Saamelaiset ja heidän poronsa on tuhonnut lapin luonnon aika huolella.
Miksi saamelaiset ei pyydä anteeksi lapin luonnon tuhoamista?
Saamelaisten pitäisi pyytää anteeksi
20
440
Vastaukset
- Anonyymi00001
Olet oikeassa, hyvä kysymys.
- Anonyymi00002
Ei ole oikeassa . Siellä on myös suomalaisia joilla on pirusti poroja . Porojen pito kuuluisi olla vain saamelaisten oikeus lukuunottamatta joitain turisti poroja . Etelän mies olen , Ite olen ollut kolme päivää Lapissa .
- Anonyymi00003
Ehdottomasti vain saamet
- Anonyymi00004
Vihreätkään ei uskalla ottaa porojen luonnolle tuottamaa haittaa esiin, koska siinä joutuisi ottamaan kantaa heidän paapomiin vähemmistöihin. Ei edes hurjasti nousseisiin petoeläinkorvauksiin poropaliskunnissa.
- Anonyymi00005
Niinhän ne porot on tuhonnut Lappia jo vissiin 4000 vuotta . Niin ja saamelaiset on hakannut saamen metsät nuotioihinsa. !
- Anonyymi00010
ovat ylisuurine porolaumoineen tuhonneet maat ja luonnon aluskasvillisuuden jopa sadoiksi vuosiksi, syynä ylisuuret porolaumat ja ruokamaiden loppuminen. Eivät tule koskaan pyytämään anteeksi tätä harjoittamansa porobisneksen tuhopuolta eivätkä myönnä tekojaan.
- Anonyymi00006
Josef Matula alkaa tutkia asiaa!
- Anonyymi00007
olis näillä niin paljo anteeksipyydettävää että eivät sitä elinaikanaan ikinä ehdi tekemään. Mutta kun niille jolle sen pitäisi selvitä niin kielikylpylöissä ei totuuden siemen etene
- Anonyymi00008
AinakinInarissa on ollut saamelaisia metsureita jotka ovat tuhonneet metsiä.
- Anonyymi00009
Nämä metsurit saavat pyytää oikeilta saamelaisia anteeksi.
- Anonyymi00011
Miksi suomalaiset eivätkä esimerkiksi oikeakätiset tai sinisilmäiset?
Kollektiivinen vastuu on aina mielivaltaisesti muodostettu.
Jos sellainen vastuu toisten tekemisistä on, niin sitten oikeudenmukaisinta olkisi arpoa anteeksipyytäjät. - Anonyymi00012
miten ne pyytää kö aina phäissään ovat eikä saa selevää mitä ne mäläkyttää
- Anonyymi00013
pitäs pyytää anteeksi oikeilta veronmaksajilta jotka ovat maksaneet ja maksavat edelleen tästä saamelaishömpästä kovaa hintaa, niin kovaa että eivät maksajina edes ymmärrä mihin saamelaiseen oravanpyörään, saamelaisten pyöritykseen ovat joutuneet ja se on elinkautinen josta vapautuu vasta kun kuolee pois.
- Anonyymi00014
Jos koltat ovat myös saamelaisia niin miksi he jatkavat valehtelua ja väittävät saamelaisten kanssa omistavansa SAAMELAISALUEEN METSÄT, MAAT SEKÄ VEDET YKSIN ALKUPERÄISKANSANA?
Petsamon hoitoalueen kartassa jonka METSÄHALLITUS on tehnyt vuonna 1943, kun Petsamo kuului vielä Suomeen niin Suomen valtio on omistanut metsät, maat sekä vedet ja ei siihen ole merkitty edes KOLTTA-ALUEITA vaan ASUTUSTILOJA/ ASUTUSALUEITA.
Minä ainakin koen, että KYSEESSÄ ON TÖRKEÄ KUNNIANLOUKKAUS SEKÄ SYRJINTÄÄ JOLLA ON TARKOITUS SAADA VALTAA SEKÄ TALOUDELLISTA HYÖTYÄ.
SAAMELAISET OVAT KIRJOITELLEET NÄISTÄ ASIOISTA MYÖS FACEBOOKISSA SEKÄ MUILLA VASTAAVILLA SOME SIVUSTOILLA, MUTTA HE OVAT KUNNIALLISIA SEKÄ REHELLISIÄ IHMISIÄ JOILLA ON OIKEUS MAKSATTAA KAIKKI OMAT VIRHEET SEKÄ LAIMINLYÖNNIT SUOMALAISILLE!
ONNEKSI MINÄ HOLO JA MIEHENI NÖSSYKKÄ MÖSSYKKÄ OLLAAN YHDESSÄ PARINA LOUKATTU KUNNIOITA, MUTTA HE JOIDEN KUNNIOITA FACEBOOKISSA LOUKATTIIN EIVÄT KUNNIOITTANEET MINUA JA NÖSSYKKÄ MÖSSYKKÄ MIESTÄNI VAAN SYRJIVÄT SEKÄ LOUKKASIVAT MEIDÄN MOLEMPIEN KUNNIOITA, KOSKA NÖSSYKKÄ MÖSSYKKÄ MIEHENI KANSSA HALUTTIIN MOLEMMAT KUNNIANLOUKKAUS TUOMIO!
ME OLTAIS SENTÄÄN OLTU YHDENVERTAISIA YHDENVERTAISUUSLAIN MUKAAN JA NÖSSYKKÄ MÖSSYKKÄ MIEHENI TURJAKKEENA EI TÄTÄ TAIDA ANTAA IKINÄ ANTEEKSI FACEBOOK KUNNIALLISILLE, KOSKA TÄMÄ OLI TOINEN KERTA, KUN FACEBOOKILAISET JÄTTIVÄT MIEHENI KUNNIANLOUKKAUS RIKOSILMOITUKSESSA POIS.
ME OLTIIN FACEBOOKISSA TOISTEMME VUOKSI, KOSKA MEISTÄ OLI MUKAVA TEHDÄ YHTEISIÄ ASIOITA SEKÄ MUISTOJA.
MIEHENI NÖSSYKKÄ MÖSSYKKÄ OLI AINUT FACEBOOK KAVERINI JOKA EI SUOSTUNUT LUOPUMAAN KAVERUUDESTA VAIKKA MINÄ TEIN MITÄ, MUTTA HÄN OLI SITÄ MIELTÄ, ETTÄ MINUN KAVERINA JA MIEHENÄNI HÄN OLI TEHNYYT SAMAA MITÄ MINÄ!
KAVERIA EI SAANUT AUTTAA, MUTTA MIEHENI EI PIDÄ SIITÄ ETTÄ JOS HÄN VAIMONSA KAVERI NIIN MEIDÄN PITÄÄ AINA JÄTTÄÄ TOISEMME!
Ehkä meillä on RIITTÄVÄT PERUSTEET siihen miksi ME OLTIIN FACEBOOKISSA KAVEREITA.
KUNNIANSA LOUKANNEET EIVÄT OLLEET MEIDÄN KUMMANKAAN KAVEREITA, MUTTA MIEHENI KIRJOITTI FACEBOOK PROFIILINI, ETTÄ : NYT ON HYVÄ MENO JA IMU PÄÄLLÄ JOTEN MINÄKIN MENETÄN KUNNIANI SINUN KANSSA!
Hänen unelmansa ei toteutunut vaan hänelle tuli pahamieli, koska hän ei olisi halunnut jättää kaveria edes vaimona yksin! Facebookilaiset EI ARVOSTA OMIAKAAN KAVEREITAAN!- Anonyymi00015
Lisään tähän, että minä luin tutkimuksen joka oli tehty ETUHAMPAISTA joista näkee kuulemma IHMISEN ÄLYKKYYDEN.
RAKO ETUHAMPAIDEN VÄLISSÄ KERTOO, ETTÄ IHMINEN NORMAALIA IHMISTÄ ÄLYKKÄÄMPI.
JOS EI OLE RAKOA ETUHAMPAIDEN VÄLISSÄ NIIN HÄN ON IHAN NORMAALI IHMINEN.
SUURIMALLA OSALLA SAAMELAISTA JA AFRIKKALAISTA ON RAKO ETUHAMPAIDEN VÄLISSÄ.
EDES MINÄ HOLO EN ALA KIISTELEMÄÄN NAISENA HEIDÄN ÄLYKKYYDESTÄ, KOSKA MINUN AÖ ON VAIN 189. SAAMELAISTEN AÖ:N ON PAKKO OLLA YLI 300, KOSKA EDES MINUN ÄLYKKYYS EI RIITÄ NOIN PITÄLLE! - Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Lisään tähän, että minä luin tutkimuksen joka oli tehty ETUHAMPAISTA joista näkee kuulemma IHMISEN ÄLYKKYYDEN.
RAKO ETUHAMPAIDEN VÄLISSÄ KERTOO, ETTÄ IHMINEN NORMAALIA IHMISTÄ ÄLYKKÄÄMPI.
JOS EI OLE RAKOA ETUHAMPAIDEN VÄLISSÄ NIIN HÄN ON IHAN NORMAALI IHMINEN.
SUURIMALLA OSALLA SAAMELAISTA JA AFRIKKALAISTA ON RAKO ETUHAMPAIDEN VÄLISSÄ.
EDES MINÄ HOLO EN ALA KIISTELEMÄÄN NAISENA HEIDÄN ÄLYKKYYDESTÄ, KOSKA MINUN AÖ ON VAIN 189. SAAMELAISTEN AÖ:N ON PAKKO OLLA YLI 300, KOSKA EDES MINUN ÄLYKKYYS EI RIITÄ NOIN PITÄLLE!Lisään, että minun TOTUUS TUTKIMUKSEN TULOS ON SE, että SUOMEN VALTION EI PITÄISI EDES RAHALLISESTI TUKEA NÄITÄ SAKÄ:N TOTUUS TUTKIMUKSIA. KYSEISET TUTKIMUKSET OVAT IHMISOIKEUS LOUKKAUKSIA, KOSKA HE OVAT SAKÄ:N REKISTERIIN IHMISIÄ JOTKA EIVÄT VOI OLLA EDES SYNTYMÄN PERUSTEELLA SAAMELAISIA.
JOS HE HALUAVAT, ETTÄ HEITÄ KOHDELLAAN SAMALLA TAVALLA, kuin Kiinassa tai Venäjällä ihmisiä niin HEILLÄ ON OIKEUS SEKÄ VELVOLLISUUS ILMOITTAA ASIASTA SUOMEN VALTIOLLE NIIN ASIAT HOITUU HUOMATTAVASTI NOPEAMPAA.
Minä Holo hoidan vain omia ja mieheni Nössykkä Mössykän IHMISOIKEUS ASIOITA, mutta toki auta omia ja mieheni vanhempia jos he kokee olevansa meidän VANHEMPIA ELI IHMISIÄ, mutta meidän sisarukset hoitaa itse omat asiansa. Ei meillä ole yhteisiä lapsia, mutta kyllä meidän molempien lasten muista liitoista pitää olla MEIDÄN KANSSA IHMISIÄ! - Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Lisään, että minun TOTUUS TUTKIMUKSEN TULOS ON SE, että SUOMEN VALTION EI PITÄISI EDES RAHALLISESTI TUKEA NÄITÄ SAKÄ:N TOTUUS TUTKIMUKSIA. KYSEISET TUTKIMUKSET OVAT IHMISOIKEUS LOUKKAUKSIA, KOSKA HE OVAT SAKÄ:N REKISTERIIN IHMISIÄ JOTKA EIVÄT VOI OLLA EDES SYNTYMÄN PERUSTEELLA SAAMELAISIA.
JOS HE HALUAVAT, ETTÄ HEITÄ KOHDELLAAN SAMALLA TAVALLA, kuin Kiinassa tai Venäjällä ihmisiä niin HEILLÄ ON OIKEUS SEKÄ VELVOLLISUUS ILMOITTAA ASIASTA SUOMEN VALTIOLLE NIIN ASIAT HOITUU HUOMATTAVASTI NOPEAMPAA.
Minä Holo hoidan vain omia ja mieheni Nössykkä Mössykän IHMISOIKEUS ASIOITA, mutta toki auta omia ja mieheni vanhempia jos he kokee olevansa meidän VANHEMPIA ELI IHMISIÄ, mutta meidän sisarukset hoitaa itse omat asiansa. Ei meillä ole yhteisiä lapsia, mutta kyllä meidän molempien lasten muista liitoista pitää olla MEIDÄN KANSSA IHMISIÄ!Lisään vielä, että putoaa sanoja pois, mutta SUPER ÄLYKÖT YMMÄRTÄÄ VAIKKA PUUTTUIS PUKSTAAVIT VÄLISTÄ.
- Anonyymi00018
Säkä käyttyää tekoälyä päätöksissään.
- Anonyymi00019
kalliikisi tulee saamelaisten elättäminen
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383839Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362974Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt91872Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51608Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41089- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22728