Vain JT on yhteys Jumalan!

Anonyymi-ap

Turhat pulinat pois!

41

324

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Yhteysarkkihan siihen tarvittiin ja ylim.-papilla oli lisänä urinm ja tummim.

• Anonyymi00012

Yhteys Jumalaan ymmärretään usein henkilökohtaisena suhteena, joka ilmenee rukouksen, jumalanpalveluksen ja lähimmäisten palvelemisen kautta. Se on kristillisessä perinteessä luottamus Jumalan huolenpitoon ja pelastavan elämänyhteyden kokeminen. Yhteys voi olla myös henkistä pohdintaa Luojasta, kuten Neale Donald Walschin teoksessa käsitellään.
        Tapoja rakentaa ja kokea yhteys Jumalaan:
        Rukous ja hiljentyminen: Suora keskustelu Jumalan kanssa ja kuuntelu.
        Raamatun lukeminen: Jumalan sanan kunnioitus ja oppiminen.
        Lähimmäisen rakastaminen: Oikea suhde Jumalaan heijastuu käytännön toimina toisia ihmisiä kohtaan.
        Luottamus ja kiitollisuus: Luottamus Jumalan johdatukseen ja kiittäminen elämästä.
        Seurakunta ja rituaalit: Yhteinen jumalanpalvelus ja sakramentit, jotka vahvistavat uskoa.
        Kristinuskossa yhteys on palautettavissa Jeesuksen sovitustyön kautta, mikä mahdollistaa ihmisen ja Jumalan välisen yhteyden. Yhteys on siis sekä henkilökohtainen kokemus että yhteisöllinen, uskonelämään kytkeytyvä asia.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Yhteys Jumalaan ymmärretään usein henkilökohtaisena suhteena, joka ilmenee rukouksen, jumalanpalveluksen ja lähimmäisten palvelemisen kautta. Se on kristillisessä perinteessä luottamus Jumalan huolenpitoon ja pelastavan elämänyhteyden kokeminen. Yhteys voi olla myös henkistä pohdintaa Luojasta, kuten Neale Donald Walschin teoksessa käsitellään.
        Lähimmäisen rakastaminen: Oikea suhde Jumalaan heijastuu käytännön toimina toisia ihmisiä kohtaan.
        Luottamus ja kiitollisuus: Luottamus Jumalan johdatukseen ja kiittäminen elämästä.
        Seurakunta ja rituaalit: Yhteinen jumalanpalvelus ja sakramentit, jotka vahvistavat uskoa.
        Kristinuskossa yhteys on palautettavissa Jeesuksen sovitustyön kautta, mikä mahdollistaa ihmisen ja Jumalan välisen yhteyden. Yhteys on siis sekä henkilökohtainen kokemus että yhteisöllinen, uskonelämään kytkeytyvä asia.

Suuri osa ihmisiä on sairaan hulluja, minulla on oikeasti yhteys Jumalaan.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

JTlle
        6. Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

JTlle
        6. Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.

1. Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta -

2. ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille -

3. minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.

4. Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen.

5. Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.

7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

10. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

Luku 2 ▶
        Ensimmäinen Johanneksen kirje luku 1.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Neale Donald Walschin ??????????????????????????????????

• Anonyymi00021
        Anonyymi00013 kirjoitti:

jooooooooooo

• Anonyymi00022
        Anonyymi00014 kirjoitti:

JTlle

Lopeta joutavat horinat ja tule JT joukkoon!

• Anonyymi00023
        Anonyymi00015 kirjoitti:

1. Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta -

2. ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille -

3. minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.

4. Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen.

5. Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.

7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

10. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

Luku 2 ▶
        Ensimmäinen Johanneksen kirje luku 1.

Vain JT toteuttaa Raamatun sanaa!

• Anonyymi00002

Aloittajalle:
      "HAH HAHHAHAA.HAH HAHAH HAA.

• Anonyymi00003

"Turhat pulinat pois!"

Saako edes kysyä todisteita tuolle väitteelle?

• Anonyymi00011

Ilmeisesti ei saa, kun todisteita ei ole tullut.

• Anonyymi00025

Raamattu todistaa sen 100%

• Anonyymi00038
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Raamattu todistaa sen 100%

Näytä esimerkkejä.

• Anonyymi00004

EI muuten pidä paikkaansa, MINULLA ON PAREMPI YHTEYS, EN OLE USKOVAINEN, USKON VAAN MINUUN JUMALAN LUOMAAN IHMISEEN.

• Anonyymi00005

Hakutulos
        uskokaa:ut:x
        1. Mark. 1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

2. Mark. 11:24 Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva.

3. Joh. 10:38 Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."

4. Joh. 12:36 Niin kauan kuin teillä valkeus on, uskokaa valkeuteen, että te valkeuden lapsiksi tulisitte." Tämän Jeesus puhui ja meni pois ja kätkeytyi heiltä.

5. Joh. 14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.

6. Joh. 14:11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

8 osumaa 6 jakeessa uskokaa:ut:x

• Anonyymi00006
      • Peräilma on neljäs persoona.

• Anonyymi00027

soopaa
        PH ei ole persoonaa, sen vahvistaa KAIKKI Raamatut!

• Anonyymi00028
        kookoo5 kirjoitti:

Peräilma on neljäs persoona.

Kahjo!

• Anonyymi00007

Olet aivan oivan oikeassa, en pulise.

Terveisin veli luopio.

• Anonyymi00009

On sykähdyttävää olla JT. Olen siis luopio.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Epäilen hiukan rehellisyyttäsi et varmaan ole JT.
        Minä taas olen ex JT ja siis luopio heille ja kirjoitin että aloitus on oikeassa.

Onko sinusta kiva valehdella?

• Anonyymi00029

Lahkolaiset pulisee tyhjääääääää!

• Anonyymi00030
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Parasta olla JT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Anonyymi00031
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Epäilen hiukan rehellisyyttäsi et varmaan ole JT.
        Minä taas olen ex JT ja siis luopio heille ja kirjoitin että aloitus on oikeassa.

Onko sinusta kiva valehdella?

JT eivät valehtele!

• Anonyymi00042
        Anonyymi00031 kirjoitti:

JT eivät valehtele!

Valehtelevat niin, että korvat heiluu. "Läps läps "
        Sitä nimitetään, teoktaattiseksi sodankäynniksi.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Lahkolaiset pulisee tyhjääääääää!

JT:t on Raamatuntutkijoista erkaantunut lahko.
        Tuliko selväksi?

• Anonyymi00032

Yhteys vain sanan kautta!

• Minulla on suora yhteys taivaaseen Himmelgerätini vältyksellä. Sain laitteen aikoinaan jeesukselta, kun hän totesi, että maailmassa on kaikenmaailman ripulilahkoja, jotka väittävät, että heillä olisi suora yhteys.

• Anonyymi00010

Jt on täynnä tyhjiä iskulauseita.

• Anonyymi00034

Raamatun sanaa ei ole tyhjää...jokaisella jakeella (45 000) on tarkoitus

• Anonyymi00017

JT on ihmistekoista soopaa! Aloittaja apukouluun! Turhat pulinat pois!

• Anonyymi00018

Vaikka tämä trolli onkin, on se silti ihan validi väite todistajuutta ajatellen. Ja siinä se ongelma onkin. Miten kukaan ihminen voi kuvitella, että juuri hänen edustamansa uskonto on se Jumalan valittu porukka, saati että uskonnon johtajat väittävät olevansa sen edustajia? Sehän on sanelemista Jumalan puolesta. Ja miksi Jumala katselisi sellaista jotenkin hyvällä silmällä? En ymmärrä.

Jos joku Jumala olisi, niin tämähän laittaisi ensimmäisenä liuskaan juuri ne kaikki ihmiset ja uskonnot, jotka väittävät edustavansa jotain ainoaa oikeaa totuutta, samalla kun heidän käsityksissä olisi varmuudella aina virheellisiä näkemyksiä. Kuten esimerkiksi todistajien näkemyksissä on täydellä varmuudella, esimerkkinä vuoteen 1914 liittyvät väitteet.

Jehovan todistajat ja järjestö olisivat siten malliesimerkki porukasta, joka edustaisi väärää uskontoa.

• Anonyymi00019

Jos joku kuvittelee kuuluvansa pieneen porukkaan, joka yksin ymmärtää mistä tässä kaikessa, siis koko elämässä ja maailmassa on todella kysymys, niin tämä herättää kyllä kysymyksiä siitä, miten tuo ihminen näkee itsensä suhteessa muihin ihmisiin. Miksi juuri hän on niin erityinen, että on löytänyt totuuden, jota 99,9% ihmiskunnasta ei löydä, ymmärrä tai hyväksy? Miksi lähes kaikkien toisten yritykset löytää totuutta ja ymmärtää maailmaa ovat olleet hedelmättömiä, mutta tuon ihmisen kohdalla ne ovat tuottaneet tulosta? Mitä hän on tehnyt oikein ja toiset väärin?

Omaan maailmankuvaan ja uskontoon liittyvän itsevarmuuden ja suoranaisen ylimielisyyden kääntöpuolena on sitten äärimmäinen herkkähipiäisyys arvostelulle ja haluttomuus tai pelko tutkia omaa uskontoa kriittisesti. Muille kyllä neuvotaan, että heidän tulisi tutkia uskontoaan kriittisesti, mutta oma porukka vapautetaan tästä täysin ja suorastaan varoitellaan tutkimasta kriittistä aineistoa ja kielletään ottamasta sitä esille.

Jehovan todistajien kohdalla onkin käytetty joskus sellaista termiä, että heidän keskuudessaan esiintyy ryhmänarsismia. Ei varmasti ainoana esimerkkinä, mutta kyllä JT:t tuollaiseen kuvailuun sopivat. Narsistillahan tyypillisesti on hyvin korkea, mutta samalla hauras käsitys omasta erinomaisuudestaan ja erityislaatuisuudestaan.

• Anonyymi00036

Raamatun sana sen vahvistaa, että JT ovat AINOITA MAAILMASSA JOTKA USKOVAT raamatunmukaisesti.
        Eksytys on ollut tehokasta!!!!

• Anonyymi00037
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Jos joku kuvittelee kuuluvansa pieneen porukkaan, joka yksin ymmärtää mistä tässä kaikessa, siis koko elämässä ja maailmassa on todella kysymys, niin tämä herättää kyllä kysymyksiä siitä, miten tuo ihminen näkee itsensä suhteessa muihin ihmisiin. Miksi juuri hän on niin erityinen, että on löytänyt totuuden, jota 99,9% ihmiskunnasta ei löydä, ymmärrä tai hyväksy? Miksi lähes kaikkien toisten yritykset löytää totuutta ja ymmärtää maailmaa ovat olleet hedelmättömiä, mutta tuon ihmisen kohdalla ne ovat tuottaneet tulosta? Mitä hän on tehnyt oikein ja toiset väärin?

Omaan maailmankuvaan ja uskontoon liittyvän itsevarmuuden ja suoranaisen ylimielisyyden kääntöpuolena on sitten äärimmäinen herkkähipiäisyys arvostelulle ja haluttomuus tai pelko tutkia omaa uskontoa kriittisesti. Muille kyllä neuvotaan, että heidän tulisi tutkia uskontoaan kriittisesti, mutta oma porukka vapautetaan tästä täysin ja suorastaan varoitellaan tutkimasta kriittistä aineistoa ja kielletään ottamasta sitä esille.

Jehovan todistajien kohdalla onkin käytetty joskus sellaista termiä, että heidän keskuudessaan esiintyy ryhmänarsismia. Ei varmasti ainoana esimerkkinä, mutta kyllä JT:t tuollaiseen kuvailuun sopivat. Narsistillahan tyypillisesti on hyvin korkea, mutta samalla hauras käsitys omasta erinomaisuudestaan ja erityislaatuisuudestaan.

Raamattua ymmärtää kaikki jos viitsii lukea sitä.
        Ei sitä ehdi lukemaan jos juoksee lahko vouhotuksissa!

• Anonyymi00039
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Raamattua ymmärtää kaikki jos viitsii lukea sitä.
        Ei sitä ehdi lukemaan jos juoksee lahko vouhotuksissa!

Vaikka ymmärtäisikin, niin Raamattu ei silti ole totta.

• Anonyymi00040

• Anonyymi00041

Anonyymi00036 2026-02-02 23:48:03

"Raamatun sana sen vahvistaa, että JT ovat AINOITA MAAILMASSA JOTKA USKOVAT raamatunmukaisesti."

-Miksi teet itsestäsi hölmöä ?

Ei vartiotorniseuraa Raamatussa mainita, eikä sen värväämiä ja jt:ksi nimeämiä.

Raamatu kannalta vartiotorniseura on väärä profeetta jo sen maailmanlopun ennustuksen 1975 vuoksi. 5 Moos. 18:20-22 vahvistaa.

Vartiotoriseuran opit ovat vaihtelevia, edestakaisinkin,
      katso https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Jehovan_todistajien_oppimuutoksista

Raamatun se on väärentänyt ja UM:ksi nimennyt, esim.

Heprealaisille 1:8

UM: Mutta Pojasta hän sanoo: ”Jumala on sinun valtaistuimesi aina ja ikuisesti, ja valtakuntasi valtikka on oikeudenmukaisuuden valtikka.

KR92: Mutta Pojastaan hän sanoo: – Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan, ja sinun kuninkaanvaltikkasi on oikeudenmukaisuuden valtikka.

1933/38: mutta Pojasta: ”Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

Jeesuksen jumaluus on häivytetty muuttamalla jakeen merkitystä. Muissa käännöksissä Pojasta puhutaan Jumalana, UM puhuu Jumalasta, joka ei ole Poika.
      ------

Halutessasi enemmän tietoa kuinka vartiotorniseuran kirjallisuus ja jehovantodistajien ohjeistus poikkeavat Raamatusta, lue esim.

Pasi Turusen kirja Vartiotorni, valtakunta uudessa valossa
      kirja löytyy kirjastosta

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      55
      1226
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      92
      1214
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      17
      1060
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      18
      925
    5. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      45
      813
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      112
      788
    7. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      64
      742
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      14
      730
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      38
      619
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      72
      613
    Aihe