Hei! Milloin viimeksi olet ollut raskaana? Miltä tuntui ja oletko vielä joskus tulevaisuudessa ajatellut olla uudestaan raskaana? Ja miksi?
Miltä raskaus tuntuu?
32
344
Vastaukset
- Anonyymi00001
Se tuntuu kuin olisi iso kakkahätä.
En nyt kirjaimellisesti osaa sanoa että miltä tuntuu mutta muutaman kerran olen vierestä seurannut ja mistä lie johtunut, varmaan myötätunnosta 🤔 että oma painokin nousi joka kerta muutaman kilon tapahtuman yhteydessä.
Noh joka tapauksessa muutuin raskaammaksi kerta toisensa jälkeen, näin täällä 😁.
Näen myös selkeitä yhtymäkohtia nykyiseen painoni alenevaan lukemaan siinä että henkilöiden määrä taloudessa on yhteydessä selkeästi siihenkin, pari lähtijää vielä maailmalle niin olen jälleen ihannepainossani vähemmän raskaana. Kiertokulkua 😛Miltä raskaus tuntuu?
- Raskauden alussa jännittävältä, loppussa rankalta ja hankalalta.
Milloin viimeksi olet ollut raskaana?
- Juuri ennen kaksosten syntymää.
Miltä tuntui ja oletko vielä joskus tulevaisuudessa ajatellut olla uudestaan raskaana?
- Minun lapset on tehty. Kaksosten jälkeen, ei ole kertaakaan tullut uutta vauvakuumetta. Tämä paketti on tehty.
Ja miksi?
- Kaikella on aikansa. Nykyään keskityn muihin asioihin. Elämä vie eteenpäin.
Kiitos minigallupista! 😊- Anonyymi00002
Eikö se tunnu epämiellyttävältä, kun se lapsi siellä vatsassa potkii???
- Anonyymi00008
Kuulemma joillain tuntuu. Itselläni istukka oli kiinnittyneenä sellaisessa kohtaa, etten edes tuntenut suuria liikkeitä.
- Anonyymi00003
isyys ja äiteys on luuseriutyta, mutya yritä parantaa rytöjä, kuin miå iin. vaativampaa lajia.
- Anonyymi00013
Mitä? Saako saman suomeksi.
- Anonyymi00004
Laita anustulppa pyllyyn ja juot pari desii risiini öljyä. Mutta älä nyt ekasta tunnosta tulppaa pois ota. Vaan kuvittelet siihen jonkun lääkäri pojun joka hipelöi ja nyppii sinua ja sanoo: älä vielä ponnista🤓
- Anonyymi00015
Käsittäkseni enemmistö Suomessa asuvista ei ole syntynyt peräsuolen kautta.
- Anonyymi00005
nauruuttaa enempää niin joku saurullisten tyttöjen huvittaminen on kui joku niin urheilulaji.
- Anonyymi00006
Raskaus tuntuu raskaalta. Uudelleen raskaaksi harva haluaa muun syyn takia kuin ensimmäisenkään kohdalla, ts ainoa tapa saada lapsi on tulla raskaaksi.
- Anonyymi00017
Raskaus ei ole ainoa tapa saada lapsi, eikä se ole edes ainoa tapa saada lapsi omista sukusoluista.
🦄
- Anonyymi00007
Vuosien -14 ja-15 vaihteessa. Yllättävää kyllä se ei tuntunut oikeastaan yhtään miltään, siis ei oikeastaan millään tavalla normaalia erikoisemmalta. Henkisesti siihen tietenkin liittyi paljon, mutta fyysisesti oloni ei ollut oikeastaan mitenkään erilainen. Ainoa vaan, että siihen aikaan kuului normaalia enemmän sitä terveydenhuollossa (neuvolassa) ravaamista ja olotilaani seurattiin (normaalistihan se ei yhteiskunnan tasolla kiinnosta oikeastaan ketään). Voin silloin erinomaisen hyvin. Jollain tasolla varmasti jopa paremmin kuin muulloin, sillä rauta-arvoni pysyivät normaalia parempina ja nukuin paljon paremmin kuin muulloin. Edes loppuraskaus ei ollut minusta mitenkään rankkaa. Moni kuulemma ajattelee silloin loppuvaiheessa, että loppuisipa jo, kun on niin ikävä olla. Minulla ei sellaista tunnetta tullut. Johtuu ehkä siitä, että on ihan loppuraskaudestakin hyvin maltillisen kokoinen vatsoineni ja käytin mm. samoja joustavavyötäröisiä housuja kuin ei raskaana ollessani.
Ei, en ole aikeissa tehdä toista lasta. Yksi riittää. - Anonyymi00009
joku niin tyttöjen hauskuuttaminen, kun niin nooh professional jossin tuollaisissa.
- Anonyymi00010
Lapseni on teini-ikäinen, joten raskaudesta on jo aikaa. Lapsiluku jää tähän sillä varauksella, että jos sattuisin tulemaan raskaaksi kaikista varotoimenpiteistä huolimatta, niin aborttia en tekisi vaan pitäisin lapsen.
Raskaana oleminen oli minulle hyvää aikaa siitäkin huilimatta, että keho oli jatkuvassa muutostilassa. Ensimmäisenä muuttui haju- ja makuaisti. Kehoni alkoi janoamaan kaikkea terveellistä, aivan kuin se olisi ohjannut minua automaattisesti syömään oikein. Oli mielettömän upeaa, kun alkoi huomaamaan vatsan kasvun ja vielä upeampaa, kun tunsi lapsen ensimmäiset liikkeet. Oli ihana tunne laittaa käsi vatsan päälle, tuntea oma pieni lapsi siellä, puhua hänelle, laulaa hänelle.. Tunsin voimakasta suijelunhalua lastani kohtaan heti alusta lähtien ja minulle oli itsestäänselvää, että tekisin kaikkeni, jotta lapsellani olisi hyvä kasvaa ja kehittyä sisälläni.
Olin raskaana koko ajan nälkäinen. Se oli erilaista nälkää kuin normaalisti. Oli kuin koko vatsa olisi kouristellut nälästä, vaikka olisin hetken ennen syönyt. Jotenkin kummasti en kuitenkaan saanut kuin 12kg painoa, joista 10kg olis pois pari päivää synnytyksestä. Vatsan kasvaessa lapsi alkoi painamaan virtsarakkoa, jolloin kaikenlainen hyppiminen tuntui epämiellyttävältä. Alaselkä oireili hieman, limakalvot kuivuivat, loppuvaiheessa nilkoissa oli hieman turvotusta ja mielialani oli ajoittain todella herkillä, mutta siinäpä ne raskausoireeni olivat. Pääsääntöisesti voin hyvin koko raskauden ajan, joten koen olleeni hyvin onnekas sen suhteen, miten helpolla raskauteni sujui. Minulle raskaus oli siis kaikin puolin positiivinen kokemus.
Aletheias - Anonyymi00011
joku juttukin että miten siis laitoit jotain huulirasvaa silmiin.
- Anonyymi00012
niin no hullua porukkaa laittaa huuliraavaa silmiin..
- Anonyymi00014
Voisko joku suositella raskautta minulle? Onko se sellainen kokemis, joka kannattaa viedä kunnialla lävitse?
- Anonyymi00020
Sinunhan pitää haluta lasta, mieluusti kumppanin kanssa. On vain 2 kättä.
Kirjastosta löytyy kirjallisuutta ja kait jokin lehtikin on. Pari lopetettu.
Kannattaa -sana ei ole se sana.
Katsele vauvakuvia. Tuliko kuume? Se on normaalia.
Vilma - Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Sinunhan pitää haluta lasta, mieluusti kumppanin kanssa. On vain 2 kättä.
Kirjastosta löytyy kirjallisuutta ja kait jokin lehtikin on. Pari lopetettu.
Kannattaa -sana ei ole se sana.
Katsele vauvakuvia. Tuliko kuume? Se on normaalia.
VilmaTotean tähän, että itse en tajua tuota vauvakuumejuttua. En oikeastaan tajua sitäkään miten se edes liittyy tähän asiaan. En ole koskaan kokenut vauvakuumetta. Enkä usko, että voisin sellaista kokeakaan, sillä en edes pidä vauvoista. On minulla silti lapsi. Ei siihen mitään vauvakuumeita tarvita. Oikeastaan mielestäni ei edes kannata alkaa minkään kuumen vallitessa lisääntymään tai tekemään muitakaan isoja päätöksiä.
- Anonyymi00024
Vauvan tuoksu on ihaninta maailmassa ja onhan hän osa sinua. Itsekkyydestä joutuu luopumaan, mutta kuka ei luopuisi niin ihanan asian vuoksi turhasta itsekeskeisyydestä. Ehdottomasti parhaimpia asioita, mitä ihminen voi saada aikaan on lapsi.
-Thinksy - Anonyymi00025
Anonyymi00021 kirjoitti:
Totean tähän, että itse en tajua tuota vauvakuumejuttua. En oikeastaan tajua sitäkään miten se edes liittyy tähän asiaan. En ole koskaan kokenut vauvakuumetta. Enkä usko, että voisin sellaista kokeakaan, sillä en edes pidä vauvoista. On minulla silti lapsi. Ei siihen mitään vauvakuumeita tarvita. Oikeastaan mielestäni ei edes kannata alkaa minkään kuumen vallitessa lisääntymään tai tekemään muitakaan isoja päätöksiä.
No, hei. Vauvakuume ois sitä, että tahtoo lapsen.
Oli itselleni selviö.
Ei lapsi mitenkään pullahtanut tuosta noin tahdottomana asiana.
Vilma
No. On varmaan erilaisia asenteita ja ajatuksia. - Anonyymi00028
Anonyymi00025 kirjoitti:
No, hei. Vauvakuume ois sitä, että tahtoo lapsen.
Oli itselleni selviö.
Ei lapsi mitenkään pullahtanut tuosta noin tahdottomana asiana.
Vilma
No. On varmaan erilaisia asenteita ja ajatuksia.Ei, kyllä se kuvausten mukaan on ihan jotain muuta, kuin pelkkä "haluan lapsen". Kun vauvakuumeesta puhutaan, niin ouhutaan huomattavasti voimakkaammasta tunteesta.
- Anonyymi00016
En ole ollut koskaan raskaana.
Ajatus raskaudesta tuntuu siltä kuin olisin kidutettavana jossain tieteisleffassa.
Ajatus toisesta, tuntemattomasta olennosta kasvamassa sisälläni oksettaa niin paljon, etten voi oikein edes ajatella sitä.
🦄- Anonyymi00018
Niin ajattele, että olisit äiti jollekin diktaatorille kuten Putin tai Trump. Mieti miltä se tuntuis seurata tv:stä oman pojan menestystä maailmalla
- Anonyymi00019
Niin ja ajattele, kun sarvi törröttää siellä mahassa. Muilla on pyöreä vatsa, kun sinulla olisi, kuin tiipii.
Heipä hei, en halua tarkkaa vuotta paljastaa, mutta siitä on jo hyvä tovi. Pari kolmekiloista vauvaa sain ja olin kyllä lopussa melkoinen sotanorsu. En aio raskautua enää koskaan. Äitini sai minut verrattain myöhään enkä halua yhdistää teini-ikää ja vaihdevuosia.
- Anonyymi00022
Olen voinut raskausaikoina aina tosi hyvin. Kärsin jonkin sortin syömishäiriöstä nuorempana ja nälkiinnytin itseä, raskaana oli aina tärkeä syy huolehtia syömisestä. Voisi sanoa, että kukoistin eräällä tapaa.
-Thinksy - Anonyymi00023
noniin niin joku WR1 rallijuttu autoja ruhoueuu.
- Anonyymi00026
Paria päivää vajaa 9kk sitten synnytin joka oli elämäni upein kokemus! Aika tripauttava!
Raskaus alkuun oli makoilua kun oli migreeniä ja matalat verenpaineet. Keskikohta oli parhautta, nauroin usein. Koko raskauden söin hyvin eikä ollut huonoa oloa.. mieli oli ihanan tasainen ja oli sellainen mamma olo, rakkaudellinen. Loppuraskaus oli tukalampi, koko raskauden nukuin huonosti ja ravasin pissalla 😅 mut totuin siihenkin. Haluaisin ainakin yhden lapsen lisää kunhan ensin selviää vauvavuodesta. Mielenkiinnolla raskautuisin uudestaan, oli se sen verran hieno kokemus. Ja oma lapsi on ihaninta maan päällä. Välillä super raskasta ja a-ö eri tunteita pitää käydä läpi. Mutta rakkaus omaan lapseen peittoaa kaiken ja saa jaksamaan.- Anonyymi00027
Onneksi olkoon äidille ja vaaville.
Vilma
Juu ei kiitos ikinä... Ihan tyytyväinen olen lapsettomuuteeni.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä
Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain36212298Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli
Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.2555377Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia
Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom2123908Purra vaatii: Työvelvoite maahanmuuttajille ja kantasuomalaisille pitkäaikaistyöttömille
Jos Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat seuraavan hallituksen kaksi johtavaa puoluetta, on suomalaisille pitkäaikaistyöttö1952573Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!
Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov151962Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!
Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi191824Mikä on mielestäsi paras miestyyppi?
Esimerkit kärjistettyinä: a) perustavallinen/tasainen b) himourheilija c) varakas, turvallinen elättäjä d) puolikrimina167870Martina Aitolehti
Instagramissa pomppas esille Martinan kumipallot. Ihan säikähin. Ja tää on Martina-ketju!271832No kolahtaako kukaan
Samalla tavalla kuin mä? Harmi kun et uskaltanut kohdata. Ehkä me löydetään jotkut muut jotka voi olla konkreettisempiak74742Rippituoli
Kerro joku synkkä tai outo salaisuus, joka liittyy ikävääsi kaivattuasi kohtaan. Tee tunnustus anonyyminä. Se helpottaa59706