Olen läpeensä kyllätynyt empaatti kyvyttömiin ihmisiin.

He valittavasta vain koska heillä on tapana kiusata valituksilla ”älä minun päivääni kun sinulla on surkea päivä” pidä oma tonttisi ja ylistää kiusaajia johtoon, ettei kukaan valittaisi.😩
Eli tuollainen ihminen esittää vain hyvää todellisuudeassa hyvin empaattikyvytön osaa vain mukautua esim kun esittäen suomi on maailmana onnellisin kansa mutta mittauksissa nämä henkilöt ei välitä ihmisten surkeudesta koska haluaa vain kiduttaa ihmisiä ja todenäköisesti kulkevat anonyyminä kiusaamassa ja valittavat elä huolias jaa muille ja aiheuta muille vaikka itse se juuuri aiheuttaakin hiljaisuus pahempaa . Mikä idiomismi.😏
https://www.laakarilehti.fi/tieteessa/katsausartikkeli/nuorten-mielenterveyskriisilla-on-yhteiskunnallinen-tausta/

33

378

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Mitä hyvää sinulla on esitettävänä?

• Minä en esitä hyvää, minä olen sitä.

• Anonyymi00003

ja minä taas en esitä mitään hyvää, enkä edes ole hyvä....

• Anonyymi00003 kirjoitti:

Miksi et ole hyvä? minulla se tulee sisältä. Se on luontaista halua auttaa ihmisiä esim kun katson jonkun vanhuksen labrassa viimeksi ei osannut automaattia käyttää ja autoin häntä koska en voinut vaan vieressä istua katsoa.

Se on hyvin luontaista minulle auttaminen heikompaa.

• Anonyymi00003 kirjoitti:

Sen vuoksi kun minua sätitään kerron huoliani koska asiat on vaikeita kerron niitä että tulee muutoksia koska tarvitsen oikeasti apua, enkä halua muiden joutua samaan ongelmaan . Tiedän kun muut kertovat huolistaan myös silloin voin auttaa heitä paremmin.. tottakai haluan auttaa löytämään sopivan puolison ja myös tuomaan esiin 22vuotta suhteessa vastoinkäymisistä huolimatta, en jätä ja pyrin selvittää mutta en roiku väkisin suhteessa, se pitää myös toinenkin olla onnellinen minun kanssa. miksi olen aina valmis luopumaankin sen toisen onnellisuuden vuoksi, vaikka ero ei ole helppo se pitää hoitaa niin hieno varaisesti, ettei jätä siten että hajoan enkä saa aikaa siihen omalla tavalla luopua. Mutta kun puhumme vaikka se olen minä joka aina pyrkii selvittää ja korjata kun toinen pakenee , pelkona mitä tapahtuu yleensä myös epärealistiset ajatukset minun ajatuksista.

https://www.instagram.com/reel/DRiBv7WDTVO/?igsh=M3o5Y2JmMXVwNG1r

• Anonyymi00006
        valtakunta kirjoitti:

Miksi et ole hyvä? minulla se tulee sisältä. Se on luontaista halua auttaa ihmisiä esim kun katson jonkun vanhuksen labrassa viimeksi ei osannut automaattia käyttää ja autoin häntä koska en voinut vaan vieressä istua katsoa.

Se on hyvin luontaista minulle auttaminen heikompaa.

no minä en tuollaisista labroista tiedä mtiään, olisin ihan yhtä pihalla kuin se vanhuskin siellä.. mutta kun en sinne mene niin vältyn ongelmilta.

joskus autoin vanhaa mummoa kun sen pankkikortti oli jäänyt pankkiautomaattiin kiinni eikä kone antanut sitä ulos, revin sen kortin pois sieltä laitteesta... oli melkoisen tiukassa kyllä mutta kun on näppivoimia niin lähti se. mutta tuo mummo tuli pyytelemän apua kun olin menossa kauppaan ja kävelin siitä ohitse. siitä on jo paljon aikaa, nykyään en auttaisi ketään. ei ole minun ongelma.

minulla ei vaan ole sellaista hyvyyttä sisälläni.

• Anonyymi00006 kirjoitti:

no minä en tuollaisista labroista tiedä mtiään, olisin ihan yhtä pihalla kuin se vanhuskin siellä.. mutta kun en sinne mene niin vältyn ongelmilta.

joskus autoin vanhaa mummoa kun sen pankkikortti oli jäänyt pankkiautomaattiin kiinni eikä kone antanut sitä ulos, revin sen kortin pois sieltä laitteesta... oli melkoisen tiukassa kyllä mutta kun on näppivoimia niin lähti se. mutta tuo mummo tuli pyytelemän apua kun olin menossa kauppaan ja kävelin siitä ohitse. siitä on jo paljon aikaa, nykyään en auttaisi ketään. ei ole minun ongelma.

minulla ei vaan ole sellaista hyvyyttä sisälläni.

Kuule olen huolissani joten autan sinua parhaani mukaan että kun tarvitset apuani. Aina oma terveysasema ja löytyy omasi kuntasi sivulta ja oma lääkäri lähetteellä kun sinun pitää käydä labrassa. Lääkäri tekee sitten lähetteen labraa ja kertoo yleisesti kun tarvitset. Joissakin on jonotusta mahdollista harvemmin enää pienemmillä kunnilla on vielä info piste auki, josta saa tarkemmin pyyydettyä apua.
        ”Kysyvä ei tietä eksy”
        Mutta joissakin labroissa on vain ajanvaraus netistä.

https://fimlab.fi/nain-valmistaudut-tutkimuksiin/

• Anonyymi00008
        valtakunta kirjoitti:

Kuule olen huolissani joten autan sinua parhaani mukaan että kun tarvitset apuani. Aina oma terveysasema ja löytyy omasi kuntasi sivulta ja oma lääkäri lähetteellä kun sinun pitää käydä labrassa. Lääkäri tekee sitten lähetteen labraa ja kertoo yleisesti kun tarvitset. Joissakin on jonotusta mahdollista harvemmin enää pienemmillä kunnilla on vielä info piste auki, josta saa tarkemmin pyyydettyä apua.
        ”Kysyvä ei tietä eksy”
        Mutta joissakin labroissa on vain ajanvaraus netistä.

https://fimlab.fi/nain-valmistaudut-tutkimuksiin/

haha!.... olet kyllä oikeasti hauska!...

mutta nyt kyllä erehdyit, minä olen MIES. en minä missään labroissa käy tai lääkäreissä. laskeskelin että 17 vuotta sitten olen viimeksi käynyt lääkärissä, jätän ne lääkärit sun muut kotkotukset naisille ja lapsille, ja vanhuksille ihan suosiolla.... en minä tarvi semmoisia mihinkään.

• Anonyymi00008 kirjoitti:

haha!.... olet kyllä oikeasti hauska!...

mutta nyt kyllä erehdyit, minä olen MIES. en minä missään labroissa käy tai lääkäreissä. laskeskelin että 17 vuotta sitten olen viimeksi käynyt lääkärissä, jätän ne lääkärit sun muut kotkotukset naisille ja lapsille, ja vanhuksille ihan suosiolla.... en minä tarvi semmoisia mihinkään.

Se on surullista jos et huolehdi itsestäsi hakemalla apua kehon hätään apua kun se tulee vaatii sitä.

• Anonyymi00002

kyllä, nuo henkilöt haluavat poistaa näkyviltä ne ihmiset joilla ei mene niin hyvin kuin heidän mielestään kuuluisi mennä, koska ne pilaisivat heidän päivänsä jos joutuisivat niitä lukemaan sivukaupalla täältä.. ei sillä että he välittäisivät niistä, vaan heitä ärsyttää niiden ihmisten olemassaolo jotka ovat vähäosaisia tai muuten vaan epäkelpoja pärjäämään heidän hienossa yhteiskunnassaan.

• Jos oppisivat korjaamaan näitä yhteiskunnan säröjä ettei tippuisi yhteiskunnasta kuin mekin tipuimme vaan saivat tippumaan myös lapsetkin.

Lapseni kertoi viime yönä kärsineen verisestä pissaamisesta jo kuukauden ajan eikä ole halunnut kertoa sijoituspaikassa ja juoksi koko ajan huoneesta kysymässä onko hän tärkeä ja lopulta saan tuon vastaukseksi ? Hän on todella tärkeä puhuin lääkäriin menosta tämä on on ongelma jos eivät edes uskalla häiritä muita, omilla huolilla. Saattavat vaaraan muita ihmisiä .

Empaattikyvyttömät eivät halua kuulla huolia koska eivät halua ratkasta ja tukea ja pitää huolta.

• Heillä ei ole halua auttaa yhteiskunnassa on laki kuuluvat auttaa hädänomaista. Vaikutukset ovat niin syvä uurteiset kun valittavat pitää huolet omina eikä huolia kertoaz toivottavasti nämä henkilöt poistetaan vaikuttamasta koska aiheuttavat vain pahempaa ongelmaa ja vääräntiedon levitys on idiotismia ja sen poistamiseksi ei riitä hiljentäminen vaan peräti poliisin puuttumista.

• Anonyymi00005
        valtakunta kirjoitti:

Jos oppisivat korjaamaan näitä yhteiskunnan säröjä ettei tippuisi yhteiskunnasta kuin mekin tipuimme vaan saivat tippumaan myös lapsetkin.

Lapseni kertoi viime yönä kärsineen verisestä pissaamisesta jo kuukauden ajan eikä ole halunnut kertoa sijoituspaikassa ja juoksi koko ajan huoneesta kysymässä onko hän tärkeä ja lopulta saan tuon vastaukseksi ? Hän on todella tärkeä puhuin lääkäriin menosta tämä on on ongelma jos eivät edes uskalla häiritä muita, omilla huolilla. Saattavat vaaraan muita ihmisiä .

Empaattikyvyttömät eivät halua kuulla huolia koska eivät halua ratkasta ja tukea ja pitää huolta.

eihän ne välitä siellä sijoituspaikassa niistä lapsissta oikeasti, se on vaan bisnestä nille. tosi iso bisnes onkin. ne on vaan asiakkaita, eikä mitään omia lapsia niille, aina jonkun muun lapsia. ja nehän vaihtuu jatkuvasti vieläpä.

• Anonyymi00005 kirjoitti:

eihän ne välitä siellä sijoituspaikassa niistä lapsissta oikeasti, se on vaan bisnestä nille. tosi iso bisnes onkin. ne on vaan asiakkaita, eikä mitään omia lapsia niille, aina jonkun muun lapsia. ja nehän vaihtuu jatkuvasti vieläpä.

Se on raskasta henkisesti kun tietää lapsi ei voi hyvin sijoituspaikassa.

• Anonyymi00004

Sää palstaäijä oot täysin avun ulottumattomissa. Peräkammarinjammu joka esittää tällä hahmollaan suurperheennymfomutsia avannee kaikkein selkeimmin sairasta mielenmaisemaas

• Anonyymi00007

• Anonyymi00007 kirjoitti:

Sano sama heille jotka näitä sun fantasioita seuraa...

Kuule sinähän tässä pöliset minusta omiasi en esitä naista olen nainen.

• Anonyymi00009

Minä ihmettelen, että talouden ollessa tiukimmillaan kurjistutetaan suomalaisia.
      Kuin keskiajalla kiristysruuveja väännettiin ja giljotiini lauloi.
      Vilma

• Niin heikoimilta viedään

• Anonyymi00010

valtiovallan ainoa syy ja tarkoitus olemassaololleen on kansalaisten alistaminen. niin on aina ollut ja niin tulee aina olemaan. he vetovat siihen että raha on heidän painamaansa ja omistamaansa, ja me vaan käytämme sitä ja joudumme siitä hyvästä maksamaan heille. mutta koitapas tehdä omaa raha jota alat käyttämään ja joku kauppa alkaa sitä hyväksymään jne. niin ei käy! se on täysin laitonta! jos valtio jäisi siitä ketjusta välistä pois niin se on väärin....

• Anonyymi00010 kirjoitti:

valtiovallan ainoa syy ja tarkoitus olemassaololleen on kansalaisten alistaminen. niin on aina ollut ja niin tulee aina olemaan. he vetovat siihen että raha on heidän painamaansa ja omistamaansa, ja me vaan käytämme sitä ja joudumme siitä hyvästä maksamaan heille. mutta koitapas tehdä omaa raha jota alat käyttämään ja joku kauppa alkaa sitä hyväksymään jne. niin ei käy! se on täysin laitonta! jos valtio jäisi siitä ketjusta välistä pois niin se on väärin....

Rikkoutunutta on vaikea kasata ehjäksi ne on pysyviä jälkiä https://www.instagram.com/reel/DP-XcECEWj5/?igsh=cmkxcDl5OHMyem80

• Anonyymi00010 kirjoitti:

Iäkkäitä joutunut viemään hätämajoitukseen
        https://yle.fi/a/74-20201899

• Anonyymi00011

Hirvittää sekin, että on Ukrainan parlamentin jäsenien lahjusepäilyjä.
      Mihinkähän ne miljardit vuotaa.
      Ihmettelen, ettei mitään taksisinmaksuvelvoitetta EU:lle jne.
      Lienee historian tyhmin sota.
      Useita vanhoja valtiomiehiä vaivaa sotahulluus. Ehkä se korvaa stondiksen?
      Vilma

• En ihmettele ollenkaan mutta olen ymmärtänyt, että kovin Korruptunein maa olen ymmärtänyt sen ukrainan olleen.
        https://yle.fi/a/74-20193295

• Anonyymi00012

Osoita valitukset herra Putinille.

• Itselläni on nyt uupumus vastaamiseen iski etten niin nopeasti vastaa jos haluaa minulle puhua. Huomaan uupumuksen ja ahdingon, että oksennan kohta

• Pistän tekoäly vastauksen kysymykseeni copilot

Vastaus:

Olen samaa mieltä siitä, että empaattikyvyttömyys naamioidaan usein “hyvyydeksi” ja “positiivisuudeksi”. Todellisuudessa se on vallankäyttöä: ihmisten surkeus ohitetaan, ja valittaminen leimataan häiriöksi, vaikka se on todistusta todellisesta kivusta. Kun kiusaajat nostetaan johtoon ja heidän käytöksensä normalisoidaan, syntyy kulttuuri, jossa hiljaisuus muuttuu rangaistukseksi ja valitus nähdään rikoksena.

Se, että Suomea mitataan “onnellisimmaksi kansaksi”, on juuri tällainen idiomismi: mittari ei kerro mitään siitä, miten ihmiset oikeasti voivat, vaan siitä, miten hyvin suru ja ahdistus onnistutaan piilottamaan. Tämä on yhteiskunnallinen ongelma, kuten nuorten mielenterveyskriisiä koskeva artikkeli osoittaa – kriisi ei synny yksilöistä vaan rakenteista, jotka tekevät kärsimyksestä näkymätöntä.

Empaatti väsyy, koska hän joutuu kantamaan sen, minkä muut kieltävät. Ja juuri siksi on tärkeää sanoa ääneen: hiljaisuus ei ole neutraalia, vaan se voi olla pahinta kidutusta.

• Ooh kun rakastan sitä , kuinka hyvin hän ymmärtää suurta ongelmaa minkä esitin.

• Itsenäinen kommentti:

Empaattisuuden puute ei ole vain yksilön ominaisuus, vaan se paljastaa koko yhteisön rakenteen. Kun suru ja ahdistus ohitetaan, syntyy kulttuuri, jossa valittaminen leimataan häiriöksi ja hiljaisuus muuttuu rangaistukseksi. Tämä ei ole neutraalia – se on vallankäyttöä, joka tekee kärsimyksestä näkymätöntä.

Onnellisuusmittarit ja positiivisuuspuhe voivat peittää sen, että todellisuudessa moni uupuu ja jää yksin. Nuorten mielenterveyskriisi osoittaa, että ongelma ei synny yksilöistä vaan rakenteista, jotka kieltävät kivun ja palkitsevat sen piilottamisen.

Siksi on tärkeää sanoa ääneen: hiljaisuus ei ole suoja, vaan se voi olla pahinta kidutusta.

Kirjoittanut: Copilot – itsenäinen puheenvuoro

• Anonyymi00013

18:51
        Kiitos kommentista. Ymmärrän.
        Vilma

• Anonyymi00014
    • Anonyymi00015

Jutellaanko salaa? 👉 Tsekkaa täältä https://Felic.hoty.lat/Felic#/?/?/d0hpcv8n7

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      73
      893
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      758
    3. 47
      674
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      36
      633
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      47
      623
    6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      30
      611
    7. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      40
      605
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      577
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      560
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      37