Mitäs sanotte Te jotka olette kokeneet väkivaltaa parisuhteissanne, perheissä, liitoissanne, mikä on riitelyä ja mikä muuttuu henkiseksi väkivallaksi? Missä kohtaa riitelyä pitää viheltää pelipoikki? Uskaltaako sitä sanoa vastaan ollenkaan?
Minullakin on ollut suhteita, joissa olen kohdannu väkivaltaa, sekä henkistä että fyysistä. Mutt riitelyn taitoja on pitänyt harjoitella. Kommunikaatio on kuitenkin parisuhteen ydin, ja perheessä on erityisen hyvä keskustella - jopa lasten kuullen kipeistäkin asioista (tietty lasten ikä huomioon ottaen).
Eilen katselin tätä KristaKososen ja Jani Volasen sarjaa.
mielestäni ehkä vähän "kaunisteltu" versio hyväksikäytöstä,
luulenpa vaan että on paljon paljon pahempaa todellisuudessa.
L/over - mielipiteitä
6
110
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Ei minulla ollut mahdollisuutta viheltää peliä poikki, kun hän haastoi riitaa. Se riita loppui vasta kun hän sen päätti lopettaa. Saattoi alkaa vaikkapa heti iltavuoron jälkeen, kun kotiuduin töistä. Ja jatkua yön yli. Riita alkoi ihan mistä tahansa, kun hän halusi riidellä ja haukkua minua. Elämä oli pelkkää selviytymistä, eikä aina millään voinut etukäteen tietää, mistä hän kulloinkin suuttuisi. Tällaisessa suhteessa meni muutama vuosi.
- Anonyymi00002UUSI
En katsonut, mut Jani Volanen osaa hyvin näytellä tällaiset roolit. Muistelen Napapiirin Sankareita, jossa oli Suopotkupallo turnauksessa yhden joukkueen SE päällikkö. Oli kyl uskottava ja vähän pelottavakin hahmo. Päälliköllä oli omat tukijoukot turvaamassa Janin selustaa.
Miehenä totean, Oma isäni oli kans vähemmän ihanne mies äitilleni. Äiti näki painajaisia eron jälkeen vuosia. Harmillisia tapauksia tällaiset. Uskaltaako/ haluaako tällaisen uhrit kuinka katsoa näitä koskaan, jolleivät ole päässeet traumastaan yli?- Anonyymi00004UUSI
Minä katsoin. Nosti ärtymystä pintaan se, miten naiivi ja johdateltavissa oli tuo nainen. Ja se nainen oli minä joskus. Toki se mies herätteli siinä puistatuksia, kun samaistuin siihen tarinaan. Mutta olen käynyt jo niin paljon asioita läpi, ettei se minulta yöunia vie. No ehkei ole ihan kuitenkaan parasta viihdettä iltasella. Aion kuitenkin katsoa ja jos se nostattaa jotain tunteita, niin sitten on niin tarkoitettu ja se on pelkästään hyvä juttu.
- Anonyymi00003UUSI
On tuttua. Hyvä kuvaus psyykkisesti sairaasta miehestä parisuhteessa. Tekee ilkeyksiä tunnustamatta tekojaan. Kiusaa ja kontrolloi naisystäväänsä ja samaan aikaan esittää olevansa se tuki ja turva.
Tuolta edellisistä poimin seuraavan:
Uskaltaako/ haluaako tällaisen uhrit kuinka katsoa näitä koskaan, jolleivät ole päässeet traumastaan yli?
Kyllä traumoja tulis käsitellä, jossain vaiheessa, jollain tavalla. Toki oon samaamieltä, ettei tv.ohjelma ole terapiaa.- Anonyymi00005UUSI
Katsoin tuon aloitusjakson. Oli mielestäni liian nopeasti etenevä alku. Tavallaan jätetty pois jotain. Heti hyppäsi 6kk ajassa eteenpäin. Mies vaikutti heti alussa tylyltä, eikä näyttänyt aidosti siltä että olisi ollut ihastusta molemmin puolin.
Nainen siis vaikutti ihastuneelta, mutta ei mies.
Ja miten yhtäkkiä poika muka hyväksyi että äidin elämään tuli uusi mies. Ei ole uskottavaa.
Jos joutuu pelkäämään suhteessa, tai riidellessässä, niin se on huono merkki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3413984Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1283610Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku52322- 1121714
Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181668Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241359Martina mukana erikoisjoukossa
Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j148990Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit102989Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta79885- 86791