Joo. Myytiin laivoja, ja jäänmurtajia...
Varsinkin jäänmurtajissa ollaan ykköstietoutta edustavia...
Mutta voitaisiin olla muussakin.
Energiataloudellisesti osataan tehdä hienoja kattiloita teollisuuteen jne.
Moottoreita valtamerilaivoihin..
Mutta kaikki muu teknologia laahaa... se on juminut venäjänkaupsn aikoihin...pää pois hanurista...
Sinne läävään ei mene segulääriä paskaa enää... pitää kehittyä. Parempaa, toimivampaa. Töihin siitä, saakeli...
Suomen tekninrn osaaminen laahaa perässä...
7
120
Vastaukset
Pitäs jatkokehittää ja hyödyntää innovaatioita, eikä myydä niitä pilkkahintaan ulkomaille. Jopa poliittisilla päättäjillä on harhaluulo, että noita keksintöjä tulis niin liukuhihnalta, että yksistään sitä kautta tulis menestystä. Tutkimustyö on tietenkin tärkeetä, mutta tarvitaan myös käytännön toteutus, markkinointi ja jatkokehitys.
- Anonyymi00001
Joku vasemmistolaisaivopieru sinutkin tavoittanut vissiin...
Ipoheja on myyty ties miten pitkään ympäri maailmaa ja silti ne on uniikkeja... ei kukaan ole virnyt I phonen tekniikkaa tuosta vaan...
Mutta varmasti jokaisessa Iphonen tuotteessa on tekniikkaa muualtakin kuin sen tehtaasta... kaikkea ruutia ei tarbitse itse tehdä. Vaan kyse on kokonaisuudesta ja brändistä..kuten Nokia joskus oli... - Anonyymi00002
Anonyymi00001 kirjoitti:
Ipoheja on myyty ties miten pitkään ympäri maailmaa ja silti ne on uniikkeja... ei kukaan ole virnyt I phonen tekniikkaa tuosta vaan...
Mutta varmasti jokaisessa Iphonen tuotteessa on tekniikkaa muualtakin kuin sen tehtaasta... kaikkea ruutia ei tarbitse itse tehdä. Vaan kyse on kokonaisuudesta ja brändistä..kuten Nokia joskus oli...Mutta jos myyt Suomessa puukattilaa hintaan 5900€ ja sen hyötysuhde on 60% ja sitten markkinoilla on täälläkin vastaava tuote Tsekistä hintaan 3700€ ja hyötysuhde 88%, niin miten voi päästä edes ulkomaan markkinoille?
Ehkä pitäisi jotain miettiä...!!?? Anonyymi00001 kirjoitti:
Mutta varmasti jokaisessa Iphonen tuotteessa on tekniikkaa muualtakin kuin sen tehtaasta... kaikkea ruutia ei tarbitse itse tehdä. Vaan kyse on kokonaisuudesta ja brändistä..kuten Nokia joskus oli...Ei mikään vasemmisto. jos mä jotain keksisin, niin pyrkisin hyödyntää ite, hakee patentin. ja sitten jatkokehittää, hakee uuden patentin. Ei nokiakaan syntyny keksimällä keksien, vaan junat törmäs kuurilassa ja alkoi sitkeä selvitys työ, siitä tuli veturipuhelin, autopuhelin, sitten sen sai kantaa mukaansa...
- Anonyymi00003
Sunkin aloitukset tunnistaa nykyään jo otsikosta. Sun kirjoituksesi ovat olleet jo jonkin aikaa hyvin negatiivisia. Ihan vaan jollet ole itse huomannut miten sulle on käynyt.
Mukavaa torstaiaamua! (Mulla on vähemmän mukavaa, koko yön särkenyt päätä ja vinkunut ja kohissut korvissa ja jatkuu vaan.. <- valitusta)
xLiner - Anonyymi00004
Eikös meillä ole kehitetty juuri sellainen auton akku millaista muut maailman osaajat eivät ole vielä onnistuneet luoda. Jos se nyt pitää paikkansa. Seuratkaa uutisia.
Kaikkeehan sitä kehitellään. Ja jos tääkin onnistuu, niin se varmaan myydään kiinaan ja tuottaa rahoja sinne kiinan ja venäjän sotakoneistoon. On suomen kannalta tääkin negtiivinen. Hyvin harvalle kohdistuu nää hyödyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit525438Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT4204721Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1483889KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti1853382Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku142566Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei212322Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja182238Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit1522072- 1282039
Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241509