omialla uusilla kieroilla opeillaan. Ei yhdistänyt.

Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".

Seurakuntalaiset sanoivat paavalille kene puolella kukin on ,etymmärrä jaetta laisinkaan.

• Anonyymi00106
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Tämäkin on käännetty nurinpäin. Paavali nimenomaan ei suositellut kielillä puhumista vaan selkeää puhetta.

• Anonyymi00107
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Oikein huvittaa tämä,, kun kirjoittaja kääntää kaiken mutkille.

• Anonyymi00107 kirjoitti:

Oikein huvittaa tämä,, kun kirjoittaja kääntää kaiken mutkille.

On tunnettava jakeet laajemalti, perus kysymys on siinä,

• Anonyymi00032

Korintossa Paavali tekeytyi sekä kristittyjen apostoliksi, että Juutalaisten nasiiriksi.

Tottakai se aiheutti sekaannusta.

1. Kor. 9:2

Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.

Ap. t. 18:18

Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]

• Paavali oli apostoli ei tarvinnut tekeytä.

• Anonyymi00109

Paavali oli juutalainen joka eli uskonsa mukaan. Ei hän missään vaiheessa kääntynyt vaan jeesus oli se ketä juutalaiset odottivat ja odottavat yhä.

• Anonyymi00033

King James käännöksen mukaan Paavalissa oli pääpirun viestinnän ammattilainen, paha demoni. "The messenger of Satan"

2. Kor. 12:7

And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

Demonia ei otettu pois Paavalista rukouksista huolimatta.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.

• Anonyymi00114

2. kirje korinttilaisille 12
        [7] Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.

[8] Olen kolme kertaa pyytänyt Herralta, että pääsisin siitä.

• Anonyymi00114 kirjoitti:

[7] Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.

[8] Olen kolme kertaa pyytänyt Herralta, että pääsisin siitä.

Paavalilla oli ilmestyksi enemänkuin kellään apostoleilla, siksi mainisee ettei ylpistyis ilmestysten vuoksi.

• Anonyymi00249
        matkamies1 kirjoitti:

Paavalilla oli ilmestyksi enemänkuin kellään apostoleilla, siksi mainisee ettei ylpistyis ilmestysten vuoksi.

Valehtelijoillahan niitä ilmestyksiä yleensäkin on.😀

• Anonyymi00034

Jos naisten puhelut häiritsi kokousta, olisi kännykät kannattanut jättää kotiin tai pitää äänettömänä.

Paavali itse kirjoitti, että häntä rusikoitiin siksi, että ei niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi.

Ei se mikään demoni ollut, vaan keino pitää Paavali todellinen Jumalan mies nöyränä eikä ryhtyä kuvittelemaan että on jotain todella erinomaista, jotain suurempaa kuin muut ihmiset ja voisi siten tuomita muita ihmisiä.

Eikä Paavali, entinen fariseus, farisealaisuudesta kääntynyt alkanut naisille eikä kellekään muille mitään lakeja kirjoittaa miten tulisi toimia. Muutoin hän olisi ollut lakihenkisen harhaoppinen. Hänen mielestään Pyhän Hengen johdossa olevat ihmiset eivät häiritse kokousta. Ja oli siinä aivan oikeassa oli kuka tahansa kyseessä. Mutta mitään lakia hän ei siitä kuten mistään muustakaan asiasta kirjoittanut. Lakihenkisyys oli hänestä älytöntä ja olisi itse itsensä tehnyt älyttömäksi, jos olisi alkanut lakia laatimaan.

• Anonyymi00035

Paavalin saama Saatanan enkeli on demoni ja pahinta lajia sellaisia. Ei mikään pikkupiru vaan Saatanan viestintuoja.
        Demonii viimeisteli tekonsa Roomassa, paha äkkikuolema.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Paavalin saama Saatanan enkeli on demoni ja pahinta lajia sellaisia. Ei mikään pikkupiru vaan Saatanan viestintuoja.

Molempien Saulien kohtalo oli samamlainen. Jumala ei katso henkilöön.

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

• Anonyymi00037

Kyllä kelpasi Paavalille puheet rakkaudesta ja armosta kun kyse oli Stefanoksen murhasta.

Mutta kun kyse oli naisten alistamisesta ja vaientamisesta niin silloin kaivettiin lainkohdat esiin.

1. Kor. 14:34

naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin LAKIKIN sanoo.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Tekisi mieli sanoa, että paha sai palkkansa!

• Anonyymi00041

Murhamiehenä Paavali yritti kumota lain määräykset, jottei olisi tullut tuomituksi.

• Anonyymi00117
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Molempien Saulien kohtalo oli samamlainen. Jumala ei katso henkilöön.

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

1. Samuelin kirja 16
        Daavid tulee Saulin hoviin
        [14] Herran henki siirtyi pois Saulista, ja Herran lähettämä paha henki alkoi ahdistaa häntä.

Ei taida olla kyse Apostoli Paavalista, kun ollaan vanhan liiton puolella.

• matkamies1
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Murhamiehenä Paavali yritti kumota lain määräykset, jottei olisi tullut tuomituksi.

murha ei saa anteeksi lain määräysten perusteella, missä muodossa.

• Anonyymi00039

Paavali oli Roomanvallan palkkamurhaaja, jolla oli lupa tappaa sekä kristittyjä että Juutalaisia, jos he ovat uhka Roomanvallalle. Syyt murhista laitettiin uskonkiistojen tiliin ja täydestä meni.

Paavalia ei saatu vastuuseen edes Stefanoksen murhasta.

• Anonyymi00040

Siksi Jumala lähetti miehen Saatanan demonin haltuun kuritettavaksi ja lopulta tapettavaksi Roomassa.

• Anonyymi00120
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Siksi Jumala lähetti miehen Saatanan demonin haltuun kuritettavaksi ja lopulta tapettavaksi Roomassa.

Paavalin kuolemasta ei ole täyttä varmuutta milloin ja missä. Perimätiedon mukaan mestattiin miekalla Ostian tien varrella

• Anonyymi00042

Jos Ananiaan ja Safiiran murhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut yksi pääepäilty siihen tekoon.

Eikä se Stefanoksen murha ollut ainoa laatuaan. Mies oli murhakoplan johtaja, joka hyväksyi ne teot...."silloinkin"...

Mies pelotteli ihmisiä kehumalla fyysisiä voimiaan ja nyrkkeilijän lahjojaan.

Fil. 3:4

vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

Nyrkkeily oli siihen aikaan tappolaji, jonka tarkoitus oli tappaa vastustaja.

• Anonyymi00123

1. kirje korinttilaisille 9

[26] Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

[27] Kohdistan iskut omaan ruumiiseeni ja pakotan sen tottelemaan, jottei itseäni lopulta hylättäisi, minua, joka olen kutsunut muita kilpailuun.

• Anonyymi00043

Ei kai Paavali olisi ollut niin typerä, että jos hän olisi ollut saatanan vallassa, niin olisi siitä itse kirjoittanut, paljastanut itse itsensä, vaan siinä on kyse siitä mistä sanassa kirjoitetaan, että väännetään kieroon Paavalin kirjoituksia omaksi turmiokseen.

Kun Paavali kirjoitti seurakunnille, ne olivat ohjeita siihen miten Pyhän Hengen vallassa olevat ihmiset toimivat. Eivät lakeja. Ei saanut pitää isänsä vaimoa, ei riidellä, ei lahkoontua, ei valehdella, sillä se ei ollut Pyhän Hengen työtä vaikka mikään laki ei sitä uudessa liitossa kieltänyt. Hän seikkaperäisesti kirjoitti siitä mitkä ovat Hengen hedelmiä, miten ihminen toimii Pyhän Hengen johdossa, miten laupea, rakastettava ja pyhä hän on silloin.

Tietenkin se on sielulle, joka ei halua antautua Pyhän Hengen johtoon ankaraa tekstiä ja hän haluaa vääntää kirjoitukset kieroon ja antaa kuvan, että Paavali olisi kieltänyt Jumalan lain ja elänyt jumalattoasti saatanan johdossa, vaikka asia on juuri päinvastoin.

Se on sitä samaa valehtelua kuin se, että kansanmurhan tapauksessa ihmiset vain lisääntyy ja lihoo. Samaa saatanan valhetta.

• Anonyymi00044

Siis "ohjeisti" muita ettei saa valehdella, vaikka itse oli valehtelijana pahinta sorttia.
        Samalla tavalla toimii Paavalia idolinaan pitävät nykyäänkin.

• Anonyymi00045

Saatana meni ensin Juudakseen ja sitten Paavaliin.

Molemmilla heillä oli tietty tehtävä suoritettavana. Juudas kavalsi Jeesuksen ja Paavalin tehtäväksi lankesi lopun ajan väkevän eksytyksen lisääminen kirjoituksiin.

Eihän se lopun ajan väkevä eksytys muuten mikään väkevä olisikaan, jos joku ei olisi saanut tehtäväkseen sitä kirjoituksiin lisätä. Paavalille, Tarsolaiselle murhamiehelle se tehtävä lankesi.

• Anonyymi00046

Murhamiesten matka päättyy taivaanportille.

Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.

Ilm. 22:15

Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

Paavali ei pitänyt valehtelua pahana ollenkaan, saatikka syntinä, kun katsoi sen palvelevan korkeampia päämääriä.

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Jesuiitat ottivat tuon periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

Paavali ei pitänyt valehtelua pahana ollenkaan, saatikka syntinä, kun katsoi sen palvelevan korkeampia päämääriä.

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Jesuiitat ottivat tuon periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot.

On arvioitu, että Paavalin puheista 80 % on ihan kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valheita.

Viisaat Juutalaiset tajusivat sen silloinkin.

Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

• Anonyymi00124
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Kirje roomalaisille 3

[5] Mutta jos meidän väärämielisyytemme tuo esiin Jumalan oikeamielisyyden, mitä meidän on silloin sanottava? Onko Jumala ehkä väärämielinen – puhun nyt ihmisten tavoin – kun hän antaa vihan kohdata meitä?
        [6] Ei suinkaan! Kuinka Jumala siinä tapauksessa voisi tuomita maailman?
        [7] Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
        [8] Ei kai asia niin ole, kuin jotkut herjaajat väittävät meidän sanovan: »Tehdään vain pahaa, niin saadaan aikaan hyvää!» He kyllä saavat ansaitsemansa rangaistuksen.

• Anonyymi00048

Paavalilla otti eteen ja yritti siten kauhuissaan kieltää homomaiset tuntemukset seurakunnaltaan. Hänellä on uskis/samis seuraajia pilvin pimein.🤷‍♀️

• Anonyymi00049

Mies käytti ilmeisesti Kreikassa sen ajan miesten tapaan ooppiumia, mikä oli yleistä ja luvallista, kun suusta alkoi tulla epämääräistä järjetöntä molotusta, glossolaliaa.

• Anonyymi00050

Korinton ehtoollistilaisuudet oli Jumalan pilkkaa, eikä mitään muuta.

1. Kor. 11:21

sillä syömään ruvettaessa kukin rientää ottamaan eteensä omat ruokansa, ja niin toinen on nälissään ja toinen juovuksissa.

• Anonyymi00051

Korintossa Paavali teki ns. sijaiskasteita kuolleitten puolesta, jota tapaa Mormonit käyttävät eksyttääkseen ihmisiä.

1. Kor. 15:29

Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?

Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, joten oli aikalailla pihalla uskonasioista ja joutui keksimään omia oppejaan.

• Anonyymi00125

1. kirje korinttilaisille 15

[29] Mitä varten sitten jotkut antavat kastaa itsensä kuolleiden puolesta? Ellei kuolleita lainkaan herätetä, miksi he kastattavat itsensä näiden puolesta?

Sehän on kysymys. Sanooko Paavali missään vaiheessa, että kuolleet herätetään?

• Anonyymi00052

Paavali oli nimenomaan pakanoiden apostoli, joka ymmärsi selkeästi sen miten uusi liitto ei ollut millään tavalla sidottu enää juutalaisuuteen, vaan kaikilla kansoilla oli yhteläinen oikeus tulla uudessa liitossa Pyhän Hengen yhteyteen Jumalan kanssa. Uusi liitto oli nimenomaan sitä. Ei mitään uskonnollista selittämistä. Siitä Paavali kertoi että kun oli tullut puhumaan, ei hänen sanansa ollut suuria viisauden sanoja, vaan Jumalan voimaa. Ei usko ollut sitä että seliteltiin asioita, oltiin jotain mieltä jostain merkityksettömästä asiasta ja kinasteltiin asioista, vaan siitä että Jumalan voima vaikutti ihmisissä.

Paavalilla oli tietenkin ongelmia kun siinä ajassa ei ollut helppoa hyväksyä sitä että vanha liitto oli kuopattu, oli otettu käyttöön uusi liitto, vanha hapatus oli hyljätty ja uusi liitto ei ole enää sanan ja lain liitto, vaan Hengen liitto niille, jotka ottavat sen vastaan,jotka ovat avoimia Jumalan Pyhälle Hengelle ja uskolle siinä.

UT kertoo tästä taistelusta rehellisesti, siitä miten harhaoppiset kiusasi Paavali ja uuden liiton uskovia sekä miten heidän omassakin keskuudessa oli ristiriitoja.

Joten ei ole mikään ihme jos tässä ajassa uuden liiton merkitys ei ole vielä selvennyt kaikille.

Eikä tule koskaan selviämään.

• Anonyymi00053

Paavali oli valeapostoli ja valenasiiri.

Paavali julisti itse itsensä apostoliksi ja nasiiriksi Korintossa.

Vain Korintossa jotkut pitivät Paavalia apostolina, ei juurikaan muualla.

Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]

• Anonyymi00057
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Paavali oli valeapostoli ja valenasiiri.

Paavali julisti itse itsensä apostoliksi ja nasiiriksi Korintossa.

Vain Korintossa jotkut pitivät Paavalia apostolina, ei juurikaan muualla.

Johannes Kastaja oli viimeinen oikea nasiiri. Hän oli täytetty Pyhällä Hengellä jo äitinsä kohdusta ja ilmaisi uskoan hypähtämällä ilosta kun kuuli Marian tervehdyksen. Ilo on Pyhän Hengen eräs omaisuus. Usko, toivo, rakkaus, rauha ja ilo on hengellisiä ominaisuuksia.

• Anonyymi00054

OIkeita apostoleita, apostolin virkoja oli vain 12 kpl.

Paavali oli murhamies.

Eikä murhamies ole kelvollinen Kristuksen apostolin virkaan.(Apt.1:25)

Juudaksen tilalle valittiin Mattias, ei Paavalia kuten annetaan ymmärtää.

Apt.1
      23 Ehdolle pantiin kaksi miestä: Joosef Barsabbas, toiselta nimeltään Justus, sekä Mattias.
      24 Sitten kaikki rukoilivat: "Herra, sinä joka tunnet kaikkien sydämet, ilmoita, kumman näistä kahdesta olet valinnut [Luuk. 16:15+ | Sananl. 16:33]
      25 astumaan tähän palvelutehtävään ja apostolin virkaan, josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului."
      26 Sen jälkeen he heittivät miehistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiakselle. Näin hänet valittiin ja liitettiin kahdentenatoista apostolien joukkoon.

• Anonyymi00055

Ilmestyskirjassa Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.

Ilm. 21:12

Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

• Anonyymi00058

Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

• Anonyymi00056

Mikä sen kovempi pala saattoi olla juutalaisille kuin että kiihkofariseus alkoi seuraamaan Jeesusta eikä siinä vielä kaikki, vaan julisti että usko ja Pyhä Henki kuuluu pakanoille eikä juutalaisilla ole siinä mitään erityisoikeutta, vaan Pyhä Henki lahjoitetaan uskosta ei syntyperän mukaan. Rasismi siten kielletään uskossa ja jos mikä niin se otti uuden liiton ja Paavalin vastustajia pattiin.

Eivät he voineet opillisesti kiistellä Paavalia vastaan, koska Paavalilla oli Pyhän Hengen voima takanaan eikä fariseuksilla ollut muuta kuin lakikiihko. Siksi heidän piti turvautua väkivaltaan ja vainoon. Siitä syystä Paavali joutui vainottavaksi ja juutalaiset jopa tekivä valan että eivät syö ja juo ennen kuin Paavali tapettu. Ei tosin onnistuneet eikä tarina kerro kuolivat sitten nälkään.

Joten uuden liiton ja Paavalin vastustaminen on enemmän kuin luonnollista fariseuksille eikä siitä pidä olla ihmeissään sekä pitää tarkkailla itsestään juuri niitä piirteitä jos haluaa pysyä uskossa puhtaana ja oikealla tiellä. Tulee uskoa Jeesukseen siten että usko on Pyhän Hengen lahjan vastaanottamista eikä väittelyä ja hulluja mielipiteitä.

• Anonyymi00062

Saatanan enkeli ja Pyhä Henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.

Molemmilla Sauleilla oli sama kohtalo.

• Anonyymi00063
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Saatanan enkeli ja Pyhä Henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.

Molemmilla Sauleilla oli sama kohtalo.

Paha henki puhuu hurmoskielillä glossolaliaa "enkelien kieliä".

1. Sam. 18:10

Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui hurmoksissa kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään.

Tuohon listaan voisi vielä lisätä Kreikassa vaikuttaneen taitavan glossolalian puhujan Delfoin oraakkelin.

Erityiset siihen tehtävän valitut selittäjät yrittivät muuttaa oraakkelin hurmoskielisen puheen ymmärrettävään muotoon.

• Anonyymi00059

Jeesus ilmestyy rehellisille kunnon ihmisille, jotka elävät Jumalan käskyjä kunnioittaen ja noudattaen.

Joh. 14:21

Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

• Anonyymi00061

Epäilenpä sangen suuresti, ettei ole sinullekaan ilmestynyt. Mikäli olet kuvitellut ilmestyneen, niin tilanne on todella paha.

• Anonyymi00060

Paavali: "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Paavali: "Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja."

Paavalin opit kihahtaakin helposti päähän, jos niitä ei laimenna Jeesuksen omilla opeilla ja hänen valitsemiensa oikeiden 12 apostolien opeilla. Puhumattakaan VanhanTestamentin ikuisista totuuksista.

Jumalan sana on kirkasta sellaisenaan, ei sitä tarvi valheilla lisää kirkastaa eikä sekavilla hurmoskielisillä molotuksilla.

Ps. 12:7

Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua.

• Anonyymi00064

5. Moos. 6:5

Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja koko voimastasi.

1. Joh. 5:3

Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]

Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä Damaskontien kaltaisista henkijeesuksista (jotka sanovat "Minä se olen") ja uusista Paavalin kaltaisista julistajista, jotka ovat valittujen eli Juutalaisten uskon kimpussa.

Matt.24:24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

Matt. 24:5

Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

• Anonyymi00065

Pelkän Jeesuksen nimen hokeminen pitäisikin saada hälytyskellot soimaan.

Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi00066
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Pelkän Jeesuksen nimen hokeminen pitäisikin saada hälytyskellot soimaan.

Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Pelkkään Jeesuksen nimeen liittyy erilaisia vaikutuksia, siksi vihollinen esiintyy Jeesus-nimisenä Jumalana.

"Tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."

Mark. 13:6

Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

• Anonyymi00067

Jeesus ennusti sen että uutta liittoa tullaan vastustamaan, että heidät erotetaan syngagoogasta heitä vainotaan ja tapetaan sanoen että seuraajille käy samalla tavalla kuin opettajalle.

Siitä ennustuksesta uuden liiton vastustaminen lähtee ja sitä vastaan hyökätään ja varsinkin Paavalia, joka on sen puhdasoppisin edustaja.

Ja on saatanan kavala juoni tarjota ihmisille jotain muuta uskonnollisuutta kun uuden liiton Pyhän Hengen pelastusta. Mikään ei ole sen parempi juoni. Niin ateistit saavat uskosta väärän kuvan, voivat sitä pilkata mitä älyttömyyttä se on, miten siinä toimitaan niin ja näin eivätkä ymmärrä sitä että uusi liitto Hengessä on sitä, että otetaan vastaan Pyhä Henki, puhdistaudutaan synneistä, saadaan uusi mieli, jonka luo Herra eikä itse tarvitse epätoivoisesti pyristellä eikä yrittää näytellä uskovaa, vaan saa itse todistuksen Herrasta eikä sitä tarvitse muille väkisin todistella, vaan on itse elävä todiste siitä mitä Herran Henki saa aikaan.

Siinä mielessä ateisti ja jumalankieltäjä on vain sijaiskärsijä. Hän kärsii harhaoppien tähden, koska niiden vuoksi ei ymmärrä eikä pääse ymmärtämään sitä mitä usko oikeasti on ja kun vastustaa harhaoppeja tekee sen tavallaan aivan oikein, mutta ei vain samaan aikaan ymmärrä sitä miten Herran autuuteen päästään kun harhaoppi sotkee hänen päänsä ja antaa kuvan, että usko olisi muka sellaista.

Ateisti voi aina kääntyä, mutta harhaoppinen on niin harhaopin kyllästämä että hänessä on toivo mennyttä, hän ei tule suuntaansa muuttamaan, vaan paahtaa siinä vaikka kaikki näkevät ettei siinä ole järjen häivääkään. Siksi ateisti on tavallaan hyvä ihminen, on vain rehellinen siinä että näkee harhaopin vaikka muutoin uskosta ei ole oikeaa käsitystä.

Harhaopiset käyvät kaikkien yritysten kimppuun kertoa ihmisille mitä uusi liitto on. Ei se ole vihaa, kinaa, riitaa ja asioiden oikeasti väittämistä, vaan sitä että otetaan vastaan Pyhä Henki. Ja se on tunne, juuri se hyväolontunne, rauhan, ilon ja rakkauden tunne mitä harhaoppiset viimeiseen asti vatustavat eivätkä voi suoda sitä ihmisille. Julmuudessaan he julistavat ettei usko ole tunteita, vaan kylmää viileää anlyysiä ja ihmisten tuomitsemista.

Asia sinällään ei koskaan tule muuttumaan. Täytyy vain oppia näkemään aisan oikea laita sekä asettua siinä oikealle puolelle.

• Anonyymi00068

Ihminen saadaan agressiivisellä käännyttämisellä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa.

Mielentilan muutokset ovat psykologiaa, mihin käännyttäjät pyrkivät vaikuttamaan.

Te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

Pelkästään Suomessa oli yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistytä ry:tä eli uskonlahkoa ja uskonkulttia.

Jos ne kaikki kuuluisivat Kristuksen ruumiiseen, niin Jeesus muistuttaisi tuhatjalkaista matoa.

• Anonyymi00069
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Ihminen saadaan agressiivisellä käännyttämisellä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa.

Mielentilan muutokset ovat psykologiaa, mihin käännyttäjät pyrkivät vaikuttamaan.

Te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

Pelkästään Suomessa oli yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistytä ry:tä eli uskonlahkoa ja uskonkulttia.

Jos ne kaikki kuuluisivat Kristuksen ruumiiseen, niin Jeesus muistuttaisi tuhatjalkaista matoa.

Luuk. 12:51

Luuletteko, että olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa!

Jeesus lähetti uusia profeettoja ja lainopettajia. Ei mitään lahkoissa sekavia molisevia hihhuleita.

Matt. 23:34

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

Eksyttäjät opettaa, että lait ja käskyt ovat historiaa ja nyt vaan mennään pelkkien henkien voimasta vapaasti kuin ellun kanat.

Raamattu varoittaakin ns. vapaista suunnista. Kaikki ei ole kultaa, mikä kiiltää.

He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

• Anonyymi00070

Onhan se aika outoa, että Jeesus ei eläissään puhunut oikeille apostoleilleen mitään, etä hänen kuolemansa jälkeen heidän joukkonsa tulee uusi suuruus, Tarsolainen murhamies Paavali nimeltään.

Herra, Herra kun ei tee mitään mitään ilmoittamatta sitä etukäteen omille profeetoilleen ja ystävilleen oikeille hänen kanssaa eläneille apostoleille.

Joh. 15:15

En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

• Anonyymi00071

Jeesus valtuutti ja delegoi omat oikeat apostolinsa olemaan kaikkien kansojen ja ihmisten apostoleita, myös pakanakansojen apostoleita.

Matt.28
      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Jeesuksen järjestys: Ensin kaste (ei käännyttäminen) syntien pois pesemiseksi ja vasta sitten voidaan opettaa käskyt. Kasteen lahja Pyhä Henki mahdollistaa opetuksen oikein ymmärtämisen.

• Anonyymi00072

Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa (Kasteen lahjaa Pyhää Henkeä) niinkuin sen tekee lapsi kasteessa, ei pääse sinne sisälle. Aikuisen on vaikea pelastua, monet koittavat, mutta eivät voi. Rikkaalle se on lähes mahdotonta.

• Anonyymi00073

Harhaopin nimenomainen tavoite on vieroittaa ihmiset uskosta siten, että jopa ateistit näkevät sen älyttömyyden läpi ja siten alkavat vierastaa kaikkea uskontoon liittyvää kun kuvittelevat että se on joku sekoitus VT:n ja UT:n tekstejä, joita sitten mielimaltaisesti tutitaan ja tulkitaan. Juuri siihen harhaopit pyrkivä että usko näyttää nurjalta sekä ikävältä ja siksi he harrastavat sitä herjaamalla. Ei Raamattu ole lohtua ja lupauskia, vaan syy herjata muita.

Jos ihminen tulee oikeaan vilpittömään uskoon, hän alkaa lukea UT:ta siten että miten se kohdentuu hänen elämäänsä. Miten todeksi sana käy, miten lupaukset täyttyvät ja miten hän tosiaan syntyy uudeksi, miten hänen elämänsä sisältö aivan oikeasti muuttuu, miten kaikki näyttää ja on aivan erilaista kuin mitä ennen. Juuri kaikkea sitä mitä harhaopiset vastustavat ja pilkkaavat.

Mutta ei uskota tarvitse kenenkään kanssa väitellä, ei pyrkiä olemaan jostain käännösversiosta oikeasta, vaan katsoa miten UT:n sana toteutuu omalla kohdalla, miten lohduttavaa, voimaannuttavaa ja totta se on. Jos se on kiusallista, jos sen mielellään poistaa tai valehtelee sen päälle, ei ihminen ole silloin uskossa Jeesukseen Kristukseen, vaan häntä vie joku muu voima ja asia.

• Anonyymi00074

Joissakin kiihkolahkoissa jopa kunniamurhaa ja verikostoa puolustellaan Paaavalin opeilla ja asenteilla naisia kohtaan.

• Anonyymi00075
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Joissakin kiihkolahkoissa jopa kunniamurhaa ja verikostoa puolustellaan Paaavalin opeilla ja asenteilla naisia kohtaan.

Paavali uhkasi naisia kunniaväkivallalla, jos eivät pidä huntua tai burkaa. Muuten olisi kaivanut lampaiden keritsimet ja ajellut naiset posliiniksi.

Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.

Pelotteli ihmisiä tekemillään murhilla, fyysisillä voimilla, nyrkkeilijän taidoillaan, mitkä sai Saatanan demonilta. Ei katunut tekojaan. Päinvastoin, kehui niillä.

vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

• Anonyymi00076

Hurmoslahkoissa kolmoismurhaajat ovat ehdotonta eliittiä, joita eniten kunnioitetaan.

• Anonyymi00077

Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

• Anonyymi00078
        Anonyymi00077 kirjoitti:

Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

Paavali olisi pitänyt viedä lain mukaan vankilaan Stefanoksen murhasta.

Mies nautti kuitenkin Rooman Mafian suojelukseksesta.

• Anonyymi00079

Onkohan joku nainen haukkunut Paavalin pientä pippeli ja tästä ottanut herneen nenään?

• Anonyymi00080

Kyllä sekin lukee Raamatussa kun oikein rivien välistä lukee tai että ei oikein ottanut eteen, niin koki ettei naista ole mitään iloa. Niinkin sen voi harhaoppinen nähdä ja pitää sitä aivan raamatullisena näkemyksenä.

Tosin kun Paavali antoi ohjeita naisten sekä miestenkin pukeutumiseen, niin lisäsi siihen että joka ei tätä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä. Eli ei kirjoittanut mitään lakia mitä jokaisen pitää noudattaa ja vielä sen vuoksi herjata toisiaan. Ei se ollut tarkoitus vaan pitää seurakunta jollakin tavalla järjestyksessä.

• Anonyymi00081
        Anonyymi00080 kirjoitti:

Kyllä sekin lukee Raamatussa kun oikein rivien välistä lukee tai että ei oikein ottanut eteen, niin koki ettei naista ole mitään iloa. Niinkin sen voi harhaoppinen nähdä ja pitää sitä aivan raamatullisena näkemyksenä.

Tosin kun Paavali antoi ohjeita naisten sekä miestenkin pukeutumiseen, niin lisäsi siihen että joka ei tätä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä. Eli ei kirjoittanut mitään lakia mitä jokaisen pitää noudattaa ja vielä sen vuoksi herjata toisiaan. Ei se ollut tarkoitus vaan pitää seurakunta jollakin tavalla järjestyksessä.

Jumala vain voi antaa lakeja ja itse niitä kumota. Ei kukaan muu.

Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat sidottuja samoihin Jumalan säätämiin lakeihin.

Ei ole erikseen mitään lievempiä pojan lakeja tai hengen lakeja, tai ihmisen lakeja.

Matt. 5:18

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

• Anonyymi00082

Paavali oli murhamies, josta hänet olisi pitänyt tuomita lain mukaisesti.

5. Moos. 19:21

Älä sääli häntä: henki hengestä, silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta."

Oikeus ei totetunut, koska mies nautti Rooman hirmuvallan suojeluksesta.

Siksi Jumala lähetti mieheen Saatanan enkelin laittamaan tuomion täytäntöön.

Älkää pettäkö itseänne! Jumala ei salli itseään pilkattavan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

• Anonyymi00083

Saarn. 8:11

Milloin pahaa tekoa ei pian seuraa rangaistus, ihmiset rohkaistuvat pahantekoon: [Job 35:15]

• Anonyymi00084
        Anonyymi00083 kirjoitti:

Saarn. 8:11

Milloin pahaa tekoa ei pian seuraa rangaistus, ihmiset rohkaistuvat pahantekoon: [Job 35:15]

Room. 7:19

En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.

Paavali ei tehnyt todellista parannusta. Ei mahtanut mitään miehessä asustaneellle Saatanan enkelille.

Saul, Saul, turha on sinun potkia pistintä vastaan.

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

Pistin on Saatanan enkelistä käytetty synonyymi eli samaa tarkoittava sana.

Enkelit on palvelukseen lähetettyjä henkiä, joilta puuttuu fyysinen ruumis. Siksi ne ottavat ihmisen haltuunsa, äänielimet käyttöönsä jne.

• Anonyymi00085
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Room. 7:19

En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.

Paavali ei tehnyt todellista parannusta. Ei mahtanut mitään miehessä asustaneellle Saatanan enkelille.

Saul, Saul, turha on sinun potkia pistintä vastaan.

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

Pistin on Saatanan enkelistä käytetty synonyymi eli samaa tarkoittava sana.

Enkelit on palvelukseen lähetettyjä henkiä, joilta puuttuu fyysinen ruumis. Siksi ne ottavat ihmisen haltuunsa, äänielimet käyttöönsä jne.

Saastaisen hengen paluu
        43 "Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä. [12:43-45: Luuk. 11:24-26]
        44 Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa tyhjillään, lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä,

• Anonyymi00086
        Anonyymi00085 kirjoitti:

Saastaisen hengen paluu
        43 "Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä. [12:43-45: Luuk. 11:24-26]
        44 Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa tyhjillään, lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä,

Saatanan enkelistä tulee ihmisen sielun portinvartija.

45 silloin se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan. Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa. Samoin käy tämän pahan sukupolven." [2. Piet. 2:20]

• Anonyymi00087
        Anonyymi00086 kirjoitti:

Saatanan enkelistä tulee ihmisen sielun portinvartija.

45 silloin se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan. Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa. Samoin käy tämän pahan sukupolven." [2. Piet. 2:20]

Kuningas Saul otti yhteyttä vainajahenkiin ja hänelle kävi samalla tavalla.

Vaikka Saul oli Jumalan voitelema kuningas, ei se vaikuttanut mitään. Jumala ei katso henkilöön. Toinen hän ylentää ja toisen hän alentaa.

• Anonyymi00088

Kyllä harhaoppiset tosiaan tekevät kaikkensa vääriställekseen uuden liiton uskon.

Mutta se annettu heille leipätyöksi, eivät he voi lukea kuten kirjoitettu on.

• Anonyymi00089

Ihmisiä kiinnostaa nykyisinkin kovasti sellaiset saarnamiehet, joissa on Saatanan enkeli asuvaisena.

Perinteinen terve kristillisten kirkkojen opettama usko sakramentteineen ei enää riitä tämän ajan ihmisille. Pitää saada kovempaa kamaa ja pää sekaisin.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi00090

Se ei nyt vielä mitään, mutta kun pää saadaan sekaisin sodalla ja sotakiimalla.

• Anonyymi00091

Uusi liitto ei ole mitään yhden jakeen uskovaisuutta, jossa otetaan joku lause Raamatusta ja vedetään siitä omat johtopäätökset. Se oli saatanan tapa kiusata Jeesusta ja siitä se on periytynyt. Käytetään Raamattua keppihevosena omien pyrkimysten edistämiseen eikä ne ole hyvät.

Uusi liitto on ilosanoma Kristuksesta, siitä miten meidät otetaan Hengessä taivaan valtakuntaan, miten meidät puetaan taivaalliseen pukuun sisäisesti, miten uudistumme mieleltä ja Hengeltä kun uskomme ja kun sitä kautta armo tulee osaksemme. Niin sana tulee lihaksi meissä eikä se ole väittelyn aihe eikä herjaamisen väline. Silloin on kiva lukea Paavalin kirjoituksia, ymmärtää niistä se mitä toisaalta taistelua, mutta myös iloa, vapautta ja rakkautta Hengen elämä on.

• Anonyymi00092

Paavali oli murhamies ja valehteli tarvittaessa.

Kun kyse oli Stefanoksen murhasta niin lait oli kumottu ja kuopattu ja kyllä kelpasi puheet rakkaudesta, armosta ja taivaan ihanuuksista.

Mutta kun oli kyse naisten vaientamisesta, niin kelpasi lainkohdat.

naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin LAKIKIN sanoo.

Murhamiehet ja valehtelijat eivät pääse kuin taivaanportille.

Jes. 1:21

Voi häpeä! Portoksi on sortunut tuo uskollinen kaupunki. Siellä vallitsi oikeus ja vanhurskaus piti majaansa. Nyt siellä asuvat murhamiehet.

• Anonyymi00095

Lain kieltäjiä ja pelkistä hengistä puhujia piisaa joka lähtöön.

1. Joh. 4:1

Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.

• Anonyymi00093

Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, MURHAAJAT ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä.

• Anonyymi00094

Eikä se Stefanoksen murha ollut ainoa laatuaan..."silloinkin"...

• Anonyymi00096

Jumala tarvitsi uuden. liiton välimiehen, Paavalin juuri sen vuoksi että juutalaisten puolelta vastustus oli niin kova siihen, että Jeesusta saarnattiin eikä noudatettu juutalaisia tapoja ja lakeja. Kun siihen oli kääntynyt mitä paatunein juutalainen, niin se oli merkki siitä, että tässä oli oikeasti kyse jostain, eikä tämä ollut vain joku opinkysymys josta vähän oltiin eri mieltä, jossa lakia tulkittiin vähän eri tavalla. Oli kyse suuremmasta, oli kyse siitä, että oikea Jumalan Pyhä Henki vaikutti ihmisiin tekemisen ja tahtomisen kautta. Sitä mitä ihmiset tekivät, mitä puhuivat ja mitä olivat, ei ollut yksin ihmisestä.

Ja ymmärettävää että vastustus oli kova, ei sellaista voitu sietää ja keino vastustaa sitä oli ainoastaan väkivalta. Ei siinä heitelty Tooran lauseita, että hei kundit, nyt olette väärässä, näin täällä sanotaan, vaan. haluttiin päiviltä, ne jotka uskoivat Jeesukseen ja Hänestä todistivat ja joilla oli Jeesuksen todistus, Pyhä Henki pelastuksen sinettinä.

Eikä taistelu ole laantunut vaikka se onkin muuttanut muotoaan.

• Anonyymi00097

Puhua kokousta häiritsevästi. Taka penkin lörpöttelijät estävät muitakin kuulemasta Sanan saarnaa. Mikäli suu ei pysy kiinni voisi koittaa laittaa laulukirja huulten väliin puhe esteeksi.

• Anonyymi00098

Raamatun mukaan Kristuksen vanhurskaus ja ikuisen elämän lahja saadaan Kristillisessä kasteessa, mikä on tallessa enää vanhoissa Kristillisissä kirkoissa. Ei lahkoissa, joissa kaste on pelkkä vesikaste, proselyyttikaste, käännynnäiskaste lahkouskoon kääntyneille.

1. Piet.3

"veden kantamana", ei veteen upottamalla

20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.

21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi00100

Paavali matki Korintossa Delfoin oraakkelia, joka puhui samalla tavalla kielillä glossolaliaa, jota siihen tehtävään vihityt papit yrittivät muuttaa ymmärrettävään muotoon.

Jeesus, eikä oikeat apostolit eivät molisseet sekavilla hurmoskielillä, eivätkä ketään kehota niin tekemään.

Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua.

• Anonyymi00101
      • Anonyymi00108

Naisten alistamisesta oli kyse. Naisten tuli alistua miesten edessä pitää pää peitettynä vallan alamaisuuden merkiksi. Muuten olisi nyrkki heilahtanut.

Miehet ovat naisille Jumalan veroisia Paavalin mukaan.

Ef. 5:22

Vaimot, olkaa omille miehillenne alamaiset niinkuin Herralle.

• Anonyymi00110
        Anonyymi00108 kirjoitti:

Naisten alistamisesta oli kyse. Naisten tuli alistua miesten edessä pitää pää peitettynä vallan alamaisuuden merkiksi. Muuten olisi nyrkki heilahtanut.

Jopa enkeleillä uhataan naisia, jos eivät pitäneen huntua ja burkaa Paavalin määräyksestä.

Sentähden vaimon tulee pitää päässään vallanalaisuuden merkki enkelien tähden.

Naisella ei ollut mitään arvoa Paavalin mielestä. Hän oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta, missä oli voimassa talibaanien opit ja kulttuuri. Naiset oli orjan asemassa.

• Anonyymi00112

Paavalia kuritti Saatanan enkeli "The messenger of Satan" ja samaa kuritusta saivat naisetkin kokea.

Demonia ei otettu pois miehestä aneluista huolimatta. Mies purki vihansa naisiin.

Demoni ei saanut nousulupaa lentoon pois Paavalista.

For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me. (King James)

• Anonyymi00115
        Anonyymi00108 kirjoitti:

Tuollaisilla opeilla lesta äijät alistaa naisia vielä kolmannella vuosituhannella. Täytyy sanoa ettei kehitystä heidän kohdallaan ole juuri tapahtunut 2000:ssa vuodessa.

• Anonyymi00119
        Anonyymi00115 kirjoitti:

Tuollaisilla opeilla lesta äijät alistaa naisia vielä kolmannella vuosituhannella. Täytyy sanoa ettei kehitystä heidän kohdallaan ole juuri tapahtunut 2000:ssa vuodessa.

Eikös se ollut joku alkoholisoitunut rovasti Lapista, mikä sen lahkon perusti.

• Anonyymi00127

Tämä taitaa olla turha linkki sen verran lennokkaita nuo raamatun tulkinnat, että tuskin ymmärrys riittää tieteellisen tutkimuksen sisällön käsittämiseen.

Täytyy jatkaa noiden harhaoppisten raamattun tulkintojen lukemista. Edessä oikein viihdyttävä ilta, vaikka kyseessä onkin vakava asia, kun ihmiset ovat noin eksyneitä (eksytettyjä). Vaan, ei taida enää mikään auttaa, mutta se on Jumalan tahto jos he eivät löydä tietä takaisen oikean sanan ääreen.

• Anonyymi00130
        Anonyymi00112 kirjoitti:

Paavalia kuritti Saatanan enkeli "The messenger of Satan" ja samaa kuritusta saivat naisetkin kokea.

Demonia ei otettu pois miehestä aneluista huolimatta. Mies purki vihansa naisiin.

Demoni ei saanut nousulupaa lentoon pois Paavalista.

For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me. (King James)

2. kirje korinttilaisille 12:7 - 9

7 Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.

8 Olen kolme kertaa pyytänyt Herralta, että pääsisin siitä.

9 Mutta hän on vastannut minulle: »Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa.» Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima.

• Anonyymi00132
        Anonyymi00108 kirjoitti:

Kirje efesolaisille 5:22-25

[22] Vaimot, suostukaa miehenne tahtoon niin kuin Herran tahtoon,
        [23] sillä mies on vaimonsa pää, niin kuin Kristus on seurakunnan pää; onhan hän seurakunnan, oman ruumiinsa, pelastaja.
        [24] Niin kuin seurakunta alistuu Kristuksen tahtoon, niin myös vaimon tulee kaikessa alistua miehensä tahtoon.
        [25] Miehet, rakastakaa vaimoanne niin kuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi henkensä sen puolesta

Ja siitä se jatkuu eteenpäin...

• Anonyymi00111

Jeesus suhtautui naisiin ihan eri tavalla. Naiset saivat olla hiukset vapaina ja he saivat meikata ja käyttää hajuvesiä.

Joh. 12:3

Niin Maria otti naulan oikeata, kallisarvoista nardusvoidetta ja voiteli Jeesuksen jalat ja pyyhki ne hiuksillaan; ja huone tuli täyteen voiteen tuoksua.

• Anonyymi00113

Silloin kun joku oli tekemisissä Paavalin kanssa hän oli tekemisissä myös Saatanan enkelin kanssa.

• Anonyymi00116

Esim. Job kohteli tyttäriään paljon paremmin. Tytöt saivat koristautua ja käyttää meikkiä.

Yhden tytön nimi olikin; Keren-Puk 'silmämaalirasia'.]

Jobin uusi vauraus ja onni
      12 Niin Herra siunasi Jobin elämän loppuajan vielä runsaammin kuin oli siunannut sen alkuajat. Hänellä oli nyt lampaita ja vuohia neljätoistatuhatta, kuusituhatta kamelia, tuhat kyntöparia härkiä ja tuhat aasintammaa.
      13 Hän sai vielä seitsemän poikaa ja kolme tytärtä.
      14 Yhdelle tyttärelle hän antoi nimeksi Jemima*, toiselle Kesia* ja kolmannelle Keren-Puk*. [Nimi Jemima merkitsee 'turturikyyhky', Kesia 'kassiapuu' ja Keren-Puk 'silmämaalirasia'.]
      15 Eikä koko maassa ollut kauniimpia naisia kuin Jobin tyttäret. Heidän isänsä antoi heillekin perintöosuuden niin kuin heidän veljilleen.

• Anonyymi00118

Ei Paavali tosiaan mitään lakia kirjoittanut kirjeillään. Ei uuden liiton usko ole sellaista että noudatetaan jotain sääntöjä, käyttäydytään sen mukaan. Sellainen on harhaoppia, jota vastaan juuri Paavali taisteli, piti sellaista älyttömänä. Sittenkö hän olisi tehnyt lain miten pitää pukeutua tai miten toinen toisiisan suhtauta. Hän puhui jossain yhteydessä kuohitsemisesta, niin pitäisikö miesten tehdä se?

Joku tilanne voi olla sellanen, että naisten on syytä pitää suunsa kiinni, kuten myös tilanne missä myös miesten. Ei silti puhumiseen tai pukeutumiseen ole mitään lakia samoin kuten ei ole laki millaiset ovat Hengen hedelmät. Että täytyy yrittää olla sellainen väen väkisin ja hampaat irvessä ja näyttää naurettavalta. Uudessa liitossa uskovan teot ja olemuksen luo Pyhä Henki eikä se kiihkomielisyys millä asioita tulkisee eikä sen mukaan kuka eniten toisia tuomitsee. Se on sitä silloin kun paholainen johtaa seurakuntaa.

• Anonyymi00121

Niskoittelu tarkoittaa Jumalan lakien kieltämistä ja pelkistä hengistä puhumista.

Ei ne laittomuuden tekijät pääse mihinkään taivaaseen, vaikka sitä Jeesuksen nimeä ja verta hokevat.

Matt.7
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät

• Anonyymi00122

Hoos. 14:1

Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan.

• Anonyymi00126

Tämä on hieno ketju, nyt minä alan ymmärtämään miten nämä lahkolaiset vääristävät Raamatun sanaa omien näkemyksien mukaan ottaen jakeen sieltä ja toisen täältä.

Onko tässä kyseessä helluntalaisten näkemys Raamatusta vai mihin lahkoon tällaiset Paavalia vähättelevät näkemykset liittyy?

Aivan mahtavaa harhaoppia, ei voi kuin ihailla sitä työtä, miten paljon se on vaatinut, että on saanut noin vääristyneen opetuksen uppoamaan kuulijoihin. On se perkele ovela veikkonen.

Nämä on varmaan niitä Pieteriuskovia, kun vääristävät Paavalin opetusta. . No, käännytettäviä näkyy riittävän kotimaassakin.

• Anonyymi00128

Toisaalta harhaoppien korkeakoulu nähdä miten tosiaan Raamattua voidaan vääristellä, miten pokkana toisaalta mitätöidä Jumalan sana ja seuraavassa lauseessa sillä jo tuomita muita.

Harhaoppien aatelia.

Viidyttävää jos ei tietäisi että nämä ihmiset ovat aivan tosissaan.

• Anonyymi00133
        Anonyymi00128 kirjoitti:

Toisaalta harhaoppien korkeakoulu nähdä miten tosiaan Raamattua voidaan vääristellä, miten pokkana toisaalta mitätöidä Jumalan sana ja seuraavassa lauseessa sillä jo tuomita muita.

Harhaoppien aatelia.

Viidyttävää jos ei tietäisi että nämä ihmiset ovat aivan tosissaan.

Oletko varma siitä?

• Anonyymi00129

Jer. 29:26

'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina."

• Anonyymi00131

13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

Juudaksen tilalle valittiin 12. apostoliksi Mattias, ei Paavalia, kuten usein opetetaan.

Korintossa Paavali tekeytyi sekä kristittyjen apostoliksi että Juutalaisten nasiiriksi.

Johannes Kastaja oli viimeinen oikea Nasiiri, ei mikään Paavali.

• Anonyymi00134
      • Anonyymi00135

Paavali vaati naisilta alistumista, koska oli jumalaton mies.

Paavali alisti naisia ja uhkasi heitä kunniaväkivallalla, jos eivät pidä huntua ja burkaa ja ole hiljaa seurakunnassa.

Joissakin lahkoissa naisten kunniamurhaa ja verikostoa perustellaan Paavalin opeilla.

naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.

• Anonyymi00136

Kyllä Paavali osasi orjuuttaa naisia eri tavoin. Se kuului siihen kulttuuriin siihen aikaan.

• Anonyymi00137

Paavali oli Rooman Mafian jäsen. Miestä ei saatu vastuuseen edes Stefanoksen murhasta.

• Anonyymi00138

Paavalin isä rikastui Rooman hirmuvallalle tekemistään palveluista. Kuten sen sai poika Sauluskin.
      Saulus kävi muiden rikkaiden nuorukaisten tapaan kuuluisan Gamalielin yksityisoppilaana opiskelemassa Juutalaisten uskontoa.

• Anonyymi00139

Ilmestyskirjassa Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

• Anonyymi00140

Eikä murhamiehellä ole kelpoisuutta apostolin virkaan.

• Anonyymi00141

Harhaoppisten pelastus ei ole kovin uskottavaa, jos Jumalan sana on valetta, apostoli murhamies ja sitten samasta sanasta pitäisi lakia noudattaa ja sakramentit vie pelastukseen.

Ensin vedetään Jumalan sana viemäristä alas ja sitten tarjotaan samasta sanasta pelastusta omin selityksin.

Uskottavuus on nollatasoa.

• Anonyymi00142

Muutamat henkilöt kirjoittavat täällä vihapuheita apostoli Paavalista jatkuvasti. He väittävät, että Paavali oli murhaaja ja valehtelija ja he väärentävät Paavalin kirjeitä törkeästi ja surutta. Tuollaiset vihapuheet juontavat juurensa siihen, että Paavali on kirjoittanut hyvin rehellisesti homoista Roomalaiskirjeen ensimmäisessä luvussa. Siksi hän on saanut kaikkien homojen vihat päälleen.

Niitä puheita ei pidä hätkähtää. Ne kertovat enemmän homoista kuin Paavalista. Ne kertovat, kuinka pitkävihaisia ja häpeämättömiä valehtelijoita homot ovat.

• Anonyymi00143

Vihapuhetta tässä näkyy olevan joka suuntaan. Täysin ala-arvoista tyhjää väittelyä mikä ei johda mihinkään.

• Anonyymi00144

Ennen helluntaiherätyksessä oli väkeviä nais-julistajia. Esim. Japanin lähetys-saarnaaja Salli Kuhanen. ( oli toki muitakin) Hän mainitsi, että hänellä on lupa muodostaa seurakuntia, mutta kun se on perustettu, hän ei voi osallistua vanhimmiston kokoukseen, koska hän on nainen.
      Sitten oli hyviä miehensä kanssa puhujia, kuten Pentti Yli-Rämin vaimo.
      Mielestäni nainen ei voi olla seurakunnan johtaja, jos sopivia miehiä on. Eikä nainen voi olla vanhimmistossa. ( Ehkä jossain hätä-tapauksessa.)
      Lisäksi meillä oli hyviä nais-evankelistoja, kuten Ritu Ylipahkala.Hän kai toimii vieläkin jossakin.
      Sanon , että meillä oli. Sitten tuli Helluntaikirkko. Olen kuullut, että nuoret, minihameiset tytöt jakavat ehtoollista, Heitä on kai myös vanhimmistossa. ( toivottavasti olen kuullutväärin.)

• Anonyymi00158

" Olen kuullut, että nuoret, minihameiset tytöt jakavat ehtoollista,"
        Pitääpä harkita vakavasti Helluntalaisiin liittymistä. Eikös heidän laulunsakin ole iloisempia, kuin synkkä virsien veisuun jollotus.

• Anonyymi00180
        Anonyymi00158 kirjoitti:

" Olen kuullut, että nuoret, minihameiset tytöt jakavat ehtoollista,"
        Pitääpä harkita vakavasti Helluntalaisiin liittymistä. Eikös heidän laulunsakin ole iloisempia, kuin synkkä virsien veisuun jollotus.

Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni vietiin vankilaan sodomiasta.

• Anonyymi00145

Juu, Paavali perusti kristillisen kirkon. Keisari Augustus teki siitä maallisesti vahvan instituution. Pitkä matka oli nykymuotoiseen avioliittoon. 1200-luvulla katolinen kirkko sääti kirkollisen vihkimisen.

Noihin alkuaikoihin vaimo oli kauppa- yai liikesopimus. Vaimo ostettiin tai otettiin. Vaimo oli omaisuutta siten kuin aasi, kanat ja muu omaisuus.
      Raamattu antaa 'ohjeita' vaimon käsittelyyn. Tarkoitushan on se, että pysyis niin tyytyväisenä, että poikisi mahdollisimman monta poikaa!

Hohhoijaa. On ajat vähän muuttuneet nosita ajoista!

• Anonyymi00146

Paavalin aikaan vaimon puhuminen olis varmaan ollut sama jos mies olis kertonut, että hevoseni on tätä mieltä. Kaikki olis nauraneet!

Nainen osasi silloinkin jo puhua, mutta kaikki tiesi, että nainen toistaa aina sen miehen ajatuksia, jonka kanssa on viimeksipuhunut. Joko isänsä tai aviomiehensä. Eihän se muiden miesten kanssa puhunut.

Katsokaa joitain islamin lahkoja, jotka ovat jämähtäneet siihen alkuaikaan ja näette mitä raamaattukin oikeasti ajattelee naisen paikasta!

• Anonyymi00152

Kyllä se on juurikin niin, eikä se L-positiivisten valheilla muuksi muutu!

• Anonyymi00147

Ei Raamatussa UT:ssa ole juurikaan esimerkkiä siitä että naisia olisi kohdeltu huonosti tai ala-arvoisesti. Jeesuksen luo tuotiin aviorikoksesta tavattu nainen, niin silloinhan nainen saattoi tehdä mitä haluaa, tehdä aviorikoksia oman mielensä mukaan. Tietenkin siitä kuten sapatin rikkomisesta piti kivittää, mutta tarina osoittaa, että naiset saattoivat elää aivan kuten halusivat pettäen miehiään.

Nainen kaivolla myös oli elänyt vähän miten sattuu ja oli vapaa touhuamaan ja kertomaan Jeesuksesta kaikille eikä siihen kukaan puuttunut sen vuoksi että oli nainen. Myöhemmin puututtiin, mutta muista syistä,

Maallisella puolella taasen Pilatuksen vaimo sanoi Pilatukselle Jeesuksesta, että älä koske siihen mieheen ja PIlatus, suuri herra uskoi. Se kertoi siitä että ainakin roomalaisten keskuudessa naisen asema oli vahva ja uskottiin mitä he sanoivat.

VT:ssä saattaa olla kummia käsityksiä, mutta se on vanha liitto, jonka Jeesus kumosi säädöksineen ja lakeineen ja vain harhaopit sekä VT:stä syntyneet harhaopit kuten islam omaavat käsityksiä, jotka eivät täytä ihmisoikeusnormistoja.

• Anonyymi00148

Paavalin uusi henkiopas oli Saatanan enkeli "The messenger of Satan", henkiolento, joka käytti Paavalin aisteja. Lopulta surmasi miehen Roomassa. Ei siihen liittynyt mitään armoa.
      2.Kor.12:7

Aina silloin kun joku oli tekemisissä Paavalin kanssa hän oli tekemisissä myös Paavalin saaman Saatanan enkelin kanssa.

Molempien Saulien kohtalo oli ihan samanlainen.Jumala ei katso henkilöön

Ja Herran henki läksi Saulista, ja paha henki vaivasi häntä Herralta.

• Anonyymi00149

Svenska Bibeln v. 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen...lögnaktighet...eikä ihminen sille perusluonteelleen voi mitään. Vanhemmiten ne piirteet vain korostuvat.

Room.3:7 Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare.

• Anonyymi00150
        Anonyymi00149 kirjoitti:

Svenska Bibeln v. 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen...lögnaktighet...eikä ihminen sille perusluonteelleen voi mitään. Vanhemmiten ne piirteet vain korostuvat.

Room.3:7 Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare.

Jesuiitat ottivat tuon Paavalin periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot.

• Anonyymi00151

Pyhä Henki ja Saatanan enkeli ei ole ihmisessä yhtä aikaa.

• Anonyymi00153

Eikä VT sentään aivan tiskirättiä naisesta tee, vaikka on saastainen tiettynä aikana ja avioliittoon mennään raiskauksen kautta, mutta niin mieheltäkin katkeaa kaula vähäisemmästä rikkomuksesta. Ei VT loista ihmisoikeuksilla ja siitä syystä siitä syntyneet tai siitä opin omaksuneet harhaopit ovat varsin julmia.

Mutta kyllä VT:ssä myös ylistetään naista korkeassa veisussa siitä miten on hyvä pakkaus ja kiva miehen silmälle. Ei VT pakota naista perunasäkkiin.

Tietenkin UT:ssa ei ihmisoikeudet aivan ole täysin nykypäivän tasoa ja Paavali kirjoittaa orjista, mutta käskee kohdella heitä hyvin, kuin veljinä.

Sitä tarina ei kerro olivatko orjat enemmän miehiä ja naisia ja jos olivat naisia, niin miten heitä muutoin kohdeltiin, olivatko he tosiaan kaikilta osin omaisuutta ja voitiinko heiltä vaatia aivan mitä tahansa miehen mieleen vain tulee. Oliko siihen miten lainsäädäntöä, mutta ainakin Paavalin ohje oli että heitä tuli kohdella hyvin.

• Anonyymi00156

* naisia tulee kohdella hyvin*. Just, niin kotieläimiäkin, jos toivoi tuottoa!
        Toki siellä oli niitä irtonaisia, temppeliporttoja, jotka olivat kaikkien uskovaistenmiesten tavaraa Jumalan siunauksella.

• Anonyymi00154

Paavali uhkasi naisia kunniaväkivallalla,
      ajeli naisilta karvat pois lampaiden keritsimillä, jos eivät pitäneet huntua ja burkaa.

• Anonyymi00155

Lahkolaismiehet pitävät Paavalia idolinaan.

• Anonyymi00157
        Anonyymi00155 kirjoitti:

Lahkolaismiehet pitävät Paavalia idolinaan.

Muslimimaidet opit naisten kohtelusta perustuu myös Paavalin oppeihin.

• Anonyymi00159

Wikipedia
      Muuttuneet olosuhteet vaativat lisäopastusta ja niinpä Paavalin nimissä laadittiin uusia teoksia. Tätä kirjallisuutta kutsutaan Paavalin koulukunnan kirjallisuudeksi eli deuteropaavalilaiseksi kirjallisuudeksi. Antiikin aikana toisen nimissä julkaiseminen eli pseudepigrafia oli täysin hyväksyttävää eikä se vaikuttanut tekstin arvovaltaan. Todennäköisesti lukijat usein tiesivät, että kyse ei ollut aidoista historiallisista teksteistä. Niitä luettiin mikäli tekstin kirjoittajaksi mainittiin arvovaltainen henkilö, ja mikäli teksti oli vakuuttavaa.[35]

Paavali Apostolien teoissa

Apostolien tekojen kirjoittaja omisti yli puolet Apostolien teot -kirjastaan Paavalin vaiheiden kuvaukselle. Luukkaan on väitetty kirjoittaneen Luukkaan evankeliumin ja Apostolien teot. Kirjoittajan nimeä ei tosin mainita missään vaiheessa, vaan kirjat liitettiin Luukkaaseen toisella vuosisadalla. Samoin ei ole varmuutta onko kyseessä sama Luukas, joka mainitaan Paavalin kirjeissä.[36]

Kirjoittajaa on pidetty Paavalin matkakumppanina, koska hän kirjoittaa ajoittain me-muodossa. Toisaalta kirjoittaja katoaa ajoittain näyttämöltä ja jatkaa minä-muodossa. Kirjoittaja ei kerro mitään itsestään tai toimistaan matkakumppanina. Apostolien teoissa ei ole suoria merkkejä, että kirjoittaja olisi henkilökohtaisesti tuntenut Paavalin.[36]

Koska Luukas kuvaa Apostolien teot -kirjassaan Paavalin lähetysmatkoja, voitaisiin olettaa, että Luukas olisi nojautunut Paavalin kirjoittamiin kirjeisiin. Tässä oletuksessa on kaksi ongelmaa. Ensiksi Luukas ei mainitse, että Paavali edes olisi kirjoittanut kirjeitä. Toiseksi Luukkaan kuvaus Paavalista poikkeaa huomattavasti Paavalin kirjeiden kuvauksesta.[37]

Luukas ratkaisi kristinuskon suhtautumisen juutalaiseen lakiin eri tavalla kuin Paavali. Tämä on vääristänyt Apostolien tekojen kuvaa Paavalista. Luukkaan mukaan Mooseksen laki velvoittaa edelleen juutalaiskristittyjä.[38] Tämä ei sovi yhteen Paavalin kirjeiden sanoman kanssa. Luukas ei muokannut kuvaa Paavalista vain teologisista ja julistuksellisista syistä. Luukas ihaili Paavalia ja kuvasi hänet suurmiehenä. Hän loi kuvan silotellusta, itsevarmasta ja diplomaattisesta miehestä, joka erosi Paavalin kirjeiden esittelemästä miehestä.[39]

• Anonyymi00160

Myrkynjuonnit ja käärmeillä pistättämiset viittaa Paavaliin, ei Jeesuskeen eikä Markukseen.

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
      9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi00161

Matteuksen mukaan Jeesuksen kanssa eläneet oikeat apostolit olivat oikeita pakanoiden apostoleita, heidän tuli kastaa ja opettaa kaikki kansat Jeesuksen omiksi.

Matt.28
      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun ast

• Anonyymi00162

Jeesus antoi lupauksensa mukaisesti oikeille omille 12 apostoleilleen omaa Totuuden Henkeä puhaltamalla sitä suustaan heille. Ei sitä muille annettu.

Joh.20
        21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
        22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

Ei tuota valtaa voi heiltä varastaa itselleen, kuten monet tekevät.

• Anonyymi00163
        Anonyymi00162 kirjoitti:

Jeesus antoi lupauksensa mukaisesti oikeille omille 12 apostoleilleen omaa Totuuden Henkeä puhaltamalla sitä suustaan heille. Ei sitä muille annettu.

Joh.20
        21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
        22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

Ei tuota valtaa voi heiltä varastaa itselleen, kuten monet tekevät.

Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

• Anonyymi00164

On aivan siinä ja siinä onko Paavalin kirjeet tai UT vaikuttanut millään tavalla islamin syntyyn. Jeesus Koraanissa on, mutta aivan erilaisena hahmona kuin mitä UT kuvaa. Hän on lempeä opettaja, joka tekee ihmeitä ja nousee taivaaseen. EI naulita ristille eikä syytetä sapatin rikkomisesta.

Kyllä islam on syntynyt lähinnä vanhan liiton lakihenkisyydestä, siitä puuttuu kokonaan syntien sovistus Kristuksessa, Pyhä Henki. Se on tavallaan puhdasoppista krstillistä harhaoppia, eikä ole saanut vaikutteita uuden liiton uskosta.

UT:n yleiset ohjeet ihmisyydestä, inhimillisyydestä ovat sellaiset että ne eivät salli sortaa tai alistaa toista ihmistä. Pidä toista parempana kuin itseäsi. Rakasta lähimmäistä kuin itseäsi. Tee muille se, mitä toivoisit itsellesi tehtävän. Eikä siinä erotella että vain miesten kesken. Joten on harhaoppia kohdella toista ihmistä huonosti oli tämä mitä sukupuolta, ikää, kansallisuutta tai rotua tahansa. Se on UT:n kanta.

• Anonyymi00166

Nyt puhutaan naisten alistamisesta, mikä on yhteistä Paavalin opeissa ja Muslimien opeissa.

Lähi-Idän kulttuurit on molemmissa mukana.

Paavali oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta, missä tuli kodin perintöä naisten alistaminen.

• Anonyymi00167
        Anonyymi00166 kirjoitti:

Nyt puhutaan naisten alistamisesta, mikä on yhteistä Paavalin opeissa ja Muslimien opeissa.

Lähi-Idän kulttuurit on molemmissa mukana.

Paavali oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta, missä tuli kodin perintöä naisten alistaminen.

Ei ihme ollenkaan, että Jumala heitti miehen Saatanan enkelin kuritettvaksi ja lopulta Roomassa surmattavaksi. Ei siihen liittynyt mitään armoa.

• Anonyymi00171
        Anonyymi00167 kirjoitti:

Ei ihme ollenkaan, että Jumala heitti miehen Saatanan enkelin kuritettvaksi ja lopulta Roomassa surmattavaksi. Ei siihen liittynyt mitään armoa.

Paavalinkin kohdalla kävi niin, että sitä ihminen niittää, mitä kylvää!

• Anonyymi00165

UT:n kehoittaisi homostelemaan jos pitäisi rakastaa lähimmäistä kuin itseään ja olisi lisäys, että vain miesten kesken. Sehän olisi kuin käsky homostella, jos miehiä tulisi pitää hyvin ja naisia sortaa. Silloin kyseessä olisi pelkkä homostelun ylistys, että me tässä vain miesten kesken.

Mutta eihän se niin tietenkään ole. EI Kristuksessa ole miestä eikä naista, vaan kaikki ovat samalla hengellisellä viivalla Pyhän Hengen kanssa. Eikä Jumala jaa henkeä mitalla kuten sanotaan, joten ei naisten mitta ole sen suhteen erilainen tai ainakaan niin sanassa ei sanota.

• Anonyymi00168

Paavali valehteli monessa asiassa. Eikä pitänyt sitä pahana ollenkaan, saatikka syntinä, jos tarkotusperät ovat hyvät.

Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi. Ei miksikään sukupuolettomaksi olennoksi "Kristuksessa". Paavali avasi portit monenalaiselle eksytykselle.

On arvioitu, että Paavalin puheista 80 % on ihan kelvollista opeusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valheita.

• Anonyymi00169

Paavali käytti usein passiivilauseita ja kolmatta persoonaa, mutta tarkoitti itseään.

2. Tess. 2
      11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
      12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

• Anonyymi00170

2. Kor. 12:2

Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen-oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.

Johannes on asiasta täysin eri mieltä.

Joh. 3:13

Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

• Anonyymi00174
        Anonyymi00170 kirjoitti:

2. Kor. 12:2

Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen-oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.

Johannes on asiasta täysin eri mieltä.

Joh. 3:13

Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

Noidat pystyy irrottautumaan ruumiistaan ja tekevät henkiruumiina "trippejä" ja voivat muuttaa itsensä vaikka ihmisudeksi ja vampyyriksi.

Jeesuksellakin oli koko ajan fyysinen ihmisen ruumis, jossa hän kerran nousi taivaaseen. Ja tulee ihan samanlaisena takaisin. Ei hiippaile henkiolentona missään Syyrian maantiellä murhamiesten porukoissa.

Ap. t. 1:11

ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

• Anonyymi00172

Paavali oli suuri paskan puhuja!

• Anonyymi00173

Tietenkin kiva valikoida Raamatusta sen mitä itse pitää oikeana ja herjata niistä Raamatun kertomia asioita mitä itse haluaa.

Se on vain sellaista uskoa että se pitää omaksua vain itse, kellekään muulle sitä ei pidä tyrkyttää eikä tarjota, koska siinä valinta perustuu kunkin omiin mieltymyksiin ja mielivaltaisuuksiin mitä haluaa uskoa ja mitä valheeksi väittää.

Niin täytyy luoda aivan oma henkilökohtainen harhaoppi, joka ei käy kellekään muulle, vaan jokainen muokkaa sitä omannäköisensä tahtonsa mukaan.

• Anonyymi00175

Paavali oli kuin tuuliviiri, opetti milloin mitäkin. Riippui kuulijakunnasta.

Paavali tykkäsi nuoresta Timoteuksesta.

Ap. t. 16:3

Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän.

• Anonyymi00176

Ei ne viisaat Juutalaiset silloinkaan nielaisseet Paavalin keksimiä uusia oppeja sellaisenaan.

Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa.

Ei se "sanan vastaanottaminen"mitään uskoontuloa tarkoita, vaan asioiden tutkimista ja vain sen hyväksymistä, mikä on oikein ja totta ja yhdenmukaista Jeesuken omien opetuksien ja hänen kanssaan eläneiden oikeiden apostolien opetuksen kanssa. Unohtamatta Vanhan Testamentin ikuisia totuuksia.

• Anonyymi00177

Matt.7
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

Jeesuksen nimen ja veren hokeminen ei auta mitään, jos on kieltänyt Jumalan lakien ja käskyjen auktoriteetin ja noudattamisen.

• Anonyymi00178
        Anonyymi00177 kirjoitti:

Matt.7

Jeesuksen nimen ja veren hokeminen ei auta mitään, jos on kieltänyt Jumalan lakien ja käskyjen auktoriteetin ja noudattamisen.

Jeesusta meidän on uskominen ja totteleminen, eikä mitään Tarsolaisia murhamiehiä.

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Luuk. 16:17

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

• Anonyymi00179

Ei, vaan Rooman kirkkoisien muokkaama Paavali tukki naisten suut. Markionin Paavali ei tukkinut naisten suita. Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että Paavali suljettiin taivaan valtakunnan ulkopuolelle fariseuksena.

• Anonyymi00181

Paavalissa oli Saatanan enkeli henkioppaana.

Paavali kehui ja pelotteli tekemillään murhilla, Saatanan enkelin antamilla valtavilla fyysisillä voimillaan ja nyrkkeilijän lahjoillaan. Siitä puheesta lahkolaismiehet tykkää kovasti.

Paavali oli Rooman Mafian jäsen ja murhakoplan johtaja, joka hyväksyi ne teot. Syyt murhista laitettiin uskonkiistojen syyksi ja täydestä meni.

Jos Ananiaan ja Safiiran ryöstömurhia olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut pääepäilty niihin tekoihin.

• Anonyymi00182
        Anonyymi00181 kirjoitti:

Paavalissa oli Saatanan enkeli henkioppaana.

Paavali kehui ja pelotteli tekemillään murhilla, Saatanan enkelin antamilla valtavilla fyysisillä voimillaan ja nyrkkeilijän lahjoillaan. Siitä puheesta lahkolaismiehet tykkää kovasti.

Paavali oli Rooman Mafian jäsen ja murhakoplan johtaja, joka hyväksyi ne teot. Syyt murhista laitettiin uskonkiistojen syyksi ja täydestä meni.

Jos Ananiaan ja Safiiran ryöstömurhia olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut pääepäilty niihin tekoihin.

Alkuseurakunnassa eräs pariskunta tapettiin talokaupan rahojen saamiseksi heiltä. Ruumiit haudattiin heti piiloon. Juutalaisten hautajaisia ei järjestetty. Murhia ei ilmoitettu viranomaisille eikä omaisille.
        Syy laiteettiin Pyhän Hengen ja Jeesuksen piikkiin ja täydestä meni.

Johannes sanoi, että alkuseurakunta on roistojen vallassa ja sen loppu on lähellä. Niin tapahtuikin noin 70 jKr.

Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

• Anonyymi00183
        Anonyymi00182 kirjoitti:

Alkuseurakunnassa eräs pariskunta tapettiin talokaupan rahojen saamiseksi heiltä. Ruumiit haudattiin heti piiloon. Juutalaisten hautajaisia ei järjestetty. Murhia ei ilmoitettu viranomaisille eikä omaisille.
        Syy laiteettiin Pyhän Hengen ja Jeesuksen piikkiin ja täydestä meni.

Johannes sanoi, että alkuseurakunta on roistojen vallassa ja sen loppu on lähellä. Niin tapahtuikin noin 70 jKr.

Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä valejeesuksista ja valeapostoleista, uusista julistajista, jotka ovat heti Juutalaisten eli valittujen uskon kimpussa heitä käännyttämässä.

Matt.24:24 " Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

• Anonyymi00184
        Anonyymi00183 kirjoitti:

Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä valejeesuksista ja valeapostoleista, uusista julistajista, jotka ovat heti Juutalaisten eli valittujen uskon kimpussa heitä käännyttämässä.

Matt.24:24 " Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

Niitä Jeesuksen seuraajia ja Paavalin peesaajia riittää vaikka kuinka paljon.

Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

• Anonyymi00185
        Anonyymi00184 kirjoitti:

Niitä Jeesuksen seuraajia ja Paavalin peesaajia riittää vaikka kuinka paljon.

Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

Sananl. 4:16

Pahat eivät saa unta, elleivät ole tehneet pahaa, he valvovat yönsä, elleivät ole ketään kaataneet.

• Anonyymi00188

Paavali oli Tarsolainen murhamies, eikä murhamiehissä ole ikuista elämää, joka heissä pysyisi.

• Anonyymi00186

Oikeat Jeesuksen seuraajat menevät kerran viikossa Juutalaisten synagoogaan ja lukevat Tooraa. (Vanhaa Testamenttia, Jumalan sanaa).

Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

• Anonyymi00187

Paavali tarjosi eväät monelle eksytykselle.

Hypnoosia ja aivopesua käytetään yleisesti käännyttämisen apuna.

Ap. t. 19:13

Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota Paavali saarnaa.

Ap. t. 16:17

Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!"

Luuk. 8:28

Jeesuksen nähdessään hän parkaisi, heittäytyi hänen eteensä ja huusi kovalla äänellä: "Mitä sinä minusta tahdot, Jeesus, Korkeimman Jumalan poika?

• Anonyymi00189

Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.

• Anonyymi00190

Kukin tulee harhaopillaan autuaaksi.

Kenenkään muun siihen ei tule tarttua.

• Anonyymi00191

Jeesus oli tapauskovainen Juutalainen uskoltaan, ei vaihtanut uskoaan mihinkään muuhun, kävi kerran viikossa kotikirkossaan, luki Vanhaa Testamenttia ja maksoi kirkkollisveroa. Piti lait ja käskyt voimassa.

Sekös hurmahenkisiä hihhuleita ja lahkolaisia ottaa päähän?

Matt. 17:24

Kun he saapuivat Kapernaumiin, tuli Pietarin luo temppeliveron kantajia, jotka sanoivat: "Kai teidän opettajanne maksaa temppeliveroa?"

Matt. 17:25

"Maksaa kyllä", hän vastasi.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt
      ja Jeesuksen uskon.

• Anonyymi00192

Huonot ajat nostavat aina esiin maailmanlopun saarnaajia ja muita hihhuleita. Ihminen hakee turvaa, vaikka eipä sitä tuolta löydy.

On oltava rohkea, kohdattava vastukset ja pyrittävä yhteistyöllä tekemään maailmasta parempi paikka! Ei auta pistää päätä pensaaseen!

• Anonyymi00193

Ei surra etukäteen, mutta varaudutaan huonoihin aikoihin. Kuivuuden aiheuttamaan ruokapulaan. Kaikenlaisiin tulviin, metsäpaloihin ja sääkatastrofeihin.
        Noitten seniilipappojen ahneudesta johtuviin toisilta varastamiseen ja vainoamiseen, Putin ja Trump.

Eletään ihmisiksi se aika, joka meillä on! Ei mennä mihinkään ihmisvainoihin mukaan!

• Anonyymi00208
        Anonyymi00193 kirjoitti:

Ei surra etukäteen, mutta varaudutaan huonoihin aikoihin. Kuivuuden aiheuttamaan ruokapulaan. Kaikenlaisiin tulviin, metsäpaloihin ja sääkatastrofeihin.
        Noitten seniilipappojen ahneudesta johtuviin toisilta varastamiseen ja vainoamiseen, Putin ja Trump.

Eletään ihmisiksi se aika, joka meillä on! Ei mennä mihinkään ihmisvainoihin mukaan!

Joskus palstalla jollain, jotain asiallista sanottavaakin

• Anonyymi00194

Ei maailmanloppu liity mitenkään siihen että julistetaan Paavali valehtelijaksi ja murhamieheksi. Se on iänikuisia harhaoppisten hörinöitä, jotka kuvittelevat olevansa pyhimpiä kuin apostolit.

Ja tähän asti kaikki maailmanlopun ennustajat ovat olleet väärässä, ovat vetäneet vesiperän, joten kannattaa vain seurata Hengessä Jeesusta ja jättää höyrypäiden jutut omaan arvoonsa.

• Anonyymi00198

Jumala ja Jeesus kehotti noudattamaan Jumalan lakeja ja käskyjä, ei mitään pelkkiä henkiä ja henkiolentoja.

Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]

• Anonyymi00199
        Anonyymi00198 kirjoitti:

Jumala ja Jeesus kehotti noudattamaan Jumalan lakeja ja käskyjä, ei mitään pelkkiä henkiä ja henkiolentoja.

1. Aik. 22:13

Sinä menestyt, jos tottelet ja noudatat niitä käskyjä ja säädöksiä, jotka Herra on antanut Moosekselle Israelia varten. Ole vahva ja rohkea, älä pelkää äläkä lannistu!

• Anonyymi00200
        Anonyymi00199 kirjoitti:

1. Aik. 22:13

Sinä menestyt, jos tottelet ja noudatat niitä käskyjä ja säädöksiä, jotka Herra on antanut Moosekselle Israelia varten. Ole vahva ja rohkea, älä pelkää äläkä lannistu!

1. Kun. 3:14

Ja jos sinä vaellat minun teitäni, noudattaen minun säädöksiäni ja käskyjäni, niinkuin sinun isäsi Daavid vaelsi, niin minä suon sinulle pitkän iän."

• Anonyymi00201

Jehovantodistajat muut lahkolaiset aloittavat pelottelun maailmanlopusta. He puhuvat pikaisesta tempaamisesta taivaaseen ja voit pelastua kun liityt heidän lahkoonsa maksavaksi jäseneksi.

Yleensä kiirehtivä osapuoli on huijari. Jumalalla ei ole mihinkään kiirettä. Yksi päivä Jumalan kalenterin mukaan on tuhat ihmisten vuotta.

Saatanalla on kiire, koska sillä on vähän aikaa jäljellä.

Luuk. 21:8

Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.

• Anonyymi00202

Keniassa lahkopastori kehotti seurakuntalaisiaan paastoamaan, koska heidät piti pikapuoliin temmata taivaaseen.

Lehtitietojen mukaan 300 ruumista on löydetty ja 400 vainajaa vielä etsittiin.

• Anonyymi00203

Aika huono tietenkin olisi maailmanloppua ennustaa Raamatusta jos sen teksti julistetaan valheeksi. Samoin niitä lakejakin on aika huono noudattaa jos ei tiedä mitkä teksteistä ovat totta ja mitkä valeita. Tietenkin niin olisi helpompi yrittää olla Raamatullinen kun voi valita mitkä kohdat ovat totta ja mitkä valetta.

Se mikä kuitenkin on varmaa, niin Pyhä Henki ei julista Raamattua valheeksi eikä apostoleita huijareiksi. Se mikä on varmaa, niin se on paholaisen ahkeraa työtä.

UT:n teksti onkin kirjoitettu siksi että siitä näkee mitkä ovat lähtöisin Pyhästä Hengestä ja mitkä saatanan hengestä. UT kertoo sen miten Pyhä Henki johdattaa ihmisiä, mihin tekoihin ja mihin juttuihin. Ja juuri sitä usko on henkeä. Ei mitään typeriä horinoita, vaaan juuri sitä minkä tunteen Pyhä Henki luo ihmiselle arkielämän keskellä, minkä ilmeet, mitkä jutut. Juuri sitä usko ja Pyhä Henki on. Saatanan luoma uskonnollisuus on taasen ilkeeä, synkkää, tyhjyyden tunteen luomaa vastenmielisyyttä.

• Anonyymi00204

Vanha Testamentti on luotettava kirja.

Uusi Testamentti on alunperin Kreikkalaisten käännyttämiseksi kirjoitettu. Siellä on kaikenlaista tekstiä.

• Anonyymi00205

Pelkkien henkien varaan ei kannata uskoaan perustaa.

Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

• Anonyymi00213

Pelkkien henkikokemuksien varaan ei kannata autuuttaan rakentaa.

• Anonyymi00206

Villitsevät lahkohenget ne värikkäitä onkin, siksi ne kiinnostaa enemmän kuin terve perinteinen kristintusko.

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

Saatana, ylienkeli, oli taivaan ylistyskuoron johtaja, musikaalinen, kielitaitoinen, osaa kaikkia kieliä ja enkelien kieliä. Virittelee nytkin niitä ylistyskuorojaan uskonlahkoissa, tosin itsensä ylistämiseksi.

2. Tess. 2:4

tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

• Anonyymi00207

Monet menee hurmoslahkoon väkevämmän hengellisyyden houkuttelemina.

13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

• Anonyymi00209

Ei VT ennusta mitään maailmanloppua, vaan Kristuksen tulemista ja uuden liiton alkamista. Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti.

Ja kun Jeesuksen tuleminen oli niin suuri muutos, ei mitään syytä ollut edes ennustaa, vaan ennustaa se miten tuli uusi liitto, miten vanha lakiliitto kumottiin ja tilalle tuli Hengen liitto, jossa kivisydän korvattiin lihasydämellä ja jossa uskovat toteuttivat Hengessä Jumalan tahtoa eikä toisiaan herjaamalla.

VT on vain historiallinen kertomus siihen hetkeen asti kun uusi liitto alkoi. Se kertoi Israelin kansan epätoivoisen vaiheen lakiliiton kanssa ja ennusti jo vapautuksen olevan tulossa, kansan pääsevän pois lain orjuuden ikeestä jos vain ottaa vastaan Messiaan. Joskaan Israelin osalta ei kovin hyvin käynyt, eikä kaikki pakanatkaan oikein ymmärtäneet mistä oli kyse, mutta niille, jotka uskoivat, Jumala antoi Hengen tulla Jumalan lapsiksi ja ymmärtää uuden liiton merkitys.

• Anonyymi00210

Kyllä Jumalan lait ja käskyt ovat voimassa tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti.

Jeesus varoitti siitä puheesta, kun sanotaan, että lait loppuivat Johanneksen tulemiseen. Ja nyt vaan pelkkien julistuksien avulla väkisin mennään sisälle Jumalan valtakuntaan.

Jeesus lähetti lisää lainopettajia, mutta heitä kohdellaan huonosti.

Matt. 23:34

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

• Anonyymi00211

Jumalan tekemät erilaiset liitot ovat ikuisesti voimassa. Liittoja on yhtä aikaa voimassa erilaisia ja eri aikana annettuja. Eivät ne kumoa toisiaan, vaan täydentävät toisiaan.

Matt. 5:17

Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan noudattamaan.

4. Moos. 23:19

Ei Jumala ole ihminen, niin että hän valhettelisi, eikä ihmislapsi, että hän katuisi. Sanoisiko hän jotakin eikä sitä tekisi, puhuisiko jotakin eikä sitä täyttäisi.

• Anonyymi00212

Roistot ja epärehelliset tyypit, kuten murhamiehet yrittävät kumota lait, jotta heitä ei voitaisi syyttää ja tuomita rikoksista eli synneistä.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

• Anonyymi00221

Päällimmäisenä tulee mieleen eräs Paavali.

• Anonyymi00214

Matt. 5:19

Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. [5. Moos. 28:1; Jaak. 2:10]

• Anonyymi00216

Jumala nauraa taivassa lain kieltäjille, kumoajille, niskoittelijoille, lahkolaisille, jotka opettaa, että lait on kumottu ja kuopattu ja nyt vaan nautitaan ihanista hurmoshenkien kosketuksista.

Ps. 2:4

Hän, joka hallitsee taivaassa, nauraa, Herra pilkkaa heitä.

• Anonyymi00220

Raamattu varoittaa lait ja käskyt ja perisynnin kieltävistä ns. vapaista suunnista.

• Anonyymi00222

Juutalainen Borat meni Amerikassa helluntailaisten hurmoskokoukseen ja meinasi tulla hulluksi. Meni kokouksen jälkeen hotettiin ja luuli hotellin hissiä huoneeksi, jossa hänen tulee nukkua se yö.

• Anonyymi00223
      • Anonyymi00281

Kävin lukemassa linkin ketjun, kun arvelin jotain mielenkiintoista.....

• Anonyymi00224

Eivät fariseukset tietenkään ottaneet vastaan Jeesuksen tarjoamaa uutta liittoa eikä sanomaa, että kirjoittu on, mutta minä sanon teille....

He kauhistuivat ajatuksesta että ei ollut sapattia eikä muita käskyjä, vaan että piti olla oikeasti hyvä ihminen, olisi pitänyt tehdä hyvää vähimmille veljille, ei olisi pitänyt rakastaa synagoogan istuimia eikä tehdä leveitä Tooran selityskoteloita. Eivät he sietäneet sitä ja siksi Jeesus piti tappaa.

Paavali selitti ettei luonnollinen ihminen ota vastaan Jeesuksen pelastussanomaa hengessä, vaan se on hänelle hullutus ja sitä pitää tutkia hengellisesti, ei lihallisesti. Juuri siinä eksytään, ollaan kunnon fariseuksia ja jätetään Jeesuksen tarjoama pelastus hengessä huomiotta. Hyljätään elämän Herra, hyljätään Pyhän Hengen tuoma rauha ja rakkaus ja otetaan tilalle jäätävän kylmä ja tuomitseva uskonnollisuus, josta ei seuraa yhtään mitään hyvää.

Mutta valinta on ihmisen, ihminen itse voi uskaltaa. lähteä Jeesuksen mukaan, antoa armoan Henkeä, tuntea sen virvoittavan Hengen, saada uuden elämän, uuden sydämen ja mielen elää, siten että kaikki eniten on taakse jäänyttä ja vain ikävä muisto.

Ei tarvitse kuin ottaa Raamattu UT, oikeasti käteen lukea sitä avoimesti eikä vain jankata yhtä ja samaa jaetta koko ajan.

• Anonyymi00225

Johannes ei kastanut itsensä uskovaisiksi julistaneita lahkolaisia ollenkaan, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi.

Kaikki helluntaina 3000 kastettua olivat oikeita Juutalaisia.

• Anonyymi00226

Paavali oli paha mies, murhamies ja piilotteli väärällä nimellä ulkomailla monta vuotta.
      Vältteli menoa Jerusalemiin, koska tiesi että on valeapostoli.

Gal. 1:17

enkä heti lähtenyt Jerusalemiin tapaamaan niitä, joista oli tullut apostoleja jo ennen minua. Sen sijaan menin Arabiaan ja palasin sieltä takaisin Damaskokseen.

• Anonyymi00227

Vain Kreikan Korintossa sai joitakin kannattajia. Muulla mies tiedelleen soluttautujaksi.

Repi ja hajotti seurakuntia, ei yhdistänyt.

Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi.]

Matt. 12:30

Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa.

• Anonyymi00228

Paavali keksi opin ihmisillä olevista eriarvoisista armolahjoista, jonka opin avulla hän loi hierarkian seurakuntaan johtamisen mahdollistamiseksi.

Raamatun mukaan, että kellä on kasteen lahja Pyhä Henki, on kaikki se, mitä Pyhä Henki on ja edustaa, ei vain jotain siivuja siitä. Jumala ei jaa Henkeä mitalla.

Naiset eivät saaneet puhua mitään seurakunnan kokouksissa, ei rukoilla ääneen eikä tehdä synnin tunnustusta. Näin mies alisti ja kidutti naisia.

1. Kor. 14:34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.

• Anonyymi00229

Paavali kohtasi myös eläessään vastustusta, ei vain kuoltuaan harhaoppiset herjaa häntä, vaan jo silloin häntä vastustettiin. Ei kuitenkaan Hengen uskovien keskuudessa, vaan fariseusten taholta ja kiellettiin kertomasta Jeesuksesta, kiellettiin jeesustelemasta tai hihhuloimasta, vaan olisi pitänyt vain mennä sapattina synagoogaan jököttämään näyttäen hurskaalta tutkiessaan mitä Tooraan oikein oli kirjoitettu. Ja Paavali tiesi tämän, mitä se usko on, hän oli ollut juuri siinä oikein hyvä ja täydellinen, mutta oli siirtynyt farisealaisuudesta Hengen elämään, ottanut vastaan aivan oikean uskon eikä vain teatterin, jossa ollaan noudattavinaan jotain lakeja, mutta sydän oli täynnä pahuutta.

Paavalin harteille asetettiin paljon. Hänen tuli kertoa juutalaisille että ei entinen meno käy, ei enää mennä synagookaan sapattina ja lasketa monta askelta kävellään, vaan nyt uskotaan siihen, että Jeesus, joka sapatin vuoksi tapettiin, on pyyhkivä synnit, sekä kyyneleet silmistä, on Jumalan armon kautta lahjoittava Pyhän Hengen, uudestisynnyttävä ihmisen aivan uudenlaiseen elämään toteuttamaan kukin sitä palvelustehtävää, minkä Jumala suo. Se ei ollut aivan helppo kertoa juutalaisille ja heidän luopua perinteisistä menoistaan.

Pakanoiden kanssa oli toinen ongelma. Heillä ei ollut sapattia eikä muita painolastia, mutta he hyvin helposti ymmärsivät vapauden väärin, elivät miten elivät eikä pitäneet Pyhän Hengen yhteyttä ja niin saattoivat elää jopa huonommin kuin pelkät pakanat ilman uskoa. Heille tuli nimenomaan teroittaa Pyhän Hengen tärkeyttä, että siihen säilytetään yhteys ja eletään sen mukaan. Tämä oli Paavalin tärkeä tehtävä, johon hän oli antautunut ja joka kyllä tuotti tulosta sekä he näkivät hänessä miten pyhä mies toimii, miten ihminen on Pyhän Hengen johdossa eikä touhua omiaan ja ole vain olevinaan uskova.

• Anonyymi00230

Paavalin henkiopas oli Saatanan enkeli, jota ei otettu miehestä pois rukouksista huolimatta.

• Anonyymi00235
        Anonyymi00230 kirjoitti:

Paavalin henkiopas oli Saatanan enkeli, jota ei otettu miehestä pois rukouksista huolimatta.

Näinhän se on, ei Saatana otettaan rukoilemalla hellitä👿

• Anonyymi00231

Kaikki viittaa siihen, että Paavali sai demonin Damaskontiellä, kun henkiolento sanoi hänelle: " Saul, Saul, turha on sinun potkia pistintä vastaan.

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani PISTIN, SAATANAN ENKELI rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

Pistin on Saatanan enkelistä käytetty synonyymi, eli samaa tarkoittava sana.

• Anonyymi00232

Paavali ei mahtanut mitään hänessä olleelle Saatanan enkelille eli demonille

• Anonyymi00233
        Anonyymi00232 kirjoitti:

Paavali ei mahtanut mitään hänessä olleelle Saatanan enkelille eli demonille

Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

Paavalia ei saatu vastuuseen edes Stefanoksen murhasta.

• Anonyymi00237

Paavalia syytettiin Jeesuksen seuraamisesta ja juutalaisuiden hylkäämisestä.

• Anonyymi00238

Höpö höpö!

• Anonyymi00240

Paavali ei seurannut mitään Jeesusta.

Ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa. Eikä kuullut Jeesuksen opetuksia.

• Anonyymi00239
      • Anonyymi00243

Vanhemmista ei tule erota, heistä tulee pitää hyvää huolta.

5. Moos. 5:16

Kunnioita isääsi ja äitiäsi, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt, että kauan eläisit ja menestyisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.

• Anonyymi00291
        Anonyymi00243 kirjoitti:

Vanhemmista ei tule erota, heistä tulee pitää hyvää huolta.

5. Moos. 5:16

Kunnioita isääsi ja äitiäsi, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt, että kauan eläisit ja menestyisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.

Isääni ja äitiäni kunnioitan, mutta en minkään herran käskystä.

• Anonyymi00241

Oikeat Jeesuksen seuraajat meni kerran viikossa Synagoogaan kuuntelemaan kun Jeesus luki Tooraa.

Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

• Anonyymi00242

Synagoogat ei ole hyviä paikkoja.

Joku voi kostaa kansanmurhan.

• Anonyymi00246

Ps. 138:7

Vaikka minä vaellan ahdistuksen keskellä, niin sinä virvoitat minut. Sinä ojennat kätesi minun vihamiesteni vihaa vastaan, ja sinun oikea kätesi auttaa minua.

• Anonyymi00244

Puheet Jeesuksen seuraamisista ja taivasmatkat on paranoidisia harhoja tai suoranaisia valheita. Ihminen seuraa omia himojaan ja pyynteitään.

Joh. 8:21

Niin Jeesus taas sanoi heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla."

Joh.3: 13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

• Anonyymi00245

Ps. 115:16

Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.

• Anonyymi00248
        Anonyymi00245 kirjoitti:

Ps. 115:16

Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen. [2. Moos. 33:20; Ps. 102:28, 104:2; Joh. 1:18]

• Anonyymi00247

Room. 11:26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.

• Anonyymi00250

Juuri Jeesusta siionistit vihaa.

• Anonyymi00253

Sinä vihaat oikeata Jeesusta.

Oikeat Juutalaiset tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi.

Joh. 1:49

Natanael sanoi: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas!"

• Anonyymi00254

Lahkolaiset on villitsevien hurmoshenkien vallassa ja opettaa korvausteologiaa.

Heille totuus selvää vasta taivaanportilla.

Matt.7

• Anonyymi00255

Roistot ja murhamiehet julistaa, että lait on kumottu, niistä ei tarvi välittää.

• Anonyymi00256

Lakien opettaminen ja noudattaminen kertoo, että ihminen uskoo Jeesukseen.

Oikea Jeesus ilmestyy rehellisille kunnon ihmisille, ei roistoille ja murhamiehille.

Joh. 14:21

Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

• Anonyymi00257

Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. [5. Moos. 28:1; Jaak. 2:10]

• Anonyymi00258

Villitsevien hurmoshenkien ottaminen sisälleen Jeesuksena on karmea erehtys.

• Anonyymi00259

Ei kuningasta laiteta ristille sapatin vuoksi.

• Anonyymi00260

Jeesus oli Jordanilla kruunattu ylipapin virkaan Melkisedekin järjestyksen mukaan.

Heitä ei sapatinsäännöt edes koskeneet.

Joh. 1:49

Natanael vastasi ja sanoi hänelle: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas".

Matt. 12:5

Tai ettekö ole lukeneet laista, että papit sapattina pyhäkössä rikkovat sapatin ja ovat kuitenkin syyttömät?

• Anonyymi00261

Jenkkilahkolla 7 pv. Adventisteilla on jonkinlainen sapattitrauma, jota ne hokee yhtenään.

• Anonyymi00262

Aikanaan Adventistien uskonlahkosta irtaantunut yksi haara muodosti Jehovantodistajien lahkon. Sitten syntyi Mormonismi ja Pentecostalismi (=helluntailaisuus)
        Kaikkien Jenkkilahkojen yhteinen käännyttämisen kohderyhmä ovat kristityt. Eivät edes yritä käännyttää toisiaan.

• Anonyymi00276
        Anonyymi00262 kirjoitti:

Aikanaan Adventistien uskonlahkosta irtaantunut yksi haara muodosti Jehovantodistajien lahkon. Sitten syntyi Mormonismi ja Pentecostalismi (=helluntailaisuus)
        Kaikkien Jenkkilahkojen yhteinen käännyttämisen kohderyhmä ovat kristityt. Eivät edes yritä käännyttää toisiaan.

Jehovan todistajat ei ole sotakiimaisia, niin kuin uskovaiset yleensä ovat.

• Anonyymi00282
        Anonyymi00276 kirjoitti:

Jehovan todistajat ei ole sotakiimaisia, niin kuin uskovaiset yleensä ovat.

Lahkot käy hengellistä sodankäyntiä oikeita kristittyjä vastaan.

Mormonin Kirja, Moroni, luku-8

Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi.

• Anonyymi00285
        Anonyymi00282 kirjoitti:

Lahkot käy hengellistä sodankäyntiä oikeita kristittyjä vastaan.

Mormonin Kirja, Moroni, luku-8

Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi.

Oikeita kristittyjä?

• Anonyymi00263

Tuo on ainoastaan yksi Paavalin lause. Muut asiat, mistä Paavali opetti seurakunnissa, oli hyviä. Ei se ole mitään "vihaa", että seurakunnan johtajan tulee olla mies, vanhimmiston tulee olla mies. "mies on vaimon pää" Niinkuin Kristus on seurakunnan pää. Miten Hän on sitä? Ravitsee ja vaalii sitä. Se on esimerkki miehelle, jonka tulee rakastaa vaimoaan, niinkuin heikompaa astiaa.

• Anonyymi00265

Jos alkuseurakunnassa Ananiaan ja Safiiran ryöstömurhia olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut yksi pääepäilty siihen tekoon.

• Anonyymi00269

Paavali pelotteli ja uhkasi naisia jopa enkelien kostolla, jos eivät pidä huntua ja burkaa.

1. Kor. 11:10

Tarkoittiko sitten itsessään asustelevaa Saatanan enkeliä vai mitä enkeliä?

• Anonyymi00270

Jeesus ei ole mikään seurakunnan pää, vaan hyvä paimen.

On vain yksi lauma ja yksi paimen.

Palkkapapit eivät ole mitään naisten päitä eikä oikeita paimenia.

Joh. 10:12

Palkkarenki ei ole oikea paimen eivätkä lampaat hänen omiaan, ja niinpä hän nähdessään suden tulevan jättää lauman ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman.

• Anonyymi00271
        Anonyymi00265 kirjoitti:

Jos alkuseurakunnassa Ananiaan ja Safiiran ryöstömurhia olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut yksi pääepäilty siihen tekoon.

Paavali olisi yhdellä nyrkinlyönnillä pystynyt tappamaan sen pariskunnan.

• Anonyymi00264

Sapatistit pitää Paavalia valehtelijana, kannattaa kansanmurhaa ja lainaavat Raamatusta vain kohtia missä mainitaan laki.

Täydellistä harhaoppia tarjoavat.

• Anonyymi00266

Adventistien "Raamattu"onkin Ellen G. Whiten kirja Suuri taistelu.

• Anonyymi00267
        Anonyymi00266 kirjoitti:

Adventistien "Raamattu"onkin Ellen G. Whiten kirja Suuri taistelu.

Mormoneilla on Mormonin kirja, Opin ja liittojen kirjat
        Jehovantodistajat lukee Vartiotornilehtiä
        Helluntailaiset lukee omaa Raamattu kansalle kirjaansa ja "novumeita"

• Anonyymi00272
        Anonyymi00267 kirjoitti:

Mormoneilla on Mormonin kirja, Opin ja liittojen kirjat
        Jehovantodistajat lukee Vartiotornilehtiä
        Helluntailaiset lukee omaa Raamattu kansalle kirjaansa ja "novumeita"

Amerikasta tulee valtava määrä hengellistä kirjallisuutta, lehtisiä, traktaatteja ja muuta aineistoa, mitä Jenkkilahkot käyttää käännyttämistyössään.

• Anonyymi00273
        Anonyymi00272 kirjoitti:

Amerikasta tulee valtava määrä hengellistä kirjallisuutta, lehtisiä, traktaatteja ja muuta aineistoa, mitä Jenkkilahkot käyttää käännyttämistyössään.

Amerikassa uskonlahkojen perustajat ovat miljonäärejä, ihmisiltä kerätään rahat pois ja rakennetaan valtavia koulutuskeskuksia omien oppien levittämiseksi.
        He kutsutat niitä valtavia "campuksia" harhaanjohtavasti yliopistoiksi.

• Anonyymi00268

Oikeasti ovat hirviöitä.

• Anonyymi00277

Ns. "Jeesus" täyttää lähiaikoina 2025 vuotta, mikäli tarinoihin on uskomista?

• Anonyymi00280

Jeesus tuli siunaukseksi ihmiskunnalle, ei kiroukseksi.

Luuk. 19:38

He huusivat: -- Siunattu hän, kuningas, joka tulee Herran nimessä! Taivaassa rauha, kunnia korkeuksissa!

• Anonyymi00283

Ei kukaan kironnut Jeesusta, kuten eräät lahkolaiset toistelee.

• Anonyymi00284

Jeesus on siunaus niille, joka uskovat, jotka turvaavat Häneen ja saavat siitä lahjaksi Pyhän Hengen.

Niille, jotka eivät usko, Jeesus muodostuu kompastuskiveksi heidän uskossaan kuten sana asian ilmaisee.

Jos ei rakenna uskoaan Jeesus kalliolle, vaan omille höpötyksilleen ja muiden herjaamiselle, niin kovin ei siunaus ole tykönä.

• Anonyymi00286

Lainkivi tarkoittaa sitä mihin monet kompastuvat, kun opettavat, että lait on kumottu.

Lainkivet tuotaan uuteen Jerusalemin temppeliin ja lait ovat voimassa.

Hepr. 9:4

Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut.

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

• Anonyymi00287

Ei ihminen omilla uskonkäsityksien rakentamisilla itseään voi pelastaa.

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Johannes ei kastanut itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia ollenkaan, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi.

• Anonyymi00288

Käännyttämällä aikaansaatu ihmisen oma usko este ja tulppa oikean Pyhän uskon Hengen lahjan saamiselle.

Ei siellä sydämessä saa olla mitään omaa uskoa. Pyhä Henki annetaan vain tyhjään ja kasteessa puhdistetuun sydämeen. Lahkousko estää Pyhän Hengen lahjan saamisen.

Joka ei luovu kaikesta mitä hänellä on, ei ole sovelias Jeesuksen omaksi.

• Anonyymi00289

Jeesuksen järjestys onkin: Ensin kaste syntien pois pesemiseksi, mukaan lukien perisynnin kirouksen poistaminen. Näin puhdistettuun ja tyhjään sydämeen annetaan kasteen lahja Pyhä uskon Henki, mikä mahdollistaa opetuksen oikein ymmärtämisen.

• Anonyymi00302

"Joka ei luovu kaikesta mitä hänellä on, ei ole sovelias Jeesuksen omaksi."
        Kenelle ne pitäisi luovuttaa.? Tuollaiset hokemat on tyhjänpäiväisiä fraaseja, eikä niitä kukaan noudata.

• Anonyymi00290

Käännyttämällä aikaansaatu lahkousko on paha asia.

• Anonyymi00292

Anabaptistisissa uudestikasteissa ja kätten päällelaitoissa lahkoissa ihmiseen pumpataan vierasta henkeä.

• Anonyymi00293
        Anonyymi00292 kirjoitti:

Anabaptistisissa uudestikasteissa ja kätten päällelaitoissa lahkoissa ihmiseen pumpataan vierasta henkeä.

Älä ojentele käsiäsi hurmahenkisiä lahkolaisia kohti, tai että antaisit heidän laittaa kätensä sinun pään päällesi.

1. Tim. 5:22

Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.

• Anonyymi00294
        Anonyymi00293 kirjoitti:

Älä ojentele käsiäsi hurmahenkisiä lahkolaisia kohti, tai että antaisit heidän laittaa kätensä sinun pään päällesi.

1. Tim. 5:22

Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.

Hindut on viisaita. Ne ei kättele toisiaan, koska henget, voimat ja energiat kulkee ihmisten käsien kautta.
        Kirlian-kuvauksella voidaan kuvata käsistä lähteviä energiasuihkeita. Ne voivat olla usean metrin mittaisia.

Ylivainio käytti ihmisten kaatamiseen Hindujen vanhaa tekniikka, nopea tönäisy kädellä otsaan ja kanttuvei selälleen lattialle taju kankaallla.

googlaa:shaktipat

• Anonyymi00295
        Anonyymi00294 kirjoitti:

Hindut on viisaita. Ne ei kättele toisiaan, koska henget, voimat ja energiat kulkee ihmisten käsien kautta.
        Kirlian-kuvauksella voidaan kuvata käsistä lähteviä energiasuihkeita. Ne voivat olla usean metrin mittaisia.

Ylivainio käytti ihmisten kaatamiseen Hindujen vanhaa tekniikka, nopea tönäisy kädellä otsaan ja kanttuvei selälleen lattialle taju kankaallla.

Mark. 9:22

"Henki on monet kerrat kaatanut hänet, jopa tuleen ja veteen, jotta saisi hänet tapetuksi."

• Anonyymi00296
        Anonyymi00294 kirjoitti:

Niilo teki tilastoja. Laski kokouksiensa kaatoprosentteja.

• Anonyymi00297

Kuka keksinyt, että usko jotain älytöntä riekkumista.

Sillä ei ainakaan ole mitään tekemistä Jeesuksen uskon kanssa.

• Anonyymi00298

Jeesuksen usko, lait ja käskyt on heitetty romuoppaan.

• Anonyymi00300

Niilon tiedetään saaneen kaatajanvoimansa käytyään Australian matkalla Aboriginaalien luona syventävissä opinnoissa.

• Anonyymi00299

Ei se ihan riivaarien oppeja herjaaminen ole, vaan älytöntä uskon vääristelyä.

• Anonyymi00301

Ihmiselle vain on luonnollista toteuttaa uskoaan herjaamalla.

Tai jos sitä uskoksi voi sanoa.

• Anonyymi00303

Jumalakin nauraa taivaassa lait ja käskyt kieltäville hurmahengille.

Ps. 2:4

Hän, joka hallitsee taivaassa, nauraa, Herra pilkkaa heitä.

• Anonyymi00304

Mitä on ollut ennen, sitä on nytkin. Ei uutta auringon alla.

'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.

• Anonyymi00305

Juud. 8

Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja.

• Anonyymi00306

Kaikkea se harhaoppinen Jumalasta kuvittelee.

• Anonyymi00307

Millä lihaksilla uskonharhainen syyttää toista samanlaista harhaoppiseksi.

• Anonyymi00308
        Anonyymi00307 kirjoitti:

Millä lihaksilla uskonharhainen syyttää toista samanlaista harhaoppiseksi.

Eihän ketään syytetä, vaan heidän omat herjansa paljastavat harhaopin.

Ja aina herjaamisesta voi tehdä parannuksen.

• Anonyymi00309
        Anonyymi00308 kirjoitti:

Eihän ketään syytetä, vaan heidän omat herjansa paljastavat harhaopin.

Ja aina herjaamisesta voi tehdä parannuksen.

Jokainen järkevä ihminen käsittää, että ei kristinuskoa tuotu Suomeen 100 v. siten Amerikasta.

• Anonyymi00310

Harhaoppisen tunnistaa herjoistaan sekä monesti kansanmurhan puolesta puhujana.

Itse kukin siten tekee itsestään harhaoppisen, ei siitä tarvitse erikseen ketään syyttää.

• Anonyymi00314

Harhaoppisia ovat vain uskovaiset. Jokainen uskovainen on harhaoppinen jokun toisen mielestään oikeaoppisemman mielestä

• Anonyymi00311

Kirkon kiista naispappeudesta on kokonaan kirkon oma ongelma. Pappeus ja sitä edellyttävät tehtävät, kuten ne kirkossa ymmärretään sakramenttien toimittamisineen, eivät edes ole Raamatusta.

• Anonyymi00315

Paavali lietsoi vihaa naisia kohtaan. Paavali oli paha mies. Tappaja luonnoltaan ja tumma jo heimoltaan.

Uhkasi naisia kunniaväkivallalla.. Ajeli naiset posliiniksi lampaiden keritsimillä, jos eivä pidä huntua ja burkaa.

• Anonyymi00316

Helluntailaisilla, Jehovantodistajilla, Mormooneilla ja Adventisteilla on omat pyhät kirjat ja raamatut, mihinkä ne oppinsa perustaa.

• Anonyymi00317
        Anonyymi00316 kirjoitti:

Helluntailaisilla, Jehovantodistajilla, Mormooneilla ja Adventisteilla on omat pyhät kirjat ja raamatut, mihinkä ne oppinsa perustaa.

Noilla ei ole mitään tekemistä luterilaisen kirkon ongelmien kanssa?

• Anonyymi00318
        Anonyymi00316 kirjoitti:

Ei kai ne kuitenkaan Paavalia herjaa.

• Anonyymi00319
        Anonyymi00317 kirjoitti:

Katoliset ja Ortodoksit ovat viisaampia, eivät tee mitään ekumeniaa harhaoppisten Jenkkilahkojen kanssa.

• Anonyymi00320
        Anonyymi00319 kirjoitti:

Katoliset ja Ortodoksit ovat viisaampia, eivät tee mitään ekumeniaa harhaoppisten Jenkkilahkojen kanssa.

Lustelahkot ovat pääseet kristillisten kirkkojen kanssa ekumeniaan, niin niitä ei voi siitä irrottaa, vaan molemmat saa kasvaa vapaasti lopun aikoihin asti, kun enkelit tulee ja erottaa lahkot pois kristillisistä kirkoista.

• Anonyymi00321
        Anonyymi00317 kirjoitti:

Gal.5:20..."sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa."

Jenkkilahkot eivät ole mitään Nasaretinlahkoja !

• Anonyymi00341
        Anonyymi00317 kirjoitti:

Luterilaiset ovat erehtyneet ekumeniaan eksyttäjien kanssa.

• Anonyymi00348
        Anonyymi00321 kirjoitti:

Gal.5:20..."sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa."

Jenkkilahkot eivät ole mitään Nasaretinlahkoja !

Kaikki kristikunnan oppisuunnat ovat samalla viivalla ja lahkoja. Yhtä alkuperäistä kristinuksomusta ei ole koskaan ollutkaan. Kristinusko osoittautui pelkäksi hypetykseksi viimeistään toiselle vuosisadalle tultaessa.

• Anonyymi00322

Asiallinen aloitus ansaitsee olla esillä, vaikka se on joillekin sovinisteille kiusallista!

• Anonyymi00335

No, pidetään ylhäällä. Ennen oli sellainen sääntö, että jos ketjuun kertyy 500 kommenttia se katkaistaan. En muista kuin yhden edesmenneen Teuvo Sunin aloittaman ketjun keränneen niin paljon kommentteja.

• Anonyymi00323

Jos Paavalia herjataan, niin silloin ollaan pahnan pohjimmaisena ja sama mitä jalkojen välissä on.

• Anonyymi00326

Paavalia kritisoivia on uskovaisissakin huomattava enemmistö, puhumattakaan uskonharhoista vapaiden piireissä.☺️

• Anonyymi00324

Aloitus on täyttä factaa. Kopioitu suoraan Raamatusta.

1. Kor. 14:34 " naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo."

• Anonyymi00325

1. Kor. 11:10

Paavali pelotteli naisia jopa enkelien vihalla. Tarkoittiko sitten hänessä itsessään ollutta Saatanan enkeliä, vai mitä enkeliä?

• Anonyymi00327

Kissa pitää nostaa pöydälle !

• Anonyymi00334

Kissalla saisi pyyhkiä pöydän, tuon lestadiolaisen paavalin peesaajan hörhöilyistä!

• Anonyymi00328

Älkää höpiskö jonninjoutavia. Paavali ei aloittanut mitään naisvihan aikakautta naispappeutta kohtaan. Järjetöntä edes sanoa tuollaista. Paavali puhui hyvin arvostavasti useista uskovista työtovereistaan Herran elopellolla, jotka olivat naisia.
      Sitäpaitsi Raamattu ei missään kohdin puhu edes naispapeista.
      Kysymys oli siitä, että opetustyö seurakunnissa tuli olla pelkästään kypsien miesten vastuulla, joita kutsuttiin seurakunnan vanhimmiksi. Heillä oli tiukat pätevyysvastimykset tehtävänsä puitteissa, jotka Paavali esitti kirjeessään nuorelle Timoteukselle, josta aikanaan kasvoi pätevä seurakunnan vanhin.

Naispappeus on epäraamatullinen tapa. Jos naisen pitää vaieta seurakunnassa, se tarkoitti jo mainitsemaani opetustehtävää. Muuten naiset saivat tietenkin esittää vapaasti mielipiteitään, osallistua laulamiseen ja leivän yhteiseen murtamiseen. Se että Jumala hyväksyi naiset kävi erityisesti ilmi tilanteessa, jossa pyhä hengen vuodatus ilmaistiin tulisten kielten kautta 120 opetuslapsen päälle.
      Myös Jeesus Kridtus puhui ja kohteli naisia arvostavasti.
      Joten älkää Paavalia haukkuko naispappeuteen liittyvistä kielteisistä seikoista. Jumala niin on päättänyt ja hän on vastuussa päätöksistään. Ei Paavali. Kirkko toimii täysin vastoin Raamatun ohjeita salliessaan naispappeuden. Tämä on totuus jonka jokainen halutessaan löytää Raamatun teksteistä.

• Anonyymi00329

Vain Kristuksen valitsemat oikeat apostolit, 12 kpl, saivat tuliset kielet.

Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet

• Anonyymi00330

Paavali oli itse itsensä apostoliksi julistanut valeapostoli.

Sai vain Korintossa kannanttajia, ei juurikaan muualla.

• Anonyymi00331

Paavalin herjaaja harhaoppsten kärkikaartia.

Vielä jos kehuskelee pitävänsä Jumalan lait, niin harha täydellinen.

• Anonyymi00332

Pedofiilipaavit suojelevat pedofiilipappeja.

• Anonyymi00333

Mites sille Parhamille ja Olsenille kävi?

Pentecostalismin hengelliset ja opilliset isähahmot.

• Anonyymi00336

Ei tietenkään naisilta voi kieltää Pyhää. Henkeä. Tai vaikka kielletään ei Jumala sitä kieltoa noudata. Eikä kieltää ettei voi puhua kielillä, koska ei Jumala sitäkään kieltoa noudata, vaan jos antaa naisten puhua kielillä, niin sitten antaa vaikka sitä miten ihmeissään katseltaisiin tai kirjoitettaisiin mitä tahansa miljoonia palstamillimetrejä.

Sitten taasen kenen tahansa puhe on arveluttavaa jos ei ole Pyhää Henkeä. Silloin on aivan oikein pitää suu supussa oli mies tai nainen eikä tuoda esille täydellistä moukkamaisuuttaan.

• Anonyymi00338

Molotuskielto koskee sekä miehiä että naisia. Molotus on Jumalan pilkkaa.

• Anonyymi00342
        Anonyymi00338 kirjoitti:

Molotuskielto koskee sekä miehiä että naisia. Molotus on Jumalan pilkkaa.

Tuuleen puhuminen...Saatana on ilmavallan hallitsija.

• Anonyymi00343
        Anonyymi00342 kirjoitti:

Tuuleen puhuminen...Saatana on ilmavallan hallitsija.

Jumalan sanat ovat selkeitä sanoja, ei mitään hurmoshenkistä molotusta.

Enkelit ja aasikin puhuu selvää ihmisten kieltä.

• Anonyymi00344
        Anonyymi00343 kirjoitti:

Jumalan sanat ovat selkeitä sanoja, ei mitään hurmoshenkistä molotusta.

Enkelit ja aasikin puhuu selvää ihmisten kieltä.

Ennen Baabelin tornin hajotusta ihmiset puhuivat samaa pahuuden kieltä, mitä Saatana osaa kyllä puhua.

Jumala kaatoi Baabelin tornin ja määräsi jokaiselle kansalle oman äidinkielen mitä pitää puhua.

• Anonyymi00345

Eihän sellainen voi olla kenenkään kieltä, jota kukaan ei ymmärrä.

Se voi olla saatanan kieltä, jos herjaa jotain ihmistä tai asioita, mutta jos ei kukaan ymmärrä, niin miten siinä voi olla mitään pahaa. Hyödyllistä se ei välttämättä ehkä ole, mutta ei kylläkään mitään pahaa.

• Anonyymi00346

Suustaan ei pidä päästää yhtään sanaa, jonka merkitystä ei tiedä.

Jaak. 3:6

Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.

• Anonyymi00347
        Anonyymi00346 kirjoitti:

Suustaan ei pidä päästää yhtään sanaa, jonka merkitystä ei tiedä.

Jaak. 3:6

Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.

Matt. 15:11

Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."

• Anonyymi00349
        Anonyymi00347 kirjoitti:

Matt. 15:11

Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."

Se pitää kuitenkin ymmärtää että se saastuttaa. Jeesus tarkoittaa tässä herjaajia, niitä, jotka herjaavat toisia ihmisiä ja puhuvat pahaa, ei sitä että kaikki saastuu, jos ei ymmärrä mitä toinen puhuu.

• Anonyymi00350
        Anonyymi00349 kirjoitti:

Se pitää kuitenkin ymmärtää että se saastuttaa. Jeesus tarkoittaa tässä herjaajia, niitä, jotka herjaavat toisia ihmisiä ja puhuvat pahaa, ei sitä että kaikki saastuu, jos ei ymmärrä mitä toinen puhuu.

• Anonyymi00351

'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      99
      6612
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      369
      6191
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      60
      3063
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      111
      2544
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      108
      2195
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1804
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1663
    8. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      34
      1345
    9. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1340
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1237
    Aihe