Mites joulut?

Anonyymi-ap

Joko olette siivonneet joulun pois nurkista ja ottamassa kevättä vastaan?
Ja kuuluuko perinteisiin glögin jämien lämmittely?

Tässä Kaskein juhlagögissä lukee, että säilyy avattuna jääkaapissa n. 5 päivää. Varmaan kuukauden päivät ollut avattuna. Aivan Hyvää vielä :))

-keinovaginamies-

22

187

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Eilen otin pihasta viimeisen kausivalon pois. Sisältä on siivottu kaikki loppiaisen tienoilla.

Ei ole glögin jämiä, mutta kokonainen glögipulllo olisi. Pitää vain kutsua joku kylään jakamaan se, sillä yksin en alkoholillista glögiä saa tuhottua edes useamman päivän aikana. Tai ehkä saisin, mutten halua yrittää 😅

Aletheias

• Anonyymi00003

Teillä on siellä kaupunneissanne aina niin kiire.
        Jos huomenna veis kuusen pihalle.
        Kausivaloja sammutellaan sitten lähempänä pääsiäistä :)

No miksi et kutsu?
        Mehuglökit on siitä kivoja, että niitä voi tissutella pitkin viikkoa. Tulee lämmiteltyä puuhellaa.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00007
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Teillä on siellä kaupunneissanne aina niin kiire.
        Jos huomenna veis kuusen pihalle.
        Kausivaloja sammutellaan sitten lähempänä pääsiäistä :)

No miksi et kutsu?
        Mehuglökit on siitä kivoja, että niitä voi tissutella pitkin viikkoa. Tulee lämmiteltyä puuhellaa.

-keinovaginamies-

Kausivaloja voi hyvin pitää joulukauden ulkopuolellakin ja jokainenhan pitää juuri niitä valoja kuin haluaa vaikka läpi vuoden, jos niin haluaa.

Mutta kuusi vasta nyt pihalle? Onko siinä vielä neulasia jäljellä? Melkoinen superkuusi jos on 😁

Pitäisi kutsua, mutta kuten sanoit, me täällä kaupungeissa olemme niin kiireisiä, että ehdimme näkemään toisiamme vain muun aktiviteetin ohessa 🫣 Hetki sitten tapasin ystävääni junnujen korispelissä, kun hänen lapsensa joukkue sattui pelaamaan lähistöllä. Sitä ennen näin ystävääni samalla kun olin poikani harrastuksen vanhempaininfossa ja hän asuu siellä lähistöllä, niin poikkesin kylässä. Että kutsu tässä sitten joku, joka aidosti ehtisi istua alas ja viettää aikaa glögin kera 😩 No ei se ihan noin dramaattista ole. Pitää vain laittaa toimeksi ja laittaa kutsua eteenpäin 😊

Aletheias

• Anonyymi00010
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Kausivaloja voi hyvin pitää joulukauden ulkopuolellakin ja jokainenhan pitää juuri niitä valoja kuin haluaa vaikka läpi vuoden, jos niin haluaa.

Mutta kuusi vasta nyt pihalle? Onko siinä vielä neulasia jäljellä? Melkoinen superkuusi jos on 😁

Pitäisi kutsua, mutta kuten sanoit, me täällä kaupungeissa olemme niin kiireisiä, että ehdimme näkemään toisiamme vain muun aktiviteetin ohessa 🫣 Hetki sitten tapasin ystävääni junnujen korispelissä, kun hänen lapsensa joukkue sattui pelaamaan lähistöllä. Sitä ennen näin ystävääni samalla kun olin poikani harrastuksen vanhempaininfossa ja hän asuu siellä lähistöllä, niin poikkesin kylässä. Että kutsu tässä sitten joku, joka aidosti ehtisi istua alas ja viettää aikaa glögin kera 😩 No ei se ihan noin dramaattista ole. Pitää vain laittaa toimeksi ja laittaa kutsua eteenpäin 😊

Aletheias

Melkein kaikki, mutta se onkin taidolla valittu ja tiedolla jalkaan istutettu (tietysti minun hommia :))) tanskalaisen tarhaamon laatukuusi, ja vielä lisäksi rakkaudella hoidettu (erään toisen osallisen hommia).

Joskus oli pihta jostain itsenäisyyspäivän tienoilta yli loppiaisen. Alkoi kukkimaan sisällä, kun luuli raukkaparka että kevät on tullut.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00015
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Melkein kaikki, mutta se onkin taidolla valittu ja tiedolla jalkaan istutettu (tietysti minun hommia :))) tanskalaisen tarhaamon laatukuusi, ja vielä lisäksi rakkaudella hoidettu (erään toisen osallisen hommia).

Joskus oli pihta jostain itsenäisyyspäivän tienoilta yli loppiaisen. Alkoi kukkimaan sisällä, kun luuli raukkaparka että kevät on tullut.

-keinovaginamies-

Melkoista, yleensä neulaset luovuttaa viimeistään tapaninpäivänä ja ainakin jos vahingossa sattuu törmäämään kuuseen (jos on vaikka juonut liikaa glögiä 😁).

Pihtakuusista tosin itselläkin hyvät kokemukset. Kaunis ja kestävä. Vaihdoin muovikuuseen, (nyyh), kun kuusi alkoi aiheuttamaan hieman hengitysoireita. Kauheahan muovikuusi on ja ehkä epäekologisin hankinta aikoihin, mutta tuolla mennään.

Aletheias

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Melkoista, yleensä neulaset luovuttaa viimeistään tapaninpäivänä ja ainakin jos vahingossa sattuu törmäämään kuuseen (jos on vaikka juonut liikaa glögiä 😁).

Pihtakuusista tosin itselläkin hyvät kokemukset. Kaunis ja kestävä. Vaihdoin muovikuuseen, (nyyh), kun kuusi alkoi aiheuttamaan hieman hengitysoireita. Kauheahan muovikuusi on ja ehkä epäekologisin hankinta aikoihin, mutta tuolla mennään.

Aletheias

Se on joulu pilalla, kun kuusi ei tuoksu ja piparia ei leivota ;)
        Harmillisia tuollaiset allergiat.

Mulla on mökillä joskus tapana ladata seuraavan uunillisen mäntypuut uuniin jo silloin kun uuni on vielä n. sata-asteinen edellisen lämmityksen jälkeen. Kyllä tulee hyvä ja raikas tuoksu pirttiin.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Se on joulu pilalla, kun kuusi ei tuoksu ja piparia ei leivota ;)
        Harmillisia tuollaiset allergiat.

Mulla on mökillä joskus tapana ladata seuraavan uunillisen mäntypuut uuniin jo silloin kun uuni on vielä n. sata-asteinen edellisen lämmityksen jälkeen. Kyllä tulee hyvä ja raikas tuoksu pirttiin.

-keinovaginamies-

Kyllähän se harmittaa, kun ei aitoa kuusta ole hetkeen voinut laittaa kotiin. En onneksi reagoi niin voimakkaasti, etten pystyisi olemaan esim yökylässä, vaikka taloudessa olisi kuusi. Kun on riittävän hyvä ilmanvaihto ja nukkumatila erillään kuuusesta, niin selviän lähes ongelmitta. Piparia onneksi voi leipoa mielin määrin 😁

Puun tuoksu on kyllä hyvä, ei ehkä nyt sellaisen ihan sahalaitoksen tuoksu, mutta esim hirsitaloissahan on usein sellainen vieno puun tuoksu. Ei pistävä eikä ilmeinen vaan sellainen pehmeä.

Parhaalta puut tuoksuu silti luonnossa kaiken sen vehreyden keskellä 🌿

Aletheias

• Kaikki joulukoristeet on siivottu, pakattu siististi laatikoihin ja viety varastoon odottamaan seuraavaa joulua. Mitään jouluherkkuja/- juomia, ei ole jäänyt nurkkiin pyörimään.
      Jääkaappi on siivottu ja terveellisillä vaihtoehdoilla.
      Voin hyvällä omallatunnolla jäädä odottamaan kevättä. Talvihorros päällänsä.

Herättäkää, kun kevätaurinko lämmittää. 🌞🌸 ⏰

• Anonyymi00004

Konvehtiakin näyttää vielä olevan.
        Jos kaikessa on kohtuus, niin eikö se käy ympäri vuoden?

-keinovaginamies-

• Anonyymi00004 kirjoitti:

Konvehtiakin näyttää vielä olevan.
        Jos kaikessa on kohtuus, niin eikö se käy ympäri vuoden?

-keinovaginamies-

Haluaisin huomutella, olen ollut karkki- ja herkkulakossa vuoden alusta asti. Hyvin menee toistaiseksi.
        Eikä täällä aina eletä kohtuudella, mutta yritystä on sitäkin enemmän. 😊

Ed. viestiini korjaus, jäi puuttumaan sana tuosta jääkaappi-lauseesta... "täytetty"!

Näin siinä käy, kun ei viitsi oikolukea omaa tekstiään. *huoks! 🤔

• Anonyymi00006
        tosi.typy kirjoitti:

Haluaisin huomutella, olen ollut karkki- ja herkkulakossa vuoden alusta asti. Hyvin menee toistaiseksi.
        Eikä täällä aina eletä kohtuudella, mutta yritystä on sitäkin enemmän. 😊

Ed. viestiini korjaus, jäi puuttumaan sana tuosta jääkaappi-lauseesta... "täytetty"!

Näin siinä käy, kun ei viitsi oikolukea omaa tekstiään. *huoks! 🤔

En nyt kyllä oikein usko noihin lakkoihin.
        Tasaisempi tahti pitää ihmisen terässä.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00006 kirjoitti:

En nyt kyllä oikein usko noihin lakkoihin.
        Tasaisempi tahti pitää ihmisen terässä.

-keinovaginamies-

Kyllä sen housuissa ja farkuissa huomaa, kun on taas hieman väljempi olla. Minä lakkoilen aina välillä, kun tuntuu, että pyrstöön ja reisiin kerääntyy liikakiloja. Joulun alla tuli herkuteltua liikaa.

Tämä lakkoilu on hyväksi havaittu keino ja se toimii, ainakin minulla. Nyt tämä jo menee kuin itsestään, eikä makeanhimoa enää tule (alussa tuli). Lisään myös kuntoilua, sekin auttaa. 😁

Näkisit vaan, kuinka salilla vedän kuntopyörällä mutkat suoraksi!!! 😂 🚴‍♀️

• Anonyymi00011
        tosi.typy kirjoitti:

Kyllä sen housuissa ja farkuissa huomaa, kun on taas hieman väljempi olla. Minä lakkoilen aina välillä, kun tuntuu, että pyrstöön ja reisiin kerääntyy liikakiloja. Joulun alla tuli herkuteltua liikaa.

Tämä lakkoilu on hyväksi havaittu keino ja se toimii, ainakin minulla. Nyt tämä jo menee kuin itsestään, eikä makeanhimoa enää tule (alussa tuli). Lisään myös kuntoilua, sekin auttaa. 😁

Näkisit vaan, kuinka salilla vedän kuntopyörällä mutkat suoraksi!!! 😂 🚴‍♀️

Joskus olen miettinyt, että pitäisiköhän lähteä näille paljon puhutuille kuntosaleille.
        Näkisi vaikkapa t.t:n hurjana vaivaavan kuntopyörää pikkupikku-trikoissaan tai jonkin ryhmän joogatunnin.
        Vielä se on toteuttamatta, mutta pitäähän ihmisellä haaveita olla :))

-keinovaginamies-

• Anonyymi00011 kirjoitti:

Joskus olen miettinyt, että pitäisiköhän lähteä näille paljon puhutuille kuntosaleille.
        Näkisi vaikkapa t.t:n hurjana vaivaavan kuntopyörää pikkupikku-trikoissaan tai jonkin ryhmän joogatunnin.
        Vielä se on toteuttamatta, mutta pitäähän ihmisellä haaveita olla :))

-keinovaginamies-

Rohkeasti vaan. Käy kokeilemassa. Olet yhtä kokemusta rikkaampi. 😁

• Anonyymi00002

Niin. Paheksukaa mikäli siltä tuntuu, mutta ostin jouluisia ruokia muutamalle päivälle. Siinä se. Ei valoja, ei kuusta, ei mitään jouluhartauksia tai muutakaan hömppää.

Maapallon elollisista yli 99% ei edes huomannut. Maapallon muurahaisten kokonaispainon on arvioitu olevan noin 15 000 000 tonnia (15 miljoonaa tonnia), mikä on enemmän kuin kaikkien villien lintujen ja nisäkkäiden yhteenlaskettu biomassa, ja se vastaa noin 10-20% ihmiskunnan kokonaisbiomassasta koko joulua. Pelkästään muurahaiset

• Anonyymi00005

Kannatan hyvin pitkälti vapaata valintaa, en suinkaan paheksu ihmisten tapoja.
        Kiinnosti vain, että onko vielä muita näin saamattomia ja jälkijättöisiä :)

Kuusi ei ole muuten pudottanut vielä juuri yhtään neulasia. Taitaa olla laadukas tanskalainen.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00016
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Kannatan hyvin pitkälti vapaata valintaa, en suinkaan paheksu ihmisten tapoja.
        Kiinnosti vain, että onko vielä muita näin saamattomia ja jälkijättöisiä :)

Kuusi ei ole muuten pudottanut vielä juuri yhtään neulasia. Taitaa olla laadukas tanskalainen.

-keinovaginamies-

En minä vastusta ja hyvältäjän se kuusi tuoksuu keskellä pimeyttä.
        Toivoisin vain, ettei ihmiset unohtaisi perinteitä, joita kristinusko yritti sotkea omiin juttuihinsa ja väkivalloin pakottivat sen ainoaksi uskonnoksi.

Kristityt siis järjestelmällisesti ja väkivalloin tuhosivat Suomen perinteet ja muinaisuskonnot. Äärikristityt ovat tuhonneet ja murhannneet historiassa eniten ikinä. Tämä on todistettavissa.

>simiti<

• Anonyymi00008

Joulu ei ole enää ovella.
      Ulkoilun jälkeen, jos viluttaa, teen lämpimän mustaviinimarjamehuannoksen.
      Glögi ei oikein nappaa.
      Oikeastaan pitäisi harjoittaa kaakaon juomista välillä. Nam.
      Vilma

• Anonyymi00012

Voi vilmuliini. Tämäkin wanha ukkeli tykkää kunnon motillisesta lämpimästä kaakaosta. Kermavaahdolla tai ilman. Molemmat on hyvejä.

Toki myös pikkunaukku tummaa rommia kruunaisi kaiken.

Tämä jouluna ei tullut rommia, enkä halunnut edes viettääkään joulua. Sukulaiset kunniotti toivettani ja saan vielä hiipua pikku hiljaa ilman kenenkään painostusta.
        Kyllä suakin vituttais jos oisit mä!
        https://youtu.be/5NPGr3zdjik?si=kwP5HuCUrS3DwPo7

Itse olen maailman mahtavin ukkeli ja mua ei hämää mikään.
        Pikku hetki, niin pistän teidän tärisevien oikeistopellenassejen puolesta taas toivomanne kolmannen maailmansodan jäihin.

• Anonyymi00009

Täh! Nyt jo? Just pertsan kanssa avattiin vasta jouluglögit.

>simiti<

• Anonyymi00013

Kaatuneet on sukissa tallessa, kuhan vähän liottelee niitä tuossa.

• Anonyymi00014

Hyvä se on joku jemma ihmisellä olla :))

-keinovaginamies-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      177
      3583
    2. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      69
      2720
    3. Saisinpa halata sinua joka päivä

ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a
      Ikävä
      27
      2687
    4. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      65
      2229
    5. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      199
      2145
    6. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      43
      1699
    7. Martinan pankkikortti

Seiska uutisoi, että Martina antoi pankkilortin tyttärilleen. Siinä on vaan sellainen pointti, että pankkikorttia ei saa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      360
      1609
    8. Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?

Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�
      Ikävä
      90
      1490
    9. Kadonnut Kajaanissa

Yllättävän hyvät kuvat poliisilla, luulisi löytyvän niiden perusteella?
      Kajaani
      27
      1431
    10. Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä

Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii
      Maailman menoa
      199
      1394
    Aihe