Kirjapaketti ja sellainen kirja, jota täällä ei vielä ollut (vaikka täällä on valtavasti kirjoja).
Tavattoman yllättynyt ja kiitollinen olen.
((ja miten ihmeessä sinulla oli osoite))
(((hämmennyksissäni en nyt osaa tässä käsitellä asiaa tämän enempää)))
Häkellyksissäni ilmoitan saaneeni postia
12
267
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ootkos sä se kirjaston täti? 🤭
- Anonyymi00002
Mukava kuulla. :) https://youtu.be/7GBhmnc11L4?si=K24Panqy2RfqPcL3 Joskus tapahtuu yllättäviä asiota.
Uskaliasta toimintaa.
Varman päälle toimiva olisi lähettänyt suklaata, jota siellä ei varmasti paketin avaamishetkellä olisi ollut lainkaan eikä luultavasti tätä kirjoitettaessa (enää) myöskään olisi lainkaan.Onneksi tuli ilahduttava posti.
- Anonyymi00003
Joskus tämän vuosituhannen alkupuolella et ollut niin tarkka henkilötiedoistasi ja näin minä tiedän nimesi. Osoitteesikin on ihan julkista tietoa. Olen saanut sinulta hyviä neuvoja ja nehän tunnetusti eivät ole halpoja. Halusin vain yllättää sinut ja mukavaa, kun ilmeisesti näin tapahtui.
Minä en oikein tiedä, mitä tekisin näillä kaikilla kirjoilla, joita minun talossani on. Olen hyvin onnellinen, jos tämä kirja tietoineen löysi kenties paikkansa jossain siellä. Olen siirtänyt kirjoja kylmälle ullakolle ja tiedän, että niin ei pitäisi tehdä, kirjat eivät todellakaan tykkää siitä. Toivottavasti tämä opus ei ollut kovin kärsinyt raakuudestani. Oikeastaan etsin siletä erästä toista saman alan kirjaa, mutta tämä sitten kertoi haluavansa juuri sinun luoksesi. 1800-luvun saarnakirja jupisi myös jotain, mutta oli liian tärveltynyt ja liian pullea kirjeeseen.
Ethän vähääkään usko, että minulla voisi olla jotain ikäviä taka-ajatuksia tässä? En minä sinusta mitään halua. Mutta jos sinä haluat tarkistaa taustani, niin asun paikassa cbbaaa ja bjiiaa siinä tien eteläpuolella ja sillä tiedolla minusta löytyykin netistä jotain.- Anonyymi00004
Jännittävää. Olet varmaan se, joka kävi noutamassa jäiset mustikat :) voisimpa itselin olla jotain samaan. Valitettavasti hävitän kaiken hyödyllisen, omatkin asiat ja sekoilen ja erehdyn kaikessa mahdollisessa. Elämäni on tosi rasittavaa. Voisipa tämän jonkun kanssa vaihtaa.
Ei sulla mitään kasvatustieteeseen liittyvää tai ammattikasvatukseen tai yleisestikin teollisuustalouteen tai yhteiskuntaan. En oo tässä mitään kerjäämässä, vaan ihan lukuvinkkejä etsin. Koitan vaan tätä ajan ongelmaa ratkasta, siis sitä että miks ennen osattiin ja nyt ei. Ruotsin ja englanninkielisetkin käy.
Kirjassa on mm. kuvattuna mielenkiintoinen jo käytöstä hävinnyt moottoriratkaisu, johon en ollut aiemmin törmännyt.
Kirjojen kylmäsäilytykseen on apuna, jos saa ne pysymään mahdollisimman kuivina.
Osa kissanhiekkapusseista sisältää silikageeliä, jota pienemmissä paketeissa käytetään ilmankosteuden poistamiseen. Siis ne pikkupussit, joissa lukee, ettei niitä saa syödä.
Eli ohjeistan hankkimaan tuota kissanhiekkaa ja kuivaamaan sen uunissa 120 asteessa parin tunnin ajan. Silikageelikissanhiekka näyttää lähes valkoiselta ja rakeiselta ja sen seassa saattaa olla siniseksi värjättyjä rakeita, joiden väri muuttuu sen mukaan paljonko ne ovat imeneet kosteutta.
Eli kirjat kaksinkertaiseen muovipussiin ja hiukan kuivattua silikageeliä vanhassa sukassa sinne pohjalle ja sen jälkeen pussit tiukasti solmuun.
Kannattaa teipata pussin päälle lista kirjoista, niin ei tarvitse turhaan availla kun jotain etsiskelee.
Silikageeelistä voi myös tehdä vesilasia lipeän avulla, jos sellaiselle sattuu olemaan käyttöä:
https://www.youtube.com/watch?v=Ip-jDuM25FE- Anonyymi00005
JeroP kirjoitti:
Ei sulla mitään kasvatustieteeseen liittyvää tai ammattikasvatukseen tai yleisestikin teollisuustalouteen tai yhteiskuntaan. En oo tässä mitään kerjäämässä, vaan ihan lukuvinkkejä etsin. Koitan vaan tätä ajan ongelmaa ratkasta, siis sitä että miks ennen osattiin ja nyt ei. Ruotsin ja englanninkielisetkin käy.
Löytyisi täältä varmasti kasvatusoppaitakin. Meinaatko, että ennen oltaisiin kasvatuksessakin oltu parempia? Niin, mitä olen koulumaailmasta lukenut ja kuullut, niin lapset ovat kyllä muuttuneet ja oppimistulokset heikentyneet tunnetusti, mutta kasvatustieteisiin en ole syvälliisemmin perehtynyt. Vanhaa tietoa löytyy vaikka kansalliskirjaston kokoelmista ja digitaalisina niitä on paljon mukavampi lukea kuin vuosikymmeniä kylmällä ullakolla lojuneita homeisia kirjasia.
https://digi.kansalliskirjasto.fi/teos/binding/1975475?page=1 Tuossapa kasvatusoppia sadan vuoden takaa. Ihan vaan ensimmäinen, joka haulla sattui tulemaan. Oppia idästä näyttää olevan. Tai oltaisiinko 50-luvulla enemmän asioiden ytimessä https://digi.kansalliskirjasto.fi/teos/binding/1928954?page=1
Minun täytyy nyt repiä itseni irti tuolta digiarkistojen kätköistä, koska saattaisin hukkua sinne pidemmäksikin aikaa. Niin kuin voin näihin omiin kirjoihini upota.. - Anonyymi00006
buddy-love kirjoitti:
Kirjassa on mm. kuvattuna mielenkiintoinen jo käytöstä hävinnyt moottoriratkaisu, johon en ollut aiemmin törmännyt.
Kirjojen kylmäsäilytykseen on apuna, jos saa ne pysymään mahdollisimman kuivina.
Osa kissanhiekkapusseista sisältää silikageeliä, jota pienemmissä paketeissa käytetään ilmankosteuden poistamiseen. Siis ne pikkupussit, joissa lukee, ettei niitä saa syödä.
Eli ohjeistan hankkimaan tuota kissanhiekkaa ja kuivaamaan sen uunissa 120 asteessa parin tunnin ajan. Silikageelikissanhiekka näyttää lähes valkoiselta ja rakeiselta ja sen seassa saattaa olla siniseksi värjättyjä rakeita, joiden väri muuttuu sen mukaan paljonko ne ovat imeneet kosteutta.
Eli kirjat kaksinkertaiseen muovipussiin ja hiukan kuivattua silikageeliä vanhassa sukassa sinne pohjalle ja sen jälkeen pussit tiukasti solmuun.
Kannattaa teipata pussin päälle lista kirjoista, niin ei tarvitse turhaan availla kun jotain etsiskelee.
Silikageeelistä voi myös tehdä vesilasia lipeän avulla, jos sellaiselle sattuu olemaan käyttöä:
https://www.youtube.com/watch?v=Ip-jDuM25FEKiitos. Taas. Pitää harkita tuotakin. Arvostan kirjoja, enkä tietentahtoen haluaisi niitäkään tuhota lopullisesti, mutta realiteetitkin olisi hyvä huomioida.
- Anonyymi00007
Anonyymi00004 kirjoitti:
Jännittävää. Olet varmaan se, joka kävi noutamassa jäiset mustikat :) voisimpa itselin olla jotain samaan. Valitettavasti hävitän kaiken hyödyllisen, omatkin asiat ja sekoilen ja erehdyn kaikessa mahdollisessa. Elämäni on tosi rasittavaa. Voisipa tämän jonkun kanssa vaihtaa.
Voisikin elämän vaihtaa, joskus ohimennen sitä itsekin miettinyt. Mutta eipä se muillakaan sen kummempaa lie todellisuudessa. Jokaisella omat murheensa ja ongelmansa. Voisiko etsiskellä ilonpilkahduksia? Minäkin tänä aamuna olen hyvilläni, kun useimmat patterit talossani lämpiävät. Pari on kylmäksi jämähtänyt, mutta kokonaisuus ratkaisee ja plussan puolella ollaan.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Voisikin elämän vaihtaa, joskus ohimennen sitä itsekin miettinyt. Mutta eipä se muillakaan sen kummempaa lie todellisuudessa. Jokaisella omat murheensa ja ongelmansa. Voisiko etsiskellä ilonpilkahduksia? Minäkin tänä aamuna olen hyvilläni, kun useimmat patterit talossani lämpiävät. Pari on kylmäksi jämähtänyt, mutta kokonaisuus ratkaisee ja plussan puolella ollaan.
Eipä niin, mutta joskus toivoo ettei tekisi kaikkea vaikeimman kautta ja järjestelykyky olisi enemmän priimaa, kuten muillakin ihmisillä. Mutta lämoöä sentään riittää ja toivottuja vapaapäiviä tilannetta helpottamassa . Kohta vaihtuu vuosi ja lyhtyihin riittää kynttilöitä toivottamaan uutta vuotta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi304993Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan
Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan2604797Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä514407Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"
Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos662400Sandels tölkin hinta nousi 1,29 eurosta 1,32 euroon
Mitähän järkeä valtiolla on verottaa tuotakin elintarviketta niin kovasti, että on järkevämpää käydä hakemassa ulkomailt461828Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu241781Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont171738Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi771704Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!
Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva131452- 1051437