Tyttäreni aikoinaan pikkuisena ratsasti. Noh, minun piti olla taluttajana. Miten helkkarissa meille arvottiin aina se maailman suurin Suomenhevonen?
Itse en mokomista polleista juurikaan välittäisi, mutta pakkohan se oli olla taluttajana.
Kerran sillä oli huono päivä. Kiskoin koko 100 kiloisen ukon voimalla, mutta ei liikkunut milliäkään.
Kouluttaja tuli höpötteleen sille ja viimein hörähti, sekä lähti tylsistyneenä löntysteleen.
Noh, tunnin jälkeen taluttelin takaisin pilttuunsa. Pöljä hepo liukastui. Oli se melkoista, kun melkein tonni meetvurstia läsähti maahan ja minä ihmeissään narun päässä.
Noh, nousi onneksi ylös ja sanoi prhhhh! Sitten löntysteli pilttuuseensa täysillä hinaten mua perässä ja ryhtyi syömään. Ei se helppoa ole kouluratsuillakaan.
>simiti<
Ratsastuksesta yksi muisto
8
145
Vastaukset
- Anonyymi00001
Mjuu
Voin kuvitella.
On harmi, että näitä voimakkaita, sitkeitä ja tunneälykkäitä hahmoja näkee enää niin harvoin matkalla jonnekin.
Suomenhevonen on lempeä, mukava ja puhelias. Suomenhevonen sopii maastoon paremmin kuin Suomen-apina, joka säksättää oksilla ja haistelee makuja.
Kyllä
Tämä oli hyvä aloitus.
(hirn) - Anonyymi00002
Miten sellasen saa kaatumaan. On ollu kyllä kunnon epäonni matkassa.
- Anonyymi00003
Mjaa
Kyllä hevonen osaa kaatua, mutta vain jäisellä tiellä.
(hirn) - Anonyymi00004
No kun sen hevoisenkengät ei ollut nastoitettu. Aika liukkaat on jäisellä alustalla. Mutta olihan se mahtikaatuminen. Siihen ei mitkään pikku ponit pysty.
>simiti< - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
No kun sen hevoisenkengät ei ollut nastoitettu. Aika liukkaat on jäisellä alustalla. Mutta olihan se mahtikaatuminen. Siihen ei mitkään pikku ponit pysty.
>simiti<No sitten! Voi kauhitus, onneks et jääny sen alle
- Anonyymi00006
Enne muinoin vain rikkailla ja ravitalleilla oli varaa hokittaa hevoset. Sillo kun minä olin pikkulikka
- Anonyymi00007
Muistatko Rainen?
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Muistatko Rainen?
Mistäpäin maailmaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3534112Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1303652Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku92371Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei82200Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit1471835- 1181769
Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181748Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241379Martina mukana erikoisjoukossa
Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j1481030Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta79915