Kirpaisiko totuus?

Anonyymi-ap

Kilometrikorvaukset vai palkkaa?
Vilma

103

611

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kerro nyt vähän enemmän, kun ei kirpaise sitten yhtään missään?

• Anonyymi00002

Kyllähän sinä huomaat kait sentään, että N e ovat touhuneet???
      Muutoin olen huolissani.
      Työpaikkakiusaajat käyttäytyvät kaikkialla samoin.
      Vilma

• Anonyymi00003

Ketju hukkaantunut! Mitä muuta on tapahtunut?

Mies 65

• Anonyymi00004

Hei. Kait olet tehnyt täällä havaintoja.
        N e eivät ole älähtäneet.
        Peenis-pimperoakseli.
        Vilma

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Hei. Kait olet tehnyt täällä havaintoja.
        N e eivät ole älähtäneet.
        Peenis-pimperoakseli.
        Vilma

Aamulla kävin päikkäreille ja nyt joulukinkku uuniin. Kotirutiinit haitanneet Novo Sinkkulan uutisten lukua!
        Luntakin tullut ja pitää häätää sitä poluilta sivummalle.

Menikö ne päivärahat ja km -korvaukset nyt maksuun "luonnossa"?

Mies 65

• Anonyymi00017
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Aamulla kävin päikkäreille ja nyt joulukinkku uuniin. Kotirutiinit haitanneet Novo Sinkkulan uutisten lukua!
        Luntakin tullut ja pitää häätää sitä poluilta sivummalle.

Menikö ne päivärahat ja km -korvaukset nyt maksuun "luonnossa"?

Mies 65

Ajattele, sellainen mahdollisuus! Oisko sosiaalinen tilaus tälle.
        Patruunoilla olisi liuta jälkeläisiä, jos lipsuisi.
        Vilma

• Anonyymi00023
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Ajattele, sellainen mahdollisuus! Oisko sosiaalinen tilaus tälle.
        Patruunoilla olisi liuta jälkeläisiä, jos lipsuisi.
        Vilma

Menee kartanoaikaan. Patruunat pani piikoja ja näin saatiin lisää renkejä ja piikoja.
        Mutta nuo kilometrikorvaukset ei kai tällä tavalla lisäänny. Miten menetelmässä määriteltäisiin verovapaa "osuus"?

Mies 65

• Anonyymi00028
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Menee kartanoaikaan. Patruunat pani piikoja ja näin saatiin lisää renkejä ja piikoja.
        Mutta nuo kilometrikorvaukset ei kai tällä tavalla lisäänny. Miten menetelmässä määriteltäisiin verovapaa "osuus"?

Mies 65

Kysytään vvm:stä.

• Minulle ainakaan ei välittynyt se ajatus mitä hait eli mitä vääryyttä olit korjaamassa. Sitä, että teoriassa ja joskus käytännössäkin firmat voi maksaa korvauksia kilometreistä joita ei tosiasiassa koskaan ole ajettu?

• Anonyymi00051

Sama homma.
        Vilman ulosanti ei ole kovin selkeää.

Otin koko keskusteluun kantaa siltä pohjalta, että sekä työntekijä ja työnantaja toimivat rehellisesti ja asianmukainen korvaus menoista maksetaan.

Jos puhutaan jostain kiinteistönvälitysketkuista, missä hommissa ilmeisesti ainakin joskus on maksettu palkkaa/palkkioita väärennettyinä kilometrikorvauksina, niin siitä hommasta en tiedä mitään.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00005

Verovähennyskelpoiset työmatkat vai työajot? Kummasta on kyse.

• Anonyymi00018

Työajot. Heillehän toimenkuvan puolesta auto on tärkeä.
        Työmatkojen pituus taas muilla vaikuttaa.
        Heidän osaltaan ihmettelen omavastuita. Minusta se pitäisi olla nolla, mutta sitten katto.
        Pienipalkkaiset saisivat jotain hyvitystä työssä käynnistä.
        Voisi jopa kannustaa
        Vilma

• Anonyymi00046
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Työajot. Heillehän toimenkuvan puolesta auto on tärkeä.
        Työmatkojen pituus taas muilla vaikuttaa.
        Heidän osaltaan ihmettelen omavastuita. Minusta se pitäisi olla nolla, mutta sitten katto.
        Pienipalkkaiset saisivat jotain hyvitystä työssä käynnistä.
        Voisi jopa kannustaa
        Vilma

Siis työmatkat on voinut vähentää omavastuun ylittävältä osalta verotuksessa, mut se poistui juuri.

Ihmiset ovat ajaneet yli sadan kilometrin työmatkoja päivittäin, jos se on mahdollistanut työt molemmille. Useimmiten siis naisten töiden, koska miehet ajavat enemmän ja ovat voineet ottaa töitä kauempaakin. Toki myös myös naiset ajaneet pitkiä työmatkoja.

• Anonyymi00007

Mitä haet takaa?

Kerro... kun kukaan ei ymmärrä edelleenkään mitä heat tällä?

• Anonyymi00020

Ymmärrys. Kukaan. Kuinka paljon ihmisiä mahtuu tuohon "kukaan".
        Talikynttilät.
        Jos joku kerkesi poistaa ennen kuin valastuitte, ei voi mitään.
        Vilma
        Mä luulen, että mies nro 65 ymmärsi.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Ymmärrys. Kukaan. Kuinka paljon ihmisiä mahtuu tuohon "kukaan".
        Talikynttilät.
        Jos joku kerkesi poistaa ennen kuin valastuitte, ei voi mitään.
        Vilma
        Mä luulen, että mies nro 65 ymmärsi.

Niin. Haet tasa-arvoa.
        He, kenellä on auto ja toimenkuva kilometrikorvauksiin sopiva, ansaitsevat sillä autollaan! Verovapaasti.
        Loput sitten vähentelevät omavastuiden jälkeen matkakuluja jo saadusta palkasta. Onhan siinä ero. Tuo omavastuu on poliittinen pelinappula.

Eli km -korvauksilla on enemmän "pelivaraa" kuten aiemman ketjun pimeyden ytimestä kuvasin.

Osa ihmisistä käyttäytyy kuin villieläimet.
        Susi syö lapsen.
        Karhu tappaa oman poikasensa.
        Aina löytyy joku porsaanreiän löytäjä, ja ensimmäinen kololla saa suurimmat voitot pienimmällä riskillä.

Mies 65

• Anonyymi00035
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Niin. Haet tasa-arvoa.
        He, kenellä on auto ja toimenkuva kilometrikorvauksiin sopiva, ansaitsevat sillä autollaan! Verovapaasti.
        Loput sitten vähentelevät omavastuiden jälkeen matkakuluja jo saadusta palkasta. Onhan siinä ero. Tuo omavastuu on poliittinen pelinappula.

Eli km -korvauksilla on enemmän "pelivaraa" kuten aiemman ketjun pimeyden ytimestä kuvasin.

Osa ihmisistä käyttäytyy kuin villieläimet.
        Susi syö lapsen.
        Karhu tappaa oman poikasensa.
        Aina löytyy joku porsaanreiän löytäjä, ja ensimmäinen kololla saa suurimmat voitot pienimmällä riskillä.

Mies 65

Mutta mitä ajattelet siitä, että jos km-korvauserä olisi brutotettuna veronalainen palkkaerä ja se kerryttäisi eläkettä?
        Kukaan ei ole tätä ymmärtänyt.
        Vilma

• Anonyymi00042
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Mutta mitä ajattelet siitä, että jos km-korvauserä olisi brutotettuna veronalainen palkkaerä ja se kerryttäisi eläkettä?
        Kukaan ei ole tätä ymmärtänyt.
        Vilma

Silloin se olisi jo lainsäädäntöasia.
        Ja maksaisit itsekin lopputulemana sille kotiisi tilaamallesi asentaja-atleetille kilometrikorvauseläkettä! Laskussa olevan matkamäärän sisään rakennettuna.
        Luulen, ettei sellaista kulua haluta.
        Mutta voihan tämä asentaja toteuttaa reissun työnantajan kalustolla ja nauttia palkkaa siirtymiseen tarvittavan ajan verran.

Luulen, että näillä verovapailla eduilla vain yritetään hallita palkkojen riistäytyminen käsistä.
        Saadaan liikkumavaraa neuvotteluihin.
        Palkka voidaan maksaa vaikka siten, että vähennetään päivärahat bruttoansiosta. Siitä sitten verot yms maksut. Palkan maksaja voittaa.
        Häviäjä. Palkan saaja. Eläkkeessä ja työttömyyskorvauksessa ja muissa palkkaan sidotuissa eduissa. Mutta hänellä jää käteen enemmän talovelkaa lyhentää!

Mies 65

• Anonyymi00068

Kyse ei ole mistään työte./-antajan epärehellisyydestä.
        Kyse on eläkekertymästä.
        Vilma

• Anonyymi00069
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Silloin se olisi jo lainsäädäntöasia.
        Ja maksaisit itsekin lopputulemana sille kotiisi tilaamallesi asentaja-atleetille kilometrikorvauseläkettä! Laskussa olevan matkamäärän sisään rakennettuna.
        Luulen, ettei sellaista kulua haluta.
        Mutta voihan tämä asentaja toteuttaa reissun työnantajan kalustolla ja nauttia palkkaa siirtymiseen tarvittavan ajan verran.

Luulen, että näillä verovapailla eduilla vain yritetään hallita palkkojen riistäytyminen käsistä.
        Saadaan liikkumavaraa neuvotteluihin.
        Palkka voidaan maksaa vaikka siten, että vähennetään päivärahat bruttoansiosta. Siitä sitten verot yms maksut. Palkan maksaja voittaa.
        Häviäjä. Palkan saaja. Eläkkeessä ja työttömyyskorvauksessa ja muissa palkkaan sidotuissa eduissa. Mutta hänellä jää käteen enemmän talovelkaa lyhentää!

Mies 65

Toi vika virke.
        Ei koske kaikkien tavoitetta.
        Mutta niinhän remppamiehen palkkakin välillisine kuluineen kuuluu.
        No kotitalousvähennyksessä remppamiehen tms. työn hinta olisi korkeampi.
        Vilma

• Anonyymi00080
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Kyse ei ole mistään työte./-antajan epärehellisyydestä.
        Kyse on eläkekertymästä.
        Vilma

Aina vain ei ole lainkaan järkevää maksimoida eläkertymää. Varsinkaan nuorelle se ei usein ole järkevää, sillä siinä häviää selvää rahaa.

• Anonyymi00008

Kilometrikorvaus ja lisää palkkaa - vivutus? Molempia kun veivaa peräjälkeenvuorovedoin ihmiset sitoutetaan töihinsä ja syntyy rakenteellinen kuoppa jonne haudataan kaikenlaisia oikeuksia.

Sen jälkeen hyvästit yhteisöllisyydelle ja perherakenteille.

• Anonyymi00009

A. K. A vuokratyö.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

A. K. A vuokratyö.

Voi olla enemmänkin näitä, mutta tiiän yhen työvoimavuokrauspalvelun. Suurin osa kommandiittiyhtiön vastuunalaisia yhtiömiehiä. Muutama äänetön. Nimilista kaupparekisterissä. Melkein sama luettelo kuin voudilla!!!
        Tässä kun joku tekee ison velan ja....

On semmoi sanonta ett "ei automiehet ruokaa osta kun ne syö toisiaan"!
        Käynee toteen tuossakin.

Mies 65

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Voi olla enemmänkin näitä, mutta tiiän yhen työvoimavuokrauspalvelun. Suurin osa kommandiittiyhtiön vastuunalaisia yhtiömiehiä. Muutama äänetön. Nimilista kaupparekisterissä. Melkein sama luettelo kuin voudilla!!!
        Tässä kun joku tekee ison velan ja....

On semmoi sanonta ett "ei automiehet ruokaa osta kun ne syö toisiaan"!
        Käynee toteen tuossakin.

Mies 65

Niin niin, painopiste on vähemmällä kilometrikorvauksilla ei ole yhtiöitetty ja pimitetty omistajia. Vapaat markkinat siis. Pimeillä lähtee lapaseata ne pimittää kaikki keskenään kerralla kunnon pottiin. Silon ajellaan ja lennellään luonnonvarat kerrasta tyhjiin levottomasti.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Niin niin, painopiste on vähemmällä kilometrikorvauksilla ei ole yhtiöitetty ja pimitetty omistajia. Vapaat markkinat siis. Pimeillä lähtee lapaseata ne pimittää kaikki keskenään kerralla kunnon pottiin. Silon ajellaan ja lennellään luonnonvarat kerrasta tyhjiin levottomasti.

KYssä vastuunalainen ottaa kassasta vain ottoja ja ekan vuoden jälkeen vasta verot. Tälläkin on merkityksensä. Riihikuivaa ilman että verottaja seuraisi tilannetta. Ja sitten nuo kmt ja päivärahat vielä sen tuohen päälle.

Mies 65

• Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Ihan vakiokäytäntö sukupolvenvaihdos omistajuuksissa ja 10 - 15 vuoden viiveellä sama juttu aina. "Tehostus", "laajennus", "salaliitto" rakkaalla lapsella on monta nimeä. Rupee lumivuori kasautumaan ylöspäin kaikki muu romahtaa alaspäin.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Ihan vakiokäytäntö sukupolvenvaihdos omistajuuksissa ja 10 - 15 vuoden viiveellä sama juttu aina. "Tehostus", "laajennus", "salaliitto" rakkaalla lapsella on monta nimeä. Rupee lumivuori kasautumaan ylöspäin kaikki muu romahtaa alaspäin.

Siinä pimeenä maksamisessa on vaikeeta peittää jälkiä. Mutta jos firman odotettavissa oleva elinkaari on lyhyt niin sitä lunta voi olkien päälle kasata.

Vaari kertoi kuinka Kymijoen yli rakensivat sähkölinjaa. Ensin köysi veneellä Leininselän yli kapeesta kohtaa ja sitten olkia pakkasella yläjuoksulta alas. Muutaman viikon jäädytys ja kesti hevosen ja reen ja kuorman! Eli joissakin hommissa olkirakennelmakin on luja.

Mies 65

• Anonyymi00029

Ei - ja - vaan - tai -
        Vilma

• Anonyymi00070
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Siinä pimeenä maksamisessa on vaikeeta peittää jälkiä. Mutta jos firman odotettavissa oleva elinkaari on lyhyt niin sitä lunta voi olkien päälle kasata.

Vaari kertoi kuinka Kymijoen yli rakensivat sähkölinjaa. Ensin köysi veneellä Leininselän yli kapeesta kohtaa ja sitten olkia pakkasella yläjuoksulta alas. Muutaman viikon jäädytys ja kesti hevosen ja reen ja kuorman! Eli joissakin hommissa olkirakennelmakin on luja.

Mies 65

Niin ylisuuret poistot tai vuodenvaihteen jaksotukset arvioida...hmm,.
        Vilma

• Anonyymi00010

Hyvä perä btw.

• Anonyymi00015

Mitä helvettiä tämän ketjun kirjoittajat ovat vetäneet?

• Anonyymi00022

• Anonyymi00024

• Anonyymi00026
        Anonyymi00024 kirjoitti:

U. S. S. Enterprise calling Major Tom... Major Tom?

Vaihtovirta on vielä suurimmalle osalle mysteeri mikä se on.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Vaihtovirta on vielä suurimmalle osalle mysteeri mikä se on.

Näitä salaisia pimitysprojekteja on menneisyydessä mieletön määrä missä on tutkittua tietoa vaihtovirrasta. Jossei sitä ymmärrä niin todennäköisesti samalla teknologialla "saivat" kaiken tiedon piiloonkin, koska,

https://tccmagic.com/products/indian-cups-and-balls

4-ulottuvuss tapahtuu kemioilla, kehon sisällä.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Näitä salaisia pimitysprojekteja on menneisyydessä mieletön määrä missä on tutkittua tietoa vaihtovirrasta. Jossei sitä ymmärrä niin todennäköisesti samalla teknologialla "saivat" kaiken tiedon piiloonkin, koska,

https://tccmagic.com/products/indian-cups-and-balls

4-ulottuvuss tapahtuu kemioilla, kehon sisällä.

Avaruus on kemiallinen laboratorio jos katot kunnolla. Ymmärryksen suuri kiinanmuuri.

• Anonyymi00034

Itse ajattelin, että ”Vilmalla” on joku psykoosi päällä.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Itse ajattelin, että ”Vilmalla” on joku psykoosi päällä.

Ei ole.
        Mä odotan sitä kommenttia, että edes joku on oivaltanut.
        Vilma

• Anonyymi00040
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Ei ole.
        Mä odotan sitä kommenttia, että edes joku on oivaltanut.
        Vilma

Joo, parempi se on olla kryptinen ja tehdä asioista vaikeita.

• Anonyymi00096
        UUSI
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Kerro toki tarkemmin näistä selontekovelvollisuuksista mitä koet näillä palstaäijän eri hahmoilla olevan sinua tai koko palstaa kohtaan? Vaikutat todella ahdistavalta tyypiltä, sanon näin naisena, mutta sinulla on selvästi vaikeuksia nähdä meidät täysivaltaisina yhteiskunnan jäseninä, niin hukkaan varmaan menee tämäkin heitto. T naiselta malliksi kaikille

• Anonyymi00097
        UUSI
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Kerro toki tarkemmin näistä selontekovelvollisuuksista mitä koet näillä palstaäijän eri hahmoilla olevan sinua tai koko palstaa kohtaan? Vaikutat todella ahdistavalta tyypiltä, sanon näin naisena, mutta sinulla on selvästi vaikeuksia nähdä meidät täysivaltaisina yhteiskunnan jäseninä, niin hukkaan varmaan menee tämäkin heitto. T naiselta malliksi kaikille

• Anonyymi00098
        UUSI
        Anonyymi00040 kirjoitti:

• Anonyymi00016

Minulle jäi epäselväksi mikä sinun ongelma kilometrikorvausten suhteen on? Miksi kukaan suostuisi käyttämään omaa autoaan, jollei sitä korvattaisi?

• Anonyymi00021

Kerrotko tarkemmin mikä kilometrikorvauksissa on mielestäsi ongelman ydin.

- Sheena

• Anonyymi00025

Ei voi mitään, jos ei älyä työntekijän eläkkeen kannalta.
      Vilma

• Anonyymi00027

Nuoremman polven edustajana en muutoinkaan isommin usko koko eläkejärjestelmän toimivuuteen enää sitten kun olisin itse eläkkeelle pääsemässä. Nykytilanteessa näyttää myös siltä, että tulenkohan ikinä edessaavuttamaan mitään eläikää. Sitä kun siirretään koko ajan kauemmaksi ja se on jo nyt kohtuuttoman kaukana. Minulle on siis ollut jo työurani alusta saakka selvää, että otan mielummin enemmän käteen ja sijoitan itse, kuin maksan eläkemaksuja.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Nuoremman polven edustajana en muutoinkaan isommin usko koko eläkejärjestelmän toimivuuteen enää sitten kun olisin itse eläkkeelle pääsemässä. Nykytilanteessa näyttää myös siltä, että tulenkohan ikinä edessaavuttamaan mitään eläikää. Sitä kun siirretään koko ajan kauemmaksi ja se on jo nyt kohtuuttoman kaukana. Minulle on siis ollut jo työurani alusta saakka selvää, että otan mielummin enemmän käteen ja sijoitan itse, kuin maksan eläkemaksuja.

Juuri noin.
        Itse olen toiminut tuolla tavalla. Ei ne eläke-ennusteet olleet neljäkymmentä vuotta sitten tätä aikaa kummoisempia.
        Talot, autot yms on hankittu kilometripalkalla ja päivärahoilla. Ja suurilla ylitöillä.

Mies 65

• Anonyymi00037
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Olet nykypolitiikann uhri. Pelottelu on toiminut. Kuten Suomessa kaikki asiaton pelottelu.
        Kyllä eläkkeesi saat.
        Kannattaa muistaa, että osa eläköityy sairauksien ha työkyvyn menetyksen kautta.
        Se on suurempi huoli ja terveydenhoito.
        Joten. Pidä huolta itsestäsi.
        Vilma

• Anonyymi00039
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Juuri noin.
        Itse olen toiminut tuolla tavalla. Ei ne eläke-ennusteet olleet neljäkymmentä vuotta sitten tätä aikaa kummoisempia.
        Talot, autot yms on hankittu kilometripalkalla ja päivärahoilla. Ja suurilla ylitöillä.

Mies 65

Niin.
        Olisi hyvä, jos olisi mahdollisuus valita.
        Jossain vaiheessa kaikki on niiiin etäistä.
        Vilma

• Anonyymi00054

Kilometrikorvaus on matkakustannusten korvaus eikä palkkaa (jota on myös päiväraha).

- Sheena

• Anonyymi00059
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Olet nykypolitiikann uhri. Pelottelu on toiminut. Kuten Suomessa kaikki asiaton pelottelu.
        Kyllä eläkkeesi saat.
        Kannattaa muistaa, että osa eläköityy sairauksien ha työkyvyn menetyksen kautta.
        Se on suurempi huoli ja terveydenhoito.
        Joten. Pidä huolta itsestäsi.
        Vilma

Minua ei ole ikinä kukaan pelotellut. Osaan ihan itsekin laskea näin yksinkertaiset laskutoimitukset. Isälleni, joka pääsi uravalintansa vuoksi aikanaan vanhuuseläkkeelle jo alle viisikymppisenä, eläkemaksujen maksamisessa oli vielä järkeäkin. Äitini kohdalla siinä ja siinä, mutta onhan hän joitain täysin terveitäkin eläkevuosia saanut. Minun ikäiselleni näissä laskelmissa ei ole järjen häivän puolikastakaan.

• Anonyymi00078
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Minua ei ole ikinä kukaan pelotellut. Osaan ihan itsekin laskea näin yksinkertaiset laskutoimitukset. Isälleni, joka pääsi uravalintansa vuoksi aikanaan vanhuuseläkkeelle jo alle viisikymppisenä, eläkemaksujen maksamisessa oli vielä järkeäkin. Äitini kohdalla siinä ja siinä, mutta onhan hän joitain täysin terveitäkin eläkevuosia saanut. Minun ikäiselleni näissä laskelmissa ei ole järjen häivän puolikastakaan.

Noinhan se vähän menee. Vasta siiellä työiän loppupäässä, lähellä eläkeikää, on oikeasti kannatavaa nostaa mahdollisimman isoa palkkaa täysin veroin. Vasta siellä on kertoimet kohdillaan. Tällä hetkellä ei ole järkeä maksaa senttiäkään enempää kuin on ehdottomasti pakko.

• Anonyymi00086
        UUSI
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Noinhan se vähän menee. Vasta siiellä työiän loppupäässä, lähellä eläkeikää, on oikeasti kannatavaa nostaa mahdollisimman isoa palkkaa täysin veroin. Vasta siellä on kertoimet kohdillaan. Tällä hetkellä ei ole järkeä maksaa senttiäkään enempää kuin on ehdottomasti pakko.

23:25
        Olit se, jolle selvisi, mitä tarkoitin.
        Voihan se vaikuttaa ansiosidonnaisen, jos yritys lopetetaan, myydään, menee konkurssiin, henkilöstöä vähennetään "taloudellisista ja tuotannollisista syistä".
        Jokainen aikuinenhan tekee ratkaisunsa itse. Aina päätökset eivät ole kauaskantoisia.
        Vilma

• Anonyymi00092
        UUSI
        Anonyymi00078 kirjoitti:

No eikö tuo ole itsestäänselvyys? Aniharva työnantaja silti nostaa eläkeikää lähestyvän työntekijänsä palkkaa, vaan asia on päinvastoin. Tai oikeastaan niinkin päinvastoin, ettei edes nuorten palkkaa nosteta vaan mieluummin lasketaan. Raha kun ei edelleenkään kasva puussa.

- Sheena

• Anonyymi00102
        UUSI
        Anonyymi00092 kirjoitti:

No eikö tuo ole itsestäänselvyys? Aniharva työnantaja silti nostaa eläkeikää lähestyvän työntekijänsä palkkaa, vaan asia on päinvastoin. Tai oikeastaan niinkin päinvastoin, ettei edes nuorten palkkaa nosteta vaan mieluummin lasketaan. Raha kun ei edelleenkään kasva puussa.

- Sheena

No. Kovin myöhäänpä selvisi sinulle.
        Onko se työnantajan vika. Ei minusta.
        Vai eivätkö ihmiset osaa asettaa mitään kyseenalaiseksi. Ajatella.
        Se on eri asia, mitä päättää.
        Vilma

• Anonyymi00104
        UUSI
        Anonyymi00102 kirjoitti:

No. Kovin myöhäänpä selvisi sinulle.
        Onko se työnantajan vika. Ei minusta.
        Vai eivätkö ihmiset osaa asettaa mitään kyseenalaiseksi. Ajatella.
        Se on eri asia, mitä päättää.
        Vilma

Sinä et muuta osaakaan kuin kyseenalaistaa, tosin väärällä tavalla, mutta viis siitä.

- Sheena

• Anonyymi00038

Testi. huom! EI saa kopioida hakukenttään.

_3,0,6,6,4y(6050)|_

• Anonyymi00041

• Anonyymi00043
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Tämä kartta esittää aivorunkoa siitä puuttu yksi palanen ja sen saa kohdileen ainoastaan omnipotentiaaleilla https://sanderusmaps.com/our-catalogue/antique-maps/world-and-polar-regions/old-antique-map-of-the-north-pole-by-mercator-g-hondius-j-25176

Uusivanha vale 1900 luvulta jostain kohtaa. Ne on ehtiny ratsastella laitteillansa jo monta kertaa päällekäin tietoa pois.

Oman loogisen älynsä vangeiksi.

Tässä on hyvä reference-frame että onko pankkiirin vipu päällä/pois https://www.indiatimes.com/trending/wtf/old-video-of-swedish-time-traveller-meeting-his-future-self-goes-viral-556691.html

Päällä: Ei todennäköisesti näy
        Pois päältä: Todennäköisesti näkyy

• Anonyymi00044

• Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Ei mitään harmautta missään. Onnea vaan velattomasta elämästä ja loputonta auringonpaistetta.

Oikea Homer Simpson siinä.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Oikea Homer Simpson siinä.

Oikea Graalin maljaan on lasimaljaan mallinnettu aivorunko välittäjäaineilla 1700-luvulta. Sillä ohjaillaan mitä muistetaan yheessä.

Millon ootte viimeksi olleet kenellekkään velattomia? Raamatun mukaan ikinä. Kenen oli?

• Anonyymi00048
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Oikea Graalin maljaan on lasimaljaan mallinnettu aivorunko välittäjäaineilla 1700-luvulta. Sillä ohjaillaan mitä muistetaan yheessä.

Millon ootte viimeksi olleet kenellekkään velattomia? Raamatun mukaan ikinä. Kenen oli?

https://en.wikipedia.org/wiki/Dark_City_(1998_film)

,,,

• Anonyymi00049

• Anonyymi00050
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Inside job

Ristikytkentä, kuka tunnistaa kässäristä? Ei syty valot semmoisella kytkennällä....

• Anonyymi00052
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Ristikytkentä, kuka tunnistaa kässäristä? Ei syty valot semmoisella kytkennällä....

Yksinkään en pysty kaikkea valaisemaan senkin mustat aukot loputtomine velkoinenne ja saaatavinenne,

https://fity.club/lists/suggestions/Ball-Lightning-Phenomenon-Frequency/

Yrityskin olisi (se toinen asenne) ihan kiva vielä nähdä kun elän täällä.

• Anonyymi00053

• Anonyymi00055

Aaa! Kappas kiitos sinne 40 vuoden päähän, sammuikin tilavuustieteet jossain päin maailmaa...

• Anonyymi00056

• Anonyymi00057
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Meiän yrityksen logo https://www.happeningsmagazinepa.com/event/dont-panic-and-keep-flying/ vois olla jotenkin näin.

Tää toimii ihan kivasti. Erilaiset liikennevalot kun aikalinjat kääntyilee. Niillä oli auswitchissa joku vasikka juutalaisten joukossa jotka seuraili ikkunoista junakoodeja. Prahasta eniten kuulemma. Weasenthal sai oligarkit kii 10x.

• Anonyymi00058
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Tää toimii ihan kivasti. Erilaiset liikennevalot kun aikalinjat kääntyilee. Niillä oli auswitchissa joku vasikka juutalaisten joukossa jotka seuraili ikkunoista junakoodeja. Prahasta eniten kuulemma. Weasenthal sai oligarkit kii 10x.

Mib on muistijäänne enää ne oli niillä soluttanut kaiken gargit.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Mib on muistijäänne enää ne oli niillä soluttanut kaiken gargit.

Aina pienimmistä asioista kiinni kaikki suurimmat rakuudet ne kertautuu niin salakavalasti.

• Anonyymi00061
        Anonyymi00060 kirjoitti:

Aina pienimmistä asioista kiinni kaikki suurimmat rakuudet ne kertautuu niin salakavalasti.

Kaikki laitokset vaan vetelee huteja valmiuksillaan.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Kaikki laitokset vaan vetelee huteja valmiuksillaan.

Isket 400 000 tuhannella pöpelikköön syöt ruuat ja haastat paikallisille kun ne ei tiedä mistä ne keksisi enää lisää valheita niille itelleen.... vittu mitä menoa.

• Anonyymi00064

Velax Ray pulsar kunnon kasino ongelmaa ilmoilla. Huomaa aikasintaan 30 vuoden päästä. Nää on ihan sokeita ajan ongelmille. Aina väärät metodit.

• Anonyymi00065
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Velax Ray pulsar kunnon kasino ongelmaa ilmoilla. Huomaa aikasintaan 30 vuoden päästä. Nää on ihan sokeita ajan ongelmille. Aina väärät metodit.

Kyl mä tiedän se on surullista yksin tahkon äärellä.

• Anonyymi00066
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Kyl mä tiedän se on surullista yksin tahkon äärellä.

Mä ihmettelin pitkään miks naiset säikkyy mua mä tajusin et mä oon ite toi käytäväkummitus Kanadassa kuulemma toi mesta cctv:stä https://www.savoirtw.org/article/654

Saanu harmaan sävyn käännettyy ympäri.

• Anonyymi00067
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Mä ihmettelin pitkään miks naiset säikkyy mua mä tajusin et mä oon ite toi käytäväkummitus Kanadassa kuulemma toi mesta cctv:stä https://www.savoirtw.org/article/654

Saanu harmaan sävyn käännettyy ympäri.

Kun vetää kaljaa kun saksalainen niin liskojen yöt sen mukaise näitten työrytmissä. Joutuu vetää henkee niin paineistaa eri tavalla kehon.

• Anonyymi00071

On jotenkin sääli, kun ihmiset eksyvät. Hoito ja lääkitys voisi auttaa.
      Vilma
      Ei kyllä uskoisi olevan aikuisia ja äo jotain noloa.

• Anonyymi00073

Ei sitä joka päivä tajua olevansa antikristus. On tää elämä yllättävää. Mä luulin että mä oon ihan normaali.

<3

• Anonyymi00074

Anti-Matte(r)us, Matteuksen jakeet...

• Anonyymi00075
    • Anonyymi00076

Psssst... IC-T, repeat IC-T - >> cacao.

• Anonyymi00077
    • Anonyymi00079

Foton-drive?

• Anonyymi00081
    • Anonyymi00082

16kmø.

• Anonyymi00083
    • Anonyymi00084

Saisi olla melkoinen palkankorotus, jotta siitä jäisi sama raha käteen.

• Anonyymi00106
        UUSI

Mulla keskimäärin n. 8€/h pitäisi tulla lisää samalla veroprosentilla. Todellisuudessa yli 9€/h

• Anonyymi00085
      UUSI

Epäilen että vilmuskalla on nyt ryyppyputki päällä. Kunhan huutelee sekoja.

xLiner

• Anonyymi00087
        UUSI

Onko vaikeaa olla ihan normaali.
        Niuvanniemessä on päästy sitten ihan tietsikalle. Oliko hauskaa, älykääpiöt?
        Vilma

• Anonyymi00088
        UUSI

Vilma

• Anonyymi00090
        UUSI

Vilma

• Anonyymi00091
        UUSI

Vilma

• Anonyymi00093
        UUSI
        Anonyymi00087 kirjoitti:

Vilma

Oliko tässäkään monologi-feikkidialogiteatterissa itsekseen teutaroiden joku funktio vai ihan muuten vaan kun oot lukijoiden huomiosta riippuvainen, älöittäjäMIES

• Anonyymi00095
        UUSI
        Anonyymi00087 kirjoitti:

Vilma

Oliko tässäkään monologi-feikkidialogiteatterissa itsekseen teutaroiden joku funktio vai ihan muuten vaan kun oot lukijoiden huomiosta riippuvainen, älöittäjäMIES

• Anonyymi00099
        UUSI
        Anonyymi00095 kirjoitti:

12:38
        Voi sinua. Todella huonoa ihmistuntemusta osoitat.
        Vilma

• Anonyymi00100
        UUSI
        Anonyymi00095 kirjoitti:

12:38
        Voi sinua. Todella huonoa ihmistuntemusta osoitat.
        Vilma

• Anonyymi00101
      UUSI

Itä-suomalaiset lääkinneet itseään taas viikonloppuna liikaa.

• Anonyymi00103
        UUSI

Joka tapauksessa häiriköt ovat peruskoulua juuri ja juuri käyneet häiriköt

• Anonyymi00105
      UUSI

Ei todellakaan kirpaise yhtään.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski

Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi
      Maailman menoa
      161
      7553
    2. Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia

ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä
      Maailman menoa
      130
      5189
    3. Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.

Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y
      Maailman menoa
      43
      2680
    4. Koska mennään retkeilemään?

pusi pusi 😗
      Ikävä
      269
      2305
    5. Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin

🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu
      Maailman menoa
      81
      2218
    6. Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?

Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont
      Maailman menoa
      67
      2078
    7. Yhdysvaltain hyökkäys Venezuelaan on YK:n peruskirjan mukaan laiton hyökkäyssota

Oman sävynsä tähän tuo vielä se, että hyökkäys kohdistettiin nimenomaan valtiojohtoa vastaan. Toki, kun tavoitteena on v
      Maailman menoa
      567
      2065
    8. Ei tule uni

Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.
      Ikävä
      57
      1116
    9. Miksi juuri Venezuela?

Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp
      Maailman menoa
      291
      1077
    10. Laittaisin whatsuppissa viestin

Jos olisin täysin varma että se on toivottua vielä kun aikaa on mennyt ja että toivot sitä edelleen.
      Ikävä
      66
      1065
    Aihe