Aloitin dieselhevosen potkimisen

Anonyymi-ap

Ostin vähän ajetun käytetyn neliveto manuaali 2,5 l turbodieselin, laatumerkin
Ihan karvalakki, navigaattorilla, hands freellä, ilmastoinnilla.
Sähköikkunat, eberi, kahdet kelporenkaat alumiinivanteilla.
Ruosteeton, merkkihuollettu.

Puuttuu ratinlämmitin alamäkiavustin, kruisi, lämmitettävä tuulilasi.
Kaikki tämä alle 1/4 osa Dacian hinnasta, eika haise pahalle, vaan uudelle autolle.

Upea ajettava, kulutus kohtuulline, suorituskyky riittävä.
Kuluserolla sähköautoon ajan autolla seuraavat 100 00 km halvemmilla kuluilla kuin yksikään sähköautoilija.
Näillä näkymin seuraavat 12 vuotta.

16

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Miksi köyhä aina selittelee vanhan romun ostamista.
      Ole hiljaa ja ole tyytyväinen, ei kerään kiinnosta.
      Vai haiseekin kuin uusi, Hihiii!

• Anonyymi00002

"Kaikki tämä alle 1/4 osa Dacian hinnasta,"

Tarkoittaa sitä että joku onneton typerys on ostanut tuon dieselin uutena erittäin kalliilla ja joutunut luopumaan siitä valtavalla arvonalenemalla.

Ja nyt sinä maksat isot dieselverot ja lisäksi dieselin korkean litrahinnan.

• Anonyymi00003

Miksi köyhän pitää selitellä auton hankkimista? Riittää että se täyttää kuljetustehtävän.
        Pitäisikö auton olla kallis että poikakaverisi ei jätä sinua?
        Vertaan itseäni Reino Laakkoseen, joka rikkaana miehenä ajoi vanhalla kuplavolkkarilla.

Minulla ei ole osa- eikä liisingmaksuja, ei myöskään velkaa.
        Minun ei tarvitse myöskään ottaa kallista kaskoa.
        Minun ei tarvitse ostaa sähköasemaa eikä maksaa tehomaksuja.
        Kun vielä tiedetään että diiselit ovat kaikkein luotettavimpia autoja joilla ajetaan paljon.
        Auto on aina valmis eikä sitä tarvitse odotella latauksesta.
        Kun kierrän metsäpalstojani katselemassa ei ole huolta akkukolhuista.

On totta että joku muu on jo maksanut autosta mansikoita ns. preemiota.
        Näyttää uuden hinta olevan siellä 90 k€ ...107 k€ luokassa On minulla tuollaiselle hintaerolle muutakin käyttöä.
        Kuka meistä on köyhä minä vai joku muu?

En tiedä onko 2,5 snt/pv korkea diisselvero.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Miksi köyhän pitää selitellä auton hankkimista? Riittää että se täyttää kuljetustehtävän.
        Pitäisikö auton olla kallis että poikakaverisi ei jätä sinua?
        Vertaan itseäni Reino Laakkoseen, joka rikkaana miehenä ajoi vanhalla kuplavolkkarilla.

Minulla ei ole osa- eikä liisingmaksuja, ei myöskään velkaa.
        Minun ei tarvitse myöskään ottaa kallista kaskoa.
        Minun ei tarvitse ostaa sähköasemaa eikä maksaa tehomaksuja.
        Kun vielä tiedetään että diiselit ovat kaikkein luotettavimpia autoja joilla ajetaan paljon.
        Auto on aina valmis eikä sitä tarvitse odotella latauksesta.
        Kun kierrän metsäpalstojani katselemassa ei ole huolta akkukolhuista.

On totta että joku muu on jo maksanut autosta mansikoita ns. preemiota.
        Näyttää uuden hinta olevan siellä 90 k€ ...107 k€ luokassa On minulla tuollaiselle hintaerolle muutakin käyttöä.
        Kuka meistä on köyhä minä vai joku muu?

En tiedä onko 2,5 snt/pv korkea diisselvero.

Jos oikein ymmärsin että uusi vastaava on siellä 100 k€:n hintaluokassa ja nyt käytetyn hinta on ollut alle 1/4 Daciasta eli luokkaa jokunen tonni, joka tapauksessa reilusti alle kymppitonnin niin uskallan veikata että auto tosiasiassa alkaa olla aika lailla käyttöikänsä loppupuolella, vaikka se äkkiseltään päällisin puolin voi vaikuttaa hyvältä.

Jokainen toki ajaa sen hintaisella autolla minkä itselleen kokee järkeväksi, mutta sitten vertailuissa muutaman tonnin polttis vs. uusi sähköauto ei vaan ole mitään järkeä. Aivan samalla tavalla kuin jos verrataan 5 k€:n ja 50 k€:n polttiksia niin tottakai kalliimman kustannukset ovat korkeammat, mutta sitten taas autot iän ja ominaisuuksien suhteen eivät ole millään tapaa vertailukelpoisia.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Jos oikein ymmärsin että uusi vastaava on siellä 100 k€:n hintaluokassa ja nyt käytetyn hinta on ollut alle 1/4 Daciasta eli luokkaa jokunen tonni, joka tapauksessa reilusti alle kymppitonnin niin uskallan veikata että auto tosiasiassa alkaa olla aika lailla käyttöikänsä loppupuolella, vaikka se äkkiseltään päällisin puolin voi vaikuttaa hyvältä.

Jokainen toki ajaa sen hintaisella autolla minkä itselleen kokee järkeväksi, mutta sitten vertailuissa muutaman tonnin polttis vs. uusi sähköauto ei vaan ole mitään järkeä. Aivan samalla tavalla kuin jos verrataan 5 k€:n ja 50 k€:n polttiksia niin tottakai kalliimman kustannukset ovat korkeammat, mutta sitten taas autot iän ja ominaisuuksien suhteen eivät ole millään tapaa vertailukelpoisia.

Sen verran hintaerosta että vaikka auto on jo lähellä teini-ikää, maksaa vastaava merkki ja malli tuon liki 100 k€.
        Kun jollekulle tulee pakkotilanne on hän valmis luopumaan autostaan hyvinkin halvalla, niin nytkin. Yksityinen myyjä kertakaikkiaan halusi päästä siitä eroon. Tarkempia motiiveja en tiedä.
        Kun kuitenkin ajomäärä on kyseisen merkin tyypillisistä arvoista alle neljäsosan, ja huollettu ja siististi pidetty katson ettei minun tarvitse maksaa preemiota.
        Tottakai epäilin aluksi että minua kusetetaan jollain romulla, mutta parin viikon kokemusten perusteella väitän tehneeni hyvän ostoksen.
        Auto sopii ominaisuuksiltaa ja kunnoltaan käyttööni kuin nakutettu, eikä lähelläkään paalikasaa.
        Tyypillisesti nämä autot kestävät 600...800 tkm, ja minun oma matkani päättyy ennen autoa..

• Anonyymi00006

Onnea "uudelle". Toivottavasti ei ole Volvo. Omani toimi kuin unelma viitisen vuotta 50tkm vuosiajolla mutta jäätyään kauppakassiksi alkoi ongelmat.

• Anonyymi00008

Edellinen dieselponi on juurikin S60 vuodelta 2007.
        Käytettynä alle torihinnan ostetttu
        Pelittää edelleen 400 tkm jälkeen. Loisto ostos sekin.
        Tienasi matka-ajossa vuosien saatossa verotonta.

• Anonyymi00007

Ei merkitse köyhyyttä ostaa käytettyä autoa. Järjenköyhyyttä on ostaa sähköromu. Ylihintaisia epävarmoja laitteita. Suoraan sanoen paskoja.

• Anonyymi00009

En tiedä sähköautojen luotettavuudesta. Pitkäaikaista näyttöä ei ole, mutta vikaantuessaan ne ainakin tulevatkalliiksi.
        Sekä dieselponi että tämä uudempi ovat ilman AD-blue varusteita.
        Ei ainakaan pakkanen tee tepposia.

• Anonyymi00011

Avaajalla voi olla kohta varpaat kipeinä jos jatkaa potkimistaan ja dieselin hinta nousee reiluun 2 euroon ja käyttövoimamaksut päälle.
      Kyllä se on bensa, sähkö tai hybrid mitkä ovat tämän ajan järkevimmät autot, riippuu käyttäjästä ja käytännön mahdollisuuksista akkujen lataukseen jne...

• Anonyymi00012

Nasevasti todettu. "Riippuu käyttäjästä."
        Kun auton tarve nykyisellään on pakollinen mutta vähäinen aiheutuvat kulutkin ovat vähäisiä.
        On eri asia ajaa vuodessa 5000 km kuin 50 000 km.
        Dieselin kulutus -ponilla on 5...7/ /100 km -hevosella 7...10 l /100 km.

Tarvisen nykyhinnalla on siis 12€...17€/100 km ja kammohinnoilla 14...20€/100 km.
        Enkä ole vielä koskenutkaan 41 372€ metsärahoihini, kasvakoot korkoa.

Tarkoittaa siis invetoinnin säästöllä 250 000 km eli 50 vuoden ajot.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Nasevasti todettu. "Riippuu käyttäjästä."
        Kun auton tarve nykyisellään on pakollinen mutta vähäinen aiheutuvat kulutkin ovat vähäisiä.
        On eri asia ajaa vuodessa 5000 km kuin 50 000 km.
        Dieselin kulutus -ponilla on 5...7/ /100 km -hevosella 7...10 l /100 km.

Tarvisen nykyhinnalla on siis 12€...17€/100 km ja kammohinnoilla 14...20€/100 km.
        Enkä ole vielä koskenutkaan 41 372€ metsärahoihini, kasvakoot korkoa.

Tarkoittaa siis invetoinnin säästöllä 250 000 km eli 50 vuoden ajot.

Hauskoja satuja ja tarinoita.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Hauskoja satuja ja tarinoita.

Satuihin uskovat sahköautofriikit.

• Anonyymi00013

Dieselin vääntöä on ikävä. Aika paljon saa maksaa bensakoneesta, että pääsee vastaavaan. Esim. BMW:n vanhemmat 3.0-dieselit ollu ostoslistalla. On vain tosi paljon ajettuja tarjolla. Volvoon en enää sekaannu.

• Anonyymi00014

Vai vääntöä haluat, sähköautosta sitä löytyy ja välittömästi kun kosket polkimeen.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Vai vääntöä haluat, sähköautosta sitä löytyy ja välittömästi kun kosket polkimeen.

Vääntö on pahasta, panee pyörät sutimaan.
        Sitä varten pitää laittaa luiston rajoitus.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6052
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      334
      5309
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      21
      2686
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2615
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      84
      1875
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      105
      1697
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1571
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1533
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1454
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1413
    Aihe