Virhemarginaali: maks. ±2,1 %-yksikköä joka huomioitu
SDP −0,8 21,8 - 26%
Kok. +0,9 17,5 - 21,7%
PS +0,9 13,0 - 17,2%
Kesk. −0,4 11,4 - 15,6%
Vas. +0,5 8,6 - 12,8 %
Vihr. +0,8 6,3 - 10,5%
Kannatusmittaus tulisi ilmoittaa seuraavasti!
9
245
Vastaukset
- Anonyymi00001
Näin juuri. Tulisi aina ottaa virhemarginaali huomioon.
- Anonyymi00006
Kepu peessaa aivan liikaa persuja se kostautuu ikävästi
- Anonyymi00002
Miksi noin, jokainen joka ymmätää tilastomatematiikkaa osaa kyllä lukea tutkimusten tuloksia.
Vasemmistolaisille toki pitäisi aina kertoa asia noin kuin avaaja ehdottaa, heillä ei äly riitä tulkitsemaan asiaa oikein.- Anonyymi00003
Kyllähän ne ovat Kepulaiset ja Persut jotka täällä hatustaan vetävät puolueidensa kannatuslukuja, täällä yksi vakuuttaa aina ennen vaaleja, että kepu saa 26% äänistä ja samoin yksi persulainen höpöttää, että gallupit joissa sdp saa 27% on väärennettyjä
- Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Kyllähän ne ovat Kepulaiset ja Persut jotka täällä hatustaan vetävät puolueidensa kannatuslukuja, täällä yksi vakuuttaa aina ennen vaaleja, että kepu saa 26% äänistä ja samoin yksi persulainen höpöttää, että gallupit joissa sdp saa 27% on väärennettyjä
Gallupit on eri asia kuin se jos joku ennustaa vaalikannatuksia huuhaa miettein.
Vasemmistolaisilla ei ole ymmärrystä asioihin, siksi heille on kaikki esitettävä rautalangasta vääntäen, heille nuo marginaalit pitää laittaa esiin
- Anonyymi00004
Virhemarginaali on +/-, joten persutrolli, laskes uudestaan.
Ei se ihan noin mene. Luottamusväli kuvaa pikemminkin koko otoksen luotettavuutta tavallisesti 95 %:n todennäköisyydellä. Jos jokin puolue saa mittauksessa esim. 1 %:n kannatuksen, se tarkoittaisi luottamusvälillä noin -1 - 3 %: n kannatusta. Ei tulos voi olla se, että jonkun puolueen kannatus olisi huonompi kuin nolla.
- Anonyymi00010
Ei se noinkaan mene. Et taida olla matematiikasta kovin hyvin perillä. ainakaan tilastomatematiikasta. Suhteellisuus, muista se
- Anonyymi00011
Ihan sama, vaalit ratkaisee eikä nuo numerot.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721137
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37551Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45482- 49477