Matematiikka oli yksi lempiaineistani. Lapsena uppouduin miettimään jotain tehtävää. Mutta en pidä kielistä, en turhasta puheesta. Ehkä arvaat haaveeni.
Pidän ongelmanratkaisusta
18
392
Vastaukset
- Anonyymi00001
Minäkin tykkäsin matematiikasta. Tykkäsin myös äidinkielestä paljon. En vieraista kielistä niinkään. Haavettasi en arvaa.
- Anonyymi00002
Olen huomannut, että pidät äidinkielestä. Minua kiinnosti enemmän fysiikka.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
En minä ole sinun tuttusi etkä ole voinut sellaista huomata. Vastasin keskustelupalstan viestiin. Et sinä minua tunne.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
En minä ole sinun tuttusi etkä ole voinut sellaista huomata. Vastasin keskustelupalstan viestiin. Et sinä minua tunne.
Mistä sinä sen voit tietää. Ihmisestä voi päätellä paljon ilman tuntemista.
- Anonyymi00005
Anonyymi00002 kirjoitti:
Minäkin tykkään myös fysiikasta. Ilmiöt kiinnostaa ja kiehtoo. Syy-seuraussuhteet. Energian liikkeet, resonanssi, tuntemukset. Arvaan että ollaan molemmat sellaisia ikuisuuden pohtijoita, elämän ihmettelijöitä, salamoiden syntyä.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Minäkin tykkään myös fysiikasta. Ilmiöt kiinnostaa ja kiehtoo. Syy-seuraussuhteet. Energian liikkeet, resonanssi, tuntemukset. Arvaan että ollaan molemmat sellaisia ikuisuuden pohtijoita, elämän ihmettelijöitä, salamoiden syntyä.
Elämä/ihminen on mielenkiintoinen, ja kaikessa pitää olla oikeanlaista kemiaa.
- Anonyymi00014
Anonyymi00004 kirjoitti:
Mistä sinä sen voit tietää. Ihmisestä voi päätellä paljon ilman tuntemista.
Niin ja samoin ajattelevia ja kiinnostuneita samoista asioista on paljon, jolloin jokaisella voi olla myös tuttuina joku, joka tykkää matematiikasta ja on hyvä myös äidinkielessä. Jolloin olettaminen on helpompaa. Sivusta totean.
- Anonyymi00007
Oli se meno.
Minäkin tykkään ongelmanratkaisusta.
Ratkaistaa vielä yhdessä niitä. - Anonyymi00008
En ymmärrä matematiikkaa.
0
1
2..
10
20
0
Järjetöntä. Järjetöntä.
Jokaisella kymmenellä aloitetaan laskeminen taas nollasta, kun periaattessa sulla on se kymmenen JA, ööö nolla vielä siihen päälle.
Give me a fucking break, matematiikka ratkaise itse aivan saatanan typerät ongelmasi, maailma onkin paskaa matematiikasta huolimatta. Se on hienoo, että arvostat matikkaa. Kielistä en itekään pidä, koska säännöissä ei oo järkeä. Tosin englantia ja ruotsia on pakko osata ja saksaakin tarttis. mutta vaan silleen että ymmärtäs. Matikka ja fysiikka on paras. ja ne sais jotenkin integroida käsitöihin, nin sais sellasta ongelmanratkasukykyä ja käytännön soveltamista. Kattelin just opetusministeriön sivuilta, että hienoja käsityöympäristöjä löytyy uusista maaseudun yhtenäiskouluista. Mutta tiedä sitten onko asiat kuitenkaan niin hyvin kaupunkikouluissa.
- Anonyymi00009
En tykännyt ko. aineesta, kun en pystynyt keskittymään tunneilla huligaanien takia. Fysiikka, kemia, bilsa jees, mutta kuvis ja kielet mycke bra.
Mutta entäs käsityö. sehän on hyvin läheltä kuvista. Pääsee soveltaan vähän laajemmin ja irti siitä paperista. Kolmiulotteisiin malleihin. Eiks jännää päästä veistään puusta tai vaikka hitsaan teosta. kuvanveistoa siis. Mitä ainakin opetussuunnitelmaa kattelin, niin se antaa mahdollisuuden myös taiteellisempaan lähestymistapaan.
- Anonyymi00010
Jotkut on tosi matematiikka neroja jo lapsesta alkaen.
Ja vaikka matikasta tykkäsinkin, en ollut siinä erityisen nopee. Muistan koulussa yks veteli ne laskut ihan älyttömän nopeesti, eipä sille juuri koskaan jääny mitään kotitehtävää. Siitä tulikin sitten puutavaramyyjä.
- Anonyymi00011
Itse aina inhonnut matematiikkaa. Ja tietenkin lapseni on matemaattisesti lahjakas se on hänen intohimo. 😆
- Anonyymi00012
Olin hyvä matematiikassa kunnes vanhempani erosivat ja tuli kaikkea muutakin hässäkkää. Numerot laskivat. En edes kirjoittanut matematiikkaa. 20 vuotta pärjäsin tehden helppoja töitä. Kunnes lähdin opiskelemaan ja oli pakko laskea laskuja. 🥰
Jaa, no empä tollasta ennen kuullu, eikä mullakaan laskenu vaikka vanhemmat sillon eros. Tai niin ku matemaattisesti sanoen: erotus.
- Anonyymi00013
Mie piän ku ne pitää mielen kasassa ja ei ole hyväksi kaikkea niin tietää.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 60894
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel111833Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla253751- 55722
- 50638
- 57570
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k91550Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai45546- 22546
- 76533