Liikkuuko Maa tähtien taustaa vasten vai onko se paikallaan ja tähdet liikkuvat?

Älkää minua tuosta solvatko; en minä sitä tiedä.

Eric Dubay tässä sitä pohtii. Tiedän että hän on hyvin vihattu keskuudessanne ja rakastettu muualla. Muistakaa kuitenkin totuus että viholliset kannattaa tuntea paremmin kuin ystävänsä.

https://www.youtube.com/watch?v=wOdWlXfNmz8

11

396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Kaikki liike on aina suhteellista johonkin toiseen ja kyse on vain minkä valitsee näkökulmakseen.

      • Anonyymi00002

        Paitsi käsittääkseni kosmista mikroaaltotaustaa vastaan pystytään määrittämään absoluuttinen liike.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Paitsi käsittääkseni kosmista mikroaaltotaustaa vastaan pystytään määrittämään absoluuttinen liike.

        tarkkuus ei ole kovin kummoinen - ehkä joitakin kymmeniä valovuosia.


    • Anonyymi00004

      Maa kiertää akselinsa ympäri ja maa kiertää aurinkoa aurinkokunta kiertää galaksin keskustaa Galaxy muistaakseni menee kohti neitsyen galaksijoukkoa ja maailmankaikkeus laajenee paitsi sitä ei huomaa galaksin sisällä.

    • Anonyymi00005

      Kyllä tärkeintä (ja mukavinta) on edestakainen liike emättimessä.

    • Anonyymi00008

      mikä on kaikkien galaksien keskusta jonka ympäillä kaikki sitten pyörii?

      • Anonyymi00009

        En ole kuullut sellaisesta .en usko että sellaista on .joskus sitä on teoretisoitu että semmoisessa voisi jopa aikamatkustaa.


    • Taivaankansi kiintotähtineen kiertää kehää maailmamme yläpuolella.

    • Anonyymi00011

      Miten tommosta tarvitsee edes kysyä? Ei ole kovin hurjalla tasolla sellaisen ihmisen tietämys, joka joutuu tollasta kysymään. Siis johan maapallon kiertäminen auringon ympäri ja siitä seuraavat vuodenajat osottavat ettei maa ole paikallaan vaan liikkuu. Aivan kaikki maailmankaikkeudessa on jatkuvassa liikkeessä. Maa ja muut aurinkokunnan planeetat kiertävät aurinkoa. Samalla ne pyörii akselinsa ympäri ja myös aurinko pyörii. Koko aurinkokunta sekä pyörii, että liikkuu hirmuista vauhtia eteenpäin. Koskee siis kaikkea mitä aurinkokunnassa on, niin planeettoja, kuita, aurinkoa, asteroideja, komeettoja, pölyä, kaasua jne. Aivan sama koskee kaikkia muitakin tästiä ja niiden planeettoja jne. Myös meidän galaksimme liikkuu ja pyörii ja niin tekee kaikki galaksin sisältämä myös. Meidän galaksimmekin menee hirveää vauhtia eteenpäin. Ja niin menee meidän galaksijoukkommekin ja kaikki siihen kuuuvat galaksit. Linnunrata ja andromeda ovat törmäyskurssilla ja samanaikaisesti ollaan menossa kohti paikallista massakeskipistettä. Aivan sama koskee kaikkia muitakin galakseja ja galaksiryhmiä jne.Se koskee myös mustia aukkoja edellä mainittujen lisäksi sekä kaikkea vapaana galakssien välisessä avaruudessa olevaa riippumatta siitä mitä se on. Kaikki liikkuu kokoajan, mikään ei ole paikallaan. Edes atomit ei ole paikallaan vaan nekin liikkuu ja niin tekee niidenelektronit jne myös.

      Eli ihan älytöntä kysellä onko maa paikallaan liikkuvia tähtiä vasten vai liikkuuko maa liikkumattomia tähtiä vasten. Vastaus on, että ihan kaikki on jatkuvassa liikkeessä.

    • Anonyymi00012

      Piätkös itees maaliman viisaampana miehenä ?

      Tässä päättely tehtävä.
      1kpl muurahainen.
      1kpl karhu.
      Saavat jälkeläisen ?
      Ei ole mahdollista!
      On mahdollinen?

      Kolme porsasta joiden nimet ovat.....

      Mitä lukua Niisku-Neiti ajattelee nyt?

      Mikä on valoakin nopeampi ?

      Mikä on kirkasta ja haisee pahalle

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe