Mikä on sun lempikeitto?

Itse rakastan pinaattikeittoa. Kylkeen pitää tietysti keittää kananmunaa ja leipänä syödä karjalanpiirakkaa.
Tänään on pinaattikeittoa lounaaksi, ei vois olla pöllömmin asiat.

69

407

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varmaankin juustoinen broilerikeitto. Tykkään myös kesäkurpitsa juustoisesta sosekeitosta. Hernekeittokin on jees välillä. Hernariinkin ängen sulatejuustoa. 😆

Voisikin yrittää syödä hernaria. Katsoa miten vatsa hermostuu. Kestää pirun pitkään toipua suoliston ärsytyksistä ja saada ruokavalio jotenkin järkeväksi. 😔

• Mielenkiintoinen kombo tuo hernekeitto ja sulatejuusto. Itsellä menee sipulia ja sinappia.

• Anonyymi00015
        Mu5tasydän kirjoitti:

Mielenkiintoinen kombo tuo hernekeitto ja sulatejuusto. Itsellä menee sipulia ja sinappia.

Totta ei hernariin kuulu juusto vaan sipuli ja sinappi

• UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Mielenkiintoinen kombo tuo hernekeitto ja sulatejuusto. Itsellä menee sipulia ja sinappia.

Mä tykkään sulatejuustosta keitoissa, antaa kivaa potkua.

• Anonyymi00032
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Totta ei hernariin kuulu juusto vaan sipuli ja sinappi

Kyllä hernekeittoon kuuluu juustoviipale. Koulussa ja armeijassakin oli AINA! En tiedä onko nykyään jätetty pois ja vääristetty nuorison ruokatottumuksia.
        Armeijassa siinä oli lisäksi myös nötköttiä.

>simiti<

• UUSI
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Kyllä hernekeittoon kuuluu juustoviipale. Koulussa ja armeijassakin oli AINA! En tiedä onko nykyään jätetty pois ja vääristetty nuorison ruokatottumuksia.

>simiti<

Noniin! Nyt tuli asiaa. 😃👍

• Anonyymi00036
        UUSI
        Anonyymi00032 kirjoitti:

>simiti<

Tuo on varmaan joku maakuntakohtainen juttu. En muista täällä kaakossa missään maistaneeni juustoa hernarissa; ei koulussa, ei armeijassa. Nötköttihernekeittoakin meillä oli vain metsässä luonnollisista syistä.
        Terv,
        Yli 30 v. reservissä

• Anonyymi00001

Ei minulla ole lempikeittoa. Lemppari on se, mitä kulloinkin tekee mieli. Nyt on jo pidemmän aikaa tehnyt mieli oikein kunnon juustoista kesäkeittoa. En vain ole saanut aikaiseksi tehdä.

• Kesäkeittoa ei ole tullut tehtyä sitten nuoruuden. Pitäisi tehdä.

• Anonyymi00008
        Mu5tasydän kirjoitti:

Kesäkeittoa ei ole tullut tehtyä sitten nuoruuden. Pitäisi tehdä.

Minulla tulee yleensä alkusadon kasviksista tehtyä ja myös syksyllä, mutta tänä vuonna on jäänyt väliin.

• Anonyymi00002

En oikein pidä keitoista ollenkaan, maun puolesta kyllä lähes kaikki ovat herkullisia, mutta kun ovat vähän huitua, eivät pidä nälkää. Pureskelen ruokaani pitkään ja hitaasti, siksi sopivat enemmän lautaselle, peruna, raaste ja liha tai kala sekä leipä. Hörppään sitten maitoa välillä. Ravintolan alkupalakeittona, harvoin käyn, taitaa olla parhainta katkarapukeitto.

• Anonyymi00004

Jaa. Tutkimusten mukaan taas sakeat keitot ovat nimenomaan niitä parhaita pitämään nälkää loitolla.

• Joo, kuuluu kans veloute-keittoihin. En ole testannut, katkarapua ei passaa keittää liikaa.

• Anonyymi00003

Hernaria tosiaan mulla tänään.
      Pinaattikeitosta olen oppinut pitämään vasta viime vuosina ja munan kanssa tietenkin.
      Kolmas keitto on jauhelihakeitto. Sitä voi pakastaa valmiiksi kiireistä päivää varten.
      Tomaattikeitto on vuoden uutuus. Se kaupan valmis on hieman liian jyrkästi maustettu.
      Raejuustoa?
      Vilma

• Niistä valmis tomskukeitoista puuttuu monesti se hippanen sokeria pyöristämässä makua, mutta raejuusto pehmittää sitä myös mukavasti.

• Anonyymi00005

Conan-keitto.

• Kerrotko mitä ko. keitto sisältää?

• Anonyymi00010
        Mu5tasydän kirjoitti:

Kerrotko mitä ko. keitto sisältää?

ihmistä.

• Anonyymi00010 kirjoitti:

ihmistä.

Voi tsiisus näitä. 🙈

• Anonyymi00039
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

ihmistä.

Arvatenkin barbaaria?

• Anonyymi00006

Eteläeurooppalaisten valmistamat lihakeitot: oikean lihan makuista lihaa, tomaattia, paprikajauhetta, sitruunaa, herneitä... Nam! 😋

🦄

• Ajaisiko luullinen keittoliha ja siitä itse tehty soppa saman? Aika kova hommahan se on keittää.

• Anonyymi00007
        Mu5tasydän kirjoitti:

Ajaisiko luullinen keittoliha ja siitä itse tehty soppa saman? Aika kova hommahan se on keittää.

Ehkä ajaisi. 😍

🦄

• Anonyymi00009

Ei ole lempikeittoa; kaikki käy. Ok kesäkeittoa en tee, enkä osta. Syön kyllä, jos tarjotaan.

• Juu, paljon on hyviä keittoja.

• Anonyymi00012
    • Anonyymi00013

Siskonmakkarakeitto on ykkönen.

• Se on kyllä hyvää.

• Anonyymi00016
        Mu5tasydän kirjoitti:

Se on kyllä hyvää.

Jotenkin en pystyisi tekemään siskonmakkaroista mitään.
        Lötkyä mössöä pitää itse katkoa vai puristella suolituubista keittoon.
        Sorry ei oo mun favoritti.
        Vilma
        Oon maistanut js tässä vielä näpöttelen.

• Anonyymi00014

Hanki oma mies niin saat siltä omaa keittoo eikä tarvi pinaattei ja kananmunia tehdä vaan saat elämän eliksiiriä luomua eli vitamiinipommia

• Onko sulla Välis ikinä mitään muuta kuin seksi mielessä? 😂

• Anonyymi00017
        Mu5tasydän kirjoitti:

Onko sulla Välis ikinä mitään muuta kuin seksi mielessä? 😂

Kuka tää Välis oikein on?
        Häneen viitataan siel sun tääl.
        Vilma

• Anonyymi00017 kirjoitti:

Kuka tää Välis oikein on?
        Häneen viitataan siel sun tääl.
        Vilma

Hän kirjoittaa pelkillä välilyönneillä, eli pilkut ja pisteet puuttuvat.

• Anonyymi00020
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Hän kirjoittaa pelkillä välilyönneillä, eli pilkut ja pisteet puuttuvat.

Siis. Kerrot, miten hän kirjoittaa, mutta kukamikähäh?
        Vilma

• UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Siis. Kerrot, miten hän kirjoittaa, mutta kukamikähäh?
        Vilma

En tiedä, mutta oletan tuon "Välis" nimityksen johtuvan tuosta. En tunne häntä ihmisenä.

• Anonyymi00018

Jalostaja kanakeitto, valmisruoka pussissa, muuta kun kattilaan ja tulille. Hyvin voimakas maku, currykana.

• Kiitos vinkistä, pitää testata.

• Anonyymi00019

Kyl se on se vanha kunnon Ukrainalainen borshhi.

• Anonyymi00021
        UUSI

Kerran oon syönyt valmislssipurkkikeittoa. Siannahkapala ja siinä oli karvoja vielä tai jouhia, mitä lie karvoja siinä sojotti.
        Vilma
        Jonkin lounaspaikan valmistamana ookei.

• UUSI

Tälle on oma kannattajakuntansa.

• Anonyymi00022
      UUSI

Näkkileipää ja hernekeittoa sinapin kera, kylmä maitolasi. On se toisinaan hyvvää!

• UUSI

No se on tosi hyvvää. Ruukaakko löökiä laittaa?

• Anonyymi00024
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

No se on tosi hyvvää. Ruukaakko löökiä laittaa?

Ruukaan mie laittaa löökiä!

• UUSI

Mikään ei ole niin oksettavaa kuin kalakeitto.
      Kesäkeittoa voisin syödä, mutta siitä tulee mieleen kalakeitto ja taas oksettaa.

Kaikki muut keitot ovat hyviä.

• Anonyymi00027
        UUSI

Veikkaan, ettei kukaan ei ole tehnyt sinulle hyvää kalakeittoa.

Olet saanut jotain vesilitkua ja veneenpohjakaloilla, jotka maistuvat mudalta ja kuolleelta kalalta.
        Kalakeittoo kuuluu laittaa uusia perunoita, paketti koskenlaskijaa, voita, tilliä ja sipulia. Ja kalaa tietysti.

Sitten on ne, jotka eivät voi syödä kalaa.

Itse en voi syödä suuria määriä tomaattia, enkä mitään gulassia ja vuohenjuustotomaattikeittoja, jotka haisevat ja maistuvat valmiiksi siltä takaisinpäin nousevalta.

Ymmärrän hyvin, jos kalakeitto ei maistu.

• Anonyymi00028
        UUSI
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Veikkaan, ettei kukaan ei ole tehnyt sinulle hyvää kalakeittoa.

Olet saanut jotain vesilitkua ja veneenpohjakaloilla, jotka maistuvat mudalta ja kuolleelta kalalta.
        Kalakeittoo kuuluu laittaa uusia perunoita, paketti koskenlaskijaa, voita, tilliä ja sipulia. Ja kalaa tietysti.

Sitten on ne, jotka eivät voi syödä kalaa.

Itse en voi syödä suuria määriä tomaattia, enkä mitään gulassia ja vuohenjuustotomaattikeittoja, jotka haisevat ja maistuvat valmiiksi siltä takaisinpäin nousevalta.

Ymmärrän hyvin, jos kalakeitto ei maistu.

Mulle käy kaikki, jopa eines gulassi-, ja tomaattikeitot. Vuohenjuustoa en kyllä syö, kuin nääntymisen hetkellä.

• UUSI

Aika jännä. Itse tykkään varsinkin lämmin savulohikeitosta. Vaikea olisi kuvitella elämää ilman kalakeittoa.

• Anonyymi00023
      UUSI

Kaikki on hyvää mihin laitetaan munaa, mm. pinaattikeitto.
      Sitten tykkään myös madekeitosta pari kertaa talvessa.

-keinovaginamies-

• UUSI

Madekeittoa en ole maistanut, pitäisi maistaa.

• Anonyymi00025
      UUSI

Oikein hyvin maustettu tomaattikeitto, siihen päälle vaaleaa leipää gotlerilla.

Tai oikeasti ihan sama mikä keitto, kunhan sen on tehnyt henkilö, joka saa vaikka lenkkarinpohjallisesta maistuvan, kuten mun kaverin äiti. 😄

Tuo yllämsinittu pikkuisessa krapulassa sen ksverin äitin muutossa oli taivaallista. Tuskin mikään muu olisi siinä maistunutkaan...
      Mutta sitä kun lusikoi siinä ja veteli vaaleaa leipää gotlegilla, alkoi jostain kuulua enkelten laulua.

https://youtu.be/dSRA3ngRoW8?si=QzUVouqhSLY6RrMN

Silmään tuli kyynel ja alkoi hymyillyttämään, vaikka lusikka kolisi lautaskulhoon ja hampaisiin. 😄

• UUSI

Kyllä. Hyvä kokki saa ruoan kuin ruoan maistumaan.

• Anonyymi00029
      UUSI

Tom Ka. Sopivasti tulisuutta

• UUSI

Tässäkin uusi testattava.

• Anonyymi00030
      UUSI

Hirvenlihakeitto on kyllä ykkösluokan keittoa reissumiehen kanssa nautittuna.
      Lohikeitto on toinen, jossa on koskenlaskija sulatejuustoa.
      Hernekeitto on kolmas ja kikherneistä saa vielä paremman makuisen hernekeiton.
      Makkara/nakkikeitto on kyllä ehdototman maukas keitto vaalean leivän kanssa.
      Mustamakkara/kampsukeitto on myös herkkua.

• Anonyymi00034
        UUSI

Hirvenlihakeitto on pahaa. Maistuu kuivalle paskalle keitossakin.

• UUSI

Kaikki hirvenlihasta tehty on hyvää.

• Anonyymi00031
      UUSI

Laitetaan 5 litran kattila täyteen vettä ja sinne yksi peruna ja nak....puolikas nakki ja reilusti suolaa (jos on) ja keitetään tunti, ja ei kun nauttimaan.

• UUSI

Köykäinen keitto tällä kertaa.

• Anonyymi00033
      UUSI

Ennenwanhaan alkoholia sanottiin keitoksi.

>simiti<

• UUSI

Juu ja itse sanon sitä joskus vieläkin.

• Anonyymi00035
      UUSI

Pidän keitoista. Itse tehtynä niistä saa just sellaisia kun haluaa. Nyt viimeksi tein meksikolaistyyppisen tulisen kanakeiton kanan jauhelihasta, vaaleasta soijarouheesta ja mustapavuista (vanhasta tottumuksesta proteiinit edellä)- ai nami!

Yhtä lempparia mulla ei ole. Moni on.

xLiner

• UUSI

No niin, kuulostaa hyvältä.

• UUSI

Kovin ruokapainotteinen tämä palsta tänään.

Viimeisimmän pinaattikeittoni jälkeen olen syönyt suppilovahverokeittoa, kurpitsakeittoa, hirvikeittoa, lohikeittoa, pakastekalakeittoa ja nakkikeittoa ja tomaattikeittoa. Mutta pidän myös pinaattikeitosta.

Yleensä lounaspaikoissa jätän kuitenkin keiton väliin, koska on paljon muutakin hyvää syötävää.

• UUSI

Minusta palsta oli liian tinder-painotteinen ainakin eilen.

• UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Minusta palsta oli liian tinder-painotteinen ainakin eilen.

Se Tinder-soppa on liian sakeaa minun makuuni. Ei niin, että olisin koskaan uskaltautunut edes maistamaan, mutta jotenkin jo se pelkkä löyhkä on hieman luotaantyöntävä.

• Anonyymi00037
      UUSI

Viimeaikoina tullut ostettua Saarioisten kirjolohikeittoa. Pidän myös Apetit kalakeitosta (pakaste) jota jatkan täysmaidolla ja Saarioisten siskonmakkarakeitosta jota jatkan vedellä ja puolikkaalla lihaliemikuutiolla.

• UUSI

Valmiista keitoista Kokkikartanon sopat ovat minusta hyviä. Niitä tuli joskus sinkkuboksin aikaan syötyä enemmän, kun ei viitsinyt vain itselle keittää. Nykyisin ostan töistä ruokaa mukaan.

• Anonyymi00038
      UUSI

Koskenlaskija-juustoviipale hernekeittoon, sipulina joskus laitan valkosipulia, en tavallista keltasipulia, tulee kirpeämpi maku.

Keitoista yleensä.. en tiedä... joku sienikeitto, riippuu sienistä tietysti mitä sieniä.

• UUSI

Voi, sienikeitoista korvasienikeitto on mun oma suokkari, mutta sitä en ole koskaan itse päässyt keittämään.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      78
      4409
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      116
      4127
    3. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      168
      3082
    4. Surullista

Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      58
      2557
    5. Muuttunut käytös

Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      67
      2407
    6. 143
      2290
    7. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      56
      2149
    8. Väkeä oli liikkeellä

Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      42
      2107
    9. Oliko kiihkeä

ensimmäinen yö?
      Ikävä
      52
      2022
    10. Kummallista

Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?
      Sinkut
      56
      1772
    Aihe