Kreationismia ei ennen edes sanottu tällä nimellä, koska se oli yleinen uskomus ja kirkkokin noudatti sitä.
Nykyisin se ei enää mene läpi, koska suurin osa ihmisistä on käynyt koulua ja saanut aivan eri kuvan todellisuudesta. Kirkon raamatullis-kreationistinen uskomus on de facto hylätty kirkossakin ja nykyinen kirkon julistus on epäteologista uskoa hyvyyden voimaan.
Ongelma on se, ettei teologiaa kolmiyhteisestä Jumalasta ja Kristuksen sijaiskärsimyksestä voi noin vain hylätä - meluhan jo vähemmästäkin syntyy - mutta ei sitä voi saumattomasti liittääkään kirkon nykyiseen julistukseen, koska se todellisuudessa sisältää kostonhaluisen despootti-Jumalan. Kansa kyllä huomaa ristiriidan.
Tuloksena on eräänlainen epärehellisyys. Dogmaattista sisältöä ei julisteta juuri ollenkaan, mutta jos sen hylkäämisestä jotakuta kirkon työntekijää syytetään, hän heti kertoo uskovansa täydellisesti dogmaattiseen sisältöön.
Kirkko ajaa kaksilla rattailla. Lisäksi nykyinen kevyt puhe Jumalan hyvyydestä ei kutsu joukkoja, mutta ei kutsu myöskään paluu entiseen kuin muutamia.
Näemme, että kirkon kannatus laskee ryminällä. Kukaan ei ole keksinyt, mitä olisi tehtävissä, vaikka kaikkea on kokeiltu. Kirkon aika on ohi, halusimme tai emme.
Kirkon aika menossa ohi
58
193
Vastaukset
- Anonyymi00001
Minä en ymmärrä mistä epärehellisyydestä oikein puhut?! Kuka tahansa voi laittaa raamattuhakuun kuusisataa kuusikymmentä kuusi (666) ja nähdä, että ilmestyskirja 13 luvun puhuvan Pedon kuva, sen erään ihmisen luku, on kuningas Salomon, joka syntikiristyksin mm
lasten hengen säästämisedtä vasti kultaa, jota näillä syntikiristyksillä keräsi kansalta kultaa vuodessa 666 talentyia.
Eikö tarvitse kuin lujea wikisivu Jahve, niin kuningas Salomo rakensi Jerusalemin temppelin, missä riehui, syyttäen sitä ryövärien luolaksi.
Eikä tarvitse kuin laittaa raamattuhakuun 'ryövärien luola', niin näkee, kun Israelin Jumala syyttää juutalaisia nimensä varastamisesta (Jeremia 7 luku) uhrikultti-iljetykseen, kieltää viattoman veren vuodattamisen, ja sanoo ettei ole koskaan antanut mitään uhrimääräyksiä, vaan sanoo uhrikulttia iljetykseksi.
No sitten tarvitaan tietysti jopa kolme aivosolua, tehdä johtopäätös, että jos kuningas Salomon Jahve on kristinuskon Jumana ja Jeesus kuoliaaksi kidutettu viston uhri tosi Jumalana, niin kristinuskolla on silloin valta ilmestyskirjan puhuvalla Pedon kuvalla.
Ehkä enää ei vain haluta uskontoa pahuuteen petustuvana? Mitään ei kukaan ole valehdellut.- Anonyymi00002
Anteeksi jälleen nämä lukemattomat kirjoitusvirheet, mutta saanee selvän itse asiasta.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Anteeksi jälleen nämä lukemattomat kirjoitusvirheet, mutta saanee selvän itse asiasta.
On sitten puhe politiikasta tai uskonnosta, niin totuuksia vedetään ihan järkyttävällä tavalla vinoon.
Toisaalta - se ei tietysti ole mikään ihmekään, jos juutalaisuuteen perustuen - niin kristinuskon kuin islaminkin Jumala on ilmestyskirjan puhuva Pedon kuva - ja EU kerrotaan luodun vankalla kristinuskon arvomaailmalla. - Anonyymi00004UUSI
Niin, siis Jeesus riehui kuningas Salomon temppelissä, vastustaessaan juutalaisuutta, jonka sanat yhdistyvät Israelin Juman sanoihin.
Tästä tiedämme, että Jeesus israelilaisena opetti Israelin Jumalaa taivasten valtakunnan isänä, eikä kristinuskon kuningas Salomon jumalaa.
Ja taas tarvitaan ne kolme aivosolua ymmärtää, että kristinuskollahan juutalaiset hävittivät Jeesuksen niimeen koko käsitteen Israelin Jumalasta, väittäessään myös Jeesusta juutalaiseksi ja omaa jumalaansa Israelin Jumalaksi.
Näin Raamattu paljastaa juutalaisten tekemän jumalahuijauksen kristinuskolla. - Anonyymi00005UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Niin, siis Jeesus riehui kuningas Salomon temppelissä, vastustaessaan juutalaisuutta, jonka sanat yhdistyvät Israelin Juman sanoihin.
Tästä tiedämme, että Jeesus israelilaisena opetti Israelin Jumalaa taivasten valtakunnan isänä, eikä kristinuskon kuningas Salomon jumalaa.
Ja taas tarvitaan ne kolme aivosolua ymmärtää, että kristinuskollahan juutalaiset hävittivät Jeesuksen niimeen koko käsitteen Israelin Jumalasta, väittäessään myös Jeesusta juutalaiseksi ja omaa jumalaansa Israelin Jumalaksi.
Näin Raamattu paljastaa juutalaisten tekemän jumalahuijauksen kristinuskolla.Eihän näiden paljastumisten jälkeen kirkko voi kuin katsoa peiliin, mutta se ei tarkoita, että ainakaan oppeineen luterilaisuus ei olisi vastannut totuutta koko ajan, uskonnossa vain käytettiin Jumalan nimeä tuosta puhuvasta Pedon kuvasta - oppi kyllä vastasi Raamatun totuutta täysin, jopa ihmissyöntirituaaleineen.
- Anonyymi00006UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Eihän näiden paljastumisten jälkeen kirkko voi kuin katsoa peiliin, mutta se ei tarkoita, että ainakaan oppeineen luterilaisuus ei olisi vastannut totuutta koko ajan, uskonnossa vain käytettiin Jumalan nimeä tuosta puhuvasta Pedon kuvasta - oppi kyllä vastasi Raamatun totuutta täysin, jopa ihmissyöntirituaaleineen.
Aloittaja, toivon, että ihan oikeasti perehtyisit laittamiini Raamatun faktatietoihin, ja miettisit omaa aloitusta, että mistä se on syntynyt, kun se ei vastaa kuitenkaan Raamatun totuutta.
- Anonyymi00057UUSI
Anonyymi00002 kirjoitti:
Kun olet saanut tekstin valmiiksi, lue se ja korjaa mahdolliset virheet, sen jälkeen voit lähettää sen, kiitos!
- Anonyymi00007UUSI
Niin, todellisuudessa tehtävissä on juutalaisen kuningas Salomon ilmestyskirjan puhuvan Pedon kuvan vaihtaminen syntiopista, Jeesuksen evankeliumin opetukseen hyvällä Jumalalla, taivasten valtakunnan isällä, joka Jeesuksen sanoin hallitsee meidän todellisuutta.
- Anonyymi00008UUSI
Paavalin syntiopissa tuo Jeesuksen julistamaksi käskemä taivasten valtakunnan evankeliumi Raamatun mukaan, on Paavalin sanoin kirottu, vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta, tästä syystä kristinuskoon eivät ole millään tavalla kuuluneet Jeesuksen opetukset.
Mutta uskovaiset ovat vastoin kristinuskoa, luoneet kahdesta eri evankeliumista kahdella eri Jumalalla itselleen mieluisan sekasotkun, vaikka jo Raamatussa Jeesus sanoo, ettei kahta Herraa voi palvella ja kumartaa yhtä aikaa
Eikä voi ratsastaa samanaikaisesti kahdella eri hevosella.
Kuten Matteus 7 luku kertoo - oli vain valittavana kaksi tietä, joista toinen vei paratiisiin ja toinen kadotukseen, ja kristinusko edustaa tätä jälkimmäistä tietä. - Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Paavalin syntiopissa tuo Jeesuksen julistamaksi käskemä taivasten valtakunnan evankeliumi Raamatun mukaan, on Paavalin sanoin kirottu, vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta, tästä syystä kristinuskoon eivät ole millään tavalla kuuluneet Jeesuksen opetukset.
Mutta uskovaiset ovat vastoin kristinuskoa, luoneet kahdesta eri evankeliumista kahdella eri Jumalalla itselleen mieluisan sekasotkun, vaikka jo Raamatussa Jeesus sanoo, ettei kahta Herraa voi palvella ja kumartaa yhtä aikaa
Eikä voi ratsastaa samanaikaisesti kahdella eri hevosella.
Kuten Matteus 7 luku kertoo - oli vain valittavana kaksi tietä, joista toinen vei paratiisiin ja toinen kadotukseen, ja kristinusko edustaa tätä jälkimmäistä tietä.Vaihtoehtona tietysti on valita uskonnoksi myös tie, joka viekin ahtaana porttina (ihminen vastaa itse teoistaan) takaisin paratiisiin, mutta voiko sitä kutsua enää kristinuskoksi, kun nimi Kristus on Paavalin kehittämä termi, joka ei millään tavalla edes liity Jeesukseen.
- Anonyymi00010UUSI
En tarkoittanut aloituksellani, että ihmiset jatkaisivat kertomalla omista uskonnollisista oivalluksistaan.
Tarkoitin kuvata kristinuskoa sellaisena kuin se on todellisuudessa ollut eri aikoina - myös nykyisin - ja todeta, että mikään sen muoto ei mene läpi nykyaikana, ja se on siksi radikaalisti taantumassa.
Elämme aikaa, jolloin valtavakaan joukko uuden kokeilijoita ei ole keksinyt mitään, mikä vetäisi takaisin menetettyä ja menetettävää väkeä. Anonyymi-ap- Anonyymi00013UUSI
En minä puhu mistään KRISTINUSKON OIVALLUKSISTA, VAAN SIITÄ MITÄ KRISTINUSKO ON. Ja miksi se ei voi enää jatkua. Ei raamattukäräjä, joita on käyty 7 Vuotta olenmikään 'oivsllud'.
Etkö, sinä ihminen, osaa lukea?!
- Anonyymi00011UUSI
Kreationismi on syntynyt ääriuskovaisten tarpeesta kiistää tieteen tulokset. Ennen Darwinia vastakkain oli luomiskertomus ja "ei ihan tiedetä" -epävarmuus. Silloin ei ollut mitä kiistää ja vastustaa. Nyt on.
- Anonyymi00014UUSI
Ihan sama mistä on syntynyt, mutta vuodesta 2025 ei enää jatku uskonto viattoman opettajan kidutuskuolemalla Israelin Jumalana juutalaisuuden puhuvalle Pedon kuvalle uhrilahjana - tämä koskee myös sitä Israelin tilannetta.
- Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Ihan sama mistä on syntynyt, mutta vuodesta 2025 ei enää jatku uskonto viattoman opettajan kidutuskuolemalla Israelin Jumalana juutalaisuuden puhuvalle Pedon kuvalle uhrilahjana - tämä koskee myös sitä Israelin tilannetta.
Ja koskee myös juutalaisen Jeffrey Epsteinin kiristysaineistoa.
- Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Eikä sekään ole minun oivallus, että jo elokuussa 2023 Yhdysvaltain presidentin kirjeeen mukaan Suomen raamattukäräjin Länsi julisti avoinen sodan kristinuskoa vastaan - ja syy on se mitä väität minun 'ovallukseksi'.
No, sitähän en voi tietää, jos olenkin syyllinen kaikkeen Gazan kansanmurhaa myöten 'oivalluksineni'. - Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Eikä sekään ole minun oivallus, että jo elokuussa 2023 Yhdysvaltain presidentin kirjeeen mukaan Suomen raamattukäräjin Länsi julisti avoinen sodan kristinuskoa vastaan - ja syy on se mitä väität minun 'ovallukseksi'.
No, sitähän en voi tietää, jos olenkin syyllinen kaikkeen Gazan kansanmurhaa myöten 'oivalluksineni'.Mutta joka tapauksessa kyseessä on - kuten osoitan - täysin todistettavissa oleva Raamatun totuus.
- Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
Mutta joka tapauksessa kyseessä on - kuten osoitan - täysin todistettavissa oleva Raamatun totuus.
Ja nyt pysytään totuudessa, eikä siinä mitä kuvitellaan kristinuskon olevan.
- Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Ja nyt pysytään totuudessa, eikä siinä mitä kuvitellaan kristinuskon olevan.
No niin - olkoon sitten vaikka minun oivallus löytää SE Raamatun totuus, mutta siinä kirjassa on muitakin oivalluksia, jotka olen edelle laittanut Jeesuksen opetuksista, jotka tangeerasvat jopa tämän päivän tieteeseen, kuten olen lukemattoman monta kertaa jo selittänyt.
Kun kristinusko pahuutena uppoaa, se ei tarkoita, että on välttämättä upotettava myös Jeesus eettisine ja moraalisine opetuksineen - kuten väität, ettei muka mitään ole tilalle. - Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
No niin - olkoon sitten vaikka minun oivallus löytää SE Raamatun totuus, mutta siinä kirjassa on muitakin oivalluksia, jotka olen edelle laittanut Jeesuksen opetuksista, jotka tangeerasvat jopa tämän päivän tieteeseen, kuten olen lukemattoman monta kertaa jo selittänyt.
Kun kristinusko pahuutena uppoaa, se ei tarkoita, että on välttämättä upotettava myös Jeesus eettisine ja moraalisine opetuksineen - kuten väität, ettei muka mitään ole tilalle.Ja tämä juuri on se minun kauhukuvani, josta olen vuosia puhunut, että kun juutalaisten kristinuskon keitos kärähtää pohjaan, sen tarkoitus on nimenomaan ollut tuhota myös Jeesus opetuksineen, ja tehdä hänestä syyllinen ihmisten perusteettomiin uskoihin, joka itse on ollut todellisuudessa muinoin saman uskonnon uhri.
- Anonyymi00012UUSI
Teologinen tiede esitti melkoisen haasteen myös kirkolle klo 12 jälkeen radion Yle1ssä kun joku oppinut selitteli miten ihminen synnytti Jumalan lähi-idässä vuosisatojen saatossa. Uskon kuitenkin että kirkko tapansa mukaan vaikenee tästä tieteen haasteesta.
- Anonyymi00021UUSI
Onhan se teologi Mäkipellon kirja, että miten Jumala muinoin syntyi virkamiestyönä, mutta itse Raamatun tarinaan nämä ovat harhaanjohtavia sepustuksia, jos ei edes huomioida, että itse kristinuskossakin on jo kaksi Jumalaa.
- Anonyymi00022UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
Onhan se teologi Mäkipellon kirja, että miten Jumala muinoin syntyi virkamiestyönä, mutta itse Raamatun tarinaan nämä ovat harhaanjohtavia sepustuksia, jos ei edes huomioida, että itse kristinuskossakin on jo kaksi Jumalaa.
Kysehän todellisuudessa on siitä, että miten ylipäätään Jumala käsite määritellään, näin on myös Raamatun tarinassa.
- Anonyymi00023UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
Kysehän todellisuudessa on siitä, että miten ylipäätään Jumala käsite määritellään, näin on myös Raamatun tarinassa.
On jotenkin huippua, kun ihmiset hokevat uskovansa Jumalaan tai ei uskovansa, ja ainoa Jumala, jonka kristinusko tuntee Jumalana on tarinan tulivuori, Mooseksen Jumala. ikää noin 3500 vuotta.
- Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00023 kirjoitti:
On jotenkin huippua, kun ihmiset hokevat uskovansa Jumalaan tai ei uskovansa, ja ainoa Jumala, jonka kristinusko tuntee Jumalana on tarinan tulivuori, Mooseksen Jumala. ikää noin 3500 vuotta.
On nyt kyllä hiukan eri asia, että millä Jumalalla papit 3500 vuotta ihmisiä pelottelivat, kun että pelottelevat sillä tulivuorella Raamatun mukaankin vielä kristinuskolla vuonna 2025.
Olettehan lukeneet uskovaisten pelastumishokemia, heidän pitäisi pelastua tuon tulivuorijumalan vihalta. - Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00024 kirjoitti:
On nyt kyllä hiukan eri asia, että millä Jumalalla papit 3500 vuotta ihmisiä pelottelivat, kun että pelottelevat sillä tulivuorella Raamatun mukaankin vielä kristinuskolla vuonna 2025.
Olettehan lukeneet uskovaisten pelastumishokemia, heidän pitäisi pelastua tuon tulivuorijumalan vihalta.Ja se on ainoa JUMALA käsite tällä hetkellä, jonka uskonto on luonut, mutta se ei ole koko totuus edes Raamatusta.
- Anonyymi00026UUSI
Anonyymi00025 kirjoitti:
Ja se on ainoa JUMALA käsite tällä hetkellä, jonka uskonto on luonut, mutta se ei ole koko totuus edes Raamatusta.
Ja totuus Raamatun tarinasta on kaiken lisäksi vielä se, että se onkin vain tarinan Saatana, joka huijaa ihmistä Jumalan nimellä, kun varastaa tämän sielun. Todellisuudessa ei siis kristinuskossa ole edes Jumalaa ollenkaan.
- Anonyymi00027UUSI
Anonyymi00026 kirjoitti:
Ja totuus Raamatun tarinasta on kaiken lisäksi vielä se, että se onkin vain tarinan Saatana, joka huijaa ihmistä Jumalan nimellä, kun varastaa tämän sielun. Todellisuudessa ei siis kristinuskossa ole edes Jumalaa ollenkaan.
Joten 'teologisen tieteen' olisi syytä nyt perehtyä myös Raamatun tarinaan, ennen kuin laukoo suuria viisauksia käsitteestä 'Jumala', juutalaisuuteen perustuen.
- Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00027 kirjoitti:
Joten 'teologisen tieteen' olisi syytä nyt perehtyä myös Raamatun tarinaan, ennen kuin laukoo suuria viisauksia käsitteestä 'Jumala', juutalaisuuteen perustuen.
Ja kaiken huippu olikin teologi Mäkipellon kirjan kannessa lukeva "Isän ja pojan historia", jolla hän antaa ymmärtää kuin Jeesus olisi tuon Tulivuorijumalan (5.Moos.4:10 alkae ) poika, tai opettanut sitä taivasten valtakunnan isä Jumalana, jonka juutalaisuuden jumaluutta Jeesus on kirjoitettu (Joh.8) jo sanomaan Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi, ja tapettiin juutalaisuuden vastustamisesta. Ihan kuin teologit itse olisivat täysin pihalla Raamatun tarinasta
- Anonyymi00030UUSI
Anonyymi00028 kirjoitti:
Ja kaiken huippu olikin teologi Mäkipellon kirjan kannessa lukeva "Isän ja pojan historia", jolla hän antaa ymmärtää kuin Jeesus olisi tuon Tulivuorijumalan (5.Moos.4:10 alkae ) poika, tai opettanut sitä taivasten valtakunnan isä Jumalana, jonka juutalaisuuden jumaluutta Jeesus on kirjoitettu (Joh.8) jo sanomaan Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi, ja tapettiin juutalaisuuden vastustamisesta. Ihan kuin teologit itse olisivat täysin pihalla Raamatun tarinasta
Kristinuskossa se Jumala, jota Jeesus opetti on kolminaisuusopilla Jeesuksen nimeen kuoliaaksi kidutettu ja kiroukseksi kirottu tosi Jumala (Augsburgin tunnustus) kristinuskon kolminaisuusopin mukaan.
Ja huomautan nyt uskovaisille kolminaisuusopin Athansioksen tunnustuksen lopusta huomioimaan että, jos ylösnousumus olisi tapahtunut, niin Jumala istuisi taivaassa itsensä vieressä.
Jeesuksen opettama tosi Jumala on siis helvetissä kristinuskon mukaan kirottuna juutalaisuuden vihaiselle Jumalalle uhriksi hänen nimeen, niin Raamatun kuin tunnustustenkin mukaan - tiedoksi myös teologeille.
Vihaisen juutalaisuuden Jumalan viha löytyy 5.Mooseksen kirja luku 13. - Anonyymi00032UUSI
Anonyymi00030 kirjoitti:
Kristinuskossa se Jumala, jota Jeesus opetti on kolminaisuusopilla Jeesuksen nimeen kuoliaaksi kidutettu ja kiroukseksi kirottu tosi Jumala (Augsburgin tunnustus) kristinuskon kolminaisuusopin mukaan.
Ja huomautan nyt uskovaisille kolminaisuusopin Athansioksen tunnustuksen lopusta huomioimaan että, jos ylösnousumus olisi tapahtunut, niin Jumala istuisi taivaassa itsensä vieressä.
Jeesuksen opettama tosi Jumala on siis helvetissä kristinuskon mukaan kirottuna juutalaisuuden vihaiselle Jumalalle uhriksi hänen nimeen, niin Raamatun kuin tunnustustenkin mukaan - tiedoksi myös teologeille.
Vihaisen juutalaisuuden Jumalan viha löytyy 5.Mooseksen kirja luku 13.Haluaisin seuraavaksi, kun teologinen tiede on analysoinut kirjoja myöten nyt Jeesuksen vastustaman juutalaisuuden jumaluuden, niin mistä löytyy nyt teologisella tieteellä se JUMALA, jota Jeesus opettaa taivasten valtakunnan isänä?
Vai onko se vain Jeesuksen oma päätelmä meidän todellisuuden luonteesta, kun opetti sielutiedettä ja metafysiikkaa, koska se on nyt se mikä tangeeraa tämän päivän tieteen käsitteeseen 'ylimaallinen äly'?
Löytyykö teologista tietoa? - Anonyymi00033UUSI
Anonyymi00032 kirjoitti:
Haluaisin seuraavaksi, kun teologinen tiede on analysoinut kirjoja myöten nyt Jeesuksen vastustaman juutalaisuuden jumaluuden, niin mistä löytyy nyt teologisella tieteellä se JUMALA, jota Jeesus opettaa taivasten valtakunnan isänä?
Vai onko se vain Jeesuksen oma päätelmä meidän todellisuuden luonteesta, kun opetti sielutiedettä ja metafysiikkaa, koska se on nyt se mikä tangeeraa tämän päivän tieteen käsitteeseen 'ylimaallinen äly'?
Löytyykö teologista tietoa?Tai oma ja oma päätelmä, Jeesushan itse väitti raamatun mukasn hänet lähetetyn tuomaan tietoa. Minusta tämä, joka tapauksessa, on se mielenkiintoinen kohta, jos kyseessä on todistettavasti historiallinen henkilö.
"Näemme, että kirkon kannatus laskee ryminällä. Kukaan ei ole keksinyt, mitä olisi tehtävissä, vaikka kaikkea on kokeiltu. Kirkon aika on ohi, halusimme tai em"
Näin väittää aloittaja.
Meidän pelastajamme ja uskomme kohde ei ole mikään kirkko, vaan Jeesus Kristus ja Hän ei suinkaan ole katoamassa mihinkään eikä Hän jää koskaan tappiolle. Siksi me uskovat tulemme aina olemaan Voittajan puolella ja kuljemme Jumalan johdattaman voittosaatossa 24 tuntia/vrk. Jeesus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Hän istuu valtaistuimellaan, eikä mikään mahti maailmassa ole kyennyt vielä keksimään sellaista ohjusta, joka ampuisi Hänet alas Taivaasta. Jeesus on Pelastajamme nyt, aina ja iankaikkisesti. Sanotaan, että "Voittajan on helppo hymyillä". Viekäämme hymyillen evankeliumin ilosanomaa kaikkialle maailmaan!- Anonyymi00036UUSI
Ja edelleen Kristus oli balsamoitu muumio ja pelastus liittyy tulivuorijumalan pelotteluun helvetillä, näillä eväillä ei ole enää mitään kristinuskoa.
- Anonyymi00037UUSI
Anonyymi00036 kirjoitti:
Ja edelleen Kristus oli balsamoitu muumio ja pelastus liittyy tulivuorijumalan pelotteluun helvetillä, näillä eväillä ei ole enää mitään kristinuskoa.
Se onkin ollut aina vähän pelottava ajatus tuo teidän Jumalanne johdatus, kun se lupaa, että pelastutte tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaatte (Room.7).
Ehkä kirkko saa hoitoonohjauksen kuntoon ennen kuin siirrymme Jeesuksen evankeliumin puolelle. - Anonyymi00038UUSI
Anonyymi00037 kirjoitti:
Se onkin ollut aina vähän pelottava ajatus tuo teidän Jumalanne johdatus, kun se lupaa, että pelastutte tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaatte (Room.7).
Ehkä kirkko saa hoitoonohjauksen kuntoon ennen kuin siirrymme Jeesuksen evankeliumin puolelle.Nimittäin, on fakta tosiasia, kun on Jeesuksen uusi tuleminen, niin näitä balsamoidun ruumiin palvojia ihmislihan syönnillä ja veren juonnilla, ei voi enää pitää irrallaan julistamassa sadismin ilosanomaa pahuudella.
- Anonyymi00039UUSI
Anonyymi00038 kirjoitti:
Nimittäin, on fakta tosiasia, kun on Jeesuksen uusi tuleminen, niin näitä balsamoidun ruumiin palvojia ihmislihan syönnillä ja veren juonnilla, ei voi enää pitää irrallaan julistamassa sadismin ilosanomaa pahuudella.
Tiedättekö, että on ihan oma psykoosidiagnoosikin tuolle ihmislihan syöntipakolle? Sen nimin on wendigo psykoosi.
- Anonyymi00029UUSI
Jos jälleensyntymisoppi otettaisiin takaisin Raamattuun niin kristinusko pelastuisi.
Minä liittyisin heti kirkkoon ja voisin pitää luentoja reinkarnaatiosta yhdessä teosofit ystävieni kanssa.- Anonyymi00034UUSI
KRISTINUSKO EI PELASTU. Onko kyse siitä, että et lue, vai siitä, että et ymmärrä lukemaasi?
- Anonyymi00040UUSI
Kuule ja edelleen kristinusko perustuu saatananpalvontaan, joka varastaa tulenliekkeihin uskojan sielun.
SE EI VOI SYNTYÄ UUDELLEEN.
Ideana onkin pahojen sielujen kadotus. Kuinkahan monta kertaa tämänkin olen nyt kristinuskosta selittänyt!!! - Anonyymi00041UUSI
Onko teillä teosofeilla myös opissanne myös tosi Jumalans kuoliaaksi kidutettu Jeesus?
- Anonyymi00042UUSI
Anonyymi00041 kirjoitti:
Onko teillä teosofeilla myös opissanne myös tosi Jumalans kuoliaaksi kidutettu Jeesus?
Jumalauta, että näitä - lisäystä - hulluja riittää.
- Anonyymi00031UUSI
kirkko pyörii rahalla ja tekee kaikkensa , jotta rahavirrat jatkuisivat
- Anonyymi00035UUSI
Kaikki rahavirrat tulevat valtiolta. Se ei ole mikään ongelma.
- Anonyymi00043UUSI
Keskustelua aloitukseni aiheesta, kuinka kirkon uudistajat eivät ole keksineet mitään ideaa, millä saisivat palautettua kirkon kannatusta, ja kuinka kirkosta luopuminen jatkuu ryminällä, ei syntynyt.
Vastoin oletuksiani hyvinkin aggressiiviset keskustelijat esittivät omia oivalluksiaan ja raamatuntulkintoja, jotka olivat perin toistensa vastaisia. Kirkon erilaisiin todellisiin vaiheisiin eri aikoina ja nykyisin, joita aloituksessani kuvailin, ei juuri puututtu.
Syy kipinöivään aggressiivisuuteen lienee levoton aikamme. En enää näe mahdolliseksi ohjata keskustelua aloitukseni aiheisiin. On kuin keskustelijat olisivat karrelle palaneita ja niin vihaisia, että kohta saattavat räjähtää.
Poistun paikalta. Anonyymi-ap
Iloista ja Kristuksen Siunaamaa Joulujuhlaa ja Onnellista Uutta Vuotta!- Anonyymi00044UUSI
Syntyipä, kirkon selviämiselle on jo paavi tehnyt askelmerkit ennen kuolemaansa.
LOPETA VALEHTELEMINEN, tai tunnusta, että olet niin tyhmä, ettet edes ymmärtänyt mitä kirjoitin. - Anonyymi00045UUSI
Anonyymi00044 kirjoitti:
Syntyipä, kirkon selviämiselle on jo paavi tehnyt askelmerkit ennen kuolemaansa.
LOPETA VALEHTELEMINEN, tai tunnusta, että olet niin tyhmä, ettet edes ymmärtänyt mitä kirjoitin.Ja sieltähän se tuli - balsamoidun muumion nimi. Eli nyt alkavat sitten uskovaisten vainot Jeesusta kohtaa, kun heidät johdettiin harhaan Jeesuksen nimen hyväksikäytöllä.
Ei tullut mieleen lukea Matteus 7 luku ja Jeesuksen sanat, että se joka tehdään minun nimeeni on laittomuuden tekemistä, ja näille sanon, en tunne teitä, menkää pois, puhumattakaan vihjeestä, että miten itseään ensimmäisiksi luulevat tulevatkin viimmeisiksi.
Totuushan ei teitä ole koskaan kiinnostanut, kun hyöty on näillä - luonnostaan vihattavilla Lutherin sanoin - ensimmäisenä vain mielessä. - Anonyymi00046UUSI
Anonyymi00045 kirjoitti:
Ja sieltähän se tuli - balsamoidun muumion nimi. Eli nyt alkavat sitten uskovaisten vainot Jeesusta kohtaa, kun heidät johdettiin harhaan Jeesuksen nimen hyväksikäytöllä.
Ei tullut mieleen lukea Matteus 7 luku ja Jeesuksen sanat, että se joka tehdään minun nimeeni on laittomuuden tekemistä, ja näille sanon, en tunne teitä, menkää pois, puhumattakaan vihjeestä, että miten itseään ensimmäisiksi luulevat tulevatkin viimmeisiksi.
Totuushan ei teitä ole koskaan kiinnostanut, kun hyöty on näillä - luonnostaan vihattavilla Lutherin sanoin - ensimmäisenä vain mielessä.Tämä oli nyt tavallista mielenkiintoisempi keskustelu, kun Jeesuksen uusi tuleminen hänen julistamaksi käskemällä taivasten valtakunnan evankeliumilla olikin aggressiivisuutta, mutta todisti sen mitä jo epäilin, että uskovaiset kääntävätkin kaiken vielä Jeesuksen syyksi.
- Anonyymi00047UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Tämä oli nyt tavallista mielenkiintoisempi keskustelu, kun Jeesuksen uusi tuleminen hänen julistamaksi käskemällä taivasten valtakunnan evankeliumilla olikin aggressiivisuutta, mutta todisti sen mitä jo epäilin, että uskovaiset kääntävätkin kaiken vielä Jeesuksen syyksi.
Luulitteko te itsenne puolesta Jeesusta uhrina käyttävät, että te ette koskaan tuli jäämään kiinni Raamatun valheistanne?! Aika posketon kuvitelma.
- Anonyymi00048UUSI
Anonyymi00047 kirjoitti:
Luulitteko te itsenne puolesta Jeesusta uhrina käyttävät, että te ette koskaan tuli jäämään kiinni Raamatun valheistanne?! Aika posketon kuvitelma.
Ja edelleen - sen enempää Raamattu kuin uskontokaan tunnustuksineen ei ole valehdellut, vaan uskovaiset itse - totuus on koko ajan ollut niin Raamatussa ja tunnustuksissa esillä, että mistä on kristinuskossa kyse.
Sen jo kertoo kirkon tunnus kuoliaaksi kidutetusta Jeesuksesta äärimmäisen julmalla tavalla, kuin ehtoollinenkin hänen syömisenään teurastettuna uhrilampaana.
- Anonyymi00049UUSI
Ja nytkö kirkon aika muka olisi ohi?! Ei todellakaan.
Kirkon tehtävä Raamatun mukaan oli Jeesuksen kylväjävertauksen kertomus, koota vihollisen yöllä kylvämä rikkavilja hyvän elon joukosta, ja polttaa se tulessa. Ja kirkko on hoitanut työnsä.
Tästä syystä Luther juuri käytti muotoa Paavalin opista 'jo luonnostaan vihattavat', koska uskojien uskohan perustuu jo Jeesuksen surmaajan ja vihollisen oppiin petollisesta Luojajumalasta, joka synnytti pahuuden maailmaan perisynnillä, mikä on valhetarina luomiskertomuksesta.- Anonyymi00050UUSI
Kun työ on hoidettu, kirkko voi elonleikkuun jälkeen kääntää uuden sivun - kuten sanoin - jo paavin hahmottelemin askelmerkein Jeesuksen uudelle tulemiselle, Jeesuksen julistamaksi käskemällä taivasten valtakunnan evankeliumilla.
- Anonyymi00051UUSI
Kirkon aika on ohi kuten tuolla joku totesikin. Mielestäni syyt tähän ovat kirkon historiassa sekä selvässä maallistumisesta, joka voidaan selvänä havaita kirkon edesottamuksista sekä kantaa ottavista kommenteista ja myös tehdyistä päätöksistä, mitä tulee esimerkiksi polittisiin teemoihin. Aivan liikaa ja usein saarnoissa otetaan poliittisesti kantaa milloin mihinkin päivän tai menneen viikon tapahtumiin. EI ole kirkon tehtävä saarnata politiikkaa. Kirkko ei voi ajella huristella kaksilla rattailla kahden isännän renkinä. On tehtävä suora, rehellinen valinta ja kyettävä sen jälkeen seisomaan niiden takana.
Tämän päivän kirkko on kuin väriä vaihtava kameleontti. Kirkko muuntuu helposti maallisuuden tuulien mukana ollen milloin tätä milloin tuota. Ryhdikkyyttä ei ole alkuunkaan ja puolustetaan kynsin ja hampain ns. vapaata seksuaalisuutta ja rakkautta.
On suorastaan kasvojen menetys viimeaikojen negatiivinen julkisuus, joka tällä kertaa on lähtöisin kirkon itsensä sisältä. Ei ole kovin kauaa siitä, kun eräs tunnettu ja arvostettu kirkon edustaja sanoi suorat sanat nykyiselle arkkipiispallemme. Arkkipiispan ns. vastine oli erityisen lyhyt ja mitäänsanomaton. Ikäänkuin arkkipiispamme vähät välitti saamastaan palautteesta viitaten kaikelle kintaalla. Roskat on nyt lakaistu kätevästi pois häiritsemästä.
Ja kuten tuolla taidettiin jossain todeta, kirkko on vienyt tuhansien vuosien ajan sanomaansa miekoin varustettuina. Muistamme monet väkivallan ristiretket, Raamatun puolustajien polttoroviot, kerettiläisten ja inkvisitio järjestelmän vainot ja kaikki muu sotaan sekä väkivaltaan liittyvä.
Tälläkin hetkellä kaksi uskonnollista ortodoksista valtiota teurastavat toisiaan sodassa, jonka rauhanomainen loppu ei ainakaan vielä häämötä horisontissa valtioitten ponnisteluista huolimatta.. Netissä julkaistuissa kuvissa papit pirskottavat pyhää vettä nuorten sotarintamalle lähtevien nuorukaisten päälle, joista luultavasti moni ei palaa kotiin. Eikö Jeesus Kristus käskenyt jokaista seuraajaansa rakastamaan lähimmäisiään. Sama Jeesus kielsi Pietaria käyttämästä miekkaansa väkivaltaan. On ikävää että uskonnot ovat kaikkea muuta kuin rauhaa tuottavia instituutioita.
Tosi uskonto voidaan tunnistaa sen jäsenten osoittamasta aidosta rakkaudesta rotuun, kansallisuuteen tai asemaan katsomatta. Aito kristitty rakastaa sanoin ja ennenkaikkea teoin. Teoilla emme voi ostaa pelastusta, emmekä Jumalan suosiota. Voimme kuitenkin osoittaa sen. että usko ja rakkautemme Jumalaa, Jeesusta ja lähimmäisiämme kohtaan on aitoa, todellista ja hedelmää tuottavaa.- Anonyymi00052UUSI
Saahan sinullakin olla mielipide, minulla on tieto.
- Anonyymi00054UUSI
Anonyymi00052 kirjoitti:
Saahan sinullakin olla mielipide, minulla on tieto.
Mutta ensin tietysti on paljon tehtävä, niin kristinuskolle kuin uskovaisillekin. Ilmestyskirjan mukaan se on kirjaimellinen ja totaali hävittäminen.
- Anonyymi00056UUSI
Ahaa, olitkin aito kristitty?! No sinä olet kyllä hävitettävien listalla Raamatun mukaan.
- Anonyymi00053UUSI
”Saahan sinullakin olla mielipide, minulla on tieto.”
Tieto….mistä? - Anonyymi00055UUSI
Kyllä se on tosi. Kirkko rämpii syvissä vesissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2454422Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1232879Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412632Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?831606Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161508- 491229
- 851164
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2021052- 45996
- 59993