Mahtaako Inarissa olla alkoholisteja?
Kyselisin Inarista
79
2109
Vastaukset
- Anonyymi00001
Onhan meitä, meitä on yllättävän paljon!
- Anonyymi00002
Ei ole montakaan ihmistä jotka eivät olisi alkoholisteja.
- Anonyymi00003
Ei ole jortikkaa vipuvarteen 🦴
- Anonyymi00004
Täällä syrjäkylillä on vain meitä alkoholisteja mutta sitä sanotaan kulttuuriksi kuulostaa hienommalta.
- Anonyymi00020
Eli aslak puhu päälle vaan ja riehumaan....tuomioita ei saa koska woke.
- Anonyymi00005
Kulttuuria tietenki sitä alkuperäiskulttuuria.
- Anonyymi00006
Itsellismies reemis sano notta ei kiljua voita mikään kurikkalainen mämmin kanssa. Jotta näin on.
- Anonyymi00007
Taitaa tulla kova pyrsöyskä moisista aineista.
- Anonyymi00008
Ei voi kiistää...
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ei voi kiistää...
Sanompa vaan jotta onhan meitä , ja pieni kohmelo on parempi kuin ihan selvin päin
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Sanompa vaan jotta onhan meitä , ja pieni kohmelo on parempi kuin ihan selvin päin
Ei voi kiistää ☝️
- Anonyymi00012
Juodhan taas hyvää kiljua kyllä kohta tulee taas suoliyskä.
- Anonyymi00013
Pirtua vain
- Anonyymi00016
Met ei osata enää pontikkaa tehdä, viimeksi Niila joi ja sokeutu, niinpä mennään vaan että näin kiljulla.
- Anonyymi00015
Näkkäläjärvi tietää kuinka kissalla kilju käytetään
- Anonyymi00017
Lähtee se panos käyntiin vaikka paskapökäleellä tai poron aivoilla, ei sen oo nii nuukaa.
- Anonyymi00018
Meillä Inarissa on laaja valikoima erillaisia alkoholisteja. Jokaiselle jotain!
- Anonyymi00062
Jopa kotikissakin oli aamulla kylmä kun oli ryypännyt porukassa.
- Anonyymi00019
Jo vain sano aaslaakka ja pani kijut käymään.
- Anonyymi00024
Olen pulisaamelainen juon kiljua ja pulituuria kaikessa säässä.
- Anonyymi00025
Ongelmajätelaitosissa niissä vuokrataloissa on kylläkin.
- Anonyymi00026
Juon vain pirkka olutta en voi alkoholisoitua. Ymmärrättekö, vain pirkka olutta.
- Anonyymi00027
Olen muuttamassa Ivaloon, mukavaa että alkoholisteja on paljon :)
- Anonyymi00028
Tervetruloa!
- Anonyymi00029
Ivalossa on 2749 alkoholistia.
- Anonyymi00030
Eli Ivalossa on noin 300 asukasta jotka ei ole alkoholisteja? 🤔
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Eli Ivalossa on noin 300 asukasta jotka ei ole alkoholisteja? 🤔
Ei ehkä ihan 300 raitista ole, muutamia on.
- Anonyymi00032
Niila on raitis.
- Anonyymi00035
Niila ei totisesti ole raitis!
- Anonyymi00036
Ei ole enää. Kaikki ovat hakeneet turvapaikka a Utsjoelta.
- Anonyymi00037
Juomme silti
- Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
Juomme silti
Voiko aaawwww
- Anonyymi00039
Pyrimme raittiuteen!
- Anonyymi00040
Huvittavaa lukea eteläläisenä täällä kuinka Inaria trollataan täällä kunnolla.Mitä Inari on tehnyt sinulle?
- Anonyymi00041
Olemme juoneet alkoholia!
- Anonyymi00042
Ja olleet pakkasessa ilman pipoa. Aivot jäässä.
- Anonyymi00043
Pylly jäässä viitisen minuuttia.
- Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
Pylly jäässä viitisen minuuttia.
Saamelaisen suonissa virtaa etanoli ei jäädy ikinä!
- Anonyymi00046
Anonyymi00044 kirjoitti:
Saamelaisen suonissa virtaa etanoli ei jäädy ikinä!
ei voi kiistää.....
- Anonyymi00047
Inarissa ei ole alkoholisteja. Ainoastaan alkoholia juovia ihmisiä, joilla juominen on hallinnassa.
- Anonyymi00048
Tilanne hallinassa kiljua riittää
- Anonyymi00049
aaaslakka on menettänyt hallinan täysin!
- Anonyymi00050
inarilainen ei koskaan tunnusta olevansa alkoholisti.
nauttii alkoholia kyllä päivittäin runsaasti, mutta täysin hallitusti.
syytön kunnes toisin todistetaan. - Anonyymi00052
Luulin kerran olevani alkoholisti. Kerran kävi niin, että rahat ja viinat loppui. Jouduin olemaan koko päivän selvin päin. Kukaan ei huomannut mitään eroa.
- Anonyymi00053
Hyvä juttu
- Anonyymi00054
Inarissa istuu mies,
tai ehkä se on penkki.
Penkin päällä on mies,
ja miehen päällä on pipo.
Järvi on kylmä,
tuuli sanoo hui.
Mies sanoo myös hui,
mutta eri syystä.
Tölkki on tyhjä,
kohta toinenkin.
Porot katsovat hetken,
sitten menevät pois.
Ilta tulee hiljaa,
tai ehkä se oli jo.
Mies miettii elämää,
mutta unohti mitä ajatteli.
Juodaanpa vielä lisää
viinaa - Anonyymi00055
Paikallinen Eino Leino runoilee. Vai oletko rono niilla.
- Anonyymi00056
Jortikkaa vipuvarteen
- Anonyymi00057
Met kyllä meille viina maistuu kyllä.
- Anonyymi00060
Ivaloon syntyi eilen yksi uusi alkoholisti!
- Anonyymi00065
Niila jr?
- Anonyymi00061
Jaa paha juttu
- Anonyymi00063
Eivät vähene postiauto tuo täytettä etelästä joka päivä.
- Anonyymi00064
Mitäs net tuo, temu paketteja?
- Anonyymi00067
Anonyymi00064 kirjoitti:
Mitäs net tuo, temu paketteja?
Net ne poja ostaa temusta niitä motorisoituja teko ppinppejä.
- Anonyymi00066
Onko tosiaan niin, että saamelaiset on jo syntyessään alkoholisteja, että se niin tulee geeneissä?
- Anonyymi00069
Kyllä se on niin.
- Anonyymi00070
Saamelaisissa ei ole lainkaan alkoholisteja. Ainoastaan keskimääräistä enemmän alkoholia nauttivia.
- Anonyymi00071
Anonyymi00070 kirjoitti:
Saamelaisissa ei ole lainkaan alkoholisteja. Ainoastaan keskimääräistä enemmän alkoholia nauttivia.
Mitä ne sitten on Non-alkoholista runsaalla käytöllä?
- Anonyymi00072
Anonyymi00071 kirjoitti:
Mitä ne sitten on Non-alkoholista runsaalla käytöllä?
sanastot ja niiden merkitykset kehittyvät vuosien saatossa.
entisaikaan puhuttiin esimerkiksi veronkierrosta, mutta nykyään sen hienompi termi on verosuunnittelu. - Anonyymi00074
Anonyymi00072 kirjoitti:
sanastot ja niiden merkitykset kehittyvät vuosien saatossa.
entisaikaan puhuttiin esimerkiksi veronkierrosta, mutta nykyään sen hienompi termi on verosuunnittelu.non tämä asia tuli selväksi vaikken tajunnut lainkaan
- Anonyymi00075
Anonyymi00074 kirjoitti:
non tämä asia tuli selväksi vaikken tajunnut lainkaan
Oletko kenties alkoholisti?
- Anonyymi00076
Harjoittelu menossa. 24 Pirkka olutta päivässä. Olen metsäsaamelainen kolmannessa polvessa. Toiseen polveen tuli vettä.
- Anonyymi00078
Minulla on vesi päässä olen vesipää!
- Anonyymi00079
Anonyymi00078 kirjoitti:
Minulla on vesi päässä olen vesipää!
Tätä emme kiistä.
- Anonyymi00080
Anonyymi00078 kirjoitti:
Minulla on vesi päässä olen vesipää!
Ei voi kiistää....
- Anonyymi00081
Inarissa ei ole alkoholin väärinkäyttäjiä.
Täällä osataan käyttää alkoholia oikein ja kunnolla. - Anonyymi00083
Ei. Kaikki inarilaiset ovat raittiita ja kasvissyöjiä sekä aseettomia (luovuttaneet metsästysaseensa jo kymmeniä vuosia sitten poliisille).
- Anonyymi00084
Umpirehellisiä, raittiita, aseettomia, siveellisiä lain noudattajia ja kasvissyöjiä.
Sitä ovat Inarilaiset.
- Anonyymi00085
inarin kunnassa ei ole alkoholisteja.
siinä mielessä poikkeuksellinen kunta suomessa.- Anonyymi00086
Niila on!
- Anonyymi00087
Inarissa on vain alkoholia hallitusti nauttivia henkilöitä.
Ei holisteja lainkaan. - Anonyymi00088
Utsjoella juodaan Suomessa eniten olutta asukaslukuun suhteutettuna. Asia selviää Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) tilastoista. Vähiten olutta asukaslukuun suhteutettuna juodaan Ahvenanmaalla Saltvikissa.
Utsjoki on jälleen myös Suomen kostein kunta. Siellä myydään asukaslukuun suhteutettuna eniten alkoholia, kun mukaan lasketaan oluen lisäksi viinit, väkevät juomat, siiderit ja juomasekoitukset.- Anonyymi00089
Tuohon kun lisätään kiljut ja pontikat, ollaan kyllä todella syvällä etanolissa....
- Anonyymi00090
ei voi kiistää..
- Anonyymi00091
Jortikkaa vipuvarteen 👍🏼
- Anonyymi00092UUSI
Riukut pitää osata leipoa ruisleipää jos aikoo puolison valita saamenmiehestä! Pullataikina sekä ruistaikina kaksi kertaa viikossa ja voita päälle paljon nautitaan saikan kanssa!!!
- Anonyymi00093UUSI
Inari on Suomen raittiimpia kuntia. Hyvä niin.
- Anonyymi00094UUSI
Eihän utjoella ole edes alkoa! Miten voi olla suomen juopoin paikka?
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901925
- 1131033
- 100957
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20727- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42588Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28564Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481