Jos olisin rikas mies niin söisin...

Anonyymi-ap

Ainakin kilon maksalaatikkoa, täysillä lanttulaatikkoa ja älyttömästi kalajutskia. Eikun... olenhan rikas mies. 😳

Anteeksi. Toivon muillekin edes hieman iloisempaa joulua ilman väkivaltaa ja vähän parempaa einestä. Pedofiililesta naistenhakkaaja umpijuntti persutrollit pitää tappaa.

>simiti<

34

275

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos oisin rikas, tarjoisin jouluruoat Lahden torilla kaikille vähävaraisille. Olenhan vähävarainen itsekin. Saan joulukuussa peräti 100€ kuukaudeksi sairaspäivärahaa.

Seuraavan kerran ehkä helmikuussa.

• Ne lasketaan niin hassusti, ettei niissä mietitä loogisesti pärjäämistä.

• Jasu2025 kirjoitti:

Ne lasketaan niin hassusti, ettei niissä mietitä loogisesti pärjäämistä.

Jos asuisin ja eläisin yksin tai lasten kanssa, saisin tukia muitakin. Nyt mies on mun elättäjä. No, niinhän se ennenkin on mennyt. Omistaan pidetään huoli.

• Jasu2025 kirjoitti:

Jos asuisin ja eläisin yksin tai lasten kanssa, saisin tukia muitakin. Nyt mies on mun elättäjä. No, niinhän se ennenkin on mennyt. Omistaan pidetään huoli.

Ja tietysti rikkaana lahjoittaisin vähintään sen 500 000 euroa eläinsuojelulle, kodittomille jotka pyörii avustuksin. He tekee arvokasta työtä kun auttaa eläimiä. ❤️❤️❤️

Kirjaimellisesti rikkaana, puhutaan miljoonista euroista ei pitäisi olla hätäpäivää, vaikka antaa muillekin niistä. Mihin niitä ikinä itse kaikkia rahoja muka tarvii. Ei mihinkään.

• Jasu2025 kirjoitti:

Ja tietysti rikkaana lahjoittaisin vähintään sen 500 000 euroa eläinsuojelulle, kodittomille jotka pyörii avustuksin. He tekee arvokasta työtä kun auttaa eläimiä. ❤️❤️❤️

Kirjaimellisesti rikkaana, puhutaan miljoonista euroista ei pitäisi olla hätäpäivää, vaikka antaa muillekin niistä. Mihin niitä ikinä itse kaikkia rahoja muka tarvii. Ei mihinkään.

Tietysti se pitäisi varmistaa, ettei mitkään kenokaulat huijarit tulisi nyhtämään pelirahaa itselleen. Tiukat kriteerit ja valvontaa miten ja mihin menee. Ehkä niin, että tilatkaa mitä tarvitte ja minä maksan laskun, kun nään erittelyn hankinnoista.

• Anonyymi00012
        Jasu2025 kirjoitti:

Tietysti se pitäisi varmistaa, ettei mitkään kenokaulat huijarit tulisi nyhtämään pelirahaa itselleen. Tiukat kriteerit ja valvontaa miten ja mihin menee. Ehkä niin, että tilatkaa mitä tarvitte ja minä maksan laskun, kun nään erittelyn hankinnoista.

jos jollekin järjestölle annat 500 000 niin joku siellä joka pääsee rahoihin käsiksi ottaa ne ja lähtee ulkomaille... tälläistä on tapahtunut vähän väliä

• Anonyymi00012 kirjoitti:

jos jollekin järjestölle annat 500 000 niin joku siellä joka pääsee rahoihin käsiksi ottaa ne ja lähtee ulkomaille... tälläistä on tapahtunut vähän väliä

Siksi ne pitäisi mennä periaatteella, ettei pääse käsiksi kuka vaan. Eikä voi käyttää mihin vaan. Mä voisin hyvin kysyä mitä eläintalolla tarvitaan ja tilata ja toimittaa ne ja tietysti maksaa. Useammassa sarjassa toki, että pitkän ajan avustamista.

• Jasu2025 kirjoitti:

Siksi ne pitäisi mennä periaatteella, ettei pääse käsiksi kuka vaan. Eikä voi käyttää mihin vaan. Mä voisin hyvin kysyä mitä eläintalolla tarvitaan ja tilata ja toimittaa ne ja tietysti maksaa. Useammassa sarjassa toki, että pitkän ajan avustamista.

Sen mä nyt kuitenkin tiiän, että jos ikinä tidella olisi miljoonia käyttää, niin käyttäisin hyväntekeväisyyteen. Koska uskon, että auttaminen on mun elämäntarkoitus, yksi niistä.

Loputon kaivo, tottakai. Mutta pätkäkin hyväö matkaa on parempi, kuin kuolla siihen ettei ole toivoakaan paremmasta eikä kukaan välitä huono osaisuudesta.

• Jasu2025 kirjoitti:

Sen mä nyt kuitenkin tiiän, että jos ikinä tidella olisi miljoonia käyttää, niin käyttäisin hyväntekeväisyyteen. Koska uskon, että auttaminen on mun elämäntarkoitus, yksi niistä.

Loputon kaivo, tottakai. Mutta pätkäkin hyväö matkaa on parempi, kuin kuolla siihen ettei ole toivoakaan paremmasta eikä kukaan välitä huono osaisuudesta.

Kaikkia ei tietenkään pelasta aoukaan, mutta jollekin se voi mahdollistaa elämän ja käänteen hyvään elämään. Sen takia jo kannattaa yrittää.

• Jasu2025 kirjoitti:

Kaikkia ei tietenkään pelasta aoukaan, mutta jollekin se voi mahdollistaa elämän ja käänteen hyvään elämään. Sen takia jo kannattaa yrittää.

Siksi mulla on rescue eläimiäkin. Mun tehtävä on auttaa tai mä koen sen mun kutsumukseksi. Siksi opiskelin lähihoitajaksikin aikoinaan. Voin auttaa. Jos apuni kelpaa.

• Jasu2025 kirjoitti:

Siksi mulla on rescue eläimiäkin. Mun tehtävä on auttaa tai mä koen sen mun kutsumukseksi. Siksi opiskelin lähihoitajaksikin aikoinaan. Voin auttaa. Jos apuni kelpaa.

Mä uskon vilpittömään hyvään, mutten tuputtamiseen. Enkä aivopesuun. Kukin itse tietää mikä on hyvä.

• Jasu2025 kirjoitti:

Mä uskon vilpittömään hyvään, mutten tuputtamiseen. Enkä aivopesuun. Kukin itse tietää mikä on hyvä.

Uskonnotkin etoo juuri siksi, kun ne on tekopyhiä. Niissä sanellaan ehdot, aivopestään, manipuloidaan ja yksilön oma tarve ja persoona on syntinen, huono, vääränlainen jos ei mee laadittujen ehtojen mukaan. Niissä autetaan vain jos voidaan manipuloida toinen verkostoon puijattavia. Maksajia tavalla tai toisella manipulaattoreita kartuttamaan aateveljien kassaa tai tavoitteita.

Vilpitöntä ne ei ole.

• Jasu2025 kirjoitti:

Uskonnotkin etoo juuri siksi, kun ne on tekopyhiä. Niissä sanellaan ehdot, aivopestään, manipuloidaan ja yksilön oma tarve ja persoona on syntinen, huono, vääränlainen jos ei mee laadittujen ehtojen mukaan. Niissä autetaan vain jos voidaan manipuloida toinen verkostoon puijattavia. Maksajia tavalla tai toisella manipulaattoreita kartuttamaan aateveljien kassaa tai tavoitteita.

Vilpitöntä ne ei ole.

Yksittäinen uskovainen voi olla vilpitön, mutta miksi tukea jotain uskonlahkoa mikä ei varmasti ole vilpittömyyteen rakennettu. Eikä palvelemaan kuin omia etuja.

• Anonyymi00015
        Jasu2025 kirjoitti:

Yksittäinen uskovainen voi olla vilpitön, mutta miksi tukea jotain uskonlahkoa mikä ei varmasti ole vilpittömyyteen rakennettu. Eikä palvelemaan kuin omia etuja.

skientologia on hieno uskonto.... kysy vaikka tom cruiselta..

• Anonyymi00018

Miksi Lahden torilla, miksei vaikka Kontulan ostarilla?

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Erittäin hyvä kysymys, eipä vaan taida tulla vastausta?

• Anonyymi00020

Et ole riittävän rikas, jos tyytyisit maksalaatikkoon?

• Anonyymi00018 kirjoitti:

Koska Lahti on kotikenttä. Täälläkin päässä on vähävaraisia ja kodittomia, ei vain pääkaupunkiseudulla.

• Anonyymi00020 kirjoitti:

Et ole riittävän rikas, jos tyytyisit maksalaatikkoon?

En syö maksaa, enkä punaista lihaan.

• Anonyymi00011

Tapa homopersu itsesi

• Anonyymi00013

mikäli olisit rikas, niin ostaisit ruotsalaisia konvehteja, kaikkein parhainta ja kalleinta laatua. mutta kun olet köyhä vasemmistolainen niin sinun täytyy tyytyä vodkapulloon..

• Anonyymi00016

Jasua lainaten.. jos oisin rikas antaisin hyvän tekeväisyyteen..

Kaikkein mieluiten suoraan rahallista tukea tai esineellistä/ruokaa niille perheille jotka sitä oikeasti kaipaa ja tarvitsee. Jotta yksikään välikäsi ei veisi senttiäkään avusta.

• Anonyymi00017

tuo nyt on sitä naisten puhetta taas... epäilen miten todellisuudessa kävisi. voisithan nytkin säästää ja antaa rahat pois jos vaan haluaisit.

ja jos jollekin köyhille antaisit rahaa käteen niin se menisi oluisiin ja tupakkaan ja huumeisiin, lapsille ei jäisi mitään, saisivat leikkiä pullonkorkeilla ja tyhjillä tölkeillä...
        niille pitäisi viedä jotain ruokaa, säilykkeitä tms. mutta niissäkin on ongelma että niitä voi trokata muille ja saada rahaa huumeisiin.

ei se siis ole ollenkaan niin helppoa ja yksinkertaista kuin naiset heikoilla mielillään kuvittelevat....

paras on ruokatarjoilut hurstin tyyliin, suoraa soppaa lautaselle ilman välikäsiä. mutta se on erittäin kallista toimintaa, ja viranomaiset joka välissä kyttäämässä.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00017 kirjoitti:

tuo nyt on sitä naisten puhetta taas... epäilen miten todellisuudessa kävisi. voisithan nytkin säästää ja antaa rahat pois jos vaan haluaisit.

ja jos jollekin köyhille antaisit rahaa käteen niin se menisi oluisiin ja tupakkaan ja huumeisiin, lapsille ei jäisi mitään, saisivat leikkiä pullonkorkeilla ja tyhjillä tölkeillä...
        niille pitäisi viedä jotain ruokaa, säilykkeitä tms. mutta niissäkin on ongelma että niitä voi trokata muille ja saada rahaa huumeisiin.

ei se siis ole ollenkaan niin helppoa ja yksinkertaista kuin naiset heikoilla mielillään kuvittelevat....

paras on ruokatarjoilut hurstin tyyliin, suoraa soppaa lautaselle ilman välikäsiä. mutta se on erittäin kallista toimintaa, ja viranomaiset joka välissä kyttäämässä.

Muuten hyvä mutta mies olin.. ja joo on joskus Facebookin kautta tullut katseltua vähävaraisten perheiden tarpeita.. muutamia ruoka kasseja viety suoraan ovelle, muutamia vaatekasseja, ja joskus epämääräistä tilpehööriä kuten lamppuja ja valaisimia jne.. rahaa ei ole annettu, kun ei ole rikas. Ja jos sitä rahaa antaisi menisi varmasti yksinhuoltajille, ja toivottavasti sellaisille jotka ei käytä niitä huumeisiin/viinaan/tupakkaan, mutta eihän siitä koskaan 100 varma voi olla.

• Anonyymi00024

Jokainen sanoo noin mutta toteutus on eri. Jos oikeesti haluaa lahjoittaa antaa vähästäänkin edes jotain.

• Kiitoksia.

• Anonyymi00021

Tuosta seuraa kauhea kaasutus, älä hyvä mies tee tuollaista. Johan tukehdut sinne itse, jos perhesovun menettämisen vaaraa ei olekaan.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00022

Itse olen pitkän linjan hyväntekeväisyys "harrastaja". Vielä pari vuosikymmentä sitten se oli antoisaa ja mukavaa hommaa.
      Nykyään köyhille jakamisessa on se ongelma, että on vaikea tietää kuka ihan oikeasti on köyhä ja avun tarpeessa. On valitettavan paljon itsekkäitä ahneita ihmisiä, jotka vievät vaikka sen kuuluisan tikkarin lapsen suusta, jos sillä itse säästää muutaman pennosen, vaikkapa huvitteluun tai shoppailuun.
      Samaa porukkaa luultavasti kuin ne, joilla on varaa pitää autoa ja olisi varaa maksaa vaikka parkkihallipaikasta, mutta pitävät autoaan viereisen koulun pihalla ja vakeuttavat niiden elämää, joille ne paikat on tarkoitettu. Kerran pari vuodessa tullut kaupunkin pysäköintivirhemaksu ei hetkauta, koska tulee kuitenkin reilusti halvemmaksi, tai pahimmat loiseläjät saavat sen rahan Kelalta..
      (Tämä viimeinen oli siis katkeroituneen koulun liikuntatilojen iltakäyttäjän tosielämään pohjaava kommentti)

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      134
      6473
    2. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      73
      6442
    3. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      378
      6246
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      349
      4035
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      153
      2462
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      6
      2389
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      134
      1482
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      14
      1384
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      195
      1185
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      64
      990
    Aihe