Ihan kusetusta se, että peruskunto on kaiken pohja, ja pitää tehdä tuntikaupalla peruskuntoa puolen vuoden ajan, että kunto alkaa rakentumasn. Minä tein näin yli vuoden ajan, ja kunto vain huononi. Kyllä se juoksukunto paremmin nousee kehittävillä vauhtikestävyyslenkeillä ja intervalliharjoittelulla. Kevyttä tietenkin tarvitaan myös, että kovat kulkee, mutta minun kokemukseni mukaan niitä ei voi tehdä varastoon vaan niitä tarvitaan aina siinä rinnalla. Kuntoilijalle hyvä tyyli on 50% kovaa ja 50% kevyttä.
Vastaukset 10
- Anonyymi00001
Tottakai vauhtireenii ympäri vuojen.
Mikoltako kuulit peruskuntokauesta? - Anonyymi00002
Älkää sotkeko hölkkääjän harrastetta huippujuoksijain harjoittelukalentereihin.
- Anonyymi00004
Niin mutta mitä tapahtuu kun huippujuoksija alkaa valmentaa hupihölkkääjiä? Harjoittelusta katoaa ilo ja tulokset hakkaavat.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Niin mutta mitä tapahtuu kun huippujuoksija alkaa valmentaa hupihölkkääjiä? Harjoittelusta katoaa ilo ja tulokset hakkaavat.
sakkaavat
- Anonyymi00003
Kyllä se on juostava, jos juoksija meinaa olla. Pk-kähöllä ei pitkälle pötkitä. Eri asia kilpajuoksijoilla, joilla pk on kunnon juoksua.
- Anonyymi00008
Pk-kähö on rentoa. Mikäs kiire siula on?
- Anonyymi00009
Pelkkä pk ei pitkälle kanna. Kyllä se on vauhtiakin piettävä mukana alusta alkaen.
- Anonyymi00010
Peruskuntokaudellahan se kunto nimenomaan tehdään. Eli viikossa kilpakuntoilijalla voi olla viisikin vauhtitreeniä.
Kilpakuntoilijallakin aina vähintään kaksi, yleensä kolme vk-treeniä viikossa ja sitten sitä peruskestävyyttä siihen päälle.
On kusetusta väittää, että peruskuntoharjoittelu tarkoittaa pelkkää pk-alueen harjoittelua. Se on monipuolista pohjien valamista. Toki kaikkein kovimpia treenejä on vähän ja niitä aletaan tehdä sitten kilpailuun valmistavalla kaudella enemmän.- Anonyymi00011
Peruskuntopyramidia on pullisteltava joka suunaan. Ei pelkkää nylkkyä ennen ylempien kerrosten aloittamista.
- Anonyymi00012UUSI
3x viikossa tempojuoksua. Sillä kunto nousee. Sen yli kaiken mitä tekee pitää olla tosi kevyttä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 831019
- 73852
Jasmin Vähäkangas paljastelee
Eilinen päivä on heillä kulunut biitsillä niin silloin tuo äiti ihminen on intoutunut paljastelemaan kunnolla. Laittanut101586- 43585
- 46557
- 29523
Kangaskylän alkoholi-hurjastelijat
Oppi olkoon että autollessa etanoli kuuluu pääasiassa 95 E10 polttoaineseen, siihenkin vain enimmillään 10% vahvuisena t4516Miehet lähtevät itse pois deittailumarkkinoilta
Ovat saaneet tarpeekseen naisista. Tyypillisin poistuja on: Koulutettu, työssäkäyvä, etsii pitkäaikaista parisuhdetta.164513Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t136508Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on61505