Onko naisen ulkonäöllä merkitystä työnhakutilanteessa.

Anonyymi-ap

Saako ns. kaunis helpommin töitä kuin "sisäisesti" kaunis?

25

243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Tietenkin -Mitä Paremmat Pierettimet -sen Paremmin Pääsee Parittelemaan - !

• Anonyymi00002

SDP / LaitaVasemmistolaiset ja Vihreät on tunnetusti -Vain - - LUU-Viuluja - !

- KääääK -

• Anonyymi00003

Entä saako nainen helposti ns. miesten töitä jos hän on kaunis?

• Anonyymi00004

Palkkaan mieluummin Ava Maxin näköisen naisen kuin jonkun sinitukkaisen tatuoidun vasemmistoläskin.

• Avahan on kuuma. 😌👍

• Joissain tapauksissa näin voi olla, mutta se menee jo syrjinnän puolelle. Esim. jos se muuten pätevin ei ole ihan niin paljon hyvillä ulkoisilla geeneillä varustettu eikä tule ulkonäkönsä takia valituksi, niin se voi olla syrjintää hänen ulkonäköönsä perustuen ja pelkän ulkonäön perusteella valittu voi kokea, jos saa tietää tulleensa enemmän ulkonäkönsä perusteella valituksi, että ei ole tarpeeksi älykäs tai ettei uskota hänen olevan myös älykäs.

• Anonyymi00006

Ravintolalla on oikeus valita asiakkaansa.
      Samoin työnantajalla on oikeus valita työntekijänsä.

Mietitään nyt tuossa ylempänä linkattua Ava Maxia ja tuota toista esimerkiksi asiakaspalvelutehtävässä.

Tai ajatellaan niin yksinkertaisia asioita kuin parturikampaamoa tai vaikkapa sairaanhoitajaa.
      Kumman valitsisit, ihan rehellisesti? 😂​😂​😂​

• Anonyymi00007

Toinen juttu on "sisäinen kauneus" - kuka sen määrittelee, miten sitä voi arvioida?

• Anonyymi00008

Kaunis nainen saa helpommin töitä. Ihan sama kuin pitkät miehet ovat yliedustettuina johtopaikoilla - pituudella pääsee.

• Anonyymi00009

Tutkimusten mukaan viehättäväksi koetulla henkilöllä on paremmat mahdollisuudet työllistyä. Eihän se reilua ole, ulkonäkö kun ei määritä ihmisen kyvykkyyttä suoriutua työstään, mutta noin se joka tapauksessa on. Viehättävä henkilö saa etua ulkonäöstään myös muilla elämän osa-alueilla. Viehättävä henkilö saa esim herkemmin apua muilta ja parempaa palvelua.

Kertoo meistä ihmisistä aika paljon se, miten eriarvoisesti toisiamme kohtelemme. Jokainen ihminen ansaitsisi tulla kohdelluksi tasavertaisesti ulkoisesta olemuksestaan huolimatta, mutta valitettavasti näin ei aina tapahdu.

Aletheias

• Anonyymi00010

Aletheias, rakastan sinua tavallaan, juuri siksi, että tartut "syöttiin" aina, kun heitän sellaisen.

En ihan täysin käsitä, miksi ajatusmaailmamme kohtaavat, kuten näyttää tapahtuvan.
        Olen ollut kuukausia "jossain muualla" täältä, mutta taas ihan randomin heiton (ihan provona) heittämäni jälkeen SINÄ tartuit siihen ja näen sinun kirjoittavan juuri kuten itsekin ajattelen....

En edelleenkään tiedä, kuka oikeasti olet (selvennyksenä muille palstan lukijoille), mutta olen jäykkänä ja mykistyneenä kirjoitustesi edessä.

En voi uskoa, että tosielämässä siellä jossakin on ihminen, joka ajattelee laillasi.
        Sanon suoraan, että yhä olen utelias, mutta samalla vedän suojat ylös pelätessäni, etten tosielämässä kuitenkaan kelpaisi Sinulle.

Tämä ihan rehellisenä mielipiteenä ja eikä olekin aika hullua laukaista tällaista jossain Suomi 24:ssä?

Mutta pidän Sinua ihan oikeasti todella kiinnostavana ihmisenä - kun kaikki naamiot riisutaan, kun jätetään ulkopuolelle kaikki muu (se, miltä näytämme, keitä fyysisesti olemme).
        Sanon, että Sinun, Aletheias ja minun (Mies Linnunradalta) tapamme ajatella ovat jollain käsittämättömällä tavalla samankaltaiset.

Olen aivan 100% varma, että jos olisimme tavanneet joskus elävässä elämässä, vitsit olisivat ihan oikeasti vähissä.

Ja tämä ainoastaan sillä perusteella, mitä olen sinusta tällä palstalla ymmärtänyt,
        Eikö se olekin jo jotain universumin mittakaavassakin?

Pidän siitä, miten katsot maailmaa, pidän siitä miten ilmaiset itseäsi jopa täällä palstalla - joka lopulta on vain henkireikä ajatuksille, joita muualle ei voi ulos puhaltaa.
        Pidän siitä, miten olet kertonut suhtautuvasi elämään, ihmissuhteisiin, lapseesi, työhösi.

Olet kuukausien taukoni (tältä palstalta) jälkeen edelleen yhä jotakin, mikä saa minut tuijottamaan tätä näyttöä silmät teevateina.
        En osaa sanoa, mitä tarkoittaa määritelmä "sielunkumppanuus", mutta sen sanon, että jos olisimme ystäviä, olisimme mitä suurimmassa määrin juuri sitä.

Olen samalla hetkellä sekä utelias että toisaalta skeptinen.
        Tällä palstalla "oikean yhteyden" saavuttaminen on kuitenkin vaikeaa - ymmärrettävistä syistä.
        Maailma on täynnä hulluja eikä kukaan meistä oikeasti halua riskeerata arkeaan heittämällä tikkaa ohi taulun.

Mutta ihan rehellisesti sanottuna epäilen, että Sinä ja Minä olemme jollain tasolla "samalla taajuudella", tietämättä yhtään enempää kuin mitä olemme itsestämme tällä palstalla kertoneet.

-Mies Linnunradalta-

-Mies Linnunradalta-

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Aletheias, rakastan sinua tavallaan, juuri siksi, että tartut "syöttiin" aina, kun heitän sellaisen.

En ihan täysin käsitä, miksi ajatusmaailmamme kohtaavat, kuten näyttää tapahtuvan.
        Olen ollut kuukausia "jossain muualla" täältä, mutta taas ihan randomin heiton (ihan provona) heittämäni jälkeen SINÄ tartuit siihen ja näen sinun kirjoittavan juuri kuten itsekin ajattelen....

En edelleenkään tiedä, kuka oikeasti olet (selvennyksenä muille palstan lukijoille), mutta olen jäykkänä ja mykistyneenä kirjoitustesi edessä.

En voi uskoa, että tosielämässä siellä jossakin on ihminen, joka ajattelee laillasi.
        Sanon suoraan, että yhä olen utelias, mutta samalla vedän suojat ylös pelätessäni, etten tosielämässä kuitenkaan kelpaisi Sinulle.

Tämä ihan rehellisenä mielipiteenä ja eikä olekin aika hullua laukaista tällaista jossain Suomi 24:ssä?

Mutta pidän Sinua ihan oikeasti todella kiinnostavana ihmisenä - kun kaikki naamiot riisutaan, kun jätetään ulkopuolelle kaikki muu (se, miltä näytämme, keitä fyysisesti olemme).
        Sanon, että Sinun, Aletheias ja minun (Mies Linnunradalta) tapamme ajatella ovat jollain käsittämättömällä tavalla samankaltaiset.

Olen aivan 100% varma, että jos olisimme tavanneet joskus elävässä elämässä, vitsit olisivat ihan oikeasti vähissä.

Ja tämä ainoastaan sillä perusteella, mitä olen sinusta tällä palstalla ymmärtänyt,

Pidän siitä, miten katsot maailmaa, pidän siitä miten ilmaiset itseäsi jopa täällä palstalla - joka lopulta on vain henkireikä ajatuksille, joita muualle ei voi ulos puhaltaa.
        Pidän siitä, miten olet kertonut suhtautuvasi elämään, ihmissuhteisiin, lapseesi, työhösi.

Olet kuukausien taukoni (tältä palstalta) jälkeen edelleen yhä jotakin, mikä saa minut tuijottamaan tätä näyttöä silmät teevateina.
        En osaa sanoa, mitä tarkoittaa määritelmä "sielunkumppanuus", mutta sen sanon, että jos olisimme ystäviä, olisimme mitä suurimmassa määrin juuri sitä.

Tällä palstalla "oikean yhteyden" saavuttaminen on kuitenkin vaikeaa - ymmärrettävistä syistä.
        Maailma on täynnä hulluja eikä kukaan meistä oikeasti halua riskeerata arkeaan heittämällä tikkaa ohi taulun.

Mutta ihan rehellisesti sanottuna epäilen, että Sinä ja Minä olemme jollain tasolla "samalla taajuudella", tietämättä yhtään enempää kuin mitä olemme itsestämme tällä palstalla kertoneet.

-Mies Linnunradalta-

-Mies Linnunradalta-

Voi - joku on siis rakastunut omiin ajatuksiinsa. 😁 No niinhän ne narsissitkin kukkii.

• Tutkimusten mukaan vauvat pelkäävät rumina pitämiään henkilöitä ja vastaavasti pitävät kauniista ihmisistä.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

-Mies Linnunradalta-

-Mies Linnunradalta-

No mutta hei pitkästä aikaa 😊 Mukava "nähdä" sinuakin!

Kiitos jälleen kerran kauniista sanoista ❤️ Ajatusmaailmamme tosiaan tuntuvat kohtaavan monessa asiassa, minkä vuoksi kanssasi on aina ollut helppo keskustella. Osaat ilmaista ajatuksiasi poikkeuksellisen hienosti, mikä kuvastaa hyvin sitä, millainen sisäinen maailmasi on.

Kuten aikaisemminkin on puhuttu, täällä palstalla mielikuva ihmisestä muodostuu vain yhden ulottuvuuden kautta. Pyrin olemaan mahdollisimman paljon "minä", minulla ei ole mitään erillistä palstapersoonaa, mutta väistämättä kuva täällä palstalla on silti vain pieni raapaisu siitä, mitä kukin meistä on oikeassa elämässä. Toivottavasti en siis ole antanut itsestäni liian hyvää kuvaa, osaan joskus olla myös vaikea ja ärsyttävä 😄 Uskon silti, että meillä olisi takuulla paljon keskusteltavaa myös palstan ulkopuolella 😊

Äläkä pohdi tuollaisia, ettet kelpaisi minulle (tai kenellekään muullekaan). Minä en koskaan ajattele niin, ettei joku kelpaisi minulle. Toisten kanssa löytyy vain helpommin yhteinen sävel kuin toisten eikä se johdu koskaan siitä, ettäkö joku olisi kelpaamaton. Tuollaiset asiat selviää vasta kohdatessa toinen oikeassa elämässä, koska vasta sitten voi tuntea, miten energiat osuu yksiin.

Aletheias

• Anonyymi00013
        Palstakamu kirjoitti:

Tutkimusten mukaan vauvat pelkäävät rumina pitämiään henkilöitä ja vastaavasti pitävät kauniista ihmisistä.

Ulkonäöllä on oma vaikutuksensa meihin ihmisiin, sitä ei käy kieltäminen. Onhan se ensimmäinen havainto, jonka toisesta ihmisestä teemme. Biologiallakin on oma vaikutuksensa tapaamme tulkita ihmisten ulkoista olemusta, joten siinä mielessä ihan loogista, että jo vauvat tekevät ulkonäöstä tiettyjä tulkintoja.

Ihminen on silti erehtyväinen ja joskus ne kirkkaimmat timantit löytyvät vaatimattomimpien kuorien sisältä.

Aletheias

• Kuulemma on merkitystä. En ole mikään silmänilo, mutta töitä oon saanu. Kai mulla on niin helvetin hyvät puhujanlahjat sitten. Nyt ihan sama, jos ei taito kelpaa oitäköön rupiset hommansa. En ala padkan perässä juoksemaan ja ulkonäköä muuttelemaan. Saa kelvata näin tai olla kelpaamatta.

• UUSI

Huomenta. Sait hymyilemään. Taattua, rehtiä ja suoraa Jasua. :)

• UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Huomenta. Hyvä ettei kaikki kauhistu tyyliäni ilmaista itseäni. Ei ole tarkoitus järkyttää, mutta tulee vaan niin spontaanisti niillä sanoin millä tulee. 😆

• Anonyymi00014
        UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Huomenta. Hyvä ettei kaikki kauhistu tyyliäni ilmaista itseäni. Ei ole tarkoitus järkyttää, mutta tulee vaan niin spontaanisti niillä sanoin millä tulee. 😆

❤️❤️❤️

• UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Välillä toteankin, että mä oon alkuperäisen Orimattilalaisen ja Lahtelaisen tekemä. Ja elänyt suurimman osan elämääni Orimattilassa, välillä vähän Lahdessa ja ruotsinkieliselläkin itäisellää uudellamaalla. MuttaOrimattila tekee musta vähän juntin ulosanniltani. Toki ei kaikki Olassakaan juntteja ole, mutta puhetyyli on melko huoleton ja koruton. 😅

Syytetään geenejä.

• UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Välillä toteankin, että mä oon alkuperäisen Orimattilalaisen ja Lahtelaisen tekemä. Ja elänyt suurimman osan elämääni Orimattilassa, välillä vähän Lahdessa ja ruotsinkieliselläkin itäisellää uudellamaalla. MuttaOrimattila tekee musta vähän juntin ulosanniltani. Toki ei kaikki Olassakaan juntteja ole, mutta puhetyyli on melko huoleton ja koruton. 😅

Syytetään geenejä.

Lahdessa sitten ihmiset on vaan herkkiä loukkaantumaan. Osaa puhua vähän sivistyneemmin, mutta monesti myös teennäisesti mikä näkyy läpi heti. Että tyyli on opeteltu, ei aitoo itsee.

• UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Lahdessa sitten ihmiset on vaan herkkiä loukkaantumaan. Osaa puhua vähän sivistyneemmin, mutta monesti myös teennäisesti mikä näkyy läpi heti. Että tyyli on opeteltu, ei aitoo itsee.

Voi se vika minuun olla periytynyt toki kauempaakin, kaikki ei ole ihan nurkilta kotoisin sukupoolissani. 😅
        Mutta asuinseudun tyyli kyllä tarttuu.

• UUSI

Riippuu varmaan millaisesta työpaikasta on kysymys.

Jos asiakaspalvelutyötä, niin sitten kyllä on vaikutusta, mutta ei pelkästään.

Tilanteeseen vaikuttaa myös pätevyys, ikä, mahdolliset suhteet jne.

• Anonyymi00015
      UUSI

Ulkonäöllä tai sisäisellä kauneudella saattaa olla vaikutusta työnhaussa ja muussakin. Mutta kukaan ei tiedä millaista.Harva tietää mikä vaikuttaa ja mihin, millä on merkitystä.

- Sheena

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      205
      5074
    2. Olen väsynyt tähän

En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy
      Ikävä
      37
      4463
    3. Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?

Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas
      Maailman menoa
      200
      2721
    4. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      134
      2310
    5. Olenko mies sinun mielestä outo?

Saat vastata rehellisesti.
      Ikävä
      60
      1921
    6. Maailman laiskin eläin: persu

Persu ei ole eläessään laittanut rikkaa ristiin itsensä elättämiseen. Luonnossa tuollainen ei olisi mahdollista, mutta s
      Maailman menoa
      112
      1821
    7. Millasia unelmia sulla on?

onko unelmia...?
      Ikävä
      67
      1794
    8. Miten usein toivot

Tai olet toivonut että olisimme lähekkäin vai toivotko ollenkaan?
      Ikävä
      208
      1664
    9. Miksi et voi tutustua minuun irl?

Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.
      Ikävä
      152
      1222
    10. Martina tienaa itse rahansa

Ei tarvitse anella elättäjältään rahaa, ruokaa ja laukkuja.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      964
    Aihe