Tästä pitää kaikkien saada täydet pojot. Niin helppo.
Testaa, miten hyvin tunnet Aku Ankan! Kovimmat ankallistietäjät saavat tässä visassa leikiten 12/12 oikein https://www.is.fi/viihde/art-2000011763120.html
En tosin itse saanut kuin kymmenen oikein. :)
Liian helppo Aku-testi
74
425
Vastaukset
- Anonyymi00001
Käääk
12/12 mutta yksi onnistunut arvaus joukossa. Taisi olla joku viime vuosikymmenien uushahmo.
Ensimmäinen täysien pojojen mies! Loistosuoritus. Mutta sähän oletkin tunnetusti aika tietäväinen. Hyvä sinä!
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ensimmäinen täysien pojojen mies! Loistosuoritus. Mutta sähän oletkin tunnetusti aika tietäväinen. Hyvä sinä!
Tietäväisyyteni on rajoittunutta. Olen ehkä oppinut tavaamaan koulussa, mutta lukemaan Aku Ankkojen ja vähän muidenkin sarjakuvien avulla. Haalin siis käsiini aina paitsi uusimman lehden, niin kaikkia vanhoja vuosikertoja, taskukirjoja ja Roope-Sedät. Niissä oli erilaiset fontit.
scrg kirjoitti:
Tietäväisyyteni on rajoittunutta. Olen ehkä oppinut tavaamaan koulussa, mutta lukemaan Aku Ankkojen ja vähän muidenkin sarjakuvien avulla. Haalin siis käsiini aina paitsi uusimman lehden, niin kaikkia vanhoja vuosikertoja, taskukirjoja ja Roope-Sedät. Niissä oli erilaiset fontit.
Eihän kukaan tiedä kaikeasta kaikkea..paitsi tietysti Byddyn intiantiimi.. :)
Nooh.. mä ajattelin että tämä voisi olla sellainen hyvän mielen ketjustelu kepein sanomin.
Aku on justiinsa sopiva siihen asiaan.
Mut kyllä mä sinua pidän tietäväisenä. Ja sulla on hyvä asenne meitä ei niin tietäväisiä kohtaan. Ja tällä tietty tarkoitan itseäni :)
- Anonyymi00003
Itse en ole pitkään aikaan lukenut Akuja, mutta tyttäreni saisi tuosta testistä varmaan jo täydet pisteet.
Johdattelin hänet niitä lukemaan, ja hän tietää jo ankkojen keskinäiset sukulaissuhteet. Hänellä on outo tapa lukiessaan analysoida lukemaansa, ja se tieto jää hyvin muistiin.
Lukunopeuden ollessa sitä mitä nyt on, menee kirpparilta ostetut pokkarit parissa päivässä, vaikka niitä ostaisi kymmenen.
Aku Ankkahan kuuluu tavallaan yleisivistykseen:)
AVNiih.. Aku on koko kansan suosikkihahmo. Kaikkien rakastama ja kunnioittama. Tavallaan kuuluu yleistietouteen.
- Anonyymi00004
11/12, vähän moderneja kysymyksiä. Tuo, mikä meni väärin, niin en ollut kuullutkaan. Ja minun lapsuudessani puhuttiin poliisimestari Sisusta, ei poliisipäälliköstä.
No eipä mulla mennyt paremmin.. sain itse vain kymmenen oikein. Mutta juu.. poliisimestarina minäkin Sisun muistan. Lupsakkana.
Meillehän akkaria ei tullut, luin niitä kirjastossa minne oli matkaa kolmisen kilometriä. Tai sit kavereilla. Voi noita aikoja.. :)- Anonyymi00006
Pikku-pirpana kirjoitti:
No eipä mulla mennyt paremmin.. sain itse vain kymmenen oikein. Mutta juu.. poliisimestarina minäkin Sisun muistan. Lupsakkana.
Meillehän akkaria ei tullut, luin niitä kirjastossa minne oli matkaa kolmisen kilometriä. Tai sit kavereilla. Voi noita aikoja.. :)Meille tuli Aku Ankka varmaan 15 vuotta. Saipa eräs lehtimyyjä myytyä minulle Akun joskus 2007-2008 myös. Nimittäin löysin kaapista ihan iskemättämiä nipun, joista tuskin olen lukenut kaikkia.
Anonyymi00006 kirjoitti:
Meille tuli Aku Ankka varmaan 15 vuotta. Saipa eräs lehtimyyjä myytyä minulle Akun joskus 2007-2008 myös. Nimittäin löysin kaapista ihan iskemättämiä nipun, joista tuskin olen lukenut kaikkia.
Meillä ei ollut lapsuudessa varaa Akuun. Mutta kun poitsu syntyi tilasin "poitsulle" Akua varmaankin kymmenen vuotta. Ei hän kyllä koskaan innostunut niistä. Mutta äitee oli tyytyväinen kun kotiin kannettiin Ankkalinnan kuulumisia. :) Hupinsa kullakin.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Meillä ei ollut lapsuudessa varaa Akuun. Mutta kun poitsu syntyi tilasin "poitsulle" Akua varmaankin kymmenen vuotta. Ei hän kyllä koskaan innostunut niistä. Mutta äitee oli tyytyväinen kun kotiin kannettiin Ankkalinnan kuulumisia. :) Hupinsa kullakin.
Luulen että meillekään ei olisi postissa tullut yhtäkään Akua mikäli se olisi vanhempien tilauksesta riippunut. Mutta edellisessä sukupolvessa oli eräs roopesetä, jonka kasvatukellinen panos toteutui lehtitilauksena.
scrg kirjoitti:
Luulen että meillekään ei olisi postissa tullut yhtäkään Akua mikäli se olisi vanhempien tilauksesta riippunut. Mutta edellisessä sukupolvessa oli eräs roopesetä, jonka kasvatukellinen panos toteutui lehtitilauksena.
Kasvatuksellinen panos..?
Mikä se semmoinen on?
:)
Olin muksuna kesäkodeissa ja se oli hyvin kasvattavaa. Sai nähdä maalaistalon elämää. Kaupunki järjesti tälläisiä köyhille, työssäkäyville yksinhuoltajille. Kun kasvoimme siskon kanssa, kesät tuli huideltua milloin missäkin. Ja yksi suosikki olikin kirjasto, uimarannan ja metsien lisäksi. Lukeminen olikin minulle monta vuotta hyvin palkitsevaa harrastetta. Rakastin Lucky Lukea ja Ahmed Ahnetta. Kirjastosta ei saanut lehtiä kotiin lainaksi vain noita kirjasia, ja harmikseni Akkari oli usein varattuna kun päädyimme kirjastoon. Se oli suosittua luettavaa.
Eli minulla on sivistyksessäni siinäkin iso aukko. Mutta se on voi,voi.
Vai että Roope-setä oikein.. mummu vai vaari?
Veikkaisin vaaria..Pikku-pirpana kirjoitti:
Kasvatuksellinen panos..?
Mikä se semmoinen on?
:)
Olin muksuna kesäkodeissa ja se oli hyvin kasvattavaa. Sai nähdä maalaistalon elämää. Kaupunki järjesti tälläisiä köyhille, työssäkäyville yksinhuoltajille. Kun kasvoimme siskon kanssa, kesät tuli huideltua milloin missäkin. Ja yksi suosikki olikin kirjasto, uimarannan ja metsien lisäksi. Lukeminen olikin minulle monta vuotta hyvin palkitsevaa harrastetta. Rakastin Lucky Lukea ja Ahmed Ahnetta. Kirjastosta ei saanut lehtiä kotiin lainaksi vain noita kirjasia, ja harmikseni Akkari oli usein varattuna kun päädyimme kirjastoon. Se oli suosittua luettavaa.
Eli minulla on sivistyksessäni siinäkin iso aukko. Mutta se on voi,voi.
Vai että Roope-setä oikein.. mummu vai vaari?
Veikkaisin vaaria..Ankkalinna-tyyliin mummon sisko. Mummo oli kuollut (Ankkalinnassa ne vain olivat häipyneet eivätkä kuolleet) aikaa sitten. Sillä ei ollut omia lapsia ja oli katsonut vähän mun äidin peräänkin aikanaan lähimpänä naispuolisena sukulaisena.
Muistelen että meillä oli kirjastossa taskukirjoja lainattavaksi. Mutta sain minä lainattua lehtiä ja kirjoja myös joltain serkulta yms. Sitten kun oli aikansa harjoitellut kuvallisten Mikki Hiiri vastaan Mustakaapu tarinoilla olikin kätevää siirtyä lukemaan Sherlock Holmesin seikkailut. Se oli ihan tajuton tiiliskivi pienellä fontilla mutta minusta hirmu jännittävä.
- Anonyymi00005
No se oli sitten 12 oikein.
Myönnän, että arvasin Akun serkun nimen.
Muuten silkkaa tietoa. 9 oikein
Pikku-pirpana kirjoitti:
Hyvä sinä! Minäkään en saanut kuin kymmenen oikein.
Sinä oletkin kympin nainen
pujotteIija kirjoitti:
Sinä oletkin kympin nainen
Tuosta hyvästä sinä saat kymmenen pistettä ja papukaijamerkin! ❤️
Yksi huti. En muistanut Aku Ankan serkun nimeä. Muuten meni hyvin.
11/12
"Onnittelut hienosta tuloksesta! Sinulta löytyy roppakaupalla Aku Ankka -tietoutta!
Vastasit oikein yhteentoista kysymykseen"
Kiitos hauskasta visasta! 😀Nooh.. eiköhän visojen kiistattomalle kuningattarelle suoda yksi huti. Niin harvinaisia sinun hutisi ovat, että se muistuttaa vain meitä taviksia siitä että sinäkin olet tavan kuolevainen.. :)
Olenkin pitänyt sinua jo yli-inhimillisenä täysien pojojen naisena...
:)Pikku-pirpana kirjoitti:
Nooh.. eiköhän visojen kiistattomalle kuningattarelle suoda yksi huti. Niin harvinaisia sinun hutisi ovat, että se muistuttaa vain meitä taviksia siitä että sinäkin olet tavan kuolevainen.. :)
Olenkin pitänyt sinua jo yli-inhimillisenä täysien pojojen naisena...
:)Nöyrimmäinen kiitos. En todellakaan ole mikään yli-ihminen, kaukana siitä. Vaikka alitajunnassa on paljon nippelitietoa, en silti ole mikään kulkeva tietosanakirja.
Pelkkä tavis, yleistiedon harrastaja vaan. 😊tosi.typy kirjoitti:
Nöyrimmäinen kiitos. En todellakaan ole mikään yli-ihminen, kaukana siitä. Vaikka alitajunnassa on paljon nippelitietoa, en silti ole mikään kulkeva tietosanakirja.
Pelkkä tavis, yleistiedon harrastaja vaan. 😊En juuri ole nyt kerennä palstailemaan, mutta täällä palstalla kaivataan selvästi ystävällisiä sanoja taas vaihteen vuoksi.
Aku on oikein hyvä väline tuomaan parempaa mieltä palstalle.
Mutta kyllähän me palstalaiset olemme yksimielisesti valinneet sinut kiistattomaksi visojen kuningattareksi jo aikoja sitten. Eihän tämä mikään päähänpisto ole, vaan ansaitsemasi kunnia.Pikku-pirpana kirjoitti:
En juuri ole nyt kerennä palstailemaan, mutta täällä palstalla kaivataan selvästi ystävällisiä sanoja taas vaihteen vuoksi.
Aku on oikein hyvä väline tuomaan parempaa mieltä palstalle.
Mutta kyllähän me palstalaiset olemme yksimielisesti valinneet sinut kiistattomaksi visojen kuningattareksi jo aikoja sitten. Eihän tämä mikään päähänpisto ole, vaan ansaitsemasi kunnia.Olen samaa mieltä tuosta ystävällisten sanojen tarpeesta palstalla. Kun me kaikki muistamme hyvät käytöstavat ja keskustelemme hyvässä hengessä, on palsta paljon mukavampi paikka vaihtaa ajatuksia ja mielipiteitä.
Palstailun pitäisi olla kevyttä viihdettä meille kaikille. Ainakin näin minä tämän näen.
Kiitos huomaavaisista sanoistasi. 😊tosi.typy kirjoitti:
Olen samaa mieltä tuosta ystävällisten sanojen tarpeesta palstalla. Kun me kaikki muistamme hyvät käytöstavat ja keskustelemme hyvässä hengessä, on palsta paljon mukavampi paikka vaihtaa ajatuksia ja mielipiteitä.
Palstailun pitäisi olla kevyttä viihdettä meille kaikille. Ainakin näin minä tämän näen.
Kiitos huomaavaisista sanoistasi. 😊Itse toki olen eri mieltä kanssasi tuosta kevyestä viihteestä, mutta sitäkin tarvitaan, siis keveyttä. Minä olen huonotapainen ja sen myönnän, en omaa käytöstapoja alkuunkaan, mutta sehän osa mun viehätysvoimaani. :)
Palsta on kullekin mitä on ja saa ollakin niin.
Ystävällisiä sanoja kuitenkin tarvitaan jotta koko palstan ilmapiiri pysyisi mukavana. Tai edes siedettävänä. :)Pikku-pirpana kirjoitti:
Itse toki olen eri mieltä kanssasi tuosta kevyestä viihteestä, mutta sitäkin tarvitaan, siis keveyttä. Minä olen huonotapainen ja sen myönnän, en omaa käytöstapoja alkuunkaan, mutta sehän osa mun viehätysvoimaani. :)
Palsta on kullekin mitä on ja saa ollakin niin.
Ystävällisiä sanoja kuitenkin tarvitaan jotta koko palstan ilmapiiri pysyisi mukavana. Tai edes siedettävänä. :)Itse en kaipaa palstalta raskassoutuisia aiheita. Haluan pitää keskustelun kevyenä ja minulle tämä on vain viihdettä. Omaksi ilokseni ja ajankulukseni vietän aikaa palstalla, vaihdan ajatuksia ja mielipiteitä.
Olen aika tarkka, mihin ketjuihin osallistun.
Pitkän päivän päälle en kaipaa mitään ikäviä ja surullisia keskustelunaiheita. Aitoa huumoria saisi olla enemmän.
Onneksi täällä on jokaiselle jotakin. On varaa valita, tai jättää valitsematta. 😊tosi.typy kirjoitti:
Itse en kaipaa palstalta raskassoutuisia aiheita. Haluan pitää keskustelun kevyenä ja minulle tämä on vain viihdettä. Omaksi ilokseni ja ajankulukseni vietän aikaa palstalla, vaihdan ajatuksia ja mielipiteitä.
Olen aika tarkka, mihin ketjuihin osallistun.
Pitkän päivän päälle en kaipaa mitään ikäviä ja surullisia keskustelunaiheita. Aitoa huumoria saisi olla enemmän.
Onneksi täällä on jokaiselle jotakin. On varaa valita, tai jättää valitsematta. 😊Juu, huumoria lisää. Se sopisi minullekin.
Minulla on tuossa tajussa pikkuinen vaje, mutta ei se menoa haittaa. 😊
- Anonyymi00007
Höh sain 10, kun hätäilin ja yhtä en tiennyt.
>simiti<Ollaan sit ihan samiksia. Ihan hyvä tulos kuitenkin.
Koskas olet viimeksi akkaria lukenut? Itelle tulikin jo mieleen josko vetristäisi vanhaa muistia ja kaivaisi pari akkarikansiota kaapin perukoilta.. :)
Aku ei harrasta ikäsyrjintää.- Anonyymi00009
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ollaan sit ihan samiksia. Ihan hyvä tulos kuitenkin.
Koskas olet viimeksi akkaria lukenut? Itelle tulikin jo mieleen josko vetristäisi vanhaa muistia ja kaivaisi pari akkarikansiota kaapin perukoilta.. :)
Aku ei harrasta ikäsyrjintää.Totta. Akuli sopii nuorille ja vanhoille.
>simiti< Anonyymi00009 kirjoitti:
Totta. Akuli sopii nuorille ja vanhoille.
>simiti<Mikä on sinun suosikkihahmosi?
Minä tykkäsin muksuna eniten Plutosta.- Anonyymi00010
Pikku-pirpana kirjoitti:
Mikä on sinun suosikkihahmosi?
Minä tykkäsin muksuna eniten Plutosta.Ihan aku oli suosikki. Se oli hauskaa kun sai hepuleita. Sitten oli hirmu kateellinen Hannu Hanhelle.
>simiti< - Anonyymi00012
Pikku-pirpana kirjoitti:
Mikä on sinun suosikkihahmosi?
Minä tykkäsin muksuna eniten Plutosta.Minun mielestä Milla Magia on hirmu seksikäs typy.
>simiti< Anonyymi00012 kirjoitti:
Minun mielestä Milla Magia on hirmu seksikäs typy.
>simiti<Vau! En olisi uskonut. Semmoinen goottilookki siis puree sinuun.. :)
Pikku-pirpana kirjoitti:
Vau! En olisi uskonut. Semmoinen goottilookki siis puree sinuun.. :)
Heh, aikanaan ala-asteella kun opettaja kysyi luokalta mitkä olivat tärkeimpiä asioita seurustelukumppania valitessa. No, sieltä tuli oppilailta vastauksena kaikenlaista, mutta opettaja tokaisi vihjaavasti "Yhtä ette ole vielä sanoneet." Sitten kun sitä ei kenenkään oppilaan suusta tullut, opettaja tokaisi "Ulkonäkö. Ei kukaan mitään MILLA MAGIAA halua!"
- Anonyymi00017
Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:
Heh, aikanaan ala-asteella kun opettaja kysyi luokalta mitkä olivat tärkeimpiä asioita seurustelukumppania valitessa. No, sieltä tuli oppilailta vastauksena kaikenlaista, mutta opettaja tokaisi vihjaavasti "Yhtä ette ole vielä sanoneet." Sitten kun sitä ei kenenkään oppilaan suusta tullut, opettaja tokaisi "Ulkonäkö. Ei kukaan mitään MILLA MAGIAA halua!"
No terve,
Sinua ei olekaan näkynyt. Tuo nimimerkkisi kiinnittää aina huomioni :) siis positiivisesti.
Ja sitähän minä tulin kirjoittamaan, että sama kuin timppa. Eli poikavuosina haaveiltiin Milla Magiasta.
Sekoittikohan opettajasi Millan ja Matami Mimmin?
-keinovaginamies- Anonyymi00017 kirjoitti:
No terve,
Sinua ei olekaan näkynyt. Tuo nimimerkkisi kiinnittää aina huomioni :) siis positiivisesti.
Ja sitähän minä tulin kirjoittamaan, että sama kuin timppa. Eli poikavuosina haaveiltiin Milla Magiasta.
Sekoittikohan opettajasi Millan ja Matami Mimmin?
-keinovaginamies-Hei
Joo taisi tuossa olla apauttiarallaa sellainen vuodenmittainen tauko palstailuun. Huomasin myös että tuona aikana palsta on muuttunut, anonyymit näkyvät nyt termein "anonyymi" ja numerosarja siinä perässä. Lisäksi vaikka kirjauduin sisään tällä samalla nimimerkillä, niin palsta ei enää näytä onko niihin vanhoihin vuodentakaisiin postauksiin kommentoitu mitään. Tuntuu myös että rekisteröidyissä nimimerkeissä on käynyt suuri kato, en toistaiseksi ole onnistunut uusista ketjuista bongaamaan esimerkiksi Mikkojuhania, Harmista tai (hitto nyt en enää muista nimimerkkiä, hänellä taisi olla joku englanninkielinen nimimerkki ja hän puhui asuvansa "Suvelan sulttaanikunnassa", oli myös suht aktiivinen järkkäämään palstamiittejä).- Anonyymi00018
Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:
Hei
Joo taisi tuossa olla apauttiarallaa sellainen vuodenmittainen tauko palstailuun. Huomasin myös että tuona aikana palsta on muuttunut, anonyymit näkyvät nyt termein "anonyymi" ja numerosarja siinä perässä. Lisäksi vaikka kirjauduin sisään tällä samalla nimimerkillä, niin palsta ei enää näytä onko niihin vanhoihin vuodentakaisiin postauksiin kommentoitu mitään. Tuntuu myös että rekisteröidyissä nimimerkeissä on käynyt suuri kato, en toistaiseksi ole onnistunut uusista ketjuista bongaamaan esimerkiksi Mikkojuhania, Harmista tai (hitto nyt en enää muista nimimerkkiä, hänellä taisi olla joku englanninkielinen nimimerkki ja hän puhui asuvansa "Suvelan sulttaanikunnassa", oli myös suht aktiivinen järkkäämään palstamiittejä).Mulla ei ole ollut rekisteröityä nimimerkkiä vuosikausiin, joten en tiedä sen toiminnallisuuksista mitään. Tuntuvat rekisteröityneet valittavan ettei toiminnallisuudet toimi, joten ihan sama vetää mustalla nikillä.
Tuohan on periaatteessa hyvä tuo numero anonyymin perässä, niin voi edes jotenkin kohdistaa kommenttinsa keskustelussa toiselle. Joskus muistan viitanneeni edellisen kommentin kellonaikaan kun muuta mahdollisuutta ei ollut.
Joo porukka vaihtuu ja taukoilee, mutta ei se mitään. Palsta tuntuu pysyvän ja keskustelut jatkuu. Mullakin tässä aktiivisuudessa selkeitä kausivaihteluita.
Harmis, tuo vanha legenda, on tainnut lopullisesti kyllästyä. Ja Suvelan sulttaani eli randombypasser oli niin isoilla elkeillä liikkeellä että taisi kyllästyä rooliin. Tulee takaisin jos on tullakseen, vanhalla tai uudella nikillä. Tai voihan olla anona nytkin. Disse ainakin on ja varmasti moni muukin.
-keinovaginamies-
- Anonyymi00008
Joo, tämä oli hyvä.
Luonnollisesti 12/12,
(vaikka sen yhden Akun serkun jouduin arvaamaankin, mutta ei kerrota kenellekään.)
-keinovaginamies- - Anonyymi00011
"Etsi kalsarittomat yleisöstä".
12.
(llian helppo)Pikku-pirpana kirjoitti:
Niinpä. Sinä ja tiimisi tiedätte kaikesta kaiken. :)
Lupasivat olla fiksumpia ja nopeampia jos hankin niille sen Range Roverin, mutta en ole silti hankkinut, vaan lähetin niille seinäkalenterin, jossa on maastoautoja.
buddy-love kirjoitti:
Lupasivat olla fiksumpia ja nopeampia jos hankin niille sen Range Roverin, mutta en ole silti hankkinut, vaan lähetin niille seinäkalenterin, jossa on maastoautoja.
Tiukka linjasi pitää. Muista joskus lähettää myös porkkanoita. :)
Mutta älä hemmottele niitä pilalle, yksi porkkana per tiimiläinen riittää.Pikku-pirpana kirjoitti:
Tiukka linjasi pitää. Muista joskus lähettää myös porkkanoita. :)
Mutta älä hemmottele niitä pilalle, yksi porkkana per tiimiläinen riittää.Aivan liian hieno juttu niille, jos savat tuoreita porkkanoita ja niissä on postitusongelmiakin.
Ei tiedä miten hankaliksi heittäytyvät jos liikaa palkitaan.
Mutta porkanat ovat hyvä ajatus, eli saavat pussillisen tuollaisia:
https://www.nordicforyou.fi/shop/product/kuivattu-porkkana-60-gbuddy-love kirjoitti:
Aivan liian hieno juttu niille, jos savat tuoreita porkkanoita ja niissä on postitusongelmiakin.
Ei tiedä miten hankaliksi heittäytyvät jos liikaa palkitaan.
Mutta porkanat ovat hyvä ajatus, eli saavat pussillisen tuollaisia:
https://www.nordicforyou.fi/shop/product/kuivattu-porkkana-60-gKyllähän minulta hyviä ajatuksia lähtee..
tosin aika harvakseltaan. Tuokin ajatus lähti siitä kun minulla töissä on keppiä heiluteltu.. poru on tullut kun siinä kepin nokassa ei ole sitä porkkanaa. Vissiin meillä töissä on totuttu liian hyvään.. tai si mä olen liian vanhanaikainen.Pikku-pirpana kirjoitti:
Kyllähän minulta hyviä ajatuksia lähtee..
tosin aika harvakseltaan. Tuokin ajatus lähti siitä kun minulla töissä on keppiä heiluteltu.. poru on tullut kun siinä kepin nokassa ei ole sitä porkkanaa. Vissiin meillä töissä on totuttu liian hyvään.. tai si mä olen liian vanhanaikainen.On olemassa termi "italialainen lakko" ja aina jos työpaikalla asiat tuntuvat kehnosti johdetuilta, niin sitä kannattaa pitää esillä.
buddy-love kirjoitti:
On olemassa termi "italialainen lakko" ja aina jos työpaikalla asiat tuntuvat kehnosti johdetuilta, niin sitä kannattaa pitää esillä.
Nooh.. ei taida olla varaa "italialaiseen" kun se on se juurisyy miksi keppiä heilutellaan tällä hetkellä. Muutama mätä omena pilaa koko tynnyrillisen. Firma investoi isosti ja tuottavuus ei siihen nähden ole kantimissaan. Vienti on tukossa, tullit ja kaikenlaista globaalia taloudellista sakkaamista. Ja kun isäntä kiristää nyöriä, omenat huutaa tuskissaan.
Meidän myynti on 99,89 % ulkomaankauppaa. Ja huonoin vaihtoehto on juurikin tuo italialainen. Tosin työnantaja on ottanut turhan tiukan linjan. Noin mielestäni. Eli raippaa ja keppiä vuoronperään.Pikku-pirpana kirjoitti:
Nooh.. ei taida olla varaa "italialaiseen" kun se on se juurisyy miksi keppiä heilutellaan tällä hetkellä. Muutama mätä omena pilaa koko tynnyrillisen. Firma investoi isosti ja tuottavuus ei siihen nähden ole kantimissaan. Vienti on tukossa, tullit ja kaikenlaista globaalia taloudellista sakkaamista. Ja kun isäntä kiristää nyöriä, omenat huutaa tuskissaan.
Meidän myynti on 99,89 % ulkomaankauppaa. Ja huonoin vaihtoehto on juurikin tuo italialainen. Tosin työnantaja on ottanut turhan tiukan linjan. Noin mielestäni. Eli raippaa ja keppiä vuoronperään.No sitten pistätte lusmut porukalla kuriin, sillä heistähän on haittaa teille kaikille.
buddy-love kirjoitti:
No sitten pistätte lusmut porukalla kuriin, sillä heistähän on haittaa teille kaikille.
Eipä onnistunut sekään. Yrittivät osa kyllä, mutta huonolla menestyksellä.
Esihenkilöt aika kädettömiä ja osaamattomia. Eivät puutu epäkohtiin kun eivät osaa ja jos puuttuvat, niin varsin väärällä tavalla.
Mulle koko lysti on se ja sama. Mä teen työni, nostan siitä saamani köyhäinavustukseni, jota palkaksikin sanotaan. Olkoon muut miten ovat ja tehköön mitä lystäävät. Minulle riittää kunhan itse olen tyytyväinen omaan panokseeni. Tosin myös minun panokseni on nostanut pahaa verta -teen kuulemma liikaa töitä.Pikku-pirpana kirjoitti:
Eipä onnistunut sekään. Yrittivät osa kyllä, mutta huonolla menestyksellä.
Esihenkilöt aika kädettömiä ja osaamattomia. Eivät puutu epäkohtiin kun eivät osaa ja jos puuttuvat, niin varsin väärällä tavalla.
Mulle koko lysti on se ja sama. Mä teen työni, nostan siitä saamani köyhäinavustukseni, jota palkaksikin sanotaan. Olkoon muut miten ovat ja tehköön mitä lystäävät. Minulle riittää kunhan itse olen tyytyväinen omaan panokseeni. Tosin myös minun panokseni on nostanut pahaa verta -teen kuulemma liikaa töitä.Eräs oli kesätöissä huoltamassa sähkömuuntamoita. Kuulemma helppoa ja kevyttä hommaa, joten ensimmäisenä päivän sai neljä huollettua. Tuli vakinaisilta moitteita, että liian kiireellä tekee. No, seuraavana päivänä huolsi kolme ja samat moitteet.
Kysyi sitten, että millä vauhdilla noita pitäisi huoltaa, niin kuulemma vain yksi päivässä, tai muuten työt loppuvat kesken ja tulee potkuja.
Voisit pistäää nimettömiä vinkkikirjeitä työnjohdolle, että miten asioita kannattaisi hoitaa.
Jos ottaisivat asiakseen, niin tilanne siellä voisi olla parempi.buddy-love kirjoitti:
Eräs oli kesätöissä huoltamassa sähkömuuntamoita. Kuulemma helppoa ja kevyttä hommaa, joten ensimmäisenä päivän sai neljä huollettua. Tuli vakinaisilta moitteita, että liian kiireellä tekee. No, seuraavana päivänä huolsi kolme ja samat moitteet.
Kysyi sitten, että millä vauhdilla noita pitäisi huoltaa, niin kuulemma vain yksi päivässä, tai muuten työt loppuvat kesken ja tulee potkuja.
Voisit pistäää nimettömiä vinkkikirjeitä työnjohdolle, että miten asioita kannattaisi hoitaa.
Jos ottaisivat asiakseen, niin tilanne siellä voisi olla parempi.Eipä paljon kiinnosta munattomat esinahat.. :)
Mä teen työni ja yritän olla puuttumatta menoon suuntaan taikka toiseen. Ei ole minun asiani. Ihan yksi lysti.
- Anonyymi00013
10/12. En muistanut missä neiti Näpsä työskentelee enkä ole koskaan kuullutkaan Della Ankasta. Silti aika hyvin huomioiden etten ole lukenut Akuja sitten teinivuosien 😊 Ja siitä on jo aikaa 😅
Aletheias- Anonyymi00015
Pikku-pirpana kirjoitti:
Sinäkin olet siis täyden kympin nainen.. :)
Näinhän se on asia tulkittava 😂
Aletheias
- Anonyymi00014
12/12
Onnittelut hienosta tuloksesta! Sinulta löytyy roppakaupalla Aku Ankka -tietoutta!
En käsitä mistä ytimestä vastaukset tuli.. en ole Ankkoja lukenut vuosikymmeniin...
- SheenaSitä voi lähteä Ankkalinnasta, mutta Ankkalinna ei lähde koskaan sinusta.. :)
Kuis jakselet? Tai no anna olla sittenkin. Eikohän sulla riitä noita huolehtijoita muutenkin.
Mutta toi 12/12. Sellainen suoritus mihin minunkin olisi pitänyt kyetä.. ei vaan ollut minun visapäiväni.- Anonyymi00016
Pikku-pirpana kirjoitti:
Sitä voi lähteä Ankkalinnasta, mutta Ankkalinna ei lähde koskaan sinusta.. :)
Kuis jakselet? Tai no anna olla sittenkin. Eikohän sulla riitä noita huolehtijoita muutenkin.
Mutta toi 12/12. Sellainen suoritus mihin minunkin olisi pitänyt kyetä.. ei vaan ollut minun visapäiväni.Sepä se! Olisi se kiva asua Paratiisitiellä :)
Vointi suhteellisen jees näillä spekseillä..
- Sheena Anonyymi00016 kirjoitti:
Sepä se! Olisi se kiva asua Paratiisitiellä :)
Vointi suhteellisen jees näillä spekseillä..
- SheenaHelpottavaa kuulla, speksit ku ovat mitä ovat.
Paratiisitie, onkohan sellaista Suomessa? Luin netistä paikasta jonka nimi oli Onnela, mut pitäis kai ihan mapsata missä se on. Miten hitossa mikään pakka on saanut moisen nimen.Pikku-pirpana kirjoitti:
Helpottavaa kuulla, speksit ku ovat mitä ovat.
Paratiisitie, onkohan sellaista Suomessa? Luin netistä paikasta jonka nimi oli Onnela, mut pitäis kai ihan mapsata missä se on. Miten hitossa mikään pakka on saanut moisen nimen.buddy-love kirjoitti:
Tanks. Siis kyläkauppiaan kotiin tie vie..
Pikku-pirpana kirjoitti:
Tanks. Siis kyläkauppiaan kotiin tie vie..
Se on uutisten perusteella niin ankkahurahtanut, että varmaan sillä on pieni rahasäiliökomerokin, jossan viskelee päälleen sekalaisia kolikoita.
buddy-love kirjoitti:
Se on uutisten perusteella niin ankkahurahtanut, että varmaan sillä on pieni rahasäiliökomerokin, jossan viskelee päälleen sekalaisia kolikoita.
Eikös se höhlä vuokrannu helikopterin kun ZZTop oli suomessa. Ei kuulemma matkustanut sillä paikalle, vaan katsoi keikan helikopterista.
Niinku.. mitä järkeä.
Voi ei, yksi meni väärin vaikka luin lapsena ahkeasti niin Aku Ankka -lehteä, Roope Setä -lehteä kuin taskukirjojakin! Ja ihan paras oli tietysti Roope Ankan Elämä ja Teot, valitettavasti lapsuuden jälkeen se tuli joko annettua jonnekin tai hävitettyä muuten, voisi olla kiva aikuisenakin lukea uudelleen.
Väärin meni Akun serkku, josta en ole koskaan kuullutkaan, vastasin Tarmovius koska onnistuin sotkemaan sen jotenkin Touho Ankkaan. Myöskään Ilta-Pulusta en ollut kuullut, mutta meni arvaamalla oikein. En myöskään tiennyt että Kornelius Ankanpää perusti Sudenpennut, mutta arvasin sen koska muistaakseni hän perusti Ankkalinnan.scrg kirjoitti:
Ankkalinnan perustaja oli Julle Ankanpää.
Oho, näin siinä käy kun on liian pitkä aika Akkarien lukemisesta.
Mun työkaveri on kuulemma tilannut Aku Ankkaa koko elämänsä, myös oman lapsuutensa ja nykyisen lapsensa syntymän välissä. Tavallaan tekisi mieli itsekin tilata jälleen näin kypsällä aikuisiällä Akua, mutta olen toistaiseksi tyytynyt Facebookissa mainostettaviin viikon ilmaisiin Akuihin - säästäähän siinä jonkin verran.Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:
Oho, näin siinä käy kun on liian pitkä aika Akkarien lukemisesta.
Mun työkaveri on kuulemma tilannut Aku Ankkaa koko elämänsä, myös oman lapsuutensa ja nykyisen lapsensa syntymän välissä. Tavallaan tekisi mieli itsekin tilata jälleen näin kypsällä aikuisiällä Akua, mutta olen toistaiseksi tyytynyt Facebookissa mainostettaviin viikon ilmaisiin Akuihin - säästäähän siinä jonkin verran.Määrittelen että tämä Julle Ankanpää kuuluu yleisdovistykseen, mutta muut Ankanpäät ovat knoppitietoja. Jos nyt oikein tulkitsin niin Julle itse asiassa onkin amerikaksi Cornelius ja Kornelius sitten taas Clinton. Enkä tiennyt oikeastaan Sudenpentuin perustajaa mutta Ankanpää soitti kelloja. Oleellinen osa Julle Ankanpään patsasta on kädessä pideltävä maissintähkä. Kyseisellä nokikanalla todellakin on kädet eikä siipiä kuten kaikilla Ankkalinnan "linnuilla". Mahtaako muuten Polle Koninkaulus yhä kulkea länget kaulassa?
scrg kirjoitti:
Määrittelen että tämä Julle Ankanpää kuuluu yleisdovistykseen, mutta muut Ankanpäät ovat knoppitietoja. Jos nyt oikein tulkitsin niin Julle itse asiassa onkin amerikaksi Cornelius ja Kornelius sitten taas Clinton. Enkä tiennyt oikeastaan Sudenpentuin perustajaa mutta Ankanpää soitti kelloja. Oleellinen osa Julle Ankanpään patsasta on kädessä pideltävä maissintähkä. Kyseisellä nokikanalla todellakin on kädet eikä siipiä kuten kaikilla Ankkalinnan "linnuilla". Mahtaako muuten Polle Koninkaulus yhä kulkea länget kaulassa?
No niin. Tarkistin vielä miksi olin niin varma Ankanpäästä vaikka etunimi oli "väärä". Poistamalla varmasti väärät vaihtoehdot. Vaihtoehtoina kun olivat herrat Pennonen ja Pii, jotka tavallaan ovat melkein sama hahmo, mutta ilmeisesti jotkut piirtäjät käyttivät toista ja jotkut toista. Joka tapauksessa kyseessä on yksi Roope Ankan arkkivihollisista Karhukoplan ja Milla Magian ohella.
scrg kirjoitti:
No niin. Tarkistin vielä miksi olin niin varma Ankanpäästä vaikka etunimi oli "väärä". Poistamalla varmasti väärät vaihtoehdot. Vaihtoehtoina kun olivat herrat Pennonen ja Pii, jotka tavallaan ovat melkein sama hahmo, mutta ilmeisesti jotkut piirtäjät käyttivät toista ja jotkut toista. Joka tapauksessa kyseessä on yksi Roope Ankan arkkivihollisista Karhukoplan ja Milla Magian ohella.
Joo tuo itse asiassa mullakin ratkaisi asian, Pennonen ja Pii kun eivät voineet olla vastaus. Paljoa mitään muuta en Pennosesta/ Piistä muista kuin että Kroisos ajeli "Krolls Royce" -merkkisellä autolla.
Ihmeen huonosti mulla meni tää. Vaikka aikoinaan tuli paljonkin luettua. Mutta niin ku yleensä, mulla ei jää nimet mieleen, vaikka nää nyt hyvin mieleen painuvia onkin.
Roopee, Akua ja taskukirjoja kyllä tuli luettua. Tää on varmaan rangastus siitä, kun jokin aika sitten luovuin noista kaikista. Kun ne ei vaan mahu.
Se on totta, että kaikki on lukenut pienenä Aqua.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit735860KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti2744730Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202588Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei282493Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT881532Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro131412- 1051347
Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1281306seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1071248Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu191201