https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/ba0a9aa6-ff69-4d4b-8838-aff763537c53
Yhtään en vähättele vakituisesta pitkäaikaisesta hyväpalkkaisesta työstä irtisanomisen traumaattisuutta irtisanotulle. Kunhan mietin eikö hyvän sään aikana yleensä ole tapana varautua huonoihin aikoihin, ja esimerkiksi pistää taloustilanne sellaiseen kuntoon että ei heti ala taloustilanne huolestuttaa jos joutuu työttömäksi? Vuosikausia on ollut aikaa varautumiseen.
Ja eikö entiseen työyhteisöön voi pitää muualla yhteyttä kuin työpaikalla?
Ja miten tunnetulle pitkän uran tehneelle ammattilaiselle irtisanominen voi olla noin kauhea tilanne kun on aivan varmasti helppo saada uusi duuni, ja on myös kykyjä ja osaamista ryhtyä freelanceriksi jos uutta työtä ei löydy?
On työttömyyttä, ja sitten on työttömyyttä
5
252
Vastaukset 5
- Anonyymi00001
Itse olen tykännyt aina potkuista. Ne ovat aina uuden alku. Itse aina oikein odotan yt-neuvotteluja ja toivon että olen irtisanottavien joukossa.
- Anonyymi00002
Varmasti on helppo päästä uuteen duuniin kun on saanut kerta toisensa jälkeen ketjussa potkuja. Se ei yhtään vaikuta epäilyttävältä rekrytointitilanteissa että työnhakijassa täytyy olla jotain vikaa kun tuntuu saavan hän väliä kengän kuvan perseeseensä?
- Anonyymi00003
Utula kuuluu niihin hyväosaisiin joiden maailmassa työttömyys on psykologinen ongelma joka johtuu työttömyyteen liitetystä stigmasta. 😢 Työttömyys on helppo psykologisoida työttömän henkiseksi, tunne- elämän ongelmaksi siinä vaiheessa kun mukavat ansiosidonnaiset vielä juoksee, takana olevan urahistorian vuoksi tulevat työnäkymät ja uudet uramahdollisuudet ovat vielä realistisia, ja varmaan omaisuuttakin on kertynyt siinä uran aikana niin ettei taloudellista hätäpäivää ole vielä pitkään aikaan horisontissa näkyvissä.
Sitä voi lomailla hetken Espanjassa nuolemassa irtisanomisen aiheuttamat haavat ja keksiä vaikka ammattitsemppaajan uuden uran itselleen kun ei anna itsensä lannistua tällaisesta kauheasta katastrofista koska on niin positiivinen ihminen itse.
Paljonkohan utula laskuttaa pitkäaikaistyötöntä 50% leikatun toimeentulotuen varassa kituvaa jonka tuen perusosasta vähennetään jopa 3€ rahapelivoitotkin, ja mitä hänellä olisi annettavaa tälle tsempparin palveluissaan? Kyllä se kato elämä siitä paremmaksi vielä muuttuu kun universumi pakottaa muuttumaan!- Anonyymi00004
Onko tää se sama naiivi toimittaja joka romantisoi Janne Puhakan murhan?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1771580
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.104793En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203598- 128561
- 48546
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50528- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510- 25493