Minusta meidän Suomessa pitäisi päästä eroon erinomaisuuskaihista.
Jotenkin on yritetty todistella ja kerjätä vierasmaalaisten kehuja.
No, kas.
Seisomme suossa.
Päättäjät ovat yks'niittisyydessään saaneet aikaan tilanteen kahdessa vuodessa.
Yrittysmaailma on ihmeissään.
Mutta.
Se taho + hieman muut yksinkertaiset saivat tällaisen hallituksen aikaiseksi vaalitukineen.
Joten itsekritiikille tuolla porukalla on aika.
Näin surkeassa jamassa Suomi ei ole k o s k a a n ollut omasta aloitteestaan.
Vilma
Itsekritiikkiä
33
207
Vastaukset
Ei ole juu ollut. Mutta nyt on. Pjaska nakki kun ei sitä suuntaa nyt millään saa käännettyä.
Hallitsematon syöksykierre. Lopputuloksena crash and burn...- Anonyymi00001UUSI
'Surkeaan lamaan' on syitä:
turvapaikakanhakijat
itsepalvelu
Venäjänkaupan loppumien
ilmastonmuutoksen varjolla tehdyt rajoitukset
'rikas teolisuusmaa , rahaa on ' luulot
suuret ikäluokat vanhuksia.
Polittiiset lakot
Lisääntyneet puolustuskustannukset
Ylisuuret palkankorotukset virkahenkilöille - joita on liikaa
Eläminen sosiaaliturvalla alle eläkeikäisenä
Haittaavat EU direktiivit
Kehitysapuna, eläkkeinä ym viety raha ulkomaille
tehtaiden automatisointi jne tai lopetus- Anonyymi00003UUSI
Syy on vain juttipersujen.
- Anonyymi00013UUSI
Muutamaa syytä komppaan.
Suomessa on yli 5,6 miljoonaa asukasta, joten he tarvitsevat julkisia palveluita moneltakin hallinnonalalta ja lisäksi kunnilta ja hyvinvointialueilta unohtamatta yksityisiä pikkupalveluksia.
MEPpien aktiivisuudesta ei ole juurikaan tietoa.
Venäjän kauppa on ollut puolin toisin tärkeä.
Eläkemaksuja on sijoitettava ulkomaillekin, kannattavasti.
Niitähän jo Orpo lainaili pari miljardia Kevalra? vissiin omaan junaan?
Kuka tai mikä taho kontrolloi takaisinmaksun ja korot ja kenen puumerkki on lainassa vai oliko sekin taas kokkaresosialisointia?
Vilma
Vaalit on vähän yli vuoden päästä. Voit asettua ehdolle suunnitelminesi. Ainakin voit äänestää toisin jos haluat. Tai sitten voi jatkaa täällä valittamista mikä on helpointa.
Vähän yli 300 vuotta sitten kolmannes kansasta kuoli nälkään. Vielä n. 150 vuotta sitten suuri osa suomalaisista kuoli nälkään muutamassa. Vähän yli 100 vuotta sitten ihmisiä lahdattiin ilman oikeudenkäyntejä ja annettiin kuolla nälkään vankileireillä. Siinä vaan vähän perspektiiviä surkeudelle.Minä nukuin edelliset vaalit, mutta opinpahan sen, etten enää koskaan jätä äänestämättä.
Never!
Kuolinvuoteeltanikin nousen jättämään ääneni! :)Pikku-pirpana kirjoitti:
Minä nukuin edelliset vaalit, mutta opinpahan sen, etten enää koskaan jätä äänestämättä.
Never!
Kuolinvuoteeltanikin nousen jättämään ääneni! :)Näin se demokratia toimii. Jos löytää ehdokkaan joka lupaa hyvää elämää, myötätuulta pyöräilijöille ja ilmaisia irtokarkkeja kaikille niin sitten jos ehdokas menee läpi niin sitä myös saa. Korkeintaan sen voi estää kanssaihmiset, jotka eivät tajua äänestää oikein.
scrg kirjoitti:
Näin se demokratia toimii. Jos löytää ehdokkaan joka lupaa hyvää elämää, myötätuulta pyöräilijöille ja ilmaisia irtokarkkeja kaikille niin sitten jos ehdokas menee läpi niin sitä myös saa. Korkeintaan sen voi estää kanssaihmiset, jotka eivät tajua äänestää oikein.
Demokratia, tuo illuusio johon jotkut vielä uskoo. Lupaukset rikkoontuu heti vaalien jälkeen. Pitää äänestää aatetta tai ideologiaa. Se on kestävämpää kuin kenenkään poliitiikon tuuli-huulia-heiluttaa puheet.
Typerintä on äänestää populistisesti jotakin hiton missiä tai urheilijaa. Tai niitä tyhjiä lupauksia.- Anonyymi00008UUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
Demokratia, tuo illuusio johon jotkut vielä uskoo. Lupaukset rikkoontuu heti vaalien jälkeen. Pitää äänestää aatetta tai ideologiaa. Se on kestävämpää kuin kenenkään poliitiikon tuuli-huulia-heiluttaa puheet.
Typerintä on äänestää populistisesti jotakin hiton missiä tai urheilijaa. Tai niitä tyhjiä lupauksia.Sanoo ihminen joka nukkuu äänensä asettamisen ohi.
Aatteen ja ideologian nainen (?). Anonyymi00008 kirjoitti:
Sanoo ihminen joka nukkuu äänensä asettamisen ohi.
Aatteen ja ideologian nainen (?).Nukuin juu. Ja on muuten selkärankaa myöntää se virheekseni. Yhdet vaalit jätin väliin.. ja pjaskan teki.
- Anonyymi00010UUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
Nukuin juu. Ja on muuten selkärankaa myöntää se virheekseni. Yhdet vaalit jätin väliin.. ja pjaskan teki.
Sinunlaistesi aateperustaan sopii kaikenlainen uneksiminen, joten valintasi ei yllätä.
Anonyymi00010 kirjoitti:
Sinunlaistesi aateperustaan sopii kaikenlainen uneksiminen, joten valintasi ei yllätä.
Mihin ihmeen aateperustaan? Hittoakos sinä tiedät minun aatteistani mitään?
Ole hyvä ja suputappa julki kun kerran minut niin hyvin tunnet. Helppoa se on arvostella ja huudella taivaan tuuliin...hmph!- Anonyymi00011UUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
Mihin ihmeen aateperustaan? Hittoakos sinä tiedät minun aatteistani mitään?
Ole hyvä ja suputappa julki kun kerran minut niin hyvin tunnet. Helppoa se on arvostella ja huudella taivaan tuuliin...hmph!Olet kertonut palstapersoonastasi jo aivan riittävästi :)
Anonyymi00011 kirjoitti:
Olet kertonut palstapersoonastasi jo aivan riittävästi :)
No sittenhän voit julkaista aateperustani kun kerran tiedät itseäni paremmin. Älä ala yhtään isottelemaan siellä.. laita faktat tiskiin tai ole ihan hiljaa!
- Anonyymi00012UUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
No sittenhän voit julkaista aateperustani kun kerran tiedät itseäni paremmin. Älä ala yhtään isottelemaan siellä.. laita faktat tiskiin tai ole ihan hiljaa!
Ei tarvitse yhtään provosoitua :)
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ei tarvitse yhtään provosoitua :)
Ei tarvitse, ei. Mutta kun se sattuu juuri nyt huvittamaan.
- Anonyymi00014UUSI
11:02
Eihän Suomen enää pidä olla jokin peräpelto ja takamaa, jossa nälkiinnytetään ihmisiä!
Ei perspektiiviä, vaan t u l e v a i s u u t t a!
Vilma - Anonyymi00015UUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
Typerintä on äänestää populistisesti jotakin hiton missiä tai urheilijaa. Tai niitä tyhjiä lupauksia.No. Demokratia ei ole suomalaisten valtio-oppineisuutta, filosofiaa.
Kyllä siitä ovat länsimaat ponnistaneet ja erotukseksi nyt itäisestä naapurimaasta tai muista diktatuurista, se on sivistyksen mahdollistava.
Vilma Anonyymi00015 kirjoitti:
No. Demokratia ei ole suomalaisten valtio-oppineisuutta, filosofiaa.
Kyllä siitä ovat länsimaat ponnistaneet ja erotukseksi nyt itäisestä naapurimaasta tai muista diktatuurista, se on sivistyksen mahdollistava.
VilmaJuu kyllä mä mieluummin demokratiaa kannatan kuin diktatuureja. Ei sosialismissakaan mitään vikaa ole jos se olisi hieman demokraattisempaa. Valitettavasti sosialismi yhdistyy diktatuureihin.
En itse ole poliittisesti valveutunut, niin otan vain kevyesti kantaa näihin asioihin.
Demokratia on kuitenkin hyvä, vaikka se olisi hieman illuusioon vivahtavaa.Anonyymi00014 kirjoitti:
11:02
Eihän Suomen enää pidä olla jokin peräpelto ja takamaa, jossa nälkiinnytetään ihmisiä!
Ei perspektiiviä, vaan t u l e v a i s u u t t a!
VilmaEi ihmisiä nyt 1860-luvullakaan varsinaisesti nälkiinnytetty. Minä sanoisin, että kyse oli enemmän surkeiden sattumusten olosuhteista yhdistettynä haavoittuvaan taliusmalliin ja ihmisten kädettömyyteen ja luupäisyyteen. Oli luotettu hyvään tuuriin (ja ehkä jumalan varjelukseen) ja kumpikaan niistä ei kestä jatkuvasti. Nykyaikana ihmisiltä sitten puuttuu miltei alkeellisinkin halu vastata omasta toimeentulostaan ja hyvinvoinnistaan. Se sama luupäisyys kulkee geeneissä.
- Anonyymi00023UUSI
scrg kirjoitti:
Ei ihmisiä nyt 1860-luvullakaan varsinaisesti nälkiinnytetty. Minä sanoisin, että kyse oli enemmän surkeiden sattumusten olosuhteista yhdistettynä haavoittuvaan taliusmalliin ja ihmisten kädettömyyteen ja luupäisyyteen. Oli luotettu hyvään tuuriin (ja ehkä jumalan varjelukseen) ja kumpikaan niistä ei kestä jatkuvasti. Nykyaikana ihmisiltä sitten puuttuu miltei alkeellisinkin halu vastata omasta toimeentulostaan ja hyvinvoinnistaan. Se sama luupäisyys kulkee geeneissä.
1866 -1868
Kriminsota ja maatalouden huono jamassa, halla ja ihmisiä kuoli tuhansittain kuin kärpäsiä.
Ei tainnut olla varmuusvarastoja siemenviljalle tai muulle ruoka-ainekselle.
Snellman laittoi alulle siemenviljan tuonnin Briteistä.
Vilma
- Anonyymi00002UUSI
Nyt on paskin hallitus ikinä.
Tuhoavat talouden ja maineen.
Joku persenaama puolustaa paskanaama tuhopäättäjiä. - Anonyymi00004UUSI
Kuole homopedofiili persu kuole
- Anonyymi00006UUSI
Miksi en nyt ollenkaan ymmärrä mistä puhutaan?
Erinomaisuuskaihi? Ei kai me mitään kehuja olla kerjätty? Ja miten tuo liittyy nykytilanteeseen joutumiseen?
Sitten: "päättäjät ovat... ... saaneet aikaan..." ja "Näin surkeassa jamassa Suomi ei ole k o s k a a n ollut omasta aloitteestaan." Onko jokin päättäjien vika vai onko surkeus ajettu päällemme jostain ulkopuolelta?
Help!
xLiner- Anonyymi00016UUSI
Jos noin kyselet, lue aviiseja, seuraa uutisia ja luråe kirjoja.
Ketkä täällä asioista päättävät?
Sinä ja minä valitsemme joitain kelpotyyppejä päättämään, muttei se riitä.
Jotkut valitsivat valehtelijoita ja oman edun tavoittelijoita.
Kansan ja valtion etu ei näy kuin puolustuksen ajatasaistamisessa.
Vilma - Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Jos noin kyselet, lue aviiseja, seuraa uutisia ja luråe kirjoja.
Ketkä täällä asioista päättävät?
Sinä ja minä valitsemme joitain kelpotyyppejä päättämään, muttei se riitä.
Jotkut valitsivat valehtelijoita ja oman edun tavoittelijoita.
Kansan ja valtion etu ei näy kuin puolustuksen ajatasaistamisessa.
VilmaLuin aloituksen ja siihen kyselin selvennystä. Laita sitten linkkejä jos viisaat johonkin artikkeliin kunkin eri lauseen kohdalla. Niitä kun niin julmetusti ympäri nettiä, joka lajia.
Sekin on ihan mahdollista, että olen vain lukutaidoton tollo.
xLiner - Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
Luin aloituksen ja siihen kyselin selvennystä. Laita sitten linkkejä jos viisaat johonkin artikkeliin kunkin eri lauseen kohdalla. Niitä kun niin julmetusti ympäri nettiä, joka lajia.
Sekin on ihan mahdollista, että olen vain lukutaidoton tollo.
xLinerEt voi olla lukutaidoton, koska kirjoitan noin virheetöntä Suomea.
Vilma
Mä rakastuin aikoinaan Platoniin ja hänen aatoksiinsa. - Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Et voi olla lukutaidoton, koska kirjoitan noin virheetöntä Suomea.
Vilma
Mä rakastuin aikoinaan Platoniin ja hänen aatoksiinsa.En ole lukenut Platonia. Siksi en sitten varmaankaan ymmärrä 😄
Luin juuri Bonds of Hercules -kirjan. Enemmän mun tasoisilleni nenäkaivajille sopiva. Fantasiaa, s€ksiä... 😁 (<- hyvin irstas virne)
xLiner - Anonyymi00022UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
En ole lukenut Platonia. Siksi en sitten varmaankaan ymmärrä 😄
Luin juuri Bonds of Hercules -kirjan. Enemmän mun tasoisilleni nenäkaivajille sopiva. Fantasiaa, s€ksiä... 😁 (<- hyvin irstas virne)
xLinerMä oon lukenut Sartrea ja siinäkin on vähän irstas pitkä novelli.
Ilmeistäks oon nähnyt sellaisia unia.
Vilma
- Anonyymi00007UUSI
Orpo on ehkä maailman juntein ja vajakein paskanaama. Huorapurra hyvänä kakkosena.
- Anonyymi00018UUSI
Ois voinut näyttää ulko-ovea joillekin edustajille jo aikaa sitten.
Mitä suvaitaan ja mitä ei.
Ei se ole sanan- tai ilmaisuvapautta, jos aikuiset jonkin koulutuksen saaneet käyttäytyvät hölmösti, niin että muutkin maat sen tuomitsee.
Vilma
En tiedä, millä persut kiristävät.....
- Anonyymi00009UUSI
Sellaiset päättäjät millainen kansa. Uskotko tosissasi, että maan ongelmat ovat tulleet yhden hallituksen aikana?
- Anonyymi00017UUSI
11:34
Kyllä yksi hallitus voi pistää maan asiat näin sekaisin.
Tosin se on Kataisen ja Sipilä-Berner kertausta. Ei siis uutta.
Vuodesta 2008 on menty takaperin.
Ei tuo oikeiston taloupolitiikka ole kuin yritystukien ja verovälttelyn aatosta.
Eihän yritysmaailmakaan tästä pidä enää.
Ei tämä näytä hyvinvointi- ja sivistysvaltiolta.
Vilma
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli399341"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn333893Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi1002484Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html1252464Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?
Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.392464Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan
Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on271947Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait161625Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää
Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.321431- 711267
Esko ja Martina viettävät joulua
Entisen avioparin joulunvietto on ylittänyt IS uutiskynnyksen1761088