Kirurgeilla täytyy olla hirmu hyvät hermot ja sietäminen

Anonyymi-ap

Muistan kun aikoinaan luin leikkauskertomuksen jossa lekurit olivat 12 tuntia korjailleet minua.

Se lukeminen nyt ei ollut niin kongreettista minun osalta, kun sormen pikkuinen jänneleikkaus.

Se tehtiin ihan hereillä ja puuduttamalla. Kirurgi vain vihelteli ja samalla repi koko käden repaleiksi, kun kämmenkalvoa piti leikata.

Nooh, siinä viheltelyn lomassa sitten kysyi, että leikataankos tuo syylä samalla pois? No vittu leikkaa, kunhan kursit lopuksi kokoon!

Kätsy kirurgi jatkoi vain vilehtelyä ja tekikin hyvää työtä. Minusta ei olisi moiseen hommaan. Oikeasti! Revitään ihminen palasiksi ja sitten vihellellen kursitaan kokoon!

Onneksi kuitenkin moisia ihmisiä on. Ovat 2 kertaa kursineet minutkin elävien kirjoihin.

>simiti<

8

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Oletko lukenut Hernesniemestä kertovan kirjan.
      Mielenkiintoinen.
      Vakaat kädet?
      Vilma

• Anonyymi00002

Juu. ainahan sitä toivoisi 🙄 kukaan haluaisi maanantain lähipäivän tekeleitä, mutta kun suurin osa ihmisistä on juurikin heitä, myös lääkäreistä 😆

Joitakin valopilkkuja silti on 😀

• Mietin voisiko olla kirurgit vaihtuneet välillä ?

• Anonyymi00003
      UUSI

Luin joskus artikkelin Suomen, ja taisi olla jopa Pohjoismaiden, ensimmäisestä kasvojen siirrosta. Siinä kerrottiin, miten yksi kirurgeista oli muistaakseni Italiassa, kun hän sai soiton, että sopivat luovutuskasvot ovat löytyneet. Kirurgi lensi ensimmäisellä mahdollisella koneella Suomeen ja operaatio aloitettiin heti kun mahdollista. Operaatioon osallistui yli 10 kirurgia ja parisenkymmentä hoitajaa.

Artikkeli kuvaili leikkausta ja tapahtumien kulkua uskomattoman hyvin. Miten jokaisella salissa olijalla oli oma tärkeä tehtävänsä, miten pienestä kaikki oli kiinni, millaisen paineen alla kirurgit ja muut työskentelivät. Se oli huikeaa. Jos joskus mykistyy joidenkin ihmisten ammattitaidosta, niin tuo oli sellainen hetki. Äärimmäisen kunnioitettavaa ja miten mahtavalta kaikista mukana olleista onkaan mahtanut tuntua, kun he ovat saaneet olla mukana luomassa ihmiselle kokonaan uudet kasvot niin, että tämä ihminen voi elää mahdollisimman normaalia elämää. Puhumattakaan tämän uudet kasvot saaneen tuntemuksista, kun hän sai takaisin toimintakykyään.

Eivät kirurgitkaan tietenkään mitään jumalia ole vaan ihmisiä hekin, mutta parhaimmillaan heidän osaamisensa pelastaa henkiä ja tekee ihmeitä ihmisten elämänlaadulle.

Aletheias

• Anonyymi00004
        UUSI

Hienoa, mutta. Näiden Mehiläisten ja Lääkäriasemien ja ns. Palvelujen myötä, olen muuttunut jääkylmäksi millekkään näistä Mainoksista.

Totuus lienee se, ettei näitä ole tarjolla kaikille.

• Anonyymi00005
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Hienoa, mutta. Näiden Mehiläisten ja Lääkäriasemien ja ns. Palvelujen myötä, olen muuttunut jääkylmäksi millekkään näistä Mainoksista.

Totuus lienee se, ettei näitä ole tarjolla kaikille.

Siihen en osaa ottaa kantaa, mitä on tarjolla ja kenelle, mutta eihän se liity mitenkään kirjoitukseeni. Tuo kyseinen potilas sai kasvojensiirron, mikä oli huikea suoritus kaikilta siihen osallistuneilta.

Itse en käy lääkärillä juuri koskaan, mutta sen kerran kun olen käynyt, niin ihan hyvää palvelua olen saanut. Poikani käy useammin, kun hänellä on ollut ajoittain jotain urheiluvammaa ja joka kerta on hoito saatu. On kuvattu magneetilla jne. Ja tämä kaikki siis juurikin näillä yksityisillä lääkäriasemilla.

Aletheias

• Anonyymi00006
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Siihen en osaa ottaa kantaa, mitä on tarjolla ja kenelle, mutta eihän se liity mitenkään kirjoitukseeni. Tuo kyseinen potilas sai kasvojensiirron, mikä oli huikea suoritus kaikilta siihen osallistuneilta.

Itse en käy lääkärillä juuri koskaan, mutta sen kerran kun olen käynyt, niin ihan hyvää palvelua olen saanut. Poikani käy useammin, kun hänellä on ollut ajoittain jotain urheiluvammaa ja joka kerta on hoito saatu. On kuvattu magneetilla jne. Ja tämä kaikki siis juurikin näillä yksityisillä lääkäriasemilla.

Aletheias

Aivan. Mutta ei näistä ole juurikaan mitään hyötyä suurimmalle osalle.

• Anonyymi00007
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Aivan. Mutta ei näistä ole juurikaan mitään hyötyä suurimmalle osalle.

Voisin kuvitella, että noiden kirurgien ja hoitajien ammattitaidolla on pelastettu ja parannettu lukemattomia ihmisiä. Se, että siitä ei ole hyötyä juuri sinulle tai minulle, on merkityksetöntä. Minä ainakin maksan veroja mielelläni, jos niitä käytetään tuon kasvojensiirron kaltaisiin operaatioihin ja olen vilpittömästi iloinen jokaisen ihmisen puolesta, jonka henki on säästynyt tai sairaus tai vamma muutoin saatu hoidettua.

Aletheias

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      461
      8278
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      116
      5697
    3. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      116
      4711
    4. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      218
      4613
    5. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      36
      4519
    6. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      55
      4033
    7. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      160
      3900
    8. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      79
      3772
    9. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      45
      3715
    10. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      115
      3582
    Aihe