Tee se itse -miehet ovat Hubon autolle aikamoinen rahasampo.

Anonyymi-ap

Katselin noita Hubon auton videoita.

Eräs Focus sammui aina lyhyen ajon jälkeen eikä startannut ennen kuin moottori jäähtyi. Syynä ilmastoinnin kompressorin väliin jätetty johtosarja, joka puristui oikosulkuun moottorin lämpölaajetessa.

Toinen Focus ei startannut ollenkaan ja vikakoodeja riitti. Syynä tee se itse -miehen huonosti pohjaan painama sähköliitin.

Mutta paras oli Focuksista kolmas. Pimeää ajovaloa oli yritetty korjata tuloksetta vaihtamalla umpio. Pimeän ajovalon syynä oli kuittaamatta jätetty automaattisulake. Olis kannattanut perehtyä auton toimintoihin...

Nämä ovat juuri parhaita nämä nollan euron itse tehdyt viat, joiden takia autoa on kiikutettu korjaamoille ja rahaa palanut ties miten paljon. Lopulta sitten Hubolle.

Kannattaako siis aina korjata itse?

20

376

Vastaukset 20

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

no moniin muihin merkkeihin saa sähkö vikoja ilman tee se itse miestäkin ja kalliita sellaisia vieläpä. katsota mb volvo yms

• Anonyymi00002

Katselin Mondeota joka tyhjensi akun ollessaan parkissa. Syylliseksi paljastui vetokoukun asentajan laittama peräkärrymoduli. Se imi virtaa parkissakin. No varmaan muuten hyvä koukku, mutta akku vaan meni tyhjäksi, jos autolla ei ajanut. Eli taas joku asentaja oli sössinyt autoon vian.

• Anonyymi00003

Noiden tee se itse -miehen aiheuttamien vikojen korjaaminen ei maksa oikein mitään, mutta vianhakuun uppoaa äkkiä paljon aikaa eli rahaa. Ja yhteistä noille autoille on se, että ne ovat seisseet pitkään, koska peruskorjaamoissa ei ole löydetty vialle syytä ja auton omistaja on luovuttanut, kunnes on kuullut Hubon Autosta.

Hubo on hyvä esimerkki siitä miten tehokasta vianhaku on, kun sen suoritttava kaveri oikeasti ymmärtää autoista ja kytkentäkaavioista. Tuollaisia korjaamoita (osaajia) saisi olla enemmänkin.

• Anonyymi00004

Ja eiköhän kohta sähköautoja olla ihan ite raplaamassa..akku alas ja vaihdetaan moduuli ja sitten vaihtoon..

• Anonyymi00005

Tohtori sykerö ollut asialla....

• Anonyymi00006

"Kannattaako siis aina korjata itse?"

Miksi kysyt kun tiedät vastauksen?

Aina ei kannata korjata itse, mutta jos 90 prosenttia korjauksista onnistuu, homma kannattaa silti.

• Anonyymi00007

Hubon auto kylläkin saa elantonsa VAG-konsernin autoista. Niihin tulee vikoja ihan ajamallakin, esim. sähköjohdot hankautuvat poikki jostain helkkarin pahasta paikasta ja sitten puretaan puoli autoa.

• Anonyymi00008

Toinen bisnesala mitä nää vagit ovat synnyttäneet on dsg-vaihteistojen korjaamiseen erikoistuneet pajat. Riittää hommaa mutta dsg-mallit alkavat olemaan niin vanhoja ettei niitä enää kannata korjata eli loppuu tämäkin homma.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Toinen bisnesala mitä nää vagit ovat synnyttäneet on dsg-vaihteistojen korjaamiseen erikoistuneet pajat. Riittää hommaa mutta dsg-mallit alkavat olemaan niin vanhoja ettei niitä enää kannata korjata eli loppuu tämäkin homma.

TSI-moottoreissakin riittää korjattavaa. Jakopäässä paha tyyppivika ja männänrenkaissa vika.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Ei ole ongelmia kunnostaa itse vaihteistoa ja käydä se paremmin läpi kuin yksikään rahan tekevä yritys. Valtaosa laskusta ulkopuolisellla yrityksellä muodostuu erittäin suuresta summasta joka 60 minuutille pyydetään siis ulkopuolinen + lisää osista jos he ostavat.

Kaikenlaiset automaattivaihteistoautot jää seisomaan jos omistaja ei kunnosta itse kuntoon. Koska nämä ulkopuoliset antaa 4 numeroisen summan.

Jää kaiken tekniikan autot pois jos omistaja ei tee itse tai siten jossa ei ole ulkopuolinen rahaa keräävä mukana. Koska sen ulkopuolisen takia tulee este.

Melkein kaikki autot jää pikkuvikojen takia tai pois liikennekäytöstä joskus.

Akkuautoilla ajavatkin on jo maksaneet 1000-3000 EUR yksittäisiä laskuja ja korjaus ei ole liittynyt vielä akun uusintaan. Eikä ole kauan olleet Suomessa.

Itse kun on ollut parasta pitää autot ja muut kunnossa. En ole 300e korjausta koskaan tehnyt. 30 vuotta omaa autoa kohta. Ne ei koskaan jää käytöstä siksi että joku muu kertoo hinnan. Jakopää hihnojen, vesipumpun, uuden nesteen, 75euroa. Uuden kytkinlevyn vaihto alle 100euroa.

• Anonyymi00010

Oikea nimitys "tee se itse" miehille on "säre se itse", niinkuin eräs Autokorjaamon mies lohkaisi :) :)

• Anonyymi00011

Sitikkaan tulee sähkövikaa ihan rikkomattakin.

• Anonyymi00014

Hubo löysi tee se itse -miehen jäljiltä eräästä Focuksesta liittimen, jota ei oltu painettu pohjaan asti. Vika aiheutti sen, että auto piti startata hyppyjohdolla ja kaikki ei toiminut oikein ja vikakoodeja.

Kun liitin painettiin pohjaan, Focus starttasi heti ja kaikki vikakoodit sai pois.

• Anonyymi00016

Noi itse aiheutetut on niitä parhaita "vikoja". Mitään osaa ei tarvitse vaihtaa vaan jossain on liitin löysällä mutta sitä ei ole autokorjaamot löytäneet useista käynneistä huolimatta. Sitten Hubo tutkii autoa ja pitkän tutkimisen jälkeen toteaa, että "Ahaa, tämä liitin on jätetty painamatta pohjaan" ja sitten painaa sen ja auto on 100-prosenttisesti kunnossa.

Toki noista tulee laskua työstä.

Jos auton taustat on tiedossa, niin siltä tee se itse -tunarilta olis fiksua kysellä että missä kaikkialla hän on autossa puuhaillut.

• Anonyymi00017

ei ollut ensimmäin foorti joka temppuilee..aika paljon focuksessa sähkövikoja,mittaristot,laturi ja latausvalo jne.. turha syyttää ketään.

• Anonyymi00018

joko pösilö oli tilannut uuden etuvalon kun ei lamppu syttynyt...no ei syty kun se etuvalo pitää uudestaa ohjelmoida,..tuli sillekkin polttimolle hinta..

• Anonyymi00020

• Anonyymi00021

Mikä ihmeen Hubo?

• Anonyymi00022

Se on vähän niinkuin Kokkolan Autohuolto mutta on Hubossa. Daaa.

• Anonyymi00023

JOS EI TIEDÄ NIIN EI,..
      eräs ukkeli sai koko auton jumiin kun räpläsi sulakkeita...ei niitä sulakkeita ja releitä kestä nykyautoissa kiskoa irti kokeilu mielessä..

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      135
      855
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      43
      619
    3. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      21
      568
    4. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      110
      533
    5. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      50
      525
    6. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      36
      522
    7. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      46
      471
    8. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      33
      461
    9. Martinan mauton tyyli

Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      442
    10. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      22
      407
    Aihe