Onko inarissa mettälappalsia. Keitä he ovat.
Mettä lappalainen
24
473
Vastaukset
- Anonyymi00001
Minusta mettälappalaiset ovat kittiläläisiä ja sallalaisia.
Heitä pitää kutsua metsäsaamelaisiksi, koska Suomessa lappalainen on saamelaisiin kohdistuva haukkuma nimi.
Lappalainen on myös sukunimi ja kaikki Lappalaiset eivät ole saamelaisia, mutta osa heistä on koltansaamelaisia vaikka he eivät kyllä edistä Koltta-alueen kehittymistä vaan he ovat keskittyneet enemmänkin KOLTTA- JA SAAMELAIS-ALUEEN TUHOAMISEEN.- Anonyymi00002
Lisään ja tunnustan, että kunniaton paska Holo tätäkin saamelaisten ja koltansaamelaisten KEHITYSSUUNNITELMAA on joutessaan kotoa seuraillut.
SOMESSA NÄMÄ KEHYTYKSET NÄYTTÄÄ KUVINA OIKEIN HIENOILTA, MUTTA EN OLE VIELÄKÄÄN SAANUT NÄHDÄ EDES KUVAA MITEN SAARISELÄN ASUKKAAT JA MATKAILU-YRITTÄJÄT HOITAVAT EVAKOINNIN JOS VAIKKA SOTA TULEE.
AINUT MINÄ KUNNIATON PASKA HOLO OLEN NAISENA YMMÄRTÄNYT KOKOAJAN ON SE, ETTÄ IVALOSSA OLLAAN SUMPUSSA!
MATKAILUYRITTÄJIEN ASIAKKAIDEN VUOKSI ME VOIDAAN KUOLLA KAIKKI!
HE JÄÄVÄT SENTÄÄN ITSE HENKIIN JA HEILLÄ ON JO VARMAAN JOSSAIN ULKOMAILLA ASUNNOT JONNE HE VAIN KATOAA JA EI KUKAAN EDES HUOMAA.
FIRMAT PYÖRII JA TYÖNTEKIJÄT HOITAA TYÖT JOTEN EI HEKÄÄN HUOMAA VAIKKA HE KATOAA. - Anonyymi00019
Savukosken suvut Inarissa,mitä ne sitten ovat?
- Anonyymi00003
Mistä ovat tulleet Kittilään.
- Anonyymi00008
Varmaan Venäjältä, koska he ovat pieniä, hentoja sekä siroja naisia niin, kuin koltansaamelaiset.
Minun saamelainen sukuhaara tulee Ruotsin JokkMokkista ja meidän suvussa miehet ovat pitkiä ja me naiset ollaan vantteroita sekä leveä lanteisia joka ainakin minun kohdalla oikein vielä korostuu, koska minä olen perinyt sukuni karjalaisen, pohjalaisen ja lappilaisen VANTTERUUDEN JA LEVIÄN PERSEEN.
Minä olen suomalaistunut ja kiitos sukuni joka ymmärsi, ettei SISÄ-SIITTOISUUS suvun älykkyyttä lisää. - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Varmaan Venäjältä, koska he ovat pieniä, hentoja sekä siroja naisia niin, kuin koltansaamelaiset.
Minun saamelainen sukuhaara tulee Ruotsin JokkMokkista ja meidän suvussa miehet ovat pitkiä ja me naiset ollaan vantteroita sekä leveä lanteisia joka ainakin minun kohdalla oikein vielä korostuu, koska minä olen perinyt sukuni karjalaisen, pohjalaisen ja lappilaisen VANTTERUUDEN JA LEVIÄN PERSEEN.
Minä olen suomalaistunut ja kiitos sukuni joka ymmärsi, ettei SISÄ-SIITTOISUUS suvun älykkyyttä lisää.Tykkään leveästä persiistä pus
- Anonyymi00004
Naamioituneet inarinsaamelaisiksi.
- Anonyymi00005
Net on niitä joilla on kierot sääret!
- Anonyymi00006
Ihanko totta. Siis väärennöksiä. Eivät ole aitoja.
- Anonyymi00007
Olisko ne mettäsaamelaiset oikeitten saamelaisten ja etelän riippakullien risteytyksiä ?
- Anonyymi00014
Oikealla saamelaisella on piikkisuora tukka ja luonnonkiharat sääret.
- Anonyymi00010
Na piruties miten on asianlaita. Ottipa tuota selvää sano lapatossukin.
- Anonyymi00012
Mä asun laavussa että semmosta.
- Anonyymi00013
AIDSHOMO
- Anonyymi00015
Lukekaa tuo tietokirja, niin tiedätte enemmän aiheesta...
https://www.lapinkansa.fi/arvio-maria-lahteenmaen-tietokirja-kasittelee-kesk/12531174 - Anonyymi00016
Wolf huh huh
- Anonyymi00018
Kohtasin tiellä mustalaiset kun kävelin alkkularaitilla.
- Anonyymi00020
Nylkyttivät kylällä tänään.
- Anonyymi00021
Ovat naamioituneet kiinalaisikwiö
- Anonyymi00022
On , tulleet inariin Kittilän Kaukosen kylästä vuosilukua en muista , asuvat nykyään inarin Uruvaarassa Mettän keskellä
- Anonyymi00023
Kulkenut olen minäkin metsässä paljon. Einole tullut vastaan yhtään mettälappalaista. Poromiehiä kylläkin ja ovat olleet aitoja. Vaikka eibät juo maitoa.
- Anonyymi00024
Mie oon aito mettälappalainen. Ikäni mettässä kulkenu ja umpikiero mettärosvo, kuten asiaan kuuluu.
- Anonyymi00025
Mä lähen tästä Alkoon.
- Anonyymi00027
Erinomainen suunitelma, loppuiko kilju? 🤔
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä2911545Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa604129Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1263343Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2102681Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1162376Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh2061899Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.3421260- 691062
Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta20967- 65850