Queen vs Abba kumpi on parempi yhtye?

Anonyymi-ap

Sanoisin queen niukka voitto. Abban vahvuudet pop-hiteissä ja siinä että musa on linjakasta.

Queen osoitti monipuolisuutta. Piano balladeja, soft rock, hard rock -vaihdetta silmään ja progerock-kuvioita myös. Silti tunnistettava aina.

Queenin parhaat hetket 70-luvulla kuten Abballakin.

kasariluvulla ehkä queenin suosio nous vielä kovemmalle tasolle mut enempi viehättynty queenin 70-luvun musasta jolloin ne teki mitä tahtoi välittämättä muiden asettamista vaatimuksista . Kasarina he alkoi kuunnella muiden ideoita liikaa. Menettivät sitä omaa alkuperäistä minäänsä. Harmi.

Abba pysyi tyylilleen uskollisena aina.

26

179

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Queen On parempi. Abba nyt on ihan skeida, niillä mun mielestä vain yks hyvä biisi.

• Anonyymi00002

Vai onko abba siksi skeida kun on ruotsibändi??? Toivottavasti näin ei ole.

• Anonyymi00011

Rammstein on saksalainen industrial metal -yhtye, jonka perusti kitaristi Richard Kruspe tammikuussa 1994. Rammstein yhdistää metalliin elektronisen musiikin aineksia. Tyylilajia kutsutaan Neue Deutsche Härteksi. Kruspen lisäksi muuttumattomana säilyneeseen alkuperäiskokoonpanoon kuuluvat laulaja Till Lindemann, kitaristi Paul Landers, basisti Oliver Riedel, rumpali Christoph Schneider ja kosketinsoittaja Christian Lorenz.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Vai onko abba siksi skeida kun on ruotsibändi??? Toivottavasti näin ei ole.

Eurohumppa ei ole musiikkia.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Eurohumppa ei ole musiikkia.

Musaa se on humppakin jos kaikki palaset on kohrillaan.

• Anonyymi00003

Abba ilman muuta, ylivoimaista poppia ja ikoninen bändi.

Queenilläkin muutama hyvä biisi, ja Brian Maylla aika hyviä ilmeitä vingutellessa.

• Anonyymi00004

Queen on kyllä näistä ehdottomasti parempi.

• Anonyymi00005

Ei näitä voi verrata. Kuin lihapullat ja hajuvesi.

• Mietin tätä monelta kantilta, ja vastaus on Queen on parempi.
      -perustelematta-

• Anonyymi00006

Abba on iha susi pändi.

• Anonyymi00007

Queen on möhkömusaa, Abba rehellistä poppia. Ruotsin vastaus Beatlesille.

• Ei voi oikein verrata, kun bändit ovat eri genreistä, Queen rockkia ja Abba poppia. Mutta voi sanoa kummasta pitää enemmän. En kauheati kuuntele Abbaa, mutta on heillä joitain biisejä, joista tykkään. Queenia olen kuunnellut, on yks mun suosikeista rockbändeistä.

• Anonyymi00008

minä vertailen aina musaa musana että tarkootan sitä että voin vertailla poppia ja rokkia samaan aikaan .

• Anonyymi00009

veljeni oli nuoruuvesa kova Queen-fani. Hommas semmosenkin harvinaisuuden kuin yhden Queenin VHS:n. Se löytyy tuolta ulkorakennuksestani.

Sittemmin itse tutustuin siinä queenin syvemmin. Täytyy sannoo ettei oo suurin lempparini mut aina silloin tällöin kuuntelen kyllä. Oma lempparilevy on jazz ja toisena tulee queen II ja kolmantena night at the opera.

Queenin made in heaven on C-kasettina samoin kuin Queen rocks-kokoelma.

Veli ei raahannut uuteen kotiinsa queen materiaansa vaan ne jäi tänne kotipaikkaamme mun luo.

Sittemmin kyllä hän hommannut itse queenin materiaa .

vähän väkisinkin siis nuoruuvessa tutustuin queenin kun veli kuunteli harva se päivä. Kotona soi niin show must go on kuin muut queenin kappaleet., Pääosin hän fiilisteli queen-klassikoita kun mie poimin ne tuntemattomammat queenin kappaleet.

• Anonyymi00009 kirjoitti:

veljeni oli nuoruuvesa kova Queen-fani. Hommas semmosenkin harvinaisuuden kuin yhden Queenin VHS:n. Se löytyy tuolta ulkorakennuksestani.

Sittemmin itse tutustuin siinä queenin syvemmin. Täytyy sannoo ettei oo suurin lempparini mut aina silloin tällöin kuuntelen kyllä. Oma lempparilevy on jazz ja toisena tulee queen II ja kolmantena night at the opera.

Queenin made in heaven on C-kasettina samoin kuin Queen rocks-kokoelma.

Veli ei raahannut uuteen kotiinsa queen materiaansa vaan ne jäi tänne kotipaikkaamme mun luo.

Sittemmin kyllä hän hommannut itse queenin materiaa .

vähän väkisinkin siis nuoruuvessa tutustuin queenin kun veli kuunteli harva se päivä. Kotona soi niin show must go on kuin muut queenin kappaleet., Pääosin hän fiilisteli queen-klassikoita kun mie poimin ne tuntemattomammat queenin kappaleet.

Mun Queen suosikkeja (kappaleita) on esim. Breakthru, Hammer to fall, These are the days of our lives, A kind of magic, I´m going slightly mad.

• Anonyymi00013
        Norppa83 kirjoitti:

Mun Queen suosikkeja (kappaleita) on esim. Breakthru, Hammer to fall, These are the days of our lives, A kind of magic, I´m going slightly mad.

noista tunnetuista biiseistä (nuo kaikki tietääkseni tunnettuja joskin these are the days of our lives ei taija olla yhtä tunnettu kuin nuo muut) kolahttaa eniten im going slightly mad että siinä on jotenki onnistuttu kaikessa että niin musavideo kuin itse musa(sävellys+sovitus) . Hammer to fall queenin hard rock-jyystöä.

A kind of magic tuttu radiohitti(jokapäivähitiksi kait voi sannoo ).

• Anonyymi00013 kirjoitti:

noista tunnetuista biiseistä (nuo kaikki tietääkseni tunnettuja joskin these are the days of our lives ei taija olla yhtä tunnettu kuin nuo muut) kolahttaa eniten im going slightly mad että siinä on jotenki onnistuttu kaikessa että niin musavideo kuin itse musa(sävellys sovitus) . Hammer to fall queenin hard rock-jyystöä.

A kind of magic tuttu radiohitti(jokapäivähitiksi kait voi sannoo ).

Tykkään itsekin I´m going slightly mad -biisin musavideosta.

• Anonyymi00017
        Norppa83 kirjoitti:

Tykkään itsekin I´m going slightly mad -biisin musavideosta.

Kuunteletko miten usein Popedaa?
        mä tykkään kuunnella. Pääosin levyjen mustat enkelit, hullut koirat, raswaa konneeseen ja esikoislevy Popedan levyjen biisejä mut poimin myös muiltakin levyiltä biisei mut pääosin noiilta levyiltä.

Ykköslempparini lienee arwo mikkosen polttaa.

Uppoaako miten pauli Mustajärvi soolona? Mulla on paten vuoden 88 studiolevy. Myös patentoitu löytyy sekä pari muutakin hänen soolokiekkoa.

Popedan melkein kaikki studiolevyt löytyy paitsi lukuunottamatta viimeisiä miehiä ja uusinta.

kokoelmia muutama samoin muutama livelevy löytyy.

Queenin materiaa on vino pino . Esim night at the opera, queen II, sheer heart attack(siitä jännä juttu vaikka levyn nimi on sheer heart attack niin levyllä ei ole sitä biisiä) , queen rocks, made in heaven, innuendo, works ja hot space. Ja se VHS (live) joka on ulkorakennuksessani.

VHS-laitteet toimii mutten ole niitä käyttäny . Putkitelkkari pitäs kaivaa esille tai kyllä kai uudellakin telkarilla pystyy VHS-materiaa katsoon mut tarvis varmaan joitain lisälaitteita. ??

• Anonyymi00018
        Norppa83 kirjoitti:

Noh entäs sun queenin rtuotannon suosikkilevyt mitkä kolahtaa eniten?

• Anonyymi00017 kirjoitti:

Kuunteletko miten usein Popedaa?
        mä tykkään kuunnella. Pääosin levyjen mustat enkelit, hullut koirat, raswaa konneeseen ja esikoislevy Popedan levyjen biisejä mut poimin myös muiltakin levyiltä biisei mut pääosin noiilta levyiltä.

Ykköslempparini lienee arwo mikkosen polttaa.

Uppoaako miten pauli Mustajärvi soolona? Mulla on paten vuoden 88 studiolevy. Myös patentoitu löytyy sekä pari muutakin hänen soolokiekkoa.

Popedan melkein kaikki studiolevyt löytyy paitsi lukuunottamatta viimeisiä miehiä ja uusinta.

kokoelmia muutama samoin muutama livelevy löytyy.

Queenin materiaa on vino pino . Esim night at the opera, queen II, sheer heart attack(siitä jännä juttu vaikka levyn nimi on sheer heart attack niin levyllä ei ole sitä biisiä) , queen rocks, made in heaven, innuendo, works ja hot space. Ja se VHS (live) joka on ulkorakennuksessani.

VHS-laitteet toimii mutten ole niitä käyttäny . Putkitelkkari pitäs kaivaa esille tai kyllä kai uudellakin telkarilla pystyy VHS-materiaa katsoon mut tarvis varmaan joitain lisälaitteita. ??

En kuuntele Popedaa kovin usein. Suomirock on muutenkin jääny vähän paitsioon, vaikka rockia kuuntelenkin (keskimäärin eniten 1970-luvun rock, mut menee 1950,-60,- ja 80 -lukujenkin, eniten brittiläistä ja usalaista, nyt taustalla soi Journey). Suomirockista tykkään esim. joistain Juicen, Eppu Normaalin, Yön ja Miljoonasateen biiseistä, mutta harvemmin tulee kuunneltua.

• Anonyymi00019
        Norppa83 kirjoitti:

En kuuntele Popedaa kovin usein. Suomirock on muutenkin jääny vähän paitsioon, vaikka rockia kuuntelenkin (keskimäärin eniten 1970-luvun rock, mut menee 1950,-60,- ja 80 -lukujenkin, eniten brittiläistä ja usalaista, nyt taustalla soi Journey). Suomirockista tykkään esim. joistain Juicen, Eppu Normaalin, Yön ja Miljoonasateen biiseistä, mutta harvemmin tulee kuunneltua.

onko miljoonasade kovin rokkia`??

• Anonyymi00019 kirjoitti:

onko miljoonasade kovin rokkia`??

No ei se kyllä ole, mutta lasketaan kai suomirockiksi.

• Joskus olen Abbaa kuunnellut, mutta en niin paljon. Hyvä bändi oli kuitenkin.

• Anonyymi00014

mul on abban yksi kokoelma ja oli 1 kirppari C-kasetti joka meni tosin rikki. Se oli abban arrival C-kasetti.

• Anonyymi00010

Queen ehdottomasti parempi.

• Anonyymi00016

Ainakin jos määrittää sen monipuolisuuden kautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      93
      4722
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      113
      3902
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      204
      3768
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      88
      2169
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1951
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1328
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      131
      1214
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      161
      1183
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1085
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      934
    Aihe