Nyt on tärkeä aihe eli omenan syöminen......🙄Eli miten syöt ja mikä merkki. Minä teen syvän lautasen täyteen tommosia pieniä kuutioita tai noin kuutioita ja tosta hyvä napostella niitä lusikalla. Jonagoldia olisin ostanut mutta ei ollut niin ostin Red Deliciouseja kun olivat 0,99 kg, ostin neljä ja sattumoisin kotona huomasin että painoivat täsmälleen kilon. Aika mauttomia.
Omenan syönti
22
229
Vastaukset
Nyt on tärkeä aihe.
Ensinnäkin omena pitää olla juuri oikeasta puutarhasta ja puusta. Toiseksi oikean maun ja tunteen saavuttamiseksi, juuri sitä omenaa pitää olla kielletty syömästä. Ja kolmanneksi tarvitaan nainen. Naisen pitää noutaa omena, pestä, kuoria, paloitella ja syöttää se.- Anonyymi00005
Käärme on luikerrellut Paratiisiin.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Käärme on luikerrellut Paratiisiin.
Ne pitää niittaa kun niitä näkee🧐😱😱😱😱😱
- Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ne pitää niittaa kun niitä näkee🧐😱😱😱😱😱
Viimeinen niitti.
No ihan oikeasti en ole päässyt tälle tasolle asti. Olen hyvin kaikkiruokainen ja syön kaikenlaisia omenoita. Kaikkein eniten varmaan jo mainittuja Ida Redejä, koska ei niissä varsinaisesti mitään vikaa ole ja ovat halpoja kuin saippua. On minulla omakin puu, mutta siinä on omenoita syksyllä vain hetken.
- Anonyymi00013
Oo. Muutut yhä kummallisemmaksi päivä päivältä. Uskaltaako edes tätä runkoa reittää ylöspäin omenapuun nuppiin asti.
scrg kirjoitti:
No ihan oikeasti en ole päässyt tälle tasolle asti. Olen hyvin kaikkiruokainen ja syön kaikenlaisia omenoita. Kaikkein eniten varmaan jo mainittuja Ida Redejä, koska ei niissä varsinaisesti mitään vikaa ole ja ovat halpoja kuin saippua. On minulla omakin puu, mutta siinä on omenoita syksyllä vain hetken.
Ai niin se tekniikka. Jos on veitsi käsillä niin veistelen lohkoja ja syön sellaisenaan. Tuontiomenat kuorittuna, paikalliset kuorineen. Uuniomenoita joskus jäätelön kanssa.
- Anonyymi00014
scrg kirjoitti:
Ai niin se tekniikka. Jos on veitsi käsillä niin veistelen lohkoja ja syön sellaisenaan. Tuontiomenat kuorittuna, paikalliset kuorineen. Uuniomenoita joskus jäätelön kanssa.
Tämä kiihkeä käsittelysi vetää hiljaiseksi. Ainakin nyt hetkeksi, ennen kuin tää tästä pyörähtää vadille.
Anonyymi00014 kirjoitti:
Tämä kiihkeä käsittelysi vetää hiljaiseksi. Ainakin nyt hetkeksi, ennen kuin tää tästä pyörähtää vadille.
Nih. Ja en puhunut vielä siemenistä mitään.
- Anonyymi00002
Piirakkaan punaposkisia. Vihreitä happamia vaikka janoon.
Vilma - Anonyymi00004
No eipä pahemmin ole tullut syötyä omenoita eikä ostettua
- Anonyymi00007
En ole nirso omenoideni suhteen. Jotain ei turhan makeaa omenaa. Onnekseni tykkään halvoista omenoista, eli vaikkapa joku Ida Red on mielestäni mainio omena. Useimmin tosin syön jotain kotimaista omenaa, niin kauan kun niitä on hyvin saatavilla.
Leikkaan omenani sellaisenaan neljään osaan ja sitten syön. Siinäpä se.- Anonyymi00012
Ida Red on mainio omena! Hyvä koostumus, sopivan hapan, mutta makeahko. Kokeilin paria kalliimpaa punaista ”luxus”-omenaa ja olivat aivan surkeita. Toinen oli kai melko jauhoinen ja mauton, toinen, kuin puuta olisi järsinyt, eikä kypsynyt sitten millään pehmeämmäksi.
- Anonyymi00015
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ida Red on mainio omena! Hyvä koostumus, sopivan hapan, mutta makeahko. Kokeilin paria kalliimpaa punaista ”luxus”-omenaa ja olivat aivan surkeita. Toinen oli kai melko jauhoinen ja mauton, toinen, kuin puuta olisi järsinyt, eikä kypsynyt sitten millään pehmeämmäksi.
Olen samaa mieltä. Itse olen ollut myös havaitsevinani, että kun valitsee sellaisia miten sen sanoisi, kauniin värisiä, ei kellertäviä, yksilöitä, niin ovat todella erinomaisia.
Mahdollisimman kirpeät piirakaksi ja miedommat poskeen.
- Anonyymi00009
Puhutko nyt miedommista omenasta vai jostakin muusta mutta joo omppupiirakka on hyvää saiskin omppupiirakka kahvit tai piirakoita on ne hyvii
Anonyymi00009 kirjoitti:
Puhutko nyt miedommista omenasta vai jostakin muusta mutta joo omppupiirakka on hyvää saiskin omppupiirakka kahvit tai piirakoita on ne hyvii
Mun mielestä piirakkaan pitää käyttää kovaa ja kirpeää omenaa, kun siitä tulee eniten makua.
Jos piirakkaomput on sellaisia pieniä oman puun omenoita, (en muista lajiketta) niin ne ovat niin kipeitä, että niitä ei pysty irvistelemättä syömään, mutta piirakkaan ne sopivat täydellisesti.
Kylkeen ehdottomasti litukan Bourbon Vanilla -jäätelöä, niin taittuu kovinkin sokerihampaan kolotus.Mu5tasydän kirjoitti:
Mun mielestä piirakkaan pitää käyttää kovaa ja kirpeää omenaa, kun siitä tulee eniten makua.
Jos piirakkaomput on sellaisia pieniä oman puun omenoita, (en muista lajiketta) niin ne ovat niin kipeitä, että niitä ei pysty irvistelemättä syömään, mutta piirakkaan ne sopivat täydellisesti.
Kylkeen ehdottomasti litukan Bourbon Vanilla -jäätelöä, niin taittuu kovinkin sokerihampaan kolotus.kipeitä = kirpeitä. 😂
- Anonyymi00010
Mu5tasydän kirjoitti:
Kylkeen ehdottomasti litukan Bourbon Vanilla -jäätelöä, niin taittuu kovinkin sokerihampaan kolotus.Tuo on kyllä totta mitä sanot tekee mieli omppupiirakkaa
Anonyymi00010 kirjoitti:
Tuo on kyllä totta mitä sanot tekee mieli omppupiirakkaa
No sanopa. Nyt ei ole vain paras aika saada niitä kirpeitä, mutta menee ne miedotkin paremman puutteessa.
- Anonyymi00011
Mu5tasydän kirjoitti:
No sanopa. Nyt ei ole vain paras aika saada niitä kirpeitä, mutta menee ne miedotkin paremman puutteessa.
Niin menee
Täällä on hedelmäkulho täynnä punaisia omenoita (mitälie, jotain Gala-omppuja). En pidä kirpeistä omenista. Liian happamia.
Makeat ja puolimakeat sopivat minulle.
Kuorin aina omenan ja lohkon sen kulhoon. Siitä on mukava rouskutella välipaloja. "Rouskis!" 😃🍎
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t1604259Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan
Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan412343Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va222231Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"
Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos521818Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt3721730Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu221469Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi611464Kapiainen siviiliesimies, Herra suuri Herra
Sotilaana kyvytön, johtajana munaton ja kotona tossun alla. Se on upseerin uran tuen pää, seinään ajo. Mutta aina löytyy801354Pitäisikö ilotulitteiden myynti kieltää?
Esim jyväskylässä ainakin on ammuttu ilotulitteita päin ihmisiä ja autoja. Samoin Helsingissä? Pitäisikö ilotulitteiden861215Väärä pää tutustumiseen
Mikä ihme on, että miehet haluavat ensimmäisenä sänkyyn? Onko nykyään niin helppo saada nainen peittojensa alle.. tai pä1561197