Nam tuli himo

Anonyymi-ap

Nam, tuli kauhea himo ahmia luumukermakakkua, mutta itsekurini piti.
En ahminut, vaan söin palan kakua, vaikka olisi tehnyt mieli syödä kakkua enemmän.
Ai, että se vaan maistui niin hyvälle, mutta itsekuri täyty olla, ettei mene ahmimiseksi.
Olisi kakkua tehnyt mieli vielä lisää ottaa, mutta jääkaappiin laitoin kakun ja totesin, ei enempää tänään.

27

255

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikea kysymys kuuluu: - Oliko se luumukermakakku itse tehty?
      Jos itse tekee, sen saa myös itse ahmia.

Minä en leivo, joten minulla ei ole lupaa herkutella kakuilla, eikä pullilla. 😊

• Ei tule itselläkään leivottua, koska joutuisin yksin syömään ja lihoisin muodottomaksi. Ehkä voisin huomenna leipoa pullaa pakastimeen, niin saa lapset herkutella. 😊

• Mu5tasydän kirjoitti:

Ei tule itselläkään leivottua, koska joutuisin yksin syömään ja lihoisin muodottomaksi. Ehkä voisin huomenna leipoa pullaa pakastimeen, niin saa lapset herkutella. 😊

Minä en leivo, siitä yksinkertaisesta syytä, että olen huono jauhopeukalo. Jopa sämpylöistä tulee kovia jääkiekko "limppuja".

Täällä on parasta ostaa kaupasta kaikki leivonnaiset, ainakin tietää saavansa hyvää.
        Eikä minun tarvitse tehdä sitäkään, koska vuoden alussa aloitin "kevyemmän linjan".
        Ongelma on ratkaistu käden käänteessä. 😊

Lapsille leipominen on mukavaa, varsinkin, jos ne itse osallistuvat leivontatalkoisiin. 😃

• Anonyymi00006

Itse on luumukermakakku tehty. Viimeksi tein hedelmätäytekermakakun.
        Luumukermakakun tein 31.12 eli 6 päivää on kakkua riittänyt ja vielä pari päivää siitä riittää
        nauttimista, kun yksin syön.
        Pullaa myös leivon, sellaisen 2,5 dl maitomäärään teen taikinan, niin yksi pellillinen pullaa 16 kpl siitä tulee eli pariksi viikoksi pullaa tulee yhdellä leipomuksella, kun yhden pullan päivässä nautin.
        Texas pullaa, kookospullaa, kristallipullaa, kanelipullaa, vaniljatäytepullaa, toffeetäytepullaa ja kinuskitäytepullaa teen.
        Texaspulla on kyllä nam, kun siinä on reilusti täytettä ja päällä murokuorrutus.
        Vaniljatäytepulla on myös nam, kun on reilusti vaniljatäytetä.

Hillomukkeja täytyisi kokeila tehdä, ei tarvi uunia ja hyvältä hillomukkit maistuu.
        Mochi leivonnaisia olen myös tehnyt, ovat herkkua.
        Suolaista piirakkaa voisi myös tehdä, kuten illanistujais piirakkaa, tonnikalapiirakkaa, sipulipiirakkaa, nam.....

• Anonyymi00007
        tosi.typy kirjoitti:

Minä en leivo, siitä yksinkertaisesta syytä, että olen huono jauhopeukalo. Jopa sämpylöistä tulee kovia jääkiekko "limppuja".

Täällä on parasta ostaa kaupasta kaikki leivonnaiset, ainakin tietää saavansa hyvää.
        Eikä minun tarvitse tehdä sitäkään, koska vuoden alussa aloitin "kevyemmän linjan".
        Ongelma on ratkaistu käden käänteessä. 😊

Lapsille leipominen on mukavaa, varsinkin, jos ne itse osallistuvat leivontatalkoisiin. 😃

Kyllä se taikina on yleiskoneella tehtävä, tulee riittävä sitko, eikä tarvi käsin vaivata.
        Meikäläsellä menee nivelet jäykiksi, jos käsin vaivaan, menee sormet jäykiksi ja epämeillyttävä tunne sormissa, kuin olisvat jäykistyneet, eikä pysty sormia liikuttamaan.
        En ede saa taikinaan riittävää sitkoa, jos käsin vaivaan, kone on parempi.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Itse on luumukermakakku tehty. Viimeksi tein hedelmätäytekermakakun.
        Luumukermakakun tein 31.12 eli 6 päivää on kakkua riittänyt ja vielä pari päivää siitä riittää
        nauttimista, kun yksin syön.
        Pullaa myös leivon, sellaisen 2,5 dl maitomäärään teen taikinan, niin yksi pellillinen pullaa 16 kpl siitä tulee eli pariksi viikoksi pullaa tulee yhdellä leipomuksella, kun yhden pullan päivässä nautin.
        Texas pullaa, kookospullaa, kristallipullaa, kanelipullaa, vaniljatäytepullaa, toffeetäytepullaa ja kinuskitäytepullaa teen.
        Texaspulla on kyllä nam, kun siinä on reilusti täytettä ja päällä murokuorrutus.
        Vaniljatäytepulla on myös nam, kun on reilusti vaniljatäytetä.

Hillomukkeja täytyisi kokeila tehdä, ei tarvi uunia ja hyvältä hillomukkit maistuu.
        Mochi leivonnaisia olen myös tehnyt, ovat herkkua.
        Suolaista piirakkaa voisi myös tehdä, kuten illanistujais piirakkaa, tonnikalapiirakkaa, sipulipiirakkaa, nam.....

Minä sitä mietin, että varmaan hyvää. Mutta itse olen ketolla. Joskus söin tuollaisia kaikkia herkkuja ihan kphtalaisen paljon. Mutta se näkyi myös terveydessä. Sappikiviä ym. sairauksia, jotka on nyt tietysti entisiä. Nyt olen ok.

• Anonyymi00001
      • Tuo minun profiilissa oleva kuva on tekoälyn muokkaama; Lumikuningatar. Vain kasvot ovat omat, kaikki muu on lavastusta.

• Anonyymi00002

Luumukermakakkua kun vetäiset aimo palan niin puolessa tunnissa on paskat housussa.

• Anonyymi00005

Voi mennä varmuudeksi jo pöntölle syömään.

• Anonyymi00015

No tämä! Olin jo kirjoittamassa, että sitten on syönyt tarpeeksi, kun kalsarit menee vaihtoon.
        Itse tein kerran kuivatuista luumuista luumuviiniä.

Kyllä tuli mahtipieruja seuraavana päivänä. 4 naapuria möi asuntonsa ja 1 joutui sairaalaan.

>simiti<

• Anonyymi00018

Ei kuule meikäläisen vatsa ja suolisto tolleen reagoi luumuun.
        Ei mitään tuollaista vaikutusta ole luumukermakaun syönnin jälkeen.
        Ei luumukiisselin kermavaahdolla, eikä rusinasopankaan jälkeen ole mitään
        tuollaisia vaikutuksia, et on paskat housuissa tai mahtipieruja.
        Jos sellainen vaikutus tulee, niin on varmaan suolisto sekaisin ja huonot bakteerit voitolla eli kannattaa ottaa maitohappobakteereja. niin suolistokin tulee parempaan kuntoon.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Ei kuule meikäläisen vatsa ja suolisto tolleen reagoi luumuun.
        Ei mitään tuollaista vaikutusta ole luumukermakaun syönnin jälkeen.
        Ei luumukiisselin kermavaahdolla, eikä rusinasopankaan jälkeen ole mitään
        tuollaisia vaikutuksia, et on paskat housuissa tai mahtipieruja.
        Jos sellainen vaikutus tulee, niin on varmaan suolisto sekaisin ja huonot bakteerit voitolla eli kannattaa ottaa maitohappobakteereja. niin suolistokin tulee parempaan kuntoon.

Se luumuviini saattaa olla eri asia, kuin ihan normi luumu...

>simiti<

• Anonyymi00003

Mulla on luumut ja kermat. Kakku puuttuu välistä.
      Vilma
      Mut melkein.

• Anonyymi00008

Latoin luumukermakaiun väliin luumumarmeladia ja rommirusinarahkaa, johon kermavahtoa ja liivatetta.
        Kostutuin sitruunamehu vedellä ja kyllä tuli herkullista.
        Päälle luumumarmeladia ja vispikermavaahtoa, ai että, nam.......

• Anonyymi00012
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Latoin luumukermakaiun väliin luumumarmeladia ja rommirusinarahkaa, johon kermavahtoa ja liivatetta.

Rommirusinarahkaa? Onko siinä rommia? 😅
        - en Vilma

• Anonyymi00013
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Mites toi peili ja vaaka viime aikoina?

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Mites toi peili ja vaaka viime aikoina?

Kaikelle voi kääntää selkänsä, vai?
        Tuo kakun koostumus on hirveän herkullinen.
        Vilma

• Anonyymi00019
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Rommirusinarahkaa? Onko siinä rommia? 😅
        - en Vilma

Ei varmaan, rommiaromia, eikä ole edes voimakkaan makuista, aika miedon makuista.
        Rommilla jos kostuttaisi luumukermakakun, niin tulis varmaan hyvä.

• Anonyymi00004

mikä tulisi mieleen sanasta "nam" on jonkin audin rekisterilaatan kirjaimet, tuo on evakossa kun joku suuri remontti kerrostalossa käynnissä niin parkkaa tuohon meidän talon edustoille ilmaisiin parkkeihin...hah.

mutta jooh musiikeista Klausia välillä... Scorpions...

nam-auto.hoh.

• Anonyymi00009

Nam sanotaan, kun on niin herkullista, et silmissä säkenöi ja selkärangassa sätii säkenöivät kipinät, nam,
        Nautino menee ihan päänuppiin asti, on haituvainen euforinen olotila, aaahhh, nammm.

• Anonyymi00010

Hyvää itsekuri. Nam namista en osaisi ajatella mitään hyvää. Kaupallinen tuote, mutta kyllä silläkin pärjää ensimmäiseen huoltokertaan saakka, kun kyseistä tuotetta ei enää valmisteta ja se joutuu vaihtoon.

• Anonyymi00016

Muistatko nami namin? Se oli mahtista lapsena. Taitaa olla nykyään joku makupala.

>simiti<

• Tein eilen pitkästä aikaa voisilmäpullia. Lapset olivat onnessaan. :)

• Anonyymi00017

Itse haukkaisin vain sen keskiosan ja loput heittäisin variksille.

>simiti<

• Anonyymi00017 kirjoitti:

>simiti<

Heh, käyhän se niinkin. :)

• Anonyymi00020
        Anonyymi00017 kirjoitti:

>simiti<

Koko pulla syödään, ei heitetä variksille hyvää pullaa....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      208
      18055
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      90
      3845
    3. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      39
      2145
    4. Martinalta vahva viesti

"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      1562
    5. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      71
      1533
    6. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      166
      1456
    7. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      122
      1385
    8. Temutatko ?

Ostatko kiinalaisista verkkokaupoista halpaa tavaraa tai vaatteita ja miksi? Siksi että on kiva ostaa kun halvalla saa?
      60 plus
      134
      1376
    9. Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista

Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1334
    10. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      81
      1121
    Aihe