Ystävänpäivää vietetään Suomessa 14. helmikuuta. Toisin kuin monissa muissa maissa, meillä päivän keskiössä ovat ystävät. 💌
Päivän taustalla on legenda Pyhä Valentinus -nimisestä papista, jonka kerrotaan vihkineen rakastavaisia salaa Rooman valtakunnassa.
Ajan myötä päivästä tuli rakkauden juhla, Suomessa siitä kasvoi juhlapäivä ystävyydelle 1980-luvulla.
Ketä sinä haluat muistaa ystävänpäivänä? Ehkä jotain kaveria palstalla vai pidätkö päivää ylipäätään itsellesi tärkeänä?
Tähän ketjuun voi päivän kunniaksi jakaa hyvää mieltä jollekin toiselle jos sellainen sattuu huvittamaan 🩷
-Thinksy
Hyvää ystävänpäivää!
62
481
Vastaukset
- Anonyymi00001
Tosiaan. Ihmettelinkin kaupassa, kun moni osti kukkia ja kaikkea herkkua. Hyvää ystävänpäivää sinullekin.
>simiti<- Anonyymi00003
Sulle hyvää ystävänpäivää sinne kauas jonnekin,
täältä kaukaa jostain.
Vaikka sä ootkin joskus äksyilevä sekä vähän ilkimyskin, eikä melkeinpä koskaan oikein tiedä miten tarkoitat jotain mitä sanot täällä niin....
Se mitä susta kuvittelen niin oot sellainen ihminen jollaisen jokainen tarttis ystäväksi.
Osaat sopivasti potkii prsuksille kun tarvii sekä osaat myös olla just oikealla hetkellä tukena,
ja sanoa oikeet sanat kun on tosi pska olla.
Et lässytä etkä lepertele turhuuksia.
Teeltä Teelle eli,
Pieneltänaiselta jättiläiselle 💛
Kiitos! - Anonyymi00009
Joo kaikenlaista pientä kivaa on, kiitos 🤗
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Joo kaikenlaista pientä kivaa on, kiitos 🤗
-Thinksy
- Anonyymi00030
Anonyymi00003 kirjoitti:
Sulle hyvää ystävänpäivää sinne kauas jonnekin,
täältä kaukaa jostain.
Vaikka sä ootkin joskus äksyilevä sekä vähän ilkimyskin, eikä melkeinpä koskaan oikein tiedä miten tarkoitat jotain mitä sanot täällä niin....
Se mitä susta kuvittelen niin oot sellainen ihminen jollaisen jokainen tarttis ystäväksi.
Osaat sopivasti potkii prsuksille kun tarvii sekä osaat myös olla just oikealla hetkellä tukena,
ja sanoa oikeet sanat kun on tosi pska olla.
Et lässytä etkä lepertele turhuuksia.
Teeltä Teelle eli,
Pieneltänaiselta jättiläiselle 💛
Kiitos!Kiitos mukavista sanoistasi. Olen toki joskus äksyillyt ihan omien rikkonaisuuksieni takia. Siis ihan fyysisten. Ne aina välillä muistuttavat olemassaolostaan.
Tokikaan moisista en voi syyttää kuin itseäni ja hurjapäisyyttäni. Olen hyväksynyt niiden olevan seuranani viimeiseen hetkeen asti. En siis enää ikinä ole yksin jos ihan brutaalisti todetaan.
Kuitenkin minä en nyt ihan heti kekkaa kuka sinä olet. En tiedä johtuuko muististani, joka laski onnettomuuden jälkeen kultakalan tasolle?
Toki tunnen Tee naisia, mutta en nyt vain osaa yhdistää ilman lisävinkkejä. Vai onko sillä mielestäsi edes isoa merkitystä? En kuole siihen, mutta harmittaa, jos jään epätietoisuuteen. Palstan nimimerkkejäkään en hirmuna muista.
>simiti< - Anonyymi00033
Anonyymi00030 kirjoitti:
Kiitos mukavista sanoistasi. Olen toki joskus äksyillyt ihan omien rikkonaisuuksieni takia. Siis ihan fyysisten. Ne aina välillä muistuttavat olemassaolostaan.
Tokikaan moisista en voi syyttää kuin itseäni ja hurjapäisyyttäni. Olen hyväksynyt niiden olevan seuranani viimeiseen hetkeen asti. En siis enää ikinä ole yksin jos ihan brutaalisti todetaan.
Kuitenkin minä en nyt ihan heti kekkaa kuka sinä olet. En tiedä johtuuko muististani, joka laski onnettomuuden jälkeen kultakalan tasolle?
Toki tunnen Tee naisia, mutta en nyt vain osaa yhdistää ilman lisävinkkejä. Vai onko sillä mielestäsi edes isoa merkitystä? En kuole siihen, mutta harmittaa, jos jään epätietoisuuteen. Palstan nimimerkkejäkään en hirmuna muista.
>simiti<Ääh. Tajusinko taas hitaasti? Olet itse Thinksy?
>simiti< - Anonyymi00041
Anonyymi00033 kirjoitti:
Ääh. Tajusinko taas hitaasti? Olet itse Thinksy?
>simiti<Tuossa välissä on jonkun toisen viesti. Minun kommentti oli tämä: ”Joo kaikenlaista pientä kivaa on, kiitos 🤗” Unohdin sen kuitata, jonka vuoksi laitoin perään uuden viestin nimikoituna.
-Thinksy Anonyymi00030 kirjoitti:
Kiitos mukavista sanoistasi. Olen toki joskus äksyillyt ihan omien rikkonaisuuksieni takia. Siis ihan fyysisten. Ne aina välillä muistuttavat olemassaolostaan.
Tokikaan moisista en voi syyttää kuin itseäni ja hurjapäisyyttäni. Olen hyväksynyt niiden olevan seuranani viimeiseen hetkeen asti. En siis enää ikinä ole yksin jos ihan brutaalisti todetaan.
Kuitenkin minä en nyt ihan heti kekkaa kuka sinä olet. En tiedä johtuuko muististani, joka laski onnettomuuden jälkeen kultakalan tasolle?
Toki tunnen Tee naisia, mutta en nyt vain osaa yhdistää ilman lisävinkkejä. Vai onko sillä mielestäsi edes isoa merkitystä? En kuole siihen, mutta harmittaa, jos jään epätietoisuuteen. Palstan nimimerkkejäkään en hirmuna muista.
>simiti<Höh, no ei kaikkia voi muistaakaan.
pieneltänaiselta 🤗
- Anonyymi00002
Hyvää Ystävänpäivää sinullekin!
Suomessa on parempi ystäväpäivä kuin monissa muissa maissa, koska keskitytään enemmän ystävyyteen eikä yksipuolisesti mielitiettyyn.- Anonyymi00011
Kiitos. Siinä mielessä kyllä juuri näin.
-Thinksy 🤗
Hyvää ystävänpäivää ihan jokaiselle. ❤️
- Anonyymi00012
Kiitos Mu5tasydän, mukavaa päivää sinne!
-Thinksy 🤗 Anonyymi00012 kirjoitti:
Kiitos Mu5tasydän, mukavaa päivää sinne!
-Thinksy 🤗Mukavaa iltaa sinnekin. 🤗
Ystävänpäivää
- Anonyymi00004
Näytätkin ihan e.lukalta. ihan kuin haudasta nousseelta👍 hyvää ystävänpäivää!
Anonyymi00004 kirjoitti:
Näytätkin ihan e.lukalta. ihan kuin haudasta nousseelta👍 hyvää ystävänpäivää!
Miksi pitää arvostella edes vitsillä?
Anonyymi00004 kirjoitti:
Näytätkin ihan e.lukalta. ihan kuin haudasta nousseelta👍 hyvää ystävänpäivää!
Menossa vasta, hyvää ystävänpäivää!
Mu5tasydän kirjoitti:
Miksi pitää arvostella edes vitsillä?
Ei hätiä mitiä, pieni herja piristää aina :)
Ex-Lukka kirjoitti:
Ei hätiä mitiä, pieni herja piristää aina :)
Oppispa itsekin tuollaisen asenteen.. 😁
- Anonyymi00005
Ex-Lukka kirjoitti:
Ei hätiä mitiä, pieni herja piristää aina :)
Sitähän minäkin. Se oli tarkoitus ✌
- Anonyymi00013
Kiitos,
-Thinksy 🤗 - Anonyymi00014
Mu5tasydän kirjoitti:
Miksi pitää arvostella edes vitsillä?
En tiedä, kuka oli ja, miksi kommentoi noin. Ex-Lukan kuva on mielestäni ihan kekseliäs ja hauska. Toisekseen eläimet on luonnostaan erikoisia ja kauniita, joten ”elukka” ei edusta itselleni mitään negatiivistä jos nyt jotain tähän kommentoin.
-Thinksy Anonyymi00014 kirjoitti:
En tiedä, kuka oli ja, miksi kommentoi noin. Ex-Lukan kuva on mielestäni ihan kekseliäs ja hauska. Toisekseen eläimet on luonnostaan erikoisia ja kauniita, joten ”elukka” ei edusta itselleni mitään negatiivistä jos nyt jotain tähän kommentoin.
-ThinksyPieni selvennys nimihistoriaan, olin aiemmin e-lukka, sitten tuhosin tunnuksen ja tein comebackin tunnuksella ex-lukka, periaatteessa siis olen kuolleista herännyt.
Tarkoitus olisi muistuttaa jokeria enemmän kuin zombieta, mutta noh aina ei voi voittaa 😂
- Anonyymi00006
Ajattelee raiskaajistaan: ”He eivät ole tavallisia keskivertomiehiä”
- Anonyymi00020
Pudottiko äitis sinut päälleen liian monta kertaa pienenä tai jotain? T
- Anonyymi00007
Hyvää ystävänpäivää, tutuille ja tuntemattomille.
Anomuumi-ystävät ovat siinä mielessä tosi hyviä, että teille voi aina rutista kun rutisuttaa :)
-keinovaginamies-- Anonyymi00015
Kiitos, anonyyminä voi tosiaan sepustaa, mitä vain 😁
Rutistelkaa ihmeessä kaikki toisianne tänään oikein luvan kanssa!
-Thinksy 🤗
- Anonyymi00008
❤ Hyvää ystävänpäivää ❤
Ihan jokaiselle,
eli just sulle ❣
Jokainen ihminen on tärkeä ja jokainen myös ansaitsee ystävänpäivä halin 🤗
Toki enemmänkin mut ton verran jokaiselle teille tuntemattomalle voin antaa...
Joillekin enempikin, laittamatta tunnisteita keille, tietävät kyllä itsekin, mutta..
Erityisesti yhelle Randomille
Hyvää ystävänpäivää ystävälle.
Oot R, niiku Rakas.
Oot Tärkeämpi kuin uskotkaan 😻
Hiton jääräpää 😡
💗😘💗🤗💗- Anonyymi00016
Kiitos kivasta toivotuksesta 🤗
Olen itse nyt Ilmeisesti hyvin siirappisella tuulella tänään ystävänpäivän kunniaksi, joten siksi kaippa tällaista halijuttua pukkaa tänään tuloomaan 🤭
-Thinksy
- Anonyymi00017
Hyvää ystävänpäivää sinullekin! ♥️
Ja kaikille palstalaisille!❤️
- Sheena- Anonyymi00018
Kiitos Sheena 🤗
-Thinksy
- Anonyymi00019
Hyvää ystävänpäivää sinulle ja muille palstalaisilel! 🥰
Teemaan sopivasti vietän tämän päivän, tai oikeastaan illan ystäväni kanssa. Käväisen vain ensin salilla ja sitten lähdemme viettämään tyttöjen iltaa 🤗
Aletheias- Anonyymi00023
Kiitos ja kivaa tyttöjen iltaa teille 🤗
-Thinksy - Anonyymi00037
Anonyymi00023 kirjoitti:
Kiitos ja kivaa tyttöjen iltaa teille 🤗
-ThinksyKiitos, ilta oli oikein onnistunut 🤗
Aletheias
- Anonyymi00021
Aloittajalle hyvää ystävänpäivää.
Kuka sitten onkaan.- Anonyymi00024
Kiitos ❤️
-Thinksy
- Anonyymi00022
Hyvää ystävänpäivää kaikille täällä kirjoittaville.
Vilma- Anonyymi00025
Kiitos,
-Thinksy 🤗
Ihanaa Ystävänpäivää kaikille palstalaisile! 😀🌸
- Anonyymi00026
Kiitos tosi.typy 🤗
-Thinksy - Anonyymi00027
Kiitos samaa toivon.
Laitoin kolme viestiä ystäville, ihan vain niille joiden kanssa pidetään jatkuvasti yhteyttä. Se on sopiva määrä ystäviä. Anonyymi00027 kirjoitti:
Kiitos samaa toivon.
Laitoin kolme viestiä ystäville, ihan vain niille joiden kanssa pidetään jatkuvasti yhteyttä. Se on sopiva määrä ystäviä.Itse laitoin myös 3 viestiä/ ystävänpäivä toivotusta. Osa ei välitä näistä (muka teennäisistä) juhlapäivistä. Pidetään vaan muuten yhteyttä.
tosi.typy kirjoitti:
Itse laitoin myös 3 viestiä/ ystävänpäivä toivotusta. Osa ei välitä näistä (muka teennäisistä) juhlapäivistä. Pidetään vaan muuten yhteyttä.
Mä taas saan yleensä heiltä, joihin ei muuten pidetä yhteyttä. Joutuu vähän jo miettiin keneltä mikäkin on.
JeroP kirjoitti:
Mä taas saan yleensä heiltä, joihin ei muuten pidetä yhteyttä. Joutuu vähän jo miettiin keneltä mikäkin on.
Ne ovat varmaan niitä ystäviä, jotka ei muuten jaksa pitää yhteyttä, vaikka haluaisivat. Viitsimiskysymys.
Minultakin on jäänyt useita opiskelukavereita pois, koska elämä kuljettaa eteenpäin, eikä ehdi pitämään yhteyttä. Harmi.
Ei vaan voi ehtiä joka suuntaan kyselemään kuulumisia ja tapailemaan. Osa putoaa automaattisesti pois matkasta.
- Anonyymi00028
Kuka viettää, kuka ei
- Anonyymi00040
Totta, vapaaehtoistahan se on.
-Thinksy 🤗
Minulla on käytännössä vain kolme irl ystävää ja heihinkin pidän yhteyttä vain harvoin.
Eli siis, te koko lauma olette ne ystävät joihin pidän eniten yhteyttä.
(kiitos)- Anonyymi00035
Ystävyyksiä voi myös hiipua ajan oloon, itse olen huomannut, että yhteydenpito jää vähemmälle ja sammuu helposti esim. jos muutetaan eri paikkakunnalle tjms.
Kiitos sinulle 🤗
-Thinksy
- Anonyymi00029
Laitatteko siskoille tai veljille tai vanhemmillenne tai lapsillenne näitä toivotuksia?
Vilma- Anonyymi00032
Ei laiteta. Hölmöltä tuntuisi.
- Anonyymi00042
Anonyymi00032 kirjoitti:
Ei laiteta. Hölmöltä tuntuisi.
En minäkään ole laittanut, koska sukulaisten muina merkkipäivinä laitan onnitteluja.
Siis samoin mietin.
Tietty ihmiset tekevät sillai, millai elinpiiri.
Vilma
Kiitos samoin. Mulla kans vähän kun buddyllä ylempänä eli te ootte niitä kehen eniten yhteydessä oon.
- Anonyymi00036
Kiitos JeroP, näillä keskusteluilla täällä on oma paikkansa ja osalla kirjoittajista on ilmeisesti muodostunut tuttuja tätä kautta ihan IRL.
-Thinksy 🤗
- Anonyymi00031
Eli sellainen ruma pakanaperinne tämäkin, aikas ikävää.
- Anonyymi00034
Jos minulla olisi rajattomasti sydämiä, niin laittaisin kaikille oman. Mutta minulla on vain yksi, joten joudutte jakamaan. ❤️
>simiti<- Anonyymi00038
Kiitos, tässä sinulle myös ❤️
-Thinksy
Hyvää ystävänpäivää palstalle.
Itse kävin illalla salilla ja ilokseni huomasin että siellä oli melko vähän porukkaa. Muilla oli parempia ystävänpäivän viettotapoja kuin käydä salilla; hyvä niin.- Anonyymi00039
Toivottavasti oli hyvä treeni.
Nyt päätän vastaamisen itse tähän ketjuun. Teemaan liittyen totean, että jokainen päivä on mahdollisuus löytää uusia ystäviä.
-Thinksy 🤗
- Anonyymi00043
Hyvää Äitienpäivää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201071- 136969
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten303777Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514