Hyviä syitä saamattomuuteen

Anonyymi-ap

Pystyttekö te keksimään hyviä syitä, miksi pysyä saamattomana? Nyt tulisi tarpeeseen. Eli kyseessä isot linjat.

Jos töissä tuntuu siltä, ettei tästä mitään enää saa ja miettii onko edes annettavaakaan?

Ja vielä pahempaa. Tämä tunne on hiipinyt jo parisuhteen puolellekin, mutta sillä erotuksella, että annettavaa kyllä tuntuu olevan. Eli kun tulet kotia, niin taloustöitä on rästissä. Odottaneet paluutasi :))

-keinovaginamies-

20

282

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Viina ja huumeet pitää naiset ja työt loitolla.

• Anonyymi00004

Jossain elämänvaiheessa tuli mieleen tuokin uravalinta, mutta kuitenkin loppupeleissä tykkään elää terveenä ja ehkä jopa pitkäänkin, kunhan pysyy harrastuskunnossa, niin totesin ettei tuo ole sittenkään minun juttu.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00002

Yleensähän tuo "Jos töissä tuntuu siltä, ettei tästä mitään enää saa ja miettii onko edes annettavaakaan?"
      tulee töissä, jossa työntekoon liittyy työn suunnittelua ja ajatus työtä.
      Liukuhihnatyössä vastaavaa tunetta ei tule, koska koko ajan liukuhihna puskee tuotetta, johon työntekijä työssään liittää jonkun uuden osan ja niitä tulee työpäivän aikana satoja, eikä siinä tule hetkeäkään ajatus, ettie tästä mitään enää saa aikaan.

Töissä en ole ollut, mutta tv:stä olen nähnyt millainen on liukuhuhnatyö mm. Chaplinini mustavalko elokuvissa Chaplinilla oli kaksi kiintoavainta kädessä ja liukuhihnalla tuli osia, joiden ruuveja Chaplin joutui kiristämään ja osia tuli niin nopeasti liukuhihnalla, että ei meinanut keretä kaikkia kiristäämään ja joutui juoksemaan osien perässä.
      Sellaista se liukuhihnatyö on.

• Anonyymi00005

Se vois välillä tehdä poikaa ettei joutuisi ajattelemaan ja suunnittelemaan työntekoa. Tekis vaan.
        Ilmankos tykkään klapihommista, noin vapaa-ajalla.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00003

Kotona odottavat taloustyöt ovat niitä ikuisuus töitä, eivät koskaan lopu.

• Anonyymi00006

Kyllä olis ihmisen pitänyt syntyä kuninkaalliseksi, jotta olis riittävä palveluskunta :)

-keinovaginamies-

• Anonyymi00007

On vain ohjelmoitava itsensä tekemään myös ne rutiini-kotihommat. Ehkä on joitain poikkeuksia jotka suorastaan rakastavat rynnätä tiskikoneen lataamisen kimppuun tai pyykkien. Kyllä siihen yleensä pitää itseäänn vähän ottaa niskasta.
      Yleensä tunnissa, ehkä vähemmässäkin, tekee kaiken päivittäisen peruspuuhan pois tieltä. Sitten palkinto odottaa, sohvalle selällleen.
      Kun pitää hyvää kuntoa yllä terveellisillä elintavoilla, kuten kaljattomuudella, sikarittomuudella ja kohtuullisella liikunnalla, se tylsä puuhakin käy rivakammin.

• Anonyymi00008

Sehän on hienoa, jos siitä saa palkinnon tunteen kun pääsee sohvalle pötköttämään. Tuo ei kyllä toimi minulle kovin isona motivaattorina.
        Ja kyllä, ohjelmoituna robottina elämä olisi helpompaa, mutta olisiko siltikään mielekästä?

-keinovaginamies-

• Anonyymi00009

Tosissaan kun ajattelee, niin palkkatöissä olevat tekevät töissä töitä samalla tavalla, kuin olisivat itsenäisiä yrittäjiä.
      Ei firmassa työnjohtaja ole kädstä pitäen neuvomassa miten työ tehdään ja mitä seuraavaksi tehdään, kuten vaikka, että työnjohtaja neuvoo, että otapas siitä 2 mm teräslevyä ja enääpä istten tänne ja laita se teräslevy tuohon koneeseen ja me sitten leikkaamme siitä 50x100cm palasen ja 3 kpl 10x100cm palasta.
      Mennääpässitten tänne hitsauskoneelle ja alapa hitsaamaan paloja yhteen.
      Laitapa se palanen siihen oikeaan asentoon, ei, ei ei niin vaan katoshan, llaita se näin, setä näyttää.
      Ei vaan aamulla työnjohtaja lämpsyttelee halliin ja snaoo, tehkääpä harustimia, tässä on työpiirustukset, alkakaa hommiin, minä menen toimistooni istuskelemaan nahkasohvalle ja juon kahvia ja otan vähän täytekkua, te teete töitä ja älkää tulko HÄIRITSEMÄÄN.
      Jos on metallifirmassa tai rakennusfirmassa, niin joutuu työpiirustuksia osata lukea ja valmistaa tute piirustusten mukaan eli se on hyvin itsenäistä työtä, kuten yksityis yrittäjänkin työ.
      Ainoastaan poikkeaa siinä, että yksityis yrittäjän on ne työt itse hankittava.
      Palkkatöissä työntekijä vaan tekee töitä, jotka firman hankkija on ne hankkinut.

• Anonyymi00011

Umpijuntti ei osaa jaksottaa. Olet ällötys.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Umpijuntti ei osaa jaksottaa. Olet ällötys.

Ihan mielenkiinnosta- osuuko tämä palstaäijän eksistentiaalinen vuodatus jotenkin omaan elämäntilanteeseesi, oletko esim rakennusfirman väliportaan pomo kun noin suivaannuit? Tuskin, mutta kunhan jutustelen, koska olet yhtä diu diu selvästi

• Anonyymi00012

Töissä käydään yleisesti kai siitä saatavan ansion tähden. Yleensä työstä saa palkkaa, jonka voi sijoittaa elämänsä kohteisiin jotka tuntuvat tärkeiltä?
      Työ voi olla myös itsessään palkitsevaa, joskus se voi olla saman toistamista jolloin vuosien kuluttua itse työ ei enää niin motivoi.

Tosin parisuhteissa voi olla samaa, vuosien kuluttua parisuhde ei motivoi. Arki on tehnyt eri asioista "itsestään selvyyksiä". Niitä ei edes huomaa, kunnes ne menettäisi?

Mjoo, jokainen joutuu kai siivoamaan jne. Olipa asumismuoto tai sääty mikä tahansa.

AV

• Anonyymi00018

Olen ymmärtänyt että esim. useilla kollegoilla se on se pankki joka motivoi.
        Jos tällainen taustamotivaattori puuttuu ja muutenkin on vähään tyytyväinen luonne, niin tuo mainitsemasi ykköskohta on käytännössä poissa pelistä.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00013

Kannattaa linjoittaa kunkin tehtäviä.

• Anonyymi00016

Saamattomuuteen ei ole hyviä syitä, sillä pääasiassa syyt ovat omasta tahdosta riippumattomia geneettisiä syitä. Ne eivät ole hyviä eivätkä huonoja, mutta pakollisia.

• Anonyymi00017

No jos edes kohtuullisia sitten?

-keinovaginamies-

• Anonyymi00019

rahan puute, ei ole rahaa tehdä mitään kun kaikki maksaa liikaa.

• No nyt tällä hetkellä töissä löytää ajoittain jopa mielekkyyttä. Ja jos päinvastainen tilanne on tullut vastaan kuten joskus on, niin sitten olen loikannut vähän erilaisiin töihin. En täysin uuteen, mutta riittävän erilaiseen.

Parisuhteessa uskon reiluihin diileihin. Vähän voi puntaroida mitä siitä saa ja mitä joutuu antamaan. Ja keskustelun kautta voi yrittää parantaa tasapainoa.

• Anonyymi00020

niimpä joo noiden ikävien palstan virkeytäminen, aika virkeitä kirjoitelmia on nyt kun osaavat kertoakin lauseilla jo asioita jotta joku voi ymmärtää eli jotain keskustellakin siis.

• Anonyymi00021

Kantsii ostaa mönkijä ja virittää sitä. Sitten vain ajaa täysillä päin kalliota ja halvaantuu vuodeksi. Sitten pääsee työkyvyttömyys eläkkeelle. Helppo homma.

>simiti<

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6082
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      347
      5470
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2737
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2629
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      102
      1982
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1738
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1601
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1573
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1474
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1433
    Aihe