Heippa miehet ja naisetkin,
mitä miesten kuuluu laittaa päällensä täällä suomessa kesähäihin vieraana?
miesten pukeutuminen häihin?
19
11294
Vastaukset
- tsiku
mitä luki kutsussa, luulisin.
- ainahan
kutsussa ei lue mitään dresscodea, mutta kaikkihan tajuaa, että ykkösissä sinne pitää mennä. Itse menin kaverini häihin ihan suorissa housuissa ja lyhythihaisessa kauluspaidassa ja kravatissa koska oli 30 asteen helle niin en edes puvun takkia laittanut päälle, enkä minä tuolla yhdistelmällä pahennusta aiheuttanut tosiaankaan.
- topi
ainahan kirjoitti:
kutsussa ei lue mitään dresscodea, mutta kaikkihan tajuaa, että ykkösissä sinne pitää mennä. Itse menin kaverini häihin ihan suorissa housuissa ja lyhythihaisessa kauluspaidassa ja kravatissa koska oli 30 asteen helle niin en edes puvun takkia laittanut päälle, enkä minä tuolla yhdistelmällä pahennusta aiheuttanut tosiaankaan.
mitenhän sen nyt kirjoittaisin...siis lyhythihaisen kauluspaidan kanssa ei käytetä kravaattia. Mikäli lämpömittari pakottaa voi käyttää takin alla lyhythihaista (ei kylläkään suotavaa) eikä takkia sitten riisuta pois. Kyllä kesäpäiviä Suomessa on niin vähän että mies kestää ne kauluspaidan,kravaatin ja takin kanssa.
- tyyli
topi kirjoitti:
mitenhän sen nyt kirjoittaisin...siis lyhythihaisen kauluspaidan kanssa ei käytetä kravaattia. Mikäli lämpömittari pakottaa voi käyttää takin alla lyhythihaista (ei kylläkään suotavaa) eikä takkia sitten riisuta pois. Kyllä kesäpäiviä Suomessa on niin vähän että mies kestää ne kauluspaidan,kravaatin ja takin kanssa.
Häissä käytetään kokopukua, pitkähihaista valkoista kauluspaitaa ja solmiota - siis jos haluaa olla tyylikäs ja etiketin mukainen. Juhlapuvun väri on mielestäni kesälläkin tumma. Vaaleita pukuja on Suomessa perinteisesti toki käytetty kesällä paljon eikä sellainen mikään etikettivirhe ole. Tyylikkäimmät (nuoret) miehet kyllä käyttävät aina tummaa pukua, silloin kun yleensä puvun päällensä panevat.
Häät ovat sen verran suuri juhla, ettei takkia tule riisua kuin korkeintaan häävastaanoton loppupuolella ja silloinkin vain jos täysin välttämätöntä.
Suomalaisissa häissä toki näkee miehiä kaikenlaisissa ajat sitten parhaat päivänsä nähneissä puvuissa ja muissakin asuissa. Eli sikäli pahennusta on vaikea herättää ellei ihan farkuissa mene. - Simon de Chatte
topi kirjoitti:
mitenhän sen nyt kirjoittaisin...siis lyhythihaisen kauluspaidan kanssa ei käytetä kravaattia. Mikäli lämpömittari pakottaa voi käyttää takin alla lyhythihaista (ei kylläkään suotavaa) eikä takkia sitten riisuta pois. Kyllä kesäpäiviä Suomessa on niin vähän että mies kestää ne kauluspaidan,kravaatin ja takin kanssa.
Lyhythihaista paitaa käyttävät vain lyhytkätiset miehet.
- Simon de Chatte
ainahan kirjoitti:
kutsussa ei lue mitään dresscodea, mutta kaikkihan tajuaa, että ykkösissä sinne pitää mennä. Itse menin kaverini häihin ihan suorissa housuissa ja lyhythihaisessa kauluspaidassa ja kravatissa koska oli 30 asteen helle niin en edes puvun takkia laittanut päälle, enkä minä tuolla yhdistelmällä pahennusta aiheuttanut tosiaankaan.
Itse en lähtisi kaikkiin häihin mihin kutsu käy ykkösissä, mutta kyllä aina pitää pukeuta paremmin kuin vain limunadi-iltamiin.
- Simon de Chatte
tyyli kirjoitti:
Häissä käytetään kokopukua, pitkähihaista valkoista kauluspaitaa ja solmiota - siis jos haluaa olla tyylikäs ja etiketin mukainen. Juhlapuvun väri on mielestäni kesälläkin tumma. Vaaleita pukuja on Suomessa perinteisesti toki käytetty kesällä paljon eikä sellainen mikään etikettivirhe ole. Tyylikkäimmät (nuoret) miehet kyllä käyttävät aina tummaa pukua, silloin kun yleensä puvun päällensä panevat.
Häät ovat sen verran suuri juhla, ettei takkia tule riisua kuin korkeintaan häävastaanoton loppupuolella ja silloinkin vain jos täysin välttämätöntä.
Suomalaisissa häissä toki näkee miehiä kaikenlaisissa ajat sitten parhaat päivänsä nähneissä puvuissa ja muissakin asuissa. Eli sikäli pahennusta on vaikea herättää ellei ihan farkuissa mene.Itselläni on kesäisiin juhliin silkkipellavainen tuhkanvaalea puku, jossa on mieni valkoinen pilkutus.
Menee eriomaisesti silloin jos juhla alkaa päivällä, kuten Suomen häissä on tapana. Jos sää on viileähkö tai alkaa vasta illan puolella, pistän mustan puvun. - m.e.r.i.e
tyyli kirjoitti:
Häissä käytetään kokopukua, pitkähihaista valkoista kauluspaitaa ja solmiota - siis jos haluaa olla tyylikäs ja etiketin mukainen. Juhlapuvun väri on mielestäni kesälläkin tumma. Vaaleita pukuja on Suomessa perinteisesti toki käytetty kesällä paljon eikä sellainen mikään etikettivirhe ole. Tyylikkäimmät (nuoret) miehet kyllä käyttävät aina tummaa pukua, silloin kun yleensä puvun päällensä panevat.
Häät ovat sen verran suuri juhla, ettei takkia tule riisua kuin korkeintaan häävastaanoton loppupuolella ja silloinkin vain jos täysin välttämätöntä.
Suomalaisissa häissä toki näkee miehiä kaikenlaisissa ajat sitten parhaat päivänsä nähneissä puvuissa ja muissakin asuissa. Eli sikäli pahennusta on vaikea herättää ellei ihan farkuissa mene.Valkoinen solmio ja valkoinen paita vai valkoinen paita ja muun värinen solmio?
häihin pitäisi mennä poikakaverin kanssa vieraaksi parin viikon päästä.. - tyyli
m.e.r.i.e kirjoitti:
Valkoinen solmio ja valkoinen paita vai valkoinen paita ja muun värinen solmio?
häihin pitäisi mennä poikakaverin kanssa vieraaksi parin viikon päästä..Valkoinen paita valkoinen solmio saattaa olla ihan jees; parempi ja varmempi ehkä kuitenkin muun värinen. Tällä hetkellä paljolti ovat muodissa raidalliset solmiot (suht. leveitä raitoja).
- Simon De Chatte
tyyli kirjoitti:
Valkoinen paita valkoinen solmio saattaa olla ihan jees; parempi ja varmempi ehkä kuitenkin muun värinen. Tällä hetkellä paljolti ovat muodissa raidalliset solmiot (suht. leveitä raitoja).
Valkoista solmiota en suosittele. Ainakin osassa rannikkoa on otettu läntisiä vaikutteita, ja se on hautajaissolmio.
- homer
topi kirjoitti:
mitenhän sen nyt kirjoittaisin...siis lyhythihaisen kauluspaidan kanssa ei käytetä kravaattia. Mikäli lämpömittari pakottaa voi käyttää takin alla lyhythihaista (ei kylläkään suotavaa) eikä takkia sitten riisuta pois. Kyllä kesäpäiviä Suomessa on niin vähän että mies kestää ne kauluspaidan,kravaatin ja takin kanssa.
Sipowiczkin käyttää lyhyhihaisen paidan kanssa krakaa.
- Paula1981
Simon de Chatte kirjoitti:
Itse en lähtisi kaikkiin häihin mihin kutsu käy ykkösissä, mutta kyllä aina pitää pukeuta paremmin kuin vain limunadi-iltamiin.
Käytiin juuri sulhaselleni ja bestmäneille vuokraamassa puvut Niinattaresta. Suosittelemme liikettä ehdottomasti! Hauska meininki. Skumppaakin saatiin lasilliset pääsiäisen kunniaksi =) Bonjour pukuihin päädyttiin lopulta.
- Siinä sitä
Mustat sukkahousut ja ruutuhame
- maari1
hupsista
Häät eivät ole hautajaiset eli siis varsinkaa kesällä EI mustaa pukua. Tumman harmaa, sininen, jne . Naisella ei punaista ellei halua mokata, eikä myöskään minihametta ei ruutusukkia... - .............
maari1 kirjoitti:
hupsista
Häät eivät ole hautajaiset eli siis varsinkaa kesällä EI mustaa pukua. Tumman harmaa, sininen, jne . Naisella ei punaista ellei halua mokata, eikä myöskään minihametta ei ruutusukkia...Musta puku ei ole hautajaisasu, jos se asustetaan oikein eli pirteällä solmiolla ja taskuliinalla.
Musta tai valkoinen solmio viittaisi surupukuun.
Niin että jos musta puku on olemassa, en menisi uutta ostamaan häiden takia, mutta voisin ostaa uuden krakan ja taskuliinan.
- Anmunnykaik'kestää
Mitä jengi sekoilee?! Tumma puku, valkoinen paita, hillitty solmio, ei musta, ei valkoinen. Häät ovat juhla johon pukeudutaan, halusi tai ei!
- töissä
Ja takki otetaan päältä vasta silloin kun sulhanen sen tekee...
- ohut-paksupohj.
Kukaan kommentoija ei ole puhunut kengistä. Kengät tuntuvat olevan miehille se viimeksi mietitty juttu.
Olin juuri häissä ja kaksi miestä oli pistänyt jalkoihinsa tummat nahkaiset vapaa-ajan tarralenkarit. Puvun housut ja valkoinen paita ilman krakaa housujen päällä.
Millaisia kenkiä te käyttäisitte , sen tumman puvun kanssa, josta suurinpiirtein on päästy yksimielisyyteen. ?
nahka, kangas , ohut, paksupohja, nahkap. muovipohja, terävä, tylppäkärki, pyöreä kärki, reunosommel, liimapohja, nauhat, solkikenkä, mikä se oli, loaferi ?
Kaikkia näkyy - <<<<
JOS MÄ MENISI NI PITÄISIN NIIN PUKUJA. SMOKKIA KUIN SAKETTIAKIN
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411478
- 1151225
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261043Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89984Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99833
- 38722
- 109676
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644