Miksi minun pitäisi siirtyä säköautoon?

Anonyymi-ap

Liikennetarpeeni täyttyy käytetyllä dieselautolla.
Minkäälaisella matematiikalla en saa aikaan säästöä siirtymällä sähköautoon.
Tarve liikkua on satunnainen mutta välttämätön.
Ajettava vuotuinen matka ei säästä, vaikka polttoainen olisi ilmaista.
Olisinko arvostetumpi jos ajotiellä olisi uusi sähköauto?
Olisiko perhe ylpeä minusta?
Nauttisinko naapurien kateellisuudesta enemmän?
Saisinko parempaa palkkaa ja parempia työtarjouksia?
Etenenkö urallani paremmin?
Haluaisinko öyhöttäjän, tuulella käyvän maineen?
Onko auto ihmisyyden mittari?

28

250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Autoilla, edes sähköautolla ei ole mitään tekemistä noiden asioiden kanssa. Omistan itse uuden sähköauton.

• Anonyymi00002

Miksi oletat, että kukaan tai mikään velvoittaisi sinun hankkimaan sähköautoa?
      Syyt tärkeysjärjestyksessä, että ihminen saattaa ostaa sähköauton :
      1. On rahaa ostaa.
      2. Haluaa säästää auton käyttökuluissa uuteen polttikseen nähden.
      3. Tykkää ajella paremmalla autolla.
      4. Ajaa paljon.
      5. Vihreät arvot.

• Anonyymi00003

Kyllä nyt minuakin harmittaa lopun ikääni, etten ostanut sähköautoa kun sain ajokortin vuonna 1966. Olisin rahamies kun ei olisi ollut noita bensakuluja eikä määräaikaishuoltoja. Kääääk...

• Anonyymi00013
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Kyllä nyt minuakin harmittaa lopun ikääni, etten ostanut sähköautoa kun sain ajokortin vuonna 1966. Olisin rahamies kun ei olisi ollut noita bensakuluja eikä määräaikaishuoltoja. Kääääk...

Minä sain kortin vasta 1969, ja olen ajanut bensalla, petroolilla js dieselillä, mikä kulloinkin on ollut kannattavaa. Nyt ajan sähköllä, enkä usko, että ehdin enää tästä vaihtamaan seuraavaan, mikä sitten lieneekään.

• Anonyymi00028

🚗🚗🚗🚗💯💯🎩🚗🎩
        Kysyn vaan mikisI missä
        Mikis takseissa on ikkunat aina huurussa

Ja helvetin kylä kun lentoasemalla menee taksiin

Eikö range riitä suomessa

Kertokaa ja kehumaan nyt niitä huurukoppejanna , enne oli messussa sentään lämmintä kun menin taksiin. Etelän kennon jälkeen

• Anonyymi00004

Auton ja sen käytöllä on aika mahdotonta saada säästöä aikaan.
      Avaaja voi katkaa vanhalla dieselillään ajoa ties kuinka kauan ja hän sen tietää. Joten koko avaus on täysin turha ja lapsellinen.
      Yksinäisyys on ikävää.

• Anonyymi00011

Vanha diesel on varma tapa ajaa kalliisti, varsinkin jos ajaa vain vähän. Verottaja pitää siitä huolen.

• Anonyymi00005

Eipä minkään auton vaihtoa kalliimpaan pysty säästöllä perustelemaan.

Tilanne voi olla sitten täysin eri jos autoa on joka tapauksessa vaihtamassa ja uuden auton vaihtoehdot voi olla polttis tai sähköauto.

• Anonyymi00020

Mikä on se pakottava trve jonka vuoksi autoa pitää olla vaihtamassa?

• Anonyymi00024
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Mikä on se pakottava trve jonka vuoksi autoa pitää olla vaihtamassa?

Täysin pakottavia tarpeita varmaan melko vähän, mutta keskimäärin suomalaiset kuitenkin vaihtavat autoa 3-4 vuoden välein, syystä tai toisesta.

• Anonyymi00006

Sinun ongelmasi on se että olet sopuli joka hakee käyttäytymismallinsa nettikirjoituksista.
      Kasvata selkäranka niin ei tarvitse pohtia tuollaisia turhuuksia. Ei kukaan ole ole sinua pakottamassa sähköauton ostamiseen. Sinun mielesi on vain niin heikko että koet tilanteessa jotain pakottamista.

• Anonyymi00023

Sopulit ostavat tällä hetkellä sähköauton koska myyntimiehen mukaan pitää olla sähköauto.
        Minua ei tässäkään asiassa pakoteta sillä päätökseni perustuu aina tarveharkintaan.
        Kun vielä puntaroin minulle edullisinta taloudellista ratkaisua.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Sopulit ostavat tällä hetkellä sähköauton koska myyntimiehen mukaan pitää olla sähköauto.
        Minua ei tässäkään asiassa pakoteta sillä päätökseni perustuu aina tarveharkintaan.
        Kun vielä puntaroin minulle edullisinta taloudellista ratkaisua.

Anna kun arvaan: asut halvalla alueella pienessä yksiöissä ja syöt kaurapuuroa joka päivä. Kun et tarvitse enempää.

• Anonyymi00007

Aloittajan pitää ihan itse päättää haluaako siirtyä sähköautoon. Toki, aloittajan aloitus oli van surkea provo mutta ehkä siellä on takana kuitenkin se epävarmuus omasta elämästä.

Mikään auto ei ole paras kaikille.

Miksi pitää tapella siitä mikä auto on hyvä minulle tai sinulle?

Tapellaanko välillä siitä minkä merkkinen olut on parasta?

• Anonyymi00021

Coop lager on markettioluiden paras.
        Brädioluista Sandels.

• Anonyymi00008

Auto on todella huono säästämisen väline. Rahan tekemisen välineenä ne toimivat paremmin. Kun tekee tarpeeksi rahaa (autoa käyttäen tai muuten), ei tarvitse miettiä mitä se auto, tai ajaminen maksavat. Itse ajan sähköautolla, eikä säästäminen ollut siinä minkäänlaisessa keskiössä. Halusin päästä huoltoasemakäynneistä eroon, ja se on toteutunut. Aina välillä joku urpo kysyy, paljonko säästän ajamalla sähköautolla. Ei yli 100k€ autolla voi säästää.

• Anonyymi00009

Tuskin olematonta arvostusta nostaa mikään. Vanha romu käy ihan hyvin.
      Tuskin perheesi on ylpeä nytkään.
      Naapuriasi kiinnostaa hyvin vähän autoasiasi, enemmän häiritsevä alkoholin käyttösi.
      Et saisi parempaa palkkaa.
      Et etenisi.
      Et saisi, olisi hyvä, jos saisit edes jonkinlaisen työn.
      Mainehan on sinulla jo valmiiksi.
      Ei ole, vaikka kuvittelet.

• Anonyymi00010

Ei kalliimpi auto nosta kenenkään arvostusta ylipäätään, se on vain kulkuväline ja tavara. Auton statusarvo on pelkkää mielikuvituksen tuotetta eikä kukaan oikeasti piittaa yhtään millä muut ajavat. Hyvä jos kukaan tuttavistasi tai naapureistasi tietää autosi merkkiäkään. Työtoverit ei piittaa edes siitä onko muilla ylipäätään autoa.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Ei kalliimpi auto nosta kenenkään arvostusta ylipäätään, se on vain kulkuväline ja tavara. Auton statusarvo on pelkkää mielikuvituksen tuotetta eikä kukaan oikeasti piittaa yhtään millä muut ajavat. Hyvä jos kukaan tuttavistasi tai naapureistasi tietää autosi merkkiäkään. Työtoverit ei piittaa edes siitä onko muilla ylipäätään autoa.

Se on vaan huvittavaa että sitten nämä kaverit joille ei ole merkitystä auton status arvosta ovat ainoita jotka joutuvat niistä avautumaan julkisesti netissä.

Melkoista ironiaa vai mitä?

• Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Se on vaan huvittavaa että sitten nämä kaverit joille ei ole merkitystä auton status arvosta ovat ainoita jotka joutuvat niistä avautumaan julkisesti netissä.

Melkoista ironiaa vai mitä?

Auton statusarvolla ei ole merkitystä, koska autolla ei ole statusarvoa.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Auton statusarvolla ei ole merkitystä, koska autolla ei ole statusarvoa.

Siksi onkin hauskaa että vain ne joiden mielestä autoilla ei ole statusarvoa avaavat ketjuja asiasta.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Siksi onkin hauskaa että vain ne joiden mielestä autoilla ei ole statusarvoa avaavat ketjuja asiasta.

Koska autolla ei ole statusarvoa niin ei ole väliä vaikka ajaa parin tonnin arvoisella autolla.

Eikä kyse ole mielipiteestä vaan faktasta. Autolla ei ole statusarvoa. Samoin kuin luksus on lähinnä mielikuvituksen tuotetta.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Koska autolla ei ole statusarvoa niin ei ole väliä vaikka ajaa parin tonnin arvoisella autolla.

Eikä kyse ole mielipiteestä vaan faktasta. Autolla ei ole statusarvoa. Samoin kuin luksus on lähinnä mielikuvituksen tuotetta.

"Koska autolla ei ole statusarvoa niin ei ole väliä vaikka ajaa parin tonnin arvoisella autolla."

Vain niillä röttösillä ajavilla on tarve tästä asiasta avautua julkisesti. Muut elävät omaa elämäänsä ilman tarvetta tuollaisille avautumisille.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00018 kirjoitti:

"Koska autolla ei ole statusarvoa niin ei ole väliä vaikka ajaa parin tonnin arvoisella autolla."

Vain niillä röttösillä ajavilla on tarve tästä asiasta avautua julkisesti. Muut elävät omaa elämäänsä ilman tarvetta tuollaisille avautumisille.

Jos autolla ei ole stausarvoa miksi minun autoni on rönttönen ja sinun jotain muuta?
        Monet myös moittivat toimivaa teknistä laitetta vanhaksi romuksi.
        Tuollaiset lausumat ovat omanarvon tunteen puutetta.

• Anonyymi00017

Sinun ei pidä siirtyä sähköautoon . Minulla on sama tilanne , nykyinen vain 220 tkm ajettu toimii yhtä hyvin kuin 7 vuotta sitten ostohetkellä . Oli silloin 3 vuotias 37 tkm ajettu .

• Anonyymi00026

Meillä hajosi aikoinaan bensa-auto 160 tkm. Ei kannattanut korjata. Tuli silloin sähköauto tilalle, eikä takaisin kaivata.

Nyt on kaksi Teslaa pihassa, mahtavia autoja.

• Anonyymi00019

Meillä on dieseli ja sähkis. Erilaisia, mutta kumpikaan ei ole toistaan parempi.

• Anonyymi00027

Ketä kiinnostaa avaajan autoilut? Hän taitaa olla huomionkipeä ja yksinäinen kun hakee täältä sympatiaa ja väittelyä tyhjään elämäänsä?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6128
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5577
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2639
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      104
      2036
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1758
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      115
      1626
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1603
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      1267
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1177
    10. Nuoret hakevat eläkkeelle, vaikka eivät ole olleet vielä töissäkään

hyvin menee. Pieni vastoinkäyminen elämässä, ja heti masennutaan. Monet alle 30-vuotiaat hakevat työkyvyttömyyseläkettä
      Maailman menoa
      188
      988
    Aihe