en pääse yli siitä miten hänen ylimielinen käytöksensä on pilannut minua ja elämäni. pahinta on se miten minusta on tehty tietyllä tapaa musta lammas koska kaikki sukulaiset olettavat minun olevan samaa "alkoholistisen puun hedelmää".
vihaan alkoholisti isääni
26
401
Vastaukset
- Anonyymi00001
Tiedän tunteen alkoholismista perheessäni. Se jättää raskaat jäljet lapsiin. Olen kantanut niitä läpi elämäni, mutta saanut niihin myös apua. Sinäkin voit päästä yli omista kokemuksistasi. Älä jää yksin.
- Anonyymi00002
olen huomannut että mikään muu ei oikein toimi muutakuin kirouksien tekeminen. kukaan muu taho ei ymmärrä paitsi henkinen taho
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
olen huomannut että mikään muu ei oikein toimi muutakuin kirouksien tekeminen. kukaan muu taho ei ymmärrä paitsi henkinen taho
Noh, en kyllä ymmärtänyt kirjoitustasi, mutta pääasia on jos itse ymmärrät mikä auttaa.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Noh, en kyllä ymmärtänyt kirjoitustasi, mutta pääasia on jos itse ymmärrät mikä auttaa.
suomalaisien kiroaminen helpottaa alennuksen tunteeseen
- Anonyymi00005
Uhriutuminen on parasta. Jätä ne ihmiset jotka ei tuo sinulle iloa
rakenna itses Helposti voin ymmärtää tunteen. Alkoholistivanhemmat on helposti keskittyneet kaikkeen muuhun kun lapseensa. Eikä jatkuva rai rai ole ihanteellinen rauhallinen koti missä voisi rentoutua ja olla turvallinen olo läsnä.
Päihtynyt vanhempi käyttäytyy kuin dorka.- Anonyymi00006
Katkaiset vain kaiken yhteydenpidon myrkyllisiin ihmisiin. Terveitä tilalle.
Ei siinä oikein muuta voi tehdä.
Sitten pyrit parantamaan ajatusmaailmaasi positiivisemmaksi.
🦄- Anonyymi00007
Lisään vielä että minulla ei ole mitään kokemusta alkoholisteista.
Mutta myrkyllisiä ihmisiä ei tule pitää elämässä.
🦄
- Anonyymi00008
Isäsi on alkoholisti, sitä tosiasiaa et voi muuttaa. Isäsi alkoholismi ei ole kuitenkaan sinun syytäsi eikä sinun tule kantaa siitä vastuuta. Sinulla ei ole mitään tekemistä toisen henkilön alkoholismin kanssa. Jos hänen käytöksensä aiheuttaa sinulle ahdistusta tai turvattomuutta, ota askel kauemmas hänestä. Tilanteen ollessa kovin vakava, jopa välien katkaisu voi olla tarpeen.
Jos sukulaisesi kohtelevat sinua huonosti Isäsi alkoholismin takia, ota askel kauemmas heistäkin. Jolleivat he ymmärrä sitä, että sinä et ole yhtä kuin isäsi, on heillä merkittävä vajaus ymmärryskyvyssä ja sitä on valitettavan vaikea korjata. Ihmiset surullisen usein tuomitsevat alkoholistien lapsia aivan kuin lapset olisivat vastuussa vanhempiensa teoista.
Älä anna vanhempasi alkoholismin määrittää sinua. Panosta omaan elämääsi ja asioihin, jotka tekevät sinut onnelliseksi. Voit tietysti tukea isääsi, mikäli hän haluaa pyrkiä lopettamaan juomisen mutta älä anna hänen sairautensa määrätä sinunkin elämän suuntaa. Sinulla ei ole mitään syytä tai velvollisuutta uhrata omaa elämääsi Isäsi sairaudelle. Anna siis itsellesi mahdollisuus elää omaa elämääsi vapaana vanhempasi aiheuttamasta taakasta.
Aletheias- Anonyymi00016
Ihailin tätäkin vastaustasi. ☺️ Sanoit saman kuin minä ylempänä mutta paljon paremmin.
🦄
- Anonyymi00009
Alkoholistin lapsista tulee alkoholisteja. Varma Tieto.
- Anonyymi00010
Jasu2025 kirjoitti:
Ei pidä aukottomasti paikkaansa.
Ei todellakaan pidä aukottomasti paikkaansa. Tämän jankkaaminen vain luo leimaa alkoholistien lapsiin, jotka ovat täysin syyttömiä vanhempiensa sairauteen.
Aletheias - Anonyymi00011
Ei muuten tule, tässä yksi elävä esimerkki. Ihan oman selkärangan mukaan tässä eletään ja toimitaan omilla arvoilla, sekin on ihan selvää jos vastauksia elämäänsä etsii nimenomaan pullon pohjalta niin sinne myös jää
Anonyymi00010 kirjoitti:
Ei todellakaan pidä aukottomasti paikkaansa. Tämän jankkaaminen vain luo leimaa alkoholistien lapsiin, jotka ovat täysin syyttömiä vanhempiensa sairauteen.
AletheiasJuu, edellisen tyypin logiikalla minunkin pitäisi olla alkoholisti. Suvussani kun on alkoholisteja ja on ollut isälläkin jonkin asteisena nuorempana. Joka vapaa pakkomielle oli olla kännissä.
Nyt ei alkoholia tee edes mieli. Ehkä hän oli enemmänkin nk. tapa alkoholisti joka joi koska muutkin, ei koska olisi ollut koukussa siihen. Mutta suvussa on niitä koukussa oleviakin.- Anonyymi00021
Jaa sulla on täällä tällaista varmaa ennustusperäistä geeniperimätietoa tyrkyllä taas guben aloituksessa. Varma tieto joo o
- Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Jaa sulla on täällä tällaista varmaa ennustusperäistä geeniperimätietoa tyrkyllä taas guben aloituksessa. Varma tieto joo o
Ps eikö mitään jääny vuodenvaihteesta ketään mihin huuhaaatoorinsa sekä sheimsuksensa perustaa, pahanilmanhenki?
- Anonyymi00012
Et saa syyllistää itseäsi. Addiktisteilla on hermoissa vikaa.
Oletko itse alkoholisti? Toivottavasti et toista isäsi virheitä, vaan otat niistä opiksi.
- Anonyymi00013
Minusta aloittajan ei kandee tuijottaa liikaa taakseen.
Joka suvusta löytyy miehiä tai naisia.
Sodan käyneet erityisesti terrapoivat viinan kanssa. Ei ollut kriisipalveluita.
Vilma
Kait alttiys seuraavalla sukupolvella on, mut toisinkin on, ei pisaraakaan. - Anonyymi00014
Kyllä se viha joskus laimenee, kun vanhenet ja alat ymmärtää elämän reaaliteetit. Pitää asettua hänen asemaan, niin ymmärtää paremmin, miksi hänestä tuli sellainen. Tuomitseminen ei ole se oikea tie. Isäsi auttaminen pois alkoholismista tekee sinusta paremman ihmisen.
- Anonyymi00015
Jos olet nainen toivon että käyt traumasi läpi ammatti auttajalla ennen kuin suhteeseen hyppäät. Noin kova viha purkautuu helposti kumppaniisi.
Jos olet mies tsemppiä ja näytä sukulaisille kuinka väärässä olivat. Äläkä ainakaan painu itse vihaan, menneisyys/lapsuus ei ole sinun syysi. - Anonyymi00017
Saman alkoholistisen puun hedelmiä ovat kaikki sukulaisesikin alkoholismi on kuulemma periytyvää eli siis näin ollen jos suvussa on yksikin alkoholisti on sen suvun kaikki jäsenet alkoholisteja kuinka voi muka jälkipolvissa olla alkoholisteja jos ei suvun esi-isätkin jo olleet alkoholisteja kuinka perinnöllisyyttä siis katsotaan
- Anonyymi00020
No, mutta. Tuleehan äidiltäkin perittyä jotain.
Vilma
- Anonyymi00018
voit lohduttautua sillä ettei se elä ikuisesti...
mutta samalla voi jäädä sanomatta kaikki se mitä siitä ajattelet, mitä mieltä siitä todella olet. parempi kertoa se kaikki nyt kun on vielä tilaisuus siihen. - Anonyymi00019
Joo voit ymmärtää isääsi kun kysyt niin vastaa ei hän ole isäsi kysy äidiltäsi kuka se on
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi345167Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan
Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan2815017Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä564471Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"
Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos692425Sandels tölkin hinta nousi 1,29 eurosta 1,32 euroon
Mitähän järkeä valtiolla on verottaa tuotakin elintarviketta niin kovasti, että on järkevämpää käydä hakemassa ulkomailt461868Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu281804Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont211774Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi791713Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!
Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva151621- 1051486