Ei mulla ole ketään

Anonyymi-ap

Enpä ois syntynyt tänne. On tullu huomattua miten huono asema minulla on parisuhde markkinoilla , olen aina ollut pelkkää ilmaa muille ihmisille.. järkyttävä kärsimys. Olen ollu uskossa 18v mutta en ole korjautunut kelpaavammaksi.Yksi isoinpia syntejä mitä yhteiskunta teki mulle oli että valehteli että oisin skitso.. Sen takia naisen saanti kävi mahdottomaksi. Tietysti perkeleen piti keksiä mulle joku leima millä oikeuttaa se etten sais ketään.

24

220

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Olisiko tehneet sinulle diagnoosin että saisit yhteiskunnan tukea. En tietenkään tiedä käytkö töissä, eikä minun tarvitsekaan tietää. Mutta se on yksi syy miksi kirjoitetaan diagnoosi, jos ei löydä työtä. Näin olen kuullut kerrottavan. Jos taas diagnoosisi on tuulesta temmattu, kirjoita siitä paikalliseen hyvinvointikeskukseesi. Siellä asia otetaan tutkittavaksi.
      Miksi sitten kerrot muille diagnoosistasi. Tuskin muutkaan kertovat. En minä ainakaan vaikka se olisi vain joku ihottuma.

• Anonyymi00003
        UUSI

Mitä ihmeen juttua toi on mitä sanoit?

En kyllä usko että skitsofrenia diagnoosia olisi kukaan tollasesta syystä saanut.

Vaikka sen avulla saa moni jopa apuakin niin kyllä se liian usein on haitaksi, ja estää ihmisen elämisen niin kuin se ihminen haluaisi ja miten olisi hyvä elää ja voisi olla onnellinen.
        Ihmisellä ei ole enää oikeutta vapaaseen tahtoon eikä saa elää niin että se on elämisen arvoista.

Ei kaikki tolla diagnoosilla olevat ole sellaisia miten ehkä 90% ihmisistä olettaa ja kuvittelee.

Tiedätkö yhtään miten toi diagnoosi vaikuttaa henkilön elämään jolla se on?

Enkä tarkoita sitä miten me kanssa eläjät, tavalliset tallaajat toimitaan.

Vaan sitä miten viranomaiset ja terveyden huolto kohtelee ja toimii.

Ei todellakaan kohtele ja toimi sitä ihmistä kohtaan oikein tai henkilön parhaaksi läheskään aina.
        Pakko lääkitään välittämättä pätkääkään siitä mitä haitta vaikutuksia siitä lääkkeestä seuraa.
        Välittämättä siitäkään tarviiko se henkilö edes just sellaista lääkitystä mitä ne jotkut lääkärit vaan päättää, vaikka joku muu lääkitys olisi se oikeampi, parempi ja auttava sille ihmiselle.

Oletetaan että kaikki skits.fr. ovat samanlaisia,
        ja kaikki hoidetaan samoin välittämättä just sen potilaan omasta oireilusta.

Ja jos et suostu tiettyyn lääkitykseen,
        mitä et joko tarvitse tai se ei sovi sille henkilölle, joudut pakkolääkitykseen ja osastolle.
        Elämästä tehdään tahallaan niin hankala että saadaan henkilö oireilemaan niin että voidaan perustella sillä se että tarvii pakkotoimia.

Vaikka näin puolustellen kirjoitinkin niin en silti sano todellakaan etteikö jotkut jopa saisi pelkästään apua diagnoosista.

Enkä myöskään sano että lääkitys olisi täysin
        "turha" joillekin. Ja jotkut jopa tarvitsee sen pakkolääkityksen ja pakkohoidonkin.
        Mutta se ei saa olla ikuista, jos ei ole pakko.

Ja ei, itselläni ei ole tota diagnoosia,
        en sen takia tarrannut tähän ja kirjoita tätä.
        Mutta erittäin tärkeällä ja rakkaalla läheisellä on.
        Oikeastaan muutamallakin.

On aika raastavaa nähdä kuinka toi vaikuttaa ihmisen elämään. Se itse sairaus ja sen kanssa eläminen, diagnoosi sekä kuinka sitä hoidetaan, ja kuinka se leimaa ja vaikuttaa elämään.

Se satuttaa enemmän kuin voi kuvitellakaan
        tai selittää kellekään sitä tunnetta, ja se saa äärettömän surulliseksi kun vierestä katsoo ja tavallaan elää ja kokee samaa.

Se että joutuu siihen asemaan että joudut tekemään sen päätöksen että piiipaa tyypit
        tulee ja vievät mukanaan sen tärkeän läheisen, on oikeesti maailman kamalin ja rikkovin ja etenkin vaikein päätös.

Mutta joskus se on pakko tehdä,
        koska ei ole enää muuta vaihtoehtoa,
        ja koska se on sen rakkaan läheisen sekä
        kaikkien muidenkin parhaaksi just sillä hetkellä.
        Joskus myös kaikkien turvallisuuden vuoksi.
        Se ratkaisu ja päätös on pakko tehdä joskus silläkin uhalla että menetät sen rakkaan ihmisen.
        Onneksi ainakin joskus sen ihmisen saa takas.

• UUSI

Täällä on kaikki pelkkää ilmaa, joista ei voi hyötyä. Olet sikäli onnellisessa asemassa, ettet joudu myöskään kusipäitten kanssa tekemisiin jotka tekee kaikkea paskaa suhteessaan sinuun ja syö uskosi hyviin ihmisiin.

• UUSI

Ja nyt jään taas tauolle siksi aikaa, kunnes osaan olla vittuilematta ja nostamatta kissaa pöydälle. 😂👍
        Moroo.

• Anonyymi00006
        UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Ja nyt jään taas tauolle siksi aikaa, kunnes osaan olla vittuilematta ja nostamatta kissaa pöydälle. 😂👍
        Moroo.

Niinpä niin tauolle.. Vai sillein et nikki jää piiloon? Sä voisit oikeesti miettiä joskus miten ja mitä sanot muille. Se et joku asia on sulle ilmaa tai jotain huumoria, voi olla jollekin toiselle jotain ihan muuta. Loppu kommentti ei koske just sua välttämättä mutta sanon tässä samassa koska liittyy samaan mitä sulle sanoin.

Se et joku henkilö loukkaantuu jostain mitä täällä joku sanoo joko tahallaan tai "läpällä"
        ole mitään vaan yliherkkyyttä tai vastaavaa ja sen myötä syy loukata lisää tai väheksyä ketään.

• UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Niinpä niin tauolle.. Vai sillein et nikki jää piiloon? Sä voisit oikeesti miettiä joskus miten ja mitä sanot muille. Se et joku asia on sulle ilmaa tai jotain huumoria, voi olla jollekin toiselle jotain ihan muuta. Loppu kommentti ei koske just sua välttämättä mutta sanon tässä samassa koska liittyy samaan mitä sulle sanoin.

Se et joku henkilö loukkaantuu jostain mitä täällä joku sanoo joko tahallaan tai "läpällä"
        ole mitään vaan yliherkkyyttä tai vastaavaa ja sen myötä syy loukata lisää tai väheksyä ketään.

En mä piilottele, ei ole tarvetta. Masentuneena ihminen kuulemma lalkkaa välittämästä mitä sanoo, eli mä vissiin paranen vaikeasta masennuksestani kun mietin ja vetäydyn silloin kun itsehillintä ei riitä. Mietippä sitä.

• UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

En mä piilottele, ei ole tarvetta. Masentuneena ihminen kuulemma lalkkaa välittämästä mitä sanoo, eli mä vissiin paranen vaikeasta masennuksestani kun mietin ja vetäydyn silloin kun itsehillintä ei riitä. Mietippä sitä.

En mä varmaan koskaan opi silti valehtelemaan muutten mieliksi. Ja totuushan ihmisiin eniten sattuu. Ei niinkään se mitä sanotaan vaan se, että se osuu oikeaan.

• UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

"Masentuneen suora puhe on usein rehellistä, raastavaa ja ilman sosiaalista suodatinta esitettyä kuvausta sisäisestä tyhjyydestä, toivottomuudesta tai uupumuksesta. Kun masentunut puhuu suoraan, se voi kuulostaa avunhuudolta, syvältä väsymykseltä tai itsesyytöksiltä. "

Tekoäly älyää tuon verran. Lisään että pettymys ihmisiin pitäisi erottaa myös masentuneen puheista.

• UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

"Masentuneen suora puhe on usein rehellistä, raastavaa ja ilman sosiaalista suodatinta esitettyä kuvausta sisäisestä tyhjyydestä, toivottomuudesta tai uupumuksesta. Kun masentunut puhuu suoraan, se voi kuulostaa avunhuudolta, syvältä väsymykseltä tai itsesyytöksiltä. "

Tekoäly älyää tuon verran. Lisään että pettymys ihmisiin pitäisi erottaa myös masentuneen puheista.

Asiasta kukkaruukkuun, Jätkäsaaresta voisi lisänimen itsemurhasaari pian liisata. Jo 4 rakennuksen katolta loikannut kuollut. Olikohan masentunut hänkin. Minäkin mietin kuolemaa, mutta olen todennut että parempi on puhua suoraan, kun itseään tappaa. Ihmiset saa kestää, kun itsekin mölisevät.

• Anonyymi00002
      UUSI

Kaikki ei ajattele noin että toi diagnoosi olisi joku hemmetin este tai syy hyljeksiä ketään.

Pelkkä uskossa olo ei myöskään ole se millä ihminen "muuttuu kelpaavammaksi" tai muuta.

Miten on, ootko itse kuinka kohdellut sua lähestyviä ihmisiä?

En usko että ikinä kukaan ei olis yrittänyt lähestyä sua ja päästä tutustumaan suhun.

• Anonyymi00004
      UUSI

Tutustuppa itseesi paremmin ni ehkä keksit sen todellisenkin syyn miksi et kelpaa kenellekkään naiselle

• Anonyymi00005
        UUSI

Ei siinä varmaankaan ole oikeesti kyse siitä
        ettei kelpaa kenellekään naiselle...

• Anonyymi00007
      UUSI

ompas senkin saapas. petteri orphan on minulle velkaa noin 76 miljoonaa euroa

• Anonyymi00008
      UUSI

Vain komea mies saa nais kumppanin. Ja jos on pahis rikollinen niin sitä suositumpi mies olet ja saat naisilta kaiken rakkauden ja tuen. Tavis miehet ei saa naisilta mitään.

• UUSI

Minä olen kliinnisesti hullu, mutta en takerru siihen diagnoosiin liikaa. Kukaan ihminen terveydenhuollon ulkopuolella ei tiedä diagnoosistani eikä se näy ulos päin. Muista nauttia elämästä.

Olen muuten tunnettu siitä että osaan ratkaista toisten ongelmia, mutta oman elämäni suhteen olen ihan onneton ja usein vain haluaisin kuolla pois :D

• Anonyymi00009
        UUSI

Et kai kuitenkaan 😪

• UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Et kai kuitenkaan 😪

Se kuuluu minun sairaudenkuvaan. Mutta sen kanssa pärjää.

"Do not go gentle into that good night,
        Old age should burn and rave at close of day;
        Rage, rage against the dying of the light.

Though wise men at their end know dark is right,
        Because their words had forked no lightning they
        Do not go gentle into that good night.

Good men, the last wave by, crying how bright
        Their frail deeds might have danced in a green bay,

Wild men who caught and sang the sun in flight,
        And learn, too late, they grieved it on its way,

Grave men, near death, who see with blinding sight
        Blind eyes could blaze like meteors and be gay,

And you, my father, there on the sad height,
        Curse, bless, me now with your fierce tears, I pray.
        Rage, rage against the dying of the light."

• Anonyymi00010
        UUSI
        Palstakamu kirjoitti:

Se kuuluu minun sairaudenkuvaan. Mutta sen kanssa pärjää.

"Do not go gentle into that good night,
        Old age should burn and rave at close of day;

Though wise men at their end know dark is right,
        Because their words had forked no lightning they

Good men, the last wave by, crying how bright
        Their frail deeds might have danced in a green bay,

Wild men who caught and sang the sun in flight,
        And learn, too late, they grieved it on its way,

Grave men, near death, who see with blinding sight
        Blind eyes could blaze like meteors and be gay,

And you, my father, there on the sad height,
        Curse, bless, me now with your fierce tears, I pray.
        Rage, rage against the dying of the light."

Tiedän ton jutun hyvin.
        Liiankin hyvin.

Öitä kettu 🤗😴💤

• Anonyymi00011
      UUSI

Ootko ritsa?

• Anonyymi00012
      UUSI

Vitsa?

• Anonyymi00013
      UUSI

Pitsa

• Anonyymi00014
      UUSI

Horo

• Anonyymi00015
      UUSI

Syviä tuntoja. Olet Jumalalle rakas. Hän on sinun kanssa. Hän ei ole koskaan hylännyt sinua. Hänellä on suunnitelma sinun elämällesi ja se suunnitelma on hyvä. Älä luovu toivosta.

• Anonyymi00016
      UUSI

Et taatusti ole ainoa skitso maailmassa. Onko teillä vertaistukiryhmiä? Menehän tutustumaan muihin.

xLiner

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Valtion alijäämä = yritystukien määrä = 10 mrd. euroa

Mutta persut eivät vaan suostu tasapainottamaan valtion budjettia, vaikka yritystuet on tiedetty haitallisiksi. Miksi p
      Maailman menoa
      29
      4967
    2. Poliisien suosikkipuolueet ylivoimaisesti: Kokoomus ja persut

samoin on armeijan henkilöstön kanssa. Sen sijaan sekä vihreät, vasliitto ja SDP ovat hyljeksittyjä puolueita poliisien
      Maailman menoa
      151
      4770
    3. Suomi käyttää sosiaalietuuksiin suhteessa eniten rahaa koko maailmassa

Suomi käyttää sosiaaliturvaetuuksiin enemmän rahaa suhteessa bruttokansantuotteeseen kuin mikään muu maa maailmassa. Su
      Maailman menoa
      215
      4762
    4. Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?

Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal
      Maailman menoa
      119
      4580
    5. Epäonnistunut "Tuppurais-operaatio" kaatoi Purran hallituksen

Persut yrittivät viimemetreillä häivyttää omaa täydellistä epäonnistumistaan syyttämällä opposition edustajaa nimettömil
      Maailman menoa
      13
      3670
    6. Ostaisitko sinä rempattavan asunnon Italiasta tai jostain muualta ulkomailta, mistä?

Ella Kanninen on tehnyt Italiassa asuntokaupat. Hän kertoo Instagramissa kierrelleensä viime kesänä Toscanassa katselema
      Asunnot ja asuminen
      19
      2364
    7. Jenni Alexandrova ja Toni Lähde ratkeavat liitoksistaan - Tällainen on uusperhe!

Radiojuontaja Jenni Alexandrova ja Diili-tuttu Toni Lähde ovat pariskunta, joka elää uusperhearkea. He ovat ostaneet uud
      Suomalaiset julkkikset
      3
      2148
    8. Romanttinen ystävänpäivä?

Millainen olisi hyvä ystävänpäivä hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      1667
    9. Vähän fiksumpi Nimi kisa ? :=)

Kirjoita teidän etunimet allekkain. Jos nimissä on joku kirjain sama, poista se. Tee sama tarkistus kaikille kirjaimill
      Ikävä
      24
      1564
    10. Kaisa Juuso eroaa

Jää välittömästi sairaslomalle. Onko nyt Keskisarjan vuoro?
      Perussuomalaiset
      191
      1271
    Aihe