Arki nukkeni kanssa on itse asiassa normaalimpaa kuin kuvittelin.

Anonyymi-ap

Kun aloin kiinnostua nukkeista, ajattelin, että elämästäni tulisi melko ”outoa”.
Todellisuus osoittautui kuitenkin olevan, että arki on entistäkin rutiinimaisempaa.

Päivittäinen rutiinini on nyt suunnilleen tällainen:
Työn jälkeen tulen kotiin, pesen kädet ja siistin nuken hiukset. Se ei ole aina iso juttu – usein vain säädän nuken asentoa tai pyyhin sen nopeasti. Ajan myötä tästä on tullut yhtä luonnollista kuin avainten laittaminen paikoilleen, kun tulen kotiin.

Joskus vaihdan hänen vaatteensa.
En valokuvien tai muiden ihmisten vuoksi, vaan yksinkertaisesti siksi, että olen kyllästynyt samaan ulkonäköön ja haluan muutosta. Vasta vaatteita valitessani huomaan, kuinka paljon mietin tällaisia triviaaleja asioita:
”Onko tämä liian kotimainen?”
”Tekeekö tämä väri hänen ihonsa näyttämään tylsältä?”
Nämä huolet kuulostavat melko typeriltä, kun ne lausutaan ääneen, mutta ne tuntuvat täysin vakavilta sillä hetkellä.

Eniten minua yllätti ajattelutapani muutos.
Aiemmin asuin yksin, ja kotiin tulo tarkoitti tyhjää asuntoa. Nyt siellä on ”läsnäolo” – vaikka hän ei osaa puhua, tilan tuntu on erilainen. Se ei ole sellaista seuraa, joka vaatii keskustelua, vaan hiljaisuutta, joka ei tunkeile.

Tietenkään kaikki päivät eivät ole täydellisiä.
Joskus se tuntuu vaivalloiselta – siivous ja huolto vievät aikaa. Mutta eikö se päde rehellisesti sanottuna useimpiin harrastuksiin? Mallit, kuntoilu, lemmikit – ne kaikki vaativat sekä rahaa että vaivaa.

Vähitellen tajusin, etten näe häntä fantasian kohteena,
vaan pikemminkin kiinteänä, hallittavana osana jokapäiväistä elämääni.

Joten olen utelias kysymään teiltä kaikilta:
👉 Kun hankitte nuken, mikä oli odottamattomin muutos elämässänne?
Oliko se rutiininne, ajattelutapanne vai jokin pieni yksityiskohta, jota ette ollut edes ajatelleet?

6

323

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Lopultakin🙏von paron on tehnyt päätöksen. Saamme kaikki alkaa hengittämään.

• Anonyymi00002

PALJON ONNEA NUKELLE🎉💝🦾 🚴🏽‍♂️🚴🏽‍♂️🚴🏽‍♂️🚴🏽‍♂️🚴🏽‍♂️NYT VAAN JATKAT POLKEMISTA

• Anonyymi00003

• Anonyymi00004

Eikö se haju ole ihan oksettava

• Anonyymi00005

Onko nukke jo laitettu aamupalalle

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      75
      1679
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      24
      1186
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1083
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      916
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      826
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      694
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      619
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      598
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      571
    10. 71
      567
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      518
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      517
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. 34
      434
    16. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe