Miltä raskaus tuntuu?

Anonyymi-ap

Hei! Milloin viimeksi olet ollut raskaana? Miltä tuntui ja oletko vielä joskus tulevaisuudessa ajatellut olla uudestaan raskaana? Ja miksi?

21

152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Se tuntuu kuin olisi iso kakkahätä.

• UUSI

En nyt kirjaimellisesti osaa sanoa että miltä tuntuu mutta muutaman kerran olen vierestä seurannut ja mistä lie johtunut, varmaan myötätunnosta 🤔 että oma painokin nousi joka kerta muutaman kilon tapahtuman yhteydessä.
      Noh joka tapauksessa muutuin raskaammaksi kerta toisensa jälkeen, näin täällä 😁.

Näen myös selkeitä yhtymäkohtia nykyiseen painoni alenevaan lukemaan siinä että henkilöiden määrä taloudessa on yhteydessä selkeästi siihenkin, pari lähtijää vielä maailmalle niin olen jälleen ihannepainossani vähemmän raskaana. Kiertokulkua 😛

• UUSI

Miltä raskaus tuntuu?
      - Raskauden alussa jännittävältä, loppussa rankalta ja hankalalta.

Milloin viimeksi olet ollut raskaana?
      - Juuri ennen kaksosten syntymää.

Miltä tuntui ja oletko vielä joskus tulevaisuudessa ajatellut olla uudestaan raskaana?
      - Minun lapset on tehty. Kaksosten jälkeen, ei ole kertaakaan tullut uutta vauvakuumetta. Tämä paketti on tehty.

Ja miksi?
      - Kaikella on aikansa. Nykyään keskityn muihin asioihin. Elämä vie eteenpäin.

Kiitos minigallupista! 😊

• Anonyymi00002
      UUSI

Eikö se tunnu epämiellyttävältä, kun se lapsi siellä vatsassa potkii???

• Anonyymi00008
        UUSI

Kuulemma joillain tuntuu. Itselläni istukka oli kiinnittyneenä sellaisessa kohtaa, etten edes tuntenut suuria liikkeitä.

• Anonyymi00003
      UUSI

isyys ja äiteys on luuseriutyta, mutya yritä parantaa rytöjä, kuin miå iin. vaativampaa lajia.

• Anonyymi00013
        UUSI

Mitä? Saako saman suomeksi.

• Anonyymi00004
      UUSI

Laita anustulppa pyllyyn ja juot pari desii risiini öljyä. Mutta älä nyt ekasta tunnosta tulppaa pois ota. Vaan kuvittelet siihen jonkun lääkäri pojun joka hipelöi ja nyppii sinua ja sanoo: älä vielä ponnista🤓

• Anonyymi00015
        UUSI

Käsittäkseni enemmistö Suomessa asuvista ei ole syntynyt peräsuolen kautta.

• Anonyymi00005
      UUSI

nauruuttaa enempää niin joku saurullisten tyttöjen huvittaminen on kui joku niin urheilulaji.

• Anonyymi00006
      UUSI

Raskaus tuntuu raskaalta. Uudelleen raskaaksi harva haluaa muun syyn takia kuin ensimmäisenkään kohdalla, ts ainoa tapa saada lapsi on tulla raskaaksi.

• Anonyymi00017
        UUSI

Raskaus ei ole ainoa tapa saada lapsi, eikä se ole edes ainoa tapa saada lapsi omista sukusoluista.

🦄

• Anonyymi00007
      UUSI

Vuosien -14 ja-15 vaihteessa. Yllättävää kyllä se ei tuntunut oikeastaan yhtään miltään, siis ei oikeastaan millään tavalla normaalia erikoisemmalta. Henkisesti siihen tietenkin liittyi paljon, mutta fyysisesti oloni ei ollut oikeastaan mitenkään erilainen. Ainoa vaan, että siihen aikaan kuului normaalia enemmän sitä terveydenhuollossa (neuvolassa) ravaamista ja olotilaani seurattiin (normaalistihan se ei yhteiskunnan tasolla kiinnosta oikeastaan ketään). Voin silloin erinomaisen hyvin. Jollain tasolla varmasti jopa paremmin kuin muulloin, sillä rauta-arvoni pysyivät normaalia parempina ja nukuin paljon paremmin kuin muulloin. Edes loppuraskaus ei ollut minusta mitenkään rankkaa. Moni kuulemma ajattelee silloin loppuvaiheessa, että loppuisipa jo, kun on niin ikävä olla. Minulla ei sellaista tunnetta tullut. Johtuu ehkä siitä, että on ihan loppuraskaudestakin hyvin maltillisen kokoinen vatsoineni ja käytin mm. samoja joustavavyötäröisiä housuja kuin ei raskaana ollessani.

Ei, en ole aikeissa tehdä toista lasta. Yksi riittää.

• Anonyymi00009
      UUSI

joku niin tyttöjen hauskuuttaminen, kun niin nooh professional jossin tuollaisissa.

• Anonyymi00010
      UUSI

Lapseni on teini-ikäinen, joten raskaudesta on jo aikaa. Lapsiluku jää tähän sillä varauksella, että jos sattuisin tulemaan raskaaksi kaikista varotoimenpiteistä huolimatta, niin aborttia en tekisi vaan pitäisin lapsen.

Raskaana oleminen oli minulle hyvää aikaa siitäkin huilimatta, että keho oli jatkuvassa muutostilassa. Ensimmäisenä muuttui haju- ja makuaisti. Kehoni alkoi janoamaan kaikkea terveellistä, aivan kuin se olisi ohjannut minua automaattisesti syömään oikein. Oli mielettömän upeaa, kun alkoi huomaamaan vatsan kasvun ja vielä upeampaa, kun tunsi lapsen ensimmäiset liikkeet. Oli ihana tunne laittaa käsi vatsan päälle, tuntea oma pieni lapsi siellä, puhua hänelle, laulaa hänelle.. Tunsin voimakasta suijelunhalua lastani kohtaan heti alusta lähtien ja minulle oli itsestäänselvää, että tekisin kaikkeni, jotta lapsellani olisi hyvä kasvaa ja kehittyä sisälläni.

Olin raskaana koko ajan nälkäinen. Se oli erilaista nälkää kuin normaalisti. Oli kuin koko vatsa olisi kouristellut nälästä, vaikka olisin hetken ennen syönyt. Jotenkin kummasti en kuitenkaan saanut kuin 12kg painoa, joista 10kg olis pois pari päivää synnytyksestä. Vatsan kasvaessa lapsi alkoi painamaan virtsarakkoa, jolloin kaikenlainen hyppiminen tuntui epämiellyttävältä. Alaselkä oireili hieman, limakalvot kuivuivat, loppuvaiheessa nilkoissa oli hieman turvotusta ja mielialani oli ajoittain todella herkillä, mutta siinäpä ne raskausoireeni olivat. Pääsääntöisesti voin hyvin koko raskauden ajan, joten koen olleeni hyvin onnekas sen suhteen, miten helpolla raskauteni sujui. Minulle raskaus oli siis kaikin puolin positiivinen kokemus.

Aletheias

• Anonyymi00011
      UUSI

joku juttukin että miten siis laitoit jotain huulirasvaa silmiin.

• Anonyymi00012
      UUSI

niin no hullua porukkaa laittaa huuliraavaa silmiin..

• Anonyymi00014
      UUSI

Voisko joku suositella raskautta minulle? Onko se sellainen kokemis, joka kannattaa viedä kunnialla lävitse?

• Anonyymi00016
      UUSI

En ole ollut koskaan raskaana.

Ajatus raskaudesta tuntuu siltä kuin olisin kidutettavana jossain tieteisleffassa.

Ajatus toisesta, tuntemattomasta olennosta kasvamassa sisälläni oksettaa niin paljon, etten voi oikein edes ajatella sitä.

🦄

• Anonyymi00018
        UUSI

Niin ajattele, että olisit äiti jollekin diktaatorille kuten Putin tai Trump. Mieti miltä se tuntuis seurata tv:stä oman pojan menestystä maailmalla

• Anonyymi00019
        UUSI

Niin ja ajattele, kun sarvi törröttää siellä mahassa. Muilla on pyöreä vatsa, kun sinulla olisi, kuin tiipii.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      208
      5269
    2. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      81
      3736
    3. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      67
      3623
    4. Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.

Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers
      Maailman menoa
      23
      3571
    5. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      45
      3180
    6. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      34
      3158
    7. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2390
    8. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      41
      2356
    9. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      31
      2204
    10. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      76
      2150
    Aihe