Mihin -miten menet - isänmaani Suomi? Nähdään!

Anonyymi-ap

Mihin – miten menet - isänmaani Suomi? Jäähyväiset?

Suomi24-Raamattu
Tässä: kansojen Jumala, kansojen kohtalot
Nähdään! – See you soon!

INTROA 11-01-2026

• ”Sillä Jumala on kaiken maan kuningas. Veisatkaa hänelle virsi””
• ” Jumala on kansojen kuningas, Jumala istuu pyhällä istuimellansa.” ( Ps 47: 8-9)

• ”Sen kohtalo on oleva kuin Sodoman ja Gomorran ja niiden naapurikaupunkien..” (Jeremia 49:18)

1) Ihmiset ja kansat Jumalan kädessä ja varassa?
---------------------------------------------------

Elämme globaalilla tasolla aikaa, jossa näkyy Herramme Jeesuksen antamien ilmoitusten mukaista ”synnytystuskien alkua”. (Matt 24:7-8, Matteus 24, Markus 13, Luukas 21 ja 17. )

Jokainen järjellinen ihminen voi tajuta, ettei kukaan ”omista” edes itseään, ei omaa elämäänsä.

Jokainen päivä on luoduille lahjaa Luojalta. Kun hetki koittaa – elämä voi silmänräpäyksessäkin päättyä. (Kuten saatoimme surulla todeta äskettäin Sveitsissä, uudenvuoden juhlissa.R.I.P.)

Kukaan ei siis voi määrätä, montako päivää tai vuotta on elämässä?

Sama pätee laajemmin, kansojenkin kohdalla. Sen voi jokainen historioihin tutustunut ymmärtää ja muistaa. Kansojen ”ajat ja rajat”´? Kukaan tai mikään ihmistaho ei voi perinjuurin ”varjella” edes omaa maataan. ( Apt 17:26-27, Ps 127:1)
• ”Jos Herra ei huonetta rakenna, niin sen rakentajat turhaan vaivaa näkevät. Jos Herra ei kaupunkia varjele, niin turhaan vartija valvoo.”

2) Kaikella on aikansa Taivaan alla ( Saar 3. luku)
-----------------------------------------------------

Kaikella on aikansa?

Julkistin 22.11.2025 ”Suomen etsikkoaikaa” koskevan 1. aloituksen.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19170395/suomen-kansan-etsikkoaika---mita-siita--(-osa-1)

Nyt on kehä kiertynyt umpeen, ja on tullut aika asettaa piste tälle aiheelle ja asialle.

Kuten tällä palstalla on voinut todeta, monet ovat kuin ”hampaat irvessä” koettaneet sensuroida näitä Aloituksia. Käskyttämällä, jne. Yhteenvetoa ja synteesiä:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19218334/suomen-etsikkoaika--keskustelun-analyysia-ja-synteesia---(01-01-2026)

3) Jeesus Kristus – ”kuoleman ja tuonelan” voittanut – kanssamme!
-----------------------------------------------------------------------

Olen kuitenkin vuosikymmenien aikana oppinut sen, että Herra tahtoo olla Mestari, joka johdattaa ja määrää. Palvelijan osa on olla uskollinen Herralle. Niissäkin tehtävissä, jotka eivät ole mukavaa ”duunia”. Jotka ovat kuin ”sotarintamaa” – jossa on hyökkäystä ”maalta, mereltä, ilmasta”…

Herramme on kuitenkin Voittaja. Hän voitti kerran Saatanan kaikki hyökkäykset, ja sai lopullisen Voiton ristillä. Hän kuoli, että ihmiset saisivat Ikuisen elämän lahjan! Hänet tuomittiin (ihmiskunnan syntien tähden) että syntiset saisivat armahduksen!

Tämä ”läpi kuoleman ja tuonelan” kulkenut, ylösnoussut Herra Jeesus Kristus, on Voittajana mukana jokaisessa ”rintamassa” johon Hän palvelijoitaan on aivoitellut.

Aloitus jatkuu

84

531

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jatkoa aloitukseen: Mihin – miten menet - isänmaani Suomi? Jäähyväiset?

4) Jäähyväiset: Herra olkoon kanssanne – auttakoon ja varjelkoon!
      ----------------------------------------------------------------------------------

Kun Herra aikoinaan antoi ”näyn” ja ”näkymää” isänmaamme Suomen tulevista ajoista ja kohtalosta: 1987- 1993 -1997 - mitä niistä?

Kuka tahtoisi nähdä ja ymmärtää sellaisia surullisia asioita? Omasta isänmaasta?
      - Jota rakastaa! Joka on antanut paikan syntyä, kasvaa, iloita, kärsiä, toimia!
      - Jossa on voinut tehdä työtä, palvella lähimmäisiä. - Iloita oman maan luonnosta, kaikesta kauneudesta, jota ympärillä on?

Kuka edes tahtoisi kuulla ja ymmärtää, kun Herra ilmoittaa: Tämä kaikki on katoavaista!
      Jopa - ”tämä on tulelle talletettu maailma”! (2 Piet 3:7, 10-12)

Toki valinnan mahdollisuus on – ja oli. Mutta kuka tahtoisi sanoa ”ei kiitos” – Herralle? Hänelle, joka nosti ”kuolemasta elämään” – ”pimeydestä valkeuteen”! - Joka uskollisella rakkaudellaan ja huolenpidollaan antoi täyden elämän! - Ilon ja rauhan, tulevaisuuden ja toivon!
      • ”Kristuksen rakkaus vaatii meitä..” ( 2 Kor 5:14-15)

(Muuten: tästä ihanasta ilosta, Herran rakastavasta huolenpidosta ”syntyi” luova tuote 28.12.2025
      YouTube: ”ElämänLaulu-LoveStore”. https://www.youtube.com/watch?v=uKYkEsZYe04

Jos rakastaa Herraa? Eikä silloin ole ilo palvella? - Sellaississakin, jotka eivät ole mitään ”mukavuuslajia”. Kuten näkymä, huoli ja taakka omasta isänmaasta?

LOPUKSI

Kaikella on aikansa. Ymmärrän nöyrästi Herran edessä, että olen ”kantanut korteni kekoon”.

Olen tehnyt sen pienen osuuden, jonka olen oikeaksi ja Herran osoittamaksi nähnyt. Enempää ei kukaan voi.

Olen antanut KAIKKI pienet evääni Hänelle, liki 54 vuoden ajan.

Olen koettanut nostaa esille myös isänmaamme asiaa? - Siten, miten Herra on sitä näyttänyt. Sekä, samoin kuin sitä kaikkein tärkeintä: Iankaikkisen Elämän asiaa! (Johannes 3:16)

Tuo marraskuun 22. päivänä (täällä) aloittamani sarja” Suomen etsikkoaika” – jää nyt siten, kuten Herra on aivoitellut. Tämä reilu kaksi kuukautta, pyrähdys tällä palstalla?

Kiitos teille kaikille keskustelijoille, kommentoijille, sekä myös vastustajille. Jumalan käsissä kaikki edistää Hänen aivoituksiaan. ”Pahakin voi olla parhaimman palvelija”!

Nähdään – see you again!
      -------------------------------

* Ne, jotka tahtovat kerran perille taivaaseen, he HERÄÄVÄT ajoissa. ( Matt 25:5)
      * He pudistavat matkapukunsa – AJOISSA - (Ilm 7:9-17)
      * He eivät myöhästy TÄRKEIMMÄSTÄ asiasta! Kuten ei ”morsiamen” sovi myöhästyä häistä!

Käy elämässä miten käy?
      Käy isänmaallemme – miten käy?
      Olkaamme hereillä ja valmiina. Joka hetki. ( Matt 24:42)

Nyt? Iloisesti näkemiin! Kiitetään Herraa! ( 1 Tess 5:18)

Aloittaja,
      - palvelijanne Herramme valtakunnassa

JK. Minut löytää tuhansin osumin netissä:

• YouTube: https://www.youtube.com/@maijaliisahiekkanen5096

• Elämän Laulu, palvelusivusto: https://www.elamanlaulu.com/

• Sananvapaus: https://www.maijaliisa-hiekkanen.fi/

• SuomiStory – asiaa isänmaasta: https://suomistory-2025.fi/
      • Jne, etc

• Anonyymi00007

JK:

Kiitos teille jokaiselle!

• Anonyymi00014
        Anonyymi00007 kirjoitti:

JK:

Jumalalle kunnia!

• Anonyymi00018
        Anonyymi00007 kirjoitti:

JK:

Lohdutuksen sanoja pelkääville. . .

Teille sisaret ja veljet Herrassa on näitä lohdutuksen ja toivon sanoja.

Koska? Tämä näkymä kansakuntamme kohdalla on pelottava. Vaikka kaikki eivät tietenkään pelkää!

Tällaista voi verrata siihen, kun potilas on lääkärillä. Ja tämä kertoo ennusteen taudista.

Pitkälle edennyt syöpäkasvain tarkoittaa, että ei ole keinoja parantua.
        Elinaikaa on 3-6 kuukautta.

Se on kova paikka ihmiselle kuulla! Olen työelämässä hoitajana nähnyt monia traagisia hetkiä, kun ihmiset ovat silmätysten kuoleman edessä.. . .

Mutta, toivoa on? – Kyllä!

Kun profeetta Jeremia oli siinä epäkiitollisessa tehtävässä, ilmoittamassa että tulossa olivat vaikeat ja vakavat ajat, kävi näin.

Hänen kirjurinsa Baaruk oli aivan uupumuksen ja pelon poterossa. Herra käski rohkaista kirjuriaan Baarukia.

Jeremia 45:1-5

• 45:2 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala, sinusta, Baaruk:

• 45:3 ”Sinä sanot: 'Voi minua! Sillä Herra on antanut minulle murhetta kipuni lisäksi; minä olen uupunut huokaamisestani enkä lepoa löydä'.”

• 45:4 ”Sano hänelle näin: Näin sanoo Herra: Katso, minkä olen rakentanut, sen minä hajotan, ja minkä olen istuttanut, sen minä revin irti; ja tämä kohtaa koko maata.”

• 45:5 ”Sinä pyydät itsellesi suuria! Älä pyydä; sillä katso, minä tuotan onnettomuuden kaikelle lihalle, sanoo Herra. Mutta sinulle minä annan henkesi saaliiksi, mihin paikkaan sinä menetkin."

Nyt? Herran kehotuksesta rohkaisen teitä sisaret ja veljet. Ja kaikki lähimmäiset toki!

Jumala voi varjella kaaoksen keskellä.

Ja ennenkaikkea hän voi antaa voiman kestää!
        Kun itse olen elämässäni kulkenut kautta kärsimysten, kovien kohtaloiden viidakon (= Herran armoa ja viisautta ja koulutusta!) - rohkenen kannustaa teitä.
        - Herra on ollut kaikkein lähimpänä silloin, kun ei ketään, ei mitään!

Hän ottanut suojaansa, niin kuin Hyvä Paimen ottaa lampaansa!
        Kun Hän sanoo: Älä pelkää! Silloin pelko pakenee suurempansa tieltä!
        Se Pyhän Hengen voima ja läsnäolo! Se ”toimii”. Oikealla hetkellä….

""Niin kuin päväsi, ovat voimasi""

• Anonyymi00021
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Lohdutuksen sanoja pelkääville. . .

Teille sisaret ja veljet Herrassa on näitä lohdutuksen ja toivon sanoja.

Koska? Tämä näkymä kansakuntamme kohdalla on pelottava. Vaikka kaikki eivät tietenkään pelkää!

Tällaista voi verrata siihen, kun potilas on lääkärillä. Ja tämä kertoo ennusteen taudista.

Pitkälle edennyt syöpäkasvain tarkoittaa, että ei ole keinoja parantua.
        Elinaikaa on 3-6 kuukautta.

Se on kova paikka ihmiselle kuulla! Olen työelämässä hoitajana nähnyt monia traagisia hetkiä, kun ihmiset ovat silmätysten kuoleman edessä.. . .

Mutta, toivoa on? – Kyllä!

Kun profeetta Jeremia oli siinä epäkiitollisessa tehtävässä, ilmoittamassa että tulossa olivat vaikeat ja vakavat ajat, kävi näin.

Hänen kirjurinsa Baaruk oli aivan uupumuksen ja pelon poterossa. Herra käski rohkaista kirjuriaan Baarukia.

Jeremia 45:1-5

• 45:2 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala, sinusta, Baaruk:

• 45:3 ”Sinä sanot: 'Voi minua! Sillä Herra on antanut minulle murhetta kipuni lisäksi; minä olen uupunut huokaamisestani enkä lepoa löydä'.”

• 45:4 ”Sano hänelle näin: Näin sanoo Herra: Katso, minkä olen rakentanut, sen minä hajotan, ja minkä olen istuttanut, sen minä revin irti; ja tämä kohtaa koko maata.”

• 45:5 ”Sinä pyydät itsellesi suuria! Älä pyydä; sillä katso, minä tuotan onnettomuuden kaikelle lihalle, sanoo Herra. Mutta sinulle minä annan henkesi saaliiksi, mihin paikkaan sinä menetkin."

Nyt? Herran kehotuksesta rohkaisen teitä sisaret ja veljet. Ja kaikki lähimmäiset toki!

Jumala voi varjella kaaoksen keskellä.

Ja ennenkaikkea hän voi antaa voiman kestää!
        Kun itse olen elämässäni kulkenut kautta kärsimysten, kovien kohtaloiden viidakon (= Herran armoa ja viisautta ja koulutusta!) - rohkenen kannustaa teitä.
        - Herra on ollut kaikkein lähimpänä silloin, kun ei ketään, ei mitään!

Hän ottanut suojaansa, niin kuin Hyvä Paimen ottaa lampaansa!
        Kun Hän sanoo: Älä pelkää! Silloin pelko pakenee suurempansa tieltä!
        Se Pyhän Hengen voima ja läsnäolo! Se ”toimii”. Oikealla hetkellä….

""Niin kuin päväsi, ovat voimasi""

"Mutta sinulle minä annan henkesi saaliiksi, mihin paikkaan sinä menetkin."

Niin annettiin sana Baarukille.

Ja, Danielin aikana?
        Leijonien luolassa?
        Tulisessa pätsissä?
        Miten kävi?

Dan 3. luku, 6. luku

• Anonyymi00109
        Anonyymi00007 kirjoitti:

JK:

Eipä mitään. Kiitos sulle!

• Anonyymi00003

Tämä viesti kuuluu aloituksen aiheeseen. Sinä joka tulipalokiireellä koetit sensuroida tämän pois, koeta pysyä rajoissa.

Koska, lukemien PAKKOA ei ole, mutta ei ole oikeutta ryhtyä toisten sananvapautta polkemaan. Ja samalla lukijoiden oikeutta vapaaseen infoon!

Tämä on Suomi24 vapaa keskustelupalsta.

Tarkoittaa, ettei kukaan palstan käyttäjä voi ottaa valtuuksia, leikkiä jotakin "siivousfirmaa." Tekstit pysyvät, ne jotka ovat sääntöjen mukaisia.

Mitä näkymää isänmaasta? 1997

SuomiStory - ajat ja rajat

Eilinenkö historiaa ja huominen futurologiaa?
      Eilinenkö faktaa? Huominen fiktiota - fantasiaa?

Kun katsot eiliseen, näet lapsen ja elämää!
      Kun katsot huomiseen, näet vanhuksen ja kuolemaa.

Katso taakse, siellä on kehto.
      Edessä hautakumpu tai uurnalehto.
      Syntyykö eilisestä huominen, vanhuksesta lapsonen?

Minä katsoin, näin ja kuulin: vain elämä elämää synnyttää voi!
      Mitä synnyttää kuihtunut vanhus, kuihtunut maa?
      Kuollut kansa kuolee ja katoaa?

Orjakansa, orja valheen ja pahuuden,
      miten voittaa vallan orjuuden?
      Kansakunta, Vanki Pimeyden – nähneekö aikaa Valkeuden?

Minä itkin – itkin niin – että syntyi itkuvirsi.
      Syntyivät pitkällä ajalla ajatukset,
      kypsyivät kysymykset, pohjattomat pohdinnat.

Nähneekö päivänvalon tämä lapsi?
      Tämä sanoista syntynyt, kivuilla kapaloihin kääritty -
      paperille pantu – väräjävä viesti?

Minä näin kärsivän sairaan kasvot, tahdoin oppia hoitamaan.
      Minä näin itkevän lapsen kasvot, se kutsui lohduttamaan.
      Minä näin raihnaisen kansani kasvot, enkä päässyt auttamaan.
      Nyt kuulen kansan kuolinkellot ja minä kuiskaan: - kuunnelkaa!

Isänmaani 80-vuotisjuhlavuonna MCMXCVII – 1997

LÄHDE: SuomiStory-2025 (ilmainen) nettikirja. Sivu 33
      https://suomistory-2025.fi/
      Alkuperäinen LÄHDE: FindiaStory (1998)

• Anonyymi00094

Niin. Pelastus on Jeesuksessa!

• Anonyymi00107
        Anonyymi00094 kirjoitti:

Niin. Pelastus on Jeesuksessa!

Aamen!

• Anonyymi00110

Vain Jeesus pelastaa syntisen.

• Anonyymi00004

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Kyseessä ei ollut sääntöjenvastainen viesti,
      vaan jonkun vihatahon hyökkäys.

• Anonyymi00006

Kun muinoin Jeremialle annettiin infoa kansan tulevasta kohtalosta, hän kirjoitti:

”Vesipurot juoksevat minun silmistäni tyttären, minun kansani, sortumisen tähden. ”

( Valitusvirret 3:48)

• Anonyymi00013

”Viritä itkuvirsi tästä kansasta” (Jeremia 7:29)
        ……………………………………--------------------------

Kukaan, joka saa saatettavaksi surusanoman? Olkoopa sen kohde ihminen, yhteisö tai jopa oma isänmaa? - Sellainen ei naura eikä puhu vitsejä? Se on eräs raskaimpia askeleita!
        • Sen tietää lääkäri, joka joutuu kertomaan potilaalle: - Ennuste on huono, ei ole toivoa paranemisesta.
        • Sen tietää poliisi, joka joutuu kertomaan omaisille: - On tapahtunut onnettomuus, läheisenne on menehtynyt. . .

Kun muinoin profeetta JEREMIALLE näytettiin kansan tuleva kohtalo..
        Hän itki – niinkuin kuolevaa itketään. . .

• ”Kyyneleet tulvivat silmistäni rakkaan kansani tuhon tähden. Silmäni vuotavat lakkaamatta. Itkuni ei taukoa.” (Valitusvirret 3:48-49)

Samoin itki Herramme JEESUS, kun näki ja tiesi ennalta, mikä olisi Hänen kansansa kohtalo!
        • ” Ja kun Hän tuli lähemmäksi ja näki kaupungin, Hän itki sitä. Jospa tietäisit sinäkin tänä päivänä, mikä rauhaasi sopii? Mutta nyt se on sinun silmiltäsi salattu.” ( Luukas 19:41-44)

• Anonyymi00008

Jumala ei suojellut meitä sodissakaan.
      Eikä juutalaisia natsien vainoissa,
      Eikä ukrainalaisia holodoromissa eikä nykyisessä sodassa.

• Anonyymi00009

Kyllä Jumala auttoi Suomen kansaa 2. maailmansodan kurimuksessa. Itsenäisyys säilyi, vastoin muutamia muita maita. MIKSI Jumala ei varjellut kansaamme sodasta?

Ja nyt? MIksi Jumala ei ehkä varjele siitä kaikesta mitä on edessämme?
        Ps 127:1

Natsien vaino, juutalaisiin oli hirveä tragedia.

Jumalaa ei kuitenkaan voi syyllistää siitä kauheudesta. Se oli se despootti-hirviö joka kuin Peto raivosi. Ei vain juutalaisia vastaan, vaan (kuten historiankirjat kertoo) hän surmautti vammaisia, romaneja,a jehovalaisia, surmautti lapsia äitiensä kohtuun. Jne.

Sota ja Ukraina?
        Sodat ovat ihmisten tekoja, Viharikoksista pahimpia. Megalomaanisia julmuusnäytöksiä.
        Niin ne ovat aina olleet. Pahat ihmiset jylläävät. Eikä Jumala tavaasta "tykitä" sotivia?

Nyt.

Mutta tulee aika, jolloin hän "lopettaa sodat maan ääriin saakka." ( = Sanassa)

"Miksi maailmassa on niin paljon pahuutta"?

" SIksi, että on NIIN VÄHÄN hyvyyttä."

• Anonyymi00010

Olisiko niin, että kun käännetään selkä Jumalalle? Pilkataan: "tottu-ukoksisin"?

• Anonyymi00011

Tulee aika, jolloin Jumala lopettaa vihanpidon ja sodat. Se on Rauhan valtakunta, jossa itse Rauhanruhtinas Jeesus Kristus hallitsee. 1000-vuotinen hallinta-aika maapallolla.

Psalmi 46:10 -11

• ”Hän lopettaa sodat maan ääriin saakka, hän särkee jousen, taittaa keihään, polttaa sotavaunut tulessa.”
        "Heretkää ja tietäkää, että minä olen Jumala, korkea kansojen keskellä, korkea maan päällä."

Jesaja 2:2-4

• ” Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, kukkuloista korkeimpana, ja kaikki pakanakansat virtaavat sinne.”

• ” Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana".

”Ja hän tuomitsee pakanakansojen kesken, säätää oikeutta monille kansoille. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan.”

Virsi 515

1.
        Nouskaamme vuorelle korkeimmalle,
        kun päivä Herran lähestyy.
        Hän meidät johtaa kulkemaan
        tiellänsä suuntaan oikeaan.
        2.
        Pelko ja ahdistus kauas poistuu,
        Herra kun lausuu tuomion.
        Uutena toivon viinipuu
        kaikkien ylle kaareutuu.
        Uutena toivon viinipuu
        kaikkien ylle kaareutuu.
        3.
        Istumme yhdessä lehväin alla,
        kansat ei pelkää toisiaan.
        Auroiksi miekat taotaan,
        rauha ei pääty milloinkaan.
        Auroiksi miekat taotaan,

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Tulee aika, jolloin Jumala lopettaa vihanpidon ja sodat. Se on Rauhan valtakunta, jossa itse Rauhanruhtinas Jeesus Kristus hallitsee. 1000-vuotinen hallinta-aika maapallolla.

Psalmi 46:10 -11

• ”Hän lopettaa sodat maan ääriin saakka, hän särkee jousen, taittaa keihään, polttaa sotavaunut tulessa.”
        "Heretkää ja tietäkää, että minä olen Jumala, korkea kansojen keskellä, korkea maan päällä."

Jesaja 2:2-4

• ” Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, kukkuloista korkeimpana, ja kaikki pakanakansat virtaavat sinne.”

• ” Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana".

”Ja hän tuomitsee pakanakansojen kesken, säätää oikeutta monille kansoille. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan.”

Virsi 515

1.
        Nouskaamme vuorelle korkeimmalle,
        kun päivä Herran lähestyy.
        2.
        Pelko ja ahdistus kauas poistuu,
        Herra kun lausuu tuomion.
        Uutena toivon viinipuu
        kaikkien ylle kaareutuu.
        Uutena toivon viinipuu
        kaikkien ylle kaareutuu.
        3.
        Istumme yhdessä lehväin alla,
        kansat ei pelkää toisiaan.
        Auroiksi miekat taotaan,
        Auroiksi miekat taotaan,

Jesajan ennustus: 9:4-5

"Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu,
        jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on:

Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala,

Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas."

• Anonyymi00017
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Kyllä Jumala auttoi Suomen kansaa 2. maailmansodan kurimuksessa. Itsenäisyys säilyi, vastoin muutamia muita maita. MIKSI Jumala ei varjellut kansaamme sodasta?

Ja nyt? MIksi Jumala ei ehkä varjele siitä kaikesta mitä on edessämme?
        Ps 127:1

Natsien vaino, juutalaisiin oli hirveä tragedia.

Jumalaa ei kuitenkaan voi syyllistää siitä kauheudesta. Se oli se despootti-hirviö joka kuin Peto raivosi. Ei vain juutalaisia vastaan, vaan (kuten historiankirjat kertoo) hän surmautti vammaisia, romaneja,a jehovalaisia, surmautti lapsia äitiensä kohtuun. Jne.

Sota ja Ukraina?
        Sodat ovat ihmisten tekoja, Viharikoksista pahimpia. Megalomaanisia julmuusnäytöksiä.
        Niin ne ovat aina olleet. Pahat ihmiset jylläävät. Eikä Jumala tavaasta "tykitä" sotivia?

Nyt.

Mutta tulee aika, jolloin hän "lopettaa sodat maan ääriin saakka." ( = Sanassa)

"Miksi maailmassa on niin paljon pahuutta"?

" SIksi, että on NIIN VÄHÄN hyvyyttä."

Suomenn sotilaat ja Saksan stukat pelastivat suomen, ei Jumala.
        Myös se että venäläisillä oli kiire Berliiniin.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Saat pitää mielipiteesi. Mutta ellei Jumala olisi varjellut, olisi käynyt pALJON pahemmin. Kuten historia kertoo tapahtumista - laajemmin.
        Toivottavasti sinulla on stukat ja muut, kun joudut hätään.
        Jos ei ole - niin mitä sitten?

• Anonyymi00020
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Selitäpä se, miksi muun muassa Viro joutui tähän.
        Suomi säästyi. Ei sinun tarvitse tunnustaa, että Jumala varjeli Viron kohtalolta.
        Saat pitää kantasi, se on hyttysen ininää, kuin pisara valtameressä.

Sodan jälkeen

Viro jäi Neuvostoliiton miehittämäksi vuosiksi 1944–1991, vaikka se oli ollut Saksan miehittämä 1941–1944. Neuvostoliitto liitti Viron itseensä neuvostotasavallaksi ja toteutti joukkokyydityksiä Siperiaan, eristäen maan lännestä yli 45 vuoden ajaksi, kunnes Viro itsenäistyi uudelleen Neuvostoliiton hajotessa vuonna 1991.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Tässä se näkyy? 1939-1944.
        Mitä siitä ja sitten.

Tämän ajan ihmiset pilkkaa ja vähättelee sodan ajan kärsimyksiä.

• Anonyymi00016

Veikkaan että hän on Kim-Jong-Iil.

• Anonyymi00023

Suomella on hyvä karma.
      Ollaan niin paljon kärsitty vainoa ja sotaa.
      Suomella voi olla tärkeä tehtävä työskentelyssä ihmiskunnan ja rauhan puolesta.
      Kansallisdeevamme Väinämöinen olkoon kanssamme.

• Anonyymi00024

Temppistä karman kanssa....

• Anonyymi00025

Väinämöinen kuoli... satuhahmo... se tuskin auttaa???

• Anonyymi00026

"Ollaan niin paljon kärsitty vainoa ja sotaa."
        ------------------------------------
        Jos joku kansa sotiensa perästä oppii?
        Se on hyvä asia.
        Mutta jos sotien ja rauhan saamisen perästä UNOHTAA?
        Tulee kyyniseksi`?
        Ja?

• Anonyymi00027
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Se on kansalliseepoksemme sankari. Olkoon sinun mielestä satuhahmo mutta niin on Jeesus ja jumalakin.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Se on kansalliseepoksemme sankari. Olkoon sinun mielestä satuhahmo mutta niin on Jeesus ja jumalakin.

Vaka vanha Väinämöinen? Oli mikä oli.

Jeesus taas ei ollut satuhahmo lainkaan.

Joka on lukenut historiansa, tietää että roomalainen imperiumi vaikutti silloin vahvasti, kun Jeesus eli ja toimi. Ja juuri siksi Jeesus tuli tunnetuksi mysö roomalaisessa yhteydessä.

Jos on unohtunut, ei olisi pahitteeksi kerrata?

Jeesust,a, historiallisesti dokumentoitua tapausta, ei voi rinnastaa kansallisromanttisiin eepoksiin.

Se oli keisari Augustuksen aikaa kun Jeesus syntyi. Todistetusti.

Ja se oli roomalaisen vallankäyttäjän Pilatuksen aikaa kun Jeesus tuomittiin kuolemaan. Roomalaisen tavan mukaan: ristille. Todistetusti.

Ja se oli roomalainen päätösporukka, joka käsitteli apostoli Paavalin asiaa.
        Apostolien Teot luvut 22-26.

Ja se oli itse keisari, johon Paavali vetosi oikeusasiassaan. Lopuksi.

Tämän tallensi kirjallisesti ja vastuullisesti Lääkäri Luukas ( = Apostolien teot ja evankeliumi Luukkaan mukaan.) Jätti pois sadut, kirjoitti vain faktoja. Oli synti valehdella, kirjoittaa puutaheinää. Se Jumalan kunnioitus?

Samoja asioita on tallennettu roomalaisen historian pergamentteihin.

Eli jos joku vuonna 2026 koettaa väittää "saduiksi" niitä todistettuja tapahtumia, yli 2000 vuotta sitten? - Niin sille ei sitten mitään mahda?

• Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Vaka vanha Väinämöinen? Oli mikä oli.

Jeesus taas ei ollut satuhahmo lainkaan.

Joka on lukenut historiansa, tietää että roomalainen imperiumi vaikutti silloin vahvasti, kun Jeesus eli ja toimi. Ja juuri siksi Jeesus tuli tunnetuksi mysö roomalaisessa yhteydessä.

Jos on unohtunut, ei olisi pahitteeksi kerrata?

Jeesust,a, historiallisesti dokumentoitua tapausta, ei voi rinnastaa kansallisromanttisiin eepoksiin.

Se oli keisari Augustuksen aikaa kun Jeesus syntyi. Todistetusti.

Ja se oli roomalaisen vallankäyttäjän Pilatuksen aikaa kun Jeesus tuomittiin kuolemaan. Roomalaisen tavan mukaan: ristille. Todistetusti.

Ja se oli roomalainen päätösporukka, joka käsitteli apostoli Paavalin asiaa.
        Apostolien Teot luvut 22-26.

Ja se oli itse keisari, johon Paavali vetosi oikeusasiassaan. Lopuksi.

Tämän tallensi kirjallisesti ja vastuullisesti Lääkäri Luukas ( = Apostolien teot ja evankeliumi Luukkaan mukaan.) Jätti pois sadut, kirjoitti vain faktoja. Oli synti valehdella, kirjoittaa puutaheinää. Se Jumalan kunnioitus?

Samoja asioita on tallennettu roomalaisen historian pergamentteihin.

Eli jos joku vuonna 2026 koettaa väittää "saduiksi" niitä todistettuja tapahtumia, yli 2000 vuotta sitten? - Niin sille ei sitten mitään mahda?

No sen verran annan periksi että Jeesuksia on ollut ihmiskunnan historiassa lukemattomia.
        Jo Atlantiksella oli Jeesuksia. Jeesuksia oli rakentamassa Egyptin mahtavaa kulttuuria muinoin.
        John Lennon oli myös Jeesus.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

No sen verran annan periksi että Jeesuksia on ollut ihmiskunnan historiassa lukemattomia.
        Jo Atlantiksella oli Jeesuksia. Jeesuksia oli rakentamassa Egyptin mahtavaa kulttuuria muinoin.

Se Jeesus Kristus joka eli ja vaikutti ajanlaskumme ensimmäisinä aikoina, ei olltu kuka tahans "Jeesus". Roomalaisetkin noteerasivat hänet; Krestus....

Ei siis kuka tahansa tallaaja.

Kaikista "jeesuksisista" ei ole jäänyt historiaan mitään dokumentteja.

Mutta, ei huoli väitellä...

• Anonyymi00031
        Anonyymi00029 kirjoitti:

"No sen verran annan periksi että Jeesuksia on ollut ihmiskunnan historiassa lukemattomia."

JK: ei tällaisen tarvitse olle mikään valtataistelu?
        Kukin esitttää asiaa, dialogia.
        Ota taikka jätä?

Se on siinä.

Se valitsemisen vapaus, avoimuus kuunnella, pohtia ja tutkia!

• Anonyymi00032

"Ollaan niin paljon kärsitty vainoa ja sotaa.
        Suomella voi olla tärkeä tehtävä työskentelyssä ihmiskunnan ja rauhan puolesta."

Kommenttia:

Kyllä toki Suomella voisi olla roolia? Onhan kokemusta konfliktien sovittelustakin!

Olisi enemmän kuin UPEAA; että Suomesta nousisi positiivista uutta?

Silloin minunkin isäni haudalla - joka kuolettavasti sodassa haavoittui - ja kylvi pieneen sydämeeni rakkauden isänmaata kohtaan --- silloin haudalla palaisi pitkä rivi kynttilöitä.
        * * *

Ja sydämeni laulaisi kiitoshymniä - siita, että ei ollut turhia ne taakat, surut,
        kyyneleet Isänmaan asiassa.... kanssaihmisten hädän syystä.. . .

Mutta - aika näytttää?

Toivoa ei pidä KOSKAAN kadottaa!

" Linnut voivat laulaa silloinkin kun oksa katkeaa,
        koska ne tietävät että niillä on siivet"!

Carpe diem *

• Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

"Ollaan niin paljon kärsitty vainoa ja sotaa.
        Suomella voi olla tärkeä tehtävä työskentelyssä ihmiskunnan ja rauhan puolesta."

Kommenttia:

Kyllä toki Suomella voisi olla roolia? Onhan kokemusta konfliktien sovittelustakin!

Olisi enemmän kuin UPEAA; että Suomesta nousisi positiivista uutta?

Silloin minunkin isäni haudalla - joka kuolettavasti sodassa haavoittui - ja kylvi pieneen sydämeeni rakkauden isänmaata kohtaan --- silloin haudalla palaisi pitkä rivi kynttilöitä.
        * * *

Ja sydämeni laulaisi kiitoshymniä - siita, että ei ollut turhia ne taakat, surut,
        kyyneleet Isänmaan asiassa.... kanssaihmisten hädän syystä.. . .

Mutta - aika näytttää?

Toivoa ei pidä KOSKAAN kadottaa!

" Linnut voivat laulaa silloinkin kun oksa katkeaa,
        koska ne tietävät että niillä on siivet"!

Carpe diem *

Toki on mahdollista, että Suomen kansakunta - yhteiskunta voisi muuttua?
        Paremmaksi paikaksi. varsinkin heikommille yhteiskunnan jäsenille?

Näillä näkymin jyllää lähinnä "heikot pois haittaa tekemästä"! - ääni.
        Liikaa vanhuksia, jotka kuluttavat terveyspalveluiden resursseja.... ??

Ja niin edelleen.

Mutta? Yhteiskunta joka sortaa ja vähättelee heikoimmassa asemassa olevia, on vaarallisessa alamäen kiihdytyksessä. Jossa lopullinen maali - on - mikä?

• Anonyymi00035

Jos satuit lukemaan, Suomi24 on määrittänyt tämän palstan.
        Keskustele Raamatusta.
        Inkarnaatioille on Suomi24 palstoilla omat sivut, siis Idän uskonnoille, jne,

Mutta terveisiä sille Apollonius Tyanalaiselle,. jos satut treffaamaan?

Missä päin kosmosta tuo herra huitelee?

• Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Jos satuit lukemaan, Suomi24 on määrittänyt tämän palstan.
        Keskustele Raamatusta.
        Inkarnaatioille on Suomi24 palstoilla omat sivut, siis Idän uskonnoille, jne,

Mutta terveisiä sille Apollonius Tyanalaiselle,. jos satut treffaamaan?

Missä päin kosmosta tuo herra huitelee?

Googlaa niin tiedät.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Googlaa niin tiedät.

Google-setä auttaa kun on asiasta kysymys?
        Mutta Google-setää ei huoli vaivata satujen ja saagojen navigointiin.

Tällä palstalla on S24 - Raamattu viitekehys, jos sattuu menemään perille?

Jos ei, hyvää matkaa satujen saarille!!

• Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Google-setä auttaa kun on asiasta kysymys?
        Mutta Google-setää ei huoli vaivata satujen ja saagojen navigointiin.

Tällä palstalla on S24 - Raamattu viitekehys, jos sattuu menemään perille?

Jos ei, hyvää matkaa satujen saarille!!

Olet suvaitsematon ja vihainen. Karman lain mukaan vihaaminenkin heijastuu takaisin.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Olet suvaitsematon ja vihainen. Karman lain mukaan vihaaminenkin heijastuu takaisin.

Kukahan se nyt kiukuttelee? Olet negatiivisessa kosmisessa värähtelyssä. ... Varo ettei se heijastu takaisin???

• Anonyymi00040

Oilpa kerran tarjolla eräs leffa.

Siinä Jeesusta näytteli sellainen tyyppi, joka ilmeisesti muistutti sitä Jeesusta, joka eli, vaikutti ja kuoli. Josta syystä kirjoitamme nyt 2026 jKr.

Tämä ihminen näki kyseisen leffan, ja tykästyi siihen kuin mesikämmen hunajaan!

Eikä vain siten, vaan hän hurahti kokonaan! Megalomaanisesti.

Alkoi mainostaa, näin Jeesuksen inkarnaation!

Olen satavarma, satavarma! Voi vautsi!

Se otti ja googlasi, jotta löytäisi… siis … todisteita …. sille visiolle,
        että hän oli kuin olikin nähnyt leffassa OIKEAN Jeesuksen!

Sitten se alkoi saarnata, että nyt Jeesus oli noussut kuolleista, ja on nyt elokuvatähti!

No, miten kävi?

Jotkut kaverit koetti toppuutella ja palauttaa päiväjärjestykseen.
        Että se Oikea Jeesus nousi kuolleista ihan todistetusta kauan kauan sitten!

- Mutta, minkäs mahtoi? Sille tuli pakkomielle siitä inkarnaatiosta… joten….
        mikä oli ja on the end?

• Anonyymi00041
        Anonyymi00038 kirjoitti:

"Olet suvaitsematon ja vihainen.."

Ihan väärä arvio!
        Lähetin terveisiä sille - mikä se oli se inkarnaatio.... Apolliun vai Apollo-raketti jossain tähtiradoilla?

ÄLä Sinä ole vihainen ja kiukkuinen, varo karman lakia!

Toiset eivät kuulu "karman lain" alamaisiin.
        Vapaat ihmiset eivät ole orjia.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00038 kirjoitti:

. Karman lain mukaan vihaaminenkin heijastuu takaisin.
        ----------------------------------------

Joo? Mutta ottaa comebackia kuin bumerangi sellaisista, joihin ei legitiimiä valtaa!

Pimeydellä ei valtaa Valkeuden reviirille! Pimeyden alkeisvoimat pelkää Valoa!

JK: VIhaaminen on IHAN ERI ASIA; kuin vastata!
        "Auditatur et altera pars."

• Anonyymi00045
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Älä edes yritä pelotella. Jos joku itse on ja elää karman lain syystä puntit tutisten pelon poterossa, se on oma valinta.

Ei pidä edes kuvitella, että karman lain manipulaation kepillä voisi onnistua sitoamaan VAPAITA ihmisiä, jotka eivät elä kuin "orjuuden ikeessä"!

Valintansa kullakin.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Jotkut yrittää Idän uskontojen "karman lakia" tänne tuputtaa. Vaikka tämä on RAAMATTU-keskustelun paikka.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Jotkut yrittää Idän uskontojen "karman lakia" tänne tuputtaa. Vaikka tämä on RAAMATTU-keskustelun paikka.

Ylläpito pitää huolen mitkä kuuluu palstalle ja mitkä ei, joten sinä et sitä päätä!
        Kuvittelet ilmeisesti olevasi joku määräävässä asemassa oleva palstanhoitaja.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Ylläpito pitää huolen mitkä kuuluu palstalle ja mitkä ei, joten sinä et sitä päätä!

Suomi24 on määrättänyt tämän palstan näin:
        Suomi24 Raamattu. Keskustele Raamatusta.

Jokainen jolla lukutaito pelaa, ja ymmärryskin - tajuaa, että TÄMÄ palsta on ylläpidon sääntöjen mukaan asioihin, jotka kytkeytyvät Raamattuu.

Raamattuun ei sisälläy Idän uskonnot, karman lait, jne.

Niile uskonnoille on Suomi24:ssä ihan omat palstat,

Tämä on hyvin selvä asia., ja jokainen asiallinen käyttäjä kunnioittaa Suomi24 järjestelmän sääntöjä.

Ei tarvitse "kuvitella" mitään. Eikä olla "palstanhoitaja".

JK:

Ylläpito pitää huolta, mutta ylläpito ei ei erikseen "vahdi" palstoja.
        S24 palstoille tulee noin 10 000 viestiä per päivä.

Käyttäjien asia on ilmoittaa "asiattoman viestit".
        Kuten Raamattupalstalla olevan aiheeseen kuulumattomat kirjoitukset ( = Idän uskonnot).

Kun nämä palstat on tarkoitettu aikuisille (lukutaitoisille) ihmisille, niin on aika absurdia, ettei osata toimia?

• Anonyymi00061
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Tässä S24 ylläpidon palstajakoa.
        Idän Uskonnoille on omat palstat.
        Ne eivä kuulu Raamattu- Kristinusko palstoille.

https://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/uskonnot-ja-uskomukset/idan-uskonnot

Idän uskonnot
        • Buddhalaisuus
        • Hindulaisuus

• Anonyymi00062
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Mikäs "palstanhoitaja" ITSE koetat olla?

• Anonyymi00063
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Etkö ole koskaan nähnyt tällaista ylläpidon listaa?

Ilmoita asiaton sisältö

Loukkaava sisältö
        Henkilökohtaiset tiedot
        Seksuaalinen tai väkivaltainen sisältö
        Laiton sisältö
        Ei liity aiheeseen
        Jokin muu, mikä?

Eisimerkiksi " ei liity aiheeseen" tarkoittaa sitäkin,
        että joku tuo "karman lain" asiaa RAAMATTU-palstalle!

• Anonyymi00064
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Mikäs "palstanhoitaja" ITSE koetat olla?

Voi sinua! Olet melkoinen palstahäirikkö! Jo vuosien ajan. Mitään rakentavaa ainesta et ole tänne tuonut, ainoastaan herjaa ja ivaa ja kaikenlaista epäsopua.

• Anonyymi00067
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Voi sinua! Olet melkoinen palstahäirikkö! Jo vuosien ajan. Mitään rakentavaa ainesta et ole tänne tuonut, ainoastaan herjaa ja ivaa ja kaikenlaista epäsopua.

Joku kirjoitti tällaista – jollekin - ketä lie tarkoittanut?

Anonyymi00064 2026-01-13 11:10:47
        ”Voi inoastaan herjaa ja ivaa ja kaikenlaista epäsopua.

Palstahäiriköt ovat ihan eri sarjaa kuin suuri osa kirjoittajista. Se on ihan ”oma lajinsa”….
        Yleisiä palstahäikön tunnusmerkkejä ovat:
        - riidan haastaminen, solvaukset, herjaukset, nimittelyt, pilkkaaminen.
        Ja Raamattupalstalla
        häiriköt puskevat valheita ja soopaa kuin kään, käydä kiinni kirjoittajiin. Joillakin on vuosikausia jatkunut vihamissio kirjoittajia vastaan.

Mutta ei hätää!
        Tällainen kaikille yhdenvertaisesti avoin ja vapaa kirjoituspalsta puoltaa asiaansa.

• Anonyymi00113
        UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Eipä.

• Anonyymi00043

Näin se menee. Ne jotka ovat Voittajan - Jeesuksen Kristuksen hallitusvallan alla, heihin EI sovelleta "tämän maailman alkeisvoimia" kuten kosmoksen tasoa.

Jeesus kun asetti kaiken ALAMAISEKSI Kaikkivaltiaan Jumalan valtakunnan alle.
      Karman laki, ei SIDO eikä voikaan sitoa, niitä, jotka ovat Jeesuksen Kristuksen Voiton piirissä.

Pimeys ei voi "sitoa" valkeuden väkeä.!

• Anonyymi00044

Efesolaiskirje 1. luvusta

1:18 ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään

1:19 ja mikä hänen voimansa ylenpalttinen suuruus meitä kohtaan, jotka uskomme - sen hänen väkevyytensä voiman vaikutuksen mukaan,

1:20 jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa, >

1:21
      korkeammalle kaikkea hallitusta
      ja valtaa
      ja voimaa
      ja herrautta
      ja jokaista nimeä,
      mikä mainitaan,
      ei ainoastaan tässä maailmanajassa,
      vaan myös tulevassa.

1:22
      Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle,

1:23 joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää.

Jeesus Kristus asetettiin ylösnousemisensa perästä

KAIKEN yläpuolelle.

" Minulle on annettu Kaikki valta taivaass ja maan päällä." ( Matt 28:18)

MIkään alempitasoinen (karman laki) ei voi sitoa Jeesuksen omia.

• Anonyymi00073

Tekoälyn mukaan Suomi on konkurssissa viiden vuoden sisällä, mikäli ollaan vielä EU:ssa, kumarretaan USA:aa, ylläpidetään pakotteita ja itärajaa kiinni. Nykyisen valtiojohdon taholta muutosta ei ole tulossa, joten konkka on varma.

• Anonyymi00074

Siinäkin pätee sanonta, että sitä saa mitä tilaa!

• Anonyymi00075

Tekoäly ei ole Kaikkivaltias Jumala.

• Anonyymi00076

Tämä on RaamattPalsta, ei poliitkan tori.

• Anonyymi00080

Suomella on hyvä karma. Älä lietso tappio mielialaa!

• Anonyymi00081
        Anonyymi00080 kirjoitti:

Suomella on hyvä karma. Älä lietso tappio mielialaa!

Saat pitää karmasi. Kansan osalta ei kompetenssia.

• Anonyymi00077

Jkkkklllñvvvvbbbuuiiioo

• Anonyymi00078

Käyttäjän tekin ateistien palstalla tuputtamassa uskontoanne.
      Sitäpaitsi jälleensyntymisoppi on poistettu Raamatusta.

• Anonyymi00079

Käyttehän

• Anonyymi00082

Kaikki eivtä käy ateistien palstoilla. Jos käyvät, valittakaa ylläpidolle. Piste.

• Anonyymi00083

• Anonyymi00084
        Anonyymi00082 kirjoitti:

Kaikki eivtä käy ateistien palstoilla. Jos käyvät, valittakaa ylläpidolle. Piste.

Atet on herrasmiehiä ja fiksuja naisia eikä valittaja.

• Anonyymi00088

Jälleensyntymisoppi on poistettu Raamatusta.
        Joten oikea paikka on tämä.
        "Mitä kylvää sitä niittää ' on Raamatussa?
        Sehän on karman laki.

• Anonyymi00089
        Anonyymi00088 kirjoitti:

Jälleensyntymisoppi on poistettu Raamatusta.
        Joten oikea paikka on tämä.
        "Mitä kylvää sitä niittää ' on Raamatussa?
        Sehän on karman laki.

Oikea paikka keskustella karman laista on tässä:
        Karman laki ei ole samaa kuin Raamatun.
        Kannattaa lopettaa palstan häirköinti.

Idän uskonnot
        • Buddhalaisuus
        • Hindulaisuus

• Anonyymi00090
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Oikea paikka keskustella karman laista on tässä:
        Karman laki ei ole samaa kuin Raamatun.
        Kannattaa lopettaa palstan häirköinti.

Idän uskonnot
        • Buddhalaisuus
        • Hindulaisuus

Ei tarvitse olla peloissaan siitä mitä kirjoitan. En vaadi ketään uskomaan minua.
        Mutta tämä on kivaa.

• Anonyymi00091

SuomiStory 1500-1900 ( Historian siipien havinaa)

Syntyi kansa – syntyi maa!
      Oli kivuilla syntynyt kansa,
      kapaloista kääriytynyt päivänvaloon.
      Oli käynyt sotia valtaajiaan vastaan,
      suojellut lastaan.
      Nuijat jyrisivät, miehet mylvivät kuin erämaan karvaiset karhut!

Oli nälänhätää, katovuotta.
      Oli kapinamieltä, oli Pohjolan sotaa.
      Oli ruttoa joka söi nuorta ja vanhaa, katosi paljon kansaa.

Oli jäljellä yksi neljännestä - entisestä väestä
      kun Isoviha hiipui - miehet kääriytyivät kätköistä.

Mutta mikä oli Agricolan mieli?
      Oli saatava kansalle kirjoitettu kieli!
      Oli Agricola näkyjen mies,
      häntä painoi tämä ies?
      - Pimeässä moni huokaa, valo ja vapaus tuokaa!
      Agricola synnytti kansalle kirjakielen,
      saattoi päivänvaloon sen sielun ja mielen!

Tuli avaruutta, laajuutta – tietoa Findian taloon!
      Niin syntyi ja muovautui kansa uusi, suomalainen.
      Ei venäläinen – idän asuja, ei ruotsalainen – lännen kulkija.

Kahden tulen välissä sai pieni heimo vapista.
      Kuka saisi sitä vallita – omistaa – hallita?
      Kuka saisi orjuuttaa – orjan verot maksattaa?
      Suomineidon sielu vapautta janoaa!

On sillä jo oma sielu ja kieli, ei se tahdo idän iestä kantaa.
      Ei voimaansa lännen vaateille antaa!

Isät näkivät sielunsa silmin tulevaan.
      Näkivät oman kansan ja sillä itsenäisen maan.
      He öisin siitä unelmoivat
      kun päivällä sorron katkeraa lientä joivat!

Vieraat valtiaat - vieraat kielet.
      Vieraat aatteet – katalat mielet!
      Ne kalvoivat kansan voimaa ja rohkeutta.
      Heimo pienoinen odotti päivää ja vapautta!

Sen monet runoilijat suitsutti tulta,
      Maan puolesta annettiin henkikulta.
      Oli puhujia oman kielen ja kulttuurin puolesta.
      Omasta rahasta, raittiusaatteesta, ammattiliitoista.
      Nousi ilmoille suomalainen taide, runous ja sävellystaito.
      Oli syntynyt maa ja kansa: Suomineito!

Lähde: SuomiStory-2025, nettikirja ( maksuton) sivu 7-8
      https://suomistory-2025.fi/
      Aiempi lähde: Kirja suomi99- mitä edesssä (2017)

• Anonyymi00092

Jumala on kuullut ja noteerannut totiset rukoukset. Johannes 4:23
      On toinen asia, miten ja mitä Jumala vastaa? Selväksi on käynyt ettei tämä kansa tule säästymään.
      Suomen kansan, ihmiset ovat niin räikeästi torjuneet Pyhän Jumalan asian. Kääntäneet selkänsä, kumartaneet Pahan ja rahankin valtaa.

Turmelus on kuin syöpä levinnyt kattavasti KOKO yhteiskunnan tahoille.

Herran ilmoituksen mukaan on vain "piskuinen lauma" jolle seurakunnan Herralla ei ole MOITETTA.

Kuten oli aikoinaan Vähä-Aasiassa. Sen alueeen seurakunnista (7) oli vain kaksi (2) joille Jeesuksella ei ollut moitteita. Smyrnan ja Filadelfian srk.( Ilm 2. ja 3. luvut)

Aika raksuttaa. Herran ilmoitusken mukaan tämän palstan käyttäjien joukossa on Herran edessä nuhteettomia. Heitä Herra tulee suojelemaan kun Hänen vihansa lankeaa tämän kansan jumalattomuuden ylle.

Kyrie eleison!

• Anonyymi00095

Suomella on hyvä karma. Ameriikalla huono karma ja Venäjällä vielä huonompi.

• Anonyymi00096

Eipä ole hyvää karmaa Suomella. Menee alaspäin kuin lehmän häntä.

No, mitään "karman lakia" ei edes sovelleta, eikä RAAMATUN sisällön mukaan sellaista ole.
      Tämä on Raamattu-keskustelupalsta.

Idän uskonnot
      • Buddhalaisuus
      • Hindulaisuus
      Äänestä

• Anonyymi00098

"Mitä kylvää sitä niittää" se on karman laki ja on Raamatussa .❤️❤️❤️

• Anonyymi00097

• Anonyymi00099

Lestadiolaisillakin on omat palstansa, ja silti ne on vallanneet tämänkin palstan. Verestä ja helveistä paasaaminen, sekä vuosia sitten kuolleen vainajan herjaaminen on OK, mutta eriävät mielipiteet häipyy hyvin äkkiä.

• Anonyymi00100
        Anonyymi00099 kirjoitti:

Lestadiolaisillakin on omat palstansa, ja silti ne on vallanneet tämänkin palstan. Verestä ja helveistä paasaaminen, sekä vuosia sitten kuolleen vainajan herjaaminen on OK, mutta eriävät mielipiteet häipyy hyvin äkkiä.

Tätä palstaa eivä lestadiolaiset hallitse,

• Anonyymi00101

Suomella on hyvä tulevaisuus ja hyvä karma. Venäjällä ja ameriikalla on huono karma.
      Ameriikkaa mylläävät luonnonmullistukset ja Venäjä on saamassa rangaistuksen sotaisuudesta ja julmuudesta omaa veljeskansaansa vastaan. En sano minkälaisen mutta mietitään yhdessä.

• Anonyymi00102

Googon sodassa verta on paljon, ne kuolee Israelin porteille. Rauhaneuvosto ruhtinaineen.

• Anonyymi00104

Jumala ei toimi minkään karman lakien mukaan. Suomen kansa ja ihmiset tutkitaan aj tuomitaan Jumalan Pyhien säädösten mukaan.

Armahduksen voi saada, joka syntinsä hylkää ja ottaa vastaan Jeesuksen sovitustyön ristillä.

Jokin verran ihmisiä säästyy pahimmalta.

• Anonyymi00105

Ei kun karma ei toimi Jumala lakien mukaan.
        Mitä kylvää sitä niittää on raamatussakin.
        Tuomitaanko japanilaiset kun, he eivät usko Jumalaan, Jeesukseen tai evankeliumin ilosanomaan?

• Anonyymi00106
        Anonyymi00105 kirjoitti:

Ei kun karma ei toimi Jumala lakien mukaan.
        Mitä kylvää sitä niittää on raamatussakin.
        Tuomitaanko japanilaiset kun, he eivät usko Jumalaan, Jeesukseen tai evankeliumin ilosanomaan?

Älä sekaannu Jumalalle kuuluviin. Huolehdi vain omasta kohtalostasi. Jumala osaa tehdä omat tehtävänsä.

Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen

ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?
      Maailman menoa
      208
      5173
    2. Kukka kuoli ja kukka tappo Kokkolassa?

Ouluntiellä tapettu nainen torstaina kukka tappo?
      Kokkola
      21
      1906
    3. Kenen joukoissa Suomi seisoo maailmalla, jos SDP voittaa seuraavat vaalit?

SDP on ainoa pohjoismainen sosialidemokraattinen puolue, joka edelleen kuuluu Sosialistiseen internationaaliin. Sitä ka
      Maailman menoa
      64
      1654
    4. Helena Puolakka laukoo suorat sanat Vappu Pimiän MasterChef -pestistä

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Kokenut keittiömestari ja ravintoloitsija Helena Puolakka laukoo suorat s
      Tv-sarjat
      11
      1581
    5. Jos mies oikeasti haluaa sinut

Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois
      Ikävä
      127
      1547
    6. Voiko ryyppäämisellä tienata elantonsa?

Lassi Kuhlman on rappiostriimaaja. Hän kuvaa omaa päihteiden käyttöään pitkissä somestriimeissä. Katsojat voivat lahjoit
      Maailman menoa
      54
      1244
    7. Ketä ehdotatte seuraavaksi kuntanne johtohahmoksi

Ei ole teitä riitaisia kehityksen jarruja helppo yrittää kohti valoa ohjata. Siinä on teille pähkinä purtavaksi.
      Lappajärvi
      97
      1098
    8. Persuille 1,8 prosenttiyksikköä laskua. Keskusta meni ohi ja Vasl hengittää niskassa

Erityisesti työväestö on hylkäämässä persut. https://yle.fi/a/74-20208249
      Maailman menoa
      312
      1012
    9. Vasemmistoliitto menossa perussuomalaisten ohi!

Keskustapuolue meni jo...
      Maailman menoa
      196
      955
    10. Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman teki erikoisen ratkaisun!

Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman paljasti uudet kujeet. Hän on mukana kohutussa Sointu Borg & Tyrkyt -realityssä. Jääkö
      Suomalaiset julkkikset
      7
      890
    Aihe