Hallituksen pj. kommentoi kaikkea ja nuhtelee valtuutettuja, vaikka malka omassa silmässä. V.t. elinvoimajohtaja kehuu valtuutettuja ja teknisen johtajan virka kiinnostaa. Entinen valtuuston puheenjohtaja neuvoo uutta, vaikkei se itselläkään niin hyvin simahtanut. Muutenkin striimauksen riemu paistoi esiintymisessä. Hyvä niin.
Valtuuston kokouksessa kovasti pyrkyä
19
359
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Vaalivoittaja/keskustan valtuutettu vaatii Kemijärven kaupungin kustantamaan yksityisteiden auraukset.
Voimassa oleva yksityistielaki kertoo että valtio maksaa em. auraukset Suomessa, kunhan tiekunta on perustettu ja rekisteröity. Ja em. rahoitus haettu kuten pitää.
Kemijärven kaupungille koituu vuosittain n. 340 000 euron kustannukset, kun valtion rahoitus ei Kemijärvelle " kelpaa".
Kunnalla menee kymmenessä vuodessa 3,5 miljoonaa näin aivan turhaan.- Anonyymi00003UUSI
Olen merkittävähkö veronmaksaja - sekä pääoma- että muiden verojen maksaja.
Saan kunnallisen aurauksen yksityistielleni. Tosin on pitänyt antaa feedbackia osin huolimattomasta työnjäljestä. Apu kurista - nyt on hyvä tilanne.
Olisipa kummallista, etten palvelua saisi vain syystä, että olen huolehtinut tulopolitiikastani. Naapurikin saa aurauksen samoin kriteerein: tien pituudella on merkitys. Ei lompsan paksuudella pidä olla merkitystä tässä kontekstissa.
Maksan kiinteistöveroakin. Kolahommia riittää, vaikkka pääosan työstä tekee yhteiskunta. Kiitos, yhteiskunta! - Anonyymi00004UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Olen merkittävähkö veronmaksaja - sekä pääoma- että muiden verojen maksaja.
Saan kunnallisen aurauksen yksityistielleni. Tosin on pitänyt antaa feedbackia osin huolimattomasta työnjäljestä. Apu kurista - nyt on hyvä tilanne.
Olisipa kummallista, etten palvelua saisi vain syystä, että olen huolehtinut tulopolitiikastani. Naapurikin saa aurauksen samoin kriteerein: tien pituudella on merkitys. Ei lompsan paksuudella pidä olla merkitystä tässä kontekstissa.
Maksan kiinteistöveroakin. Kolahommia riittää, vaikkka pääosan työstä tekee yhteiskunta. Kiitos, yhteiskunta!On kuitenkin olemassa Suomen kuntia joissa yksityisteiden auraukset
Kustantaa valtio, kun laissa kunnat on vapautettu aurausvelvollisuudesta.
Veronmaksukyky ei saa olla kunnissa milloinkaan kriteeri yksityisteiden aurauskustannuksille.
- Anonyymi00002UUSI
Mutta Juhana on ihana!
- Anonyymi00005UUSI
Nyt ymmärrän joidenkin ärtymyksen Nivalaa kohtaan,osaa puheillaan puhua mustankin valkeaksi, ja on aina oikeassa. Röyhkeyttäkin löytyy, tuli seille jossa oli ollut salaiset neuvottelut Kemijoki OY kanssa. Oli järjestellyt mieluisen ryhmän, ja selitti että päätös tuodaan sitten valtuuston käsiteltäväksi.
Heikki perusteli salassapitoa lähinnä että firmat olisi sitä vaatinut. Sirpa Iivari sanoi kysyneensä asiasta josta firmasta oli sanottu että ei sellaista ole. Kyllä pumppuvoimaloista tulee riita kyllä Nivala lietsoo sitä.
Kelloniemessä on omat vikansa, mutta niin on Nivalassakin. - Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Nyt ymmärrän joidenkin ärtymyksen Nivalaa kohtaan,osaa puheillaan puhua mustankin valkeaksi, ja on aina oikeassa. Röyhkeyttäkin löytyy, tuli seille jossa oli ollut salaiset neuvottelut Kemijoki OY kanssa. Oli järjestellyt mieluisen ryhmän, ja selitti että päätös tuodaan sitten valtuuston käsiteltäväksi.
Heikki perusteli salassapitoa lähinnä että firmat olisi sitä vaatinut. Sirpa Iivari sanoi kysyneensä asiasta josta firmasta oli sanottu että ei sellaista ole. Kyllä pumppuvoimaloista tulee riita kyllä Nivala lietsoo sitä.
Kelloniemessä on omat vikansa, mutta niin on Nivalassakin.Olen kirjoittanut kymmeniä yritysten kanssa tehtäviä salassapitosopimuksia: Sanoi Heikki.
Niin on moni muukin luottamustehtävissä ollut.
Se kuuluu asiaan. Se on aivan normaalia.
Valtuustosalissa se saadaan helposti vaikuttamaan epärehelliseltä salailulta, joka saa sopivasti maallikoiden yhteiselon tuntemusta, taisteluhenkeä pumppuvoimalan vastujien joukossa.
- Anonyymi00006UUSI
Massaliike taistelee, kateelliset räkyttää kuin pienet koiran rakit, jotka ei muuhun pysty eikä suuressa maailmassa liiku.
- Anonyymi00008UUSI
Valtuuston puheenjohtaja ei kykene olemaan asemansa mukaan. Jankuttaa ja puhuu kun itse haluaa. Painaa omaa "agendaa" surutta. Sirpa Masalin ei kykene toimimaan asioiden yläpuolella. Pilaa kokoukset. Pöyliö taas on ihan pöhkö. Ylimielinen ja loukkaava.
- Anonyymi00009UUSI
Heikki Nivala on kova jäbä. Taistelee kuin leijona noita shakaaleja vastaan. Hyvä juttu. Jollain on voimaa toimia demokratian puolesta.
- Anonyymi00010UUSI
Esa vaiko Ari ??
- Anonyymi00013UUSI
Ei todellakaan pysty johtamaan valtuustoa. Piti valtuuston puheenjohtajana hurmoshenkisen puheenvuoron pöntöstä, joka ei liittynyt kaupungin talouteen mitenkään eli kukkia ja perhosia. Tämä osallistamisvouhotus menee hänellä liiallisuuksiin, mutta onko motiivina kokoispalkkioiden kerääminen. Maallikkona sai kyllä sen käsityksen talousarvion laadintaprosessista, että enää laajempaan osallistamiseen ei ole järkevää ruinata.
- Anonyymi00014UUSI
Valtuuston puheenjohtaja on rehellinen ja suorasanainen, näin pitää ollakkin eikä uskoa kaikkea mitä Nivala suoltaa. Hän oli ottanut selvää, oliko salassa pito velvollisuutta, ja tuli selväksi että se oli Nivalan keksintö. Nivala halusi oman pienen piirinsä kanssa hoidella asiat.
Elikkä noin ei päästä riidoista. Mikä epäselvyys oli itsenäisyyspäivän puheen pidosta josta Kelloniemi kysäisi , sanoi että öitä on joku itkenyt, kuka? - Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
Ei todellakaan pysty johtamaan valtuustoa. Piti valtuuston puheenjohtajana hurmoshenkisen puheenvuoron pöntöstä, joka ei liittynyt kaupungin talouteen mitenkään eli kukkia ja perhosia. Tämä osallistamisvouhotus menee hänellä liiallisuuksiin, mutta onko motiivina kokoispalkkioiden kerääminen. Maallikkona sai kyllä sen käsityksen talousarvion laadintaprosessista, että enää laajempaan osallistamiseen ei ole järkevää ruinata.
Täysi vöyhkänä koko akka.
- Anonyymi00011UUSI
Aholan Vesa rukka, valtuuston pelle. Tuli mettäperälle kun ei missään muualla pärjää. Tuli potkut persiiseen. Nyt räpiköi muka perussuomalaisten porukoissa. Puhu illalla valtuustossa ihan omiaan. Olis kaikkien kannalta hyvä jos edes yrittäs olla massuttamatta. Älä Vesa keksi kaikkia noin typerästi kukaan ei usko.
- Anonyymi00012UUSI
Älä nyt. Vesa on hassu. :Onks Vesaa näkyny " uusi sketsisarja. Ajelee löpöĺlä Rovaniemelle töihin, jos resu kestää eikä kortti kuivu. Kurkkua usein kyllä kuivaa. Valtuuston ilopilleri. Osaa puhua asian ohi.
- Anonyymi00016UUSI
Jokainen järkevä ihminen ymmärtää kuinka sopimatonta on sallia tuollainen keskustelu kaupunginvaltuustossa. Puheenjohtaja Masalin-Iivari on huonoin ja epädemokraattisen asenteellinen Puheenjohtaja jonka olen nähnyt. Katsoin aamulla vuoteesta pikaisesti kelaamalla. En tule käymään röttelöjen kotikaupungissa niin kauan kuin tuo Perussuomalaisten z Masalin-Iivari saa vouhkata.
- Anonyymi00017UUSI
Kyllä se on demokratiaa kun annetaan valtuutetuille tuovan ajatuksia esiin. Suuri osahan valtuutetuista istuu mykkänä. Ei sekään ole demokratiaa jos Nivala vain saa tuoda omia ajatuksia esiin. En ole Persu, ja tuskin tulenkaan, mutta mitä olen kuunnellut noita kokouksia, olen tullut siihen tulokseen että kyllä siellä Kelloniemen pariskutaa tarvitaan.
- Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
Kyllä se on demokratiaa kun annetaan valtuutetuille tuovan ajatuksia esiin. Suuri osahan valtuutetuista istuu mykkänä. Ei sekään ole demokratiaa jos Nivala vain saa tuoda omia ajatuksia esiin. En ole Persu, ja tuskin tulenkaan, mutta mitä olen kuunnellut noita kokouksia, olen tullut siihen tulokseen että kyllä siellä Kelloniemen pariskutaa tarvitaan.
Kelloniemen perheen toiminta on johtanut heidät ulos kaikista työpaikoista. Se kertoo mitä he ovat. Riidan ja epäsovun rakentajia.
- Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Kelloniemen perheen toiminta on johtanut heidät ulos kaikista työpaikoista. Se kertoo mitä he ovat. Riidan ja epäsovun rakentajia.
Täysin ymmärretävää että Kelloniemet on potkittu ulos työpaikoista, ja haluttaisi potkia ulos valtuustostakin, ja tähän on syynsä, väärä uskoisia ei haluta porukkaan. On hyvä että joku katselee perään, mitä nämä yksinvaltiaat puuhaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀1284615BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2023856- 2103122
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1062978Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main652791- 1181585
HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok51545- 601296
Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2431128MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t1281060