Kyselisin Inarista

Anonyymi-ap

Mahtaako Inarissa olla alkoholisteja?

79

2109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Onhan meitä, meitä on yllättävän paljon!

    • Anonyymi00002

      Ei ole montakaan ihmistä jotka eivät olisi alkoholisteja.

    • Anonyymi00003

      Ei ole jortikkaa vipuvarteen 🦴

    • Anonyymi00004

      Täällä syrjäkylillä on vain meitä alkoholisteja mutta sitä sanotaan kulttuuriksi kuulostaa hienommalta.

      • Anonyymi00020

        Eli aslak puhu päälle vaan ja riehumaan....tuomioita ei saa koska woke.


    • Anonyymi00005

      Kulttuuria tietenki sitä alkuperäiskulttuuria.

    • Anonyymi00006

      Itsellismies reemis sano notta ei kiljua voita mikään kurikkalainen mämmin kanssa. Jotta näin on.

    • Anonyymi00007

      Taitaa tulla kova pyrsöyskä moisista aineista.

      • Anonyymi00008

        Ei voi kiistää...


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Ei voi kiistää...

        Sanompa vaan jotta onhan meitä , ja pieni kohmelo on parempi kuin ihan selvin päin


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Sanompa vaan jotta onhan meitä , ja pieni kohmelo on parempi kuin ihan selvin päin

        Ei voi kiistää ☝️


    • Anonyymi00012

      Juodhan taas hyvää kiljua kyllä kohta tulee taas suoliyskä.

    • Anonyymi00013

      Pirtua vain

      • Anonyymi00016

        Met ei osata enää pontikkaa tehdä, viimeksi Niila joi ja sokeutu, niinpä mennään vaan että näin kiljulla.


    • Anonyymi00015

      Näkkäläjärvi tietää kuinka kissalla kilju käytetään

      • Anonyymi00017

        Lähtee se panos käyntiin vaikka paskapökäleellä tai poron aivoilla, ei sen oo nii nuukaa.


    • Anonyymi00018

      Meillä Inarissa on laaja valikoima erillaisia alkoholisteja. Jokaiselle jotain!

      • Anonyymi00062

        Jopa kotikissakin oli aamulla kylmä kun oli ryypännyt porukassa.


    • Anonyymi00019

      Jo vain sano aaslaakka ja pani kijut käymään.

    • Anonyymi00024

      Olen pulisaamelainen juon kiljua ja pulituuria kaikessa säässä.

    • Anonyymi00025

      Ongelmajätelaitosissa niissä vuokrataloissa on kylläkin.

    • Anonyymi00026

      Juon vain pirkka olutta en voi alkoholisoitua. Ymmärrättekö, vain pirkka olutta.

    • Anonyymi00027

      Olen muuttamassa Ivaloon, mukavaa että alkoholisteja on paljon :)

      • Anonyymi00028

        Tervetruloa!


    • Anonyymi00029

      Ivalossa on 2749 alkoholistia.

      • Anonyymi00030

        Eli Ivalossa on noin 300 asukasta jotka ei ole alkoholisteja? 🤔


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Eli Ivalossa on noin 300 asukasta jotka ei ole alkoholisteja? 🤔

        Ei ehkä ihan 300 raitista ole, muutamia on.


    • Anonyymi00032

      Niila on raitis.

      • Anonyymi00035

        Niila ei totisesti ole raitis!


    • Anonyymi00036

      Ei ole enää. Kaikki ovat hakeneet turvapaikka a Utsjoelta.

      • Anonyymi00037

        Juomme silti


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

        Juomme silti

        Voiko aaawwww


    • Anonyymi00039

      Pyrimme raittiuteen!

    • Anonyymi00040

      Huvittavaa lukea eteläläisenä täällä kuinka Inaria trollataan täällä kunnolla.Mitä Inari on tehnyt sinulle?

      • Anonyymi00041

        Olemme juoneet alkoholia!


    • Anonyymi00042

      Ja olleet pakkasessa ilman pipoa. Aivot jäässä.

      • Anonyymi00043

        Pylly jäässä viitisen minuuttia.


      • Anonyymi00044
        Anonyymi00043 kirjoitti:

        Pylly jäässä viitisen minuuttia.

        Saamelaisen suonissa virtaa etanoli ei jäädy ikinä!


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00044 kirjoitti:

        Saamelaisen suonissa virtaa etanoli ei jäädy ikinä!

        ei voi kiistää.....


    • Anonyymi00047

      Inarissa ei ole alkoholisteja. Ainoastaan alkoholia juovia ihmisiä, joilla juominen on hallinnassa.

      • Anonyymi00048

        Tilanne hallinassa kiljua riittää


      • Anonyymi00049

        aaaslakka on menettänyt hallinan täysin!


    • Anonyymi00050

      inarilainen ei koskaan tunnusta olevansa alkoholisti.
      nauttii alkoholia kyllä päivittäin runsaasti, mutta täysin hallitusti.
      syytön kunnes toisin todistetaan.

    • Anonyymi00052

      Luulin kerran olevani alkoholisti. Kerran kävi niin, että rahat ja viinat loppui. Jouduin olemaan koko päivän selvin päin. Kukaan ei huomannut mitään eroa.

    • Anonyymi00053

      Hyvä juttu

    • Anonyymi00054

      Inarissa istuu mies,
      tai ehkä se on penkki.
      Penkin päällä on mies,
      ja miehen päällä on pipo.

      Järvi on kylmä,
      tuuli sanoo hui.
      Mies sanoo myös hui,
      mutta eri syystä.

      Tölkki on tyhjä,
      kohta toinenkin.
      Porot katsovat hetken,
      sitten menevät pois.

      Ilta tulee hiljaa,
      tai ehkä se oli jo.
      Mies miettii elämää,
      mutta unohti mitä ajatteli.

      Juodaanpa vielä lisää
      viinaa

    • Anonyymi00055

      Paikallinen Eino Leino runoilee. Vai oletko rono niilla.

      • Anonyymi00056

        Jortikkaa vipuvarteen


    • Anonyymi00057

      Met kyllä meille viina maistuu kyllä.

    • Anonyymi00060

      Ivaloon syntyi eilen yksi uusi alkoholisti!

      • Anonyymi00065

        Niila jr?


    • Anonyymi00061

      Jaa paha juttu

    • Anonyymi00063

      Eivät vähene postiauto tuo täytettä etelästä joka päivä.

      • Anonyymi00064

        Mitäs net tuo, temu paketteja?


      • Anonyymi00067
        Anonyymi00064 kirjoitti:

        Mitäs net tuo, temu paketteja?

        Net ne poja ostaa temusta niitä motorisoituja teko ppinppejä.


    • Anonyymi00066

      Onko tosiaan niin, että saamelaiset on jo syntyessään alkoholisteja, että se niin tulee geeneissä?

      • Anonyymi00069

        Kyllä se on niin.


      • Anonyymi00070

        Saamelaisissa ei ole lainkaan alkoholisteja. Ainoastaan keskimääräistä enemmän alkoholia nauttivia.


      • Anonyymi00071
        Anonyymi00070 kirjoitti:

        Saamelaisissa ei ole lainkaan alkoholisteja. Ainoastaan keskimääräistä enemmän alkoholia nauttivia.

        Mitä ne sitten on Non-alkoholista runsaalla käytöllä?


      • Anonyymi00072
        Anonyymi00071 kirjoitti:

        Mitä ne sitten on Non-alkoholista runsaalla käytöllä?

        sanastot ja niiden merkitykset kehittyvät vuosien saatossa.
        entisaikaan puhuttiin esimerkiksi veronkierrosta, mutta nykyään sen hienompi termi on verosuunnittelu.


      • Anonyymi00074
        Anonyymi00072 kirjoitti:

        sanastot ja niiden merkitykset kehittyvät vuosien saatossa.
        entisaikaan puhuttiin esimerkiksi veronkierrosta, mutta nykyään sen hienompi termi on verosuunnittelu.

        non tämä asia tuli selväksi vaikken tajunnut lainkaan


      • Anonyymi00075
        Anonyymi00074 kirjoitti:

        non tämä asia tuli selväksi vaikken tajunnut lainkaan

        Oletko kenties alkoholisti?


    • Anonyymi00076

      Harjoittelu menossa. 24 Pirkka olutta päivässä. Olen metsäsaamelainen kolmannessa polvessa. Toiseen polveen tuli vettä.

      • Anonyymi00078

        Minulla on vesi päässä olen vesipää!


      • Anonyymi00079
        Anonyymi00078 kirjoitti:

        Minulla on vesi päässä olen vesipää!

        Tätä emme kiistä.


      • Anonyymi00080
        Anonyymi00078 kirjoitti:

        Minulla on vesi päässä olen vesipää!

        Ei voi kiistää....


    • Anonyymi00081

      Inarissa ei ole alkoholin väärinkäyttäjiä.
      Täällä osataan käyttää alkoholia oikein ja kunnolla.

    • Anonyymi00083

      Ei. Kaikki inarilaiset ovat raittiita ja kasvissyöjiä sekä aseettomia (luovuttaneet metsästysaseensa jo kymmeniä vuosia sitten poliisille).

      • Anonyymi00084

        Umpirehellisiä, raittiita, aseettomia, siveellisiä lain noudattajia ja kasvissyöjiä.
        Sitä ovat Inarilaiset.


    • Anonyymi00085

      inarin kunnassa ei ole alkoholisteja.
      siinä mielessä poikkeuksellinen kunta suomessa.

      • Anonyymi00086

        Niila on!


    • Anonyymi00087

      Inarissa on vain alkoholia hallitusti nauttivia henkilöitä.
      Ei holisteja lainkaan.

    • Anonyymi00088

      Utsjoella juodaan Suomessa eniten olutta asukaslukuun suhteutettuna. Asia selviää Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) tilastoista. Vähiten olutta asukaslukuun suhteutettuna juodaan Ahvenanmaalla Saltvikissa.

      Utsjoki on jälleen myös Suomen kostein kunta. Siellä myydään asukaslukuun suhteutettuna eniten alkoholia, kun mukaan lasketaan oluen lisäksi viinit, väkevät juomat, siiderit ja juomasekoitukset.

      • Anonyymi00089

        Tuohon kun lisätään kiljut ja pontikat, ollaan kyllä todella syvällä etanolissa....


      • Anonyymi00090

        ei voi kiistää..


    • Anonyymi00091

      Jortikkaa vipuvarteen 👍🏼

    • Anonyymi00092
      UUSI

      Riukut pitää osata leipoa ruisleipää jos aikoo puolison valita saamenmiehestä! Pullataikina sekä ruistaikina kaksi kertaa viikossa ja voita päälle paljon nautitaan saikan kanssa!!!

    • Anonyymi00093
      UUSI

      Inari on Suomen raittiimpia kuntia. Hyvä niin.

    • Anonyymi00094
      UUSI

      Eihän utjoella ole edes alkoa! Miten voi olla suomen juopoin paikka?

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1925
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      100
      957
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      564
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe