Wille Rydmanilla ikävä työmaa – edessä sadan miljoonan euron säästöt sosiaalihuollosta.
Yhden F35 hävittäjän verran?
Onko kysymys siis ikävistä asioista?
Rydman arvottaa itsensä heti kättelyssä ulos, tyhmä ajatuksenakin.
Suomi on turvallinen maa, jos suhteuttaa rahankäytön kansalaisten hyvinvointiin. Ja sitä nyt tämä hallitus ei tee, päinvastoin!
AV
ARVOKYSYMYKSIÄ
80
609
Vastaukset
- Anonyymi00001
Hallitus joka tekee ennätys työttömyyden, Korkeakoulutetut eivät löydä töitä...ja mitä tekee hallitus? Uskoo niiden joilla on elämänhallinta huonossa hapessa terveyden, koulutuksen jne. asioiden vuoksi löytävän kunhan ne tapetaan ensin nälkään?
Kertokaa, mitä meidän tulisi enää Suomesta puolustaa! Arvoja?
Mitä..laittakaa alapuolelle.
AV - Anonyymi00002
Kertoo jo hallituksen laadusta paljon, jos henkilö joka ulostettiin Kokoomuksesta(lapsiin sekaantumisen vuoksi?).
"Useat naiset kertovat kansanedustaja Wille Rydmanin ahdistavasta käytöksestä. Osa heistä on ollut tapahtuma-aikaan alaikäisiä, ja osa kertoo alkoholin tuputtamisesta ja väkivallasta. Kokoomuksessa Rydmanin kiinnostuksesta nuoriin naisiin ja tyttöihin on puhuttu laajasti, mutta ulospäin siitä on vaiettu. Rydman kiistää toimineensa epäasiallisesti."
Ja, tämä hallitus laittaa henkilön päättämään ihmisten hyvinvoinista?
Voisiko jo kansa ymmärtää mistä on kysymys?!
AV- Anonyymi00003
Persu-ja hallitus kategoriassa se nuhteettomin?
- Anonyymi00004
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta vaatii, että Rydman lopettaisi lisäleikkausten valmistelun välittömästi.
– Tässä ajassa sosiaali- ja terveysministerin salkku on yksi painavimmista salkuista. Valitettavasti Rydmanilla on tunnetusti epäinhimillinen ja ihmisiä eriarvoistava ote politiikkaan, eivätkä odotukset siksi ole kovin korkealla, Virta toteaa tiedotteessa.
Virta vaatii pääministeri Petteri Orpolta (kok) toimia asian eteen. Virran mukaan Orpon pitäisi aloittaa välittömästi parlamentaarisen ja puoluerajat ylittävän prosessin suomalaisten sosiaali- ja terveyspalveluiden korjaamiseksi. - Anonyymi00005
Peukuttakaa, jos haluatte hallituksen kaatuvan, sen tilalle nousevan hallituksen joka harjoittaa politiikkaa kansalaisten hyvinvointiin peilaten.
- Anonyymi00006
Rydman edustaa Suomen kansaa ja sen mielipiteitä?
Tuskin. - Anonyymi00007
W. Ryyydman tarvitsee tästä lähin henkivartijan.
xLinerIhanko omakätisesti ajattelit mennä laittamaan sen nippuun?
Jos ihan murhaan asti päädytte, niin löydämme jännän yhteyden toistaiseksi ehkä kuuluisimpaan suomalaiseen poliittiseen murhaan: 1922 surmattu ministeri Ritavuori kun oli syntyjään Rydman. Koska äärioikeistolaiset ovat Suomessa ainoa potentiaalisesti vaarallinen ryhmä, niin ehkä jälkimmäinen rydman surmataan samoista syistä kuin edellinenkin: kohtelee punikkeja liian silkkisin hanskoin.- Anonyymi00018
scrg kirjoitti:
Ihanko omakätisesti ajattelit mennä laittamaan sen nippuun?
Jos ihan murhaan asti päädytte, niin löydämme jännän yhteyden toistaiseksi ehkä kuuluisimpaan suomalaiseen poliittiseen murhaan: 1922 surmattu ministeri Ritavuori kun oli syntyjään Rydman. Koska äärioikeistolaiset ovat Suomessa ainoa potentiaalisesti vaarallinen ryhmä, niin ehkä jälkimmäinen rydman surmataan samoista syistä kuin edellinenkin: kohtelee punikkeja liian silkkisin hanskoin.No siis... Aika harva tyyppi saa minussa aikaan sellaisia tuntemuksia, että maailma olisi parempi paikka ilman kyseistä tyyppiä. Wiwwe on yksi niistä harvoista.
Minä jätän suuren halveksuntani mahdollisimman pahasti katsomiseen (= pahaa silmää, muinaiset jumalat puuttuvat peliin....).
Kun joku kymmenistä tuhansista toivonsa täydin menettäneistä hoitelee viiimeisenä liikkeenään tuon ylimielisen mlkun, niin voin oikein hyvin ymmärtää sitä tekoa. Sympatiani ovat silloin murhaajan puolella.
Sanotaan niin, että minä en nähnyt mitään.
xLiner - Anonyymi00019
scrg kirjoitti:
Ihanko omakätisesti ajattelit mennä laittamaan sen nippuun?
Jos ihan murhaan asti päädytte, niin löydämme jännän yhteyden toistaiseksi ehkä kuuluisimpaan suomalaiseen poliittiseen murhaan: 1922 surmattu ministeri Ritavuori kun oli syntyjään Rydman. Koska äärioikeistolaiset ovat Suomessa ainoa potentiaalisesti vaarallinen ryhmä, niin ehkä jälkimmäinen rydman surmataan samoista syistä kuin edellinenkin: kohtelee punikkeja liian silkkisin hanskoin.Jee, nyt olen siis vihervassari. Vihervassareiden mielestä olen persu... 😂
xLiner Anonyymi00018 kirjoitti:
No siis... Aika harva tyyppi saa minussa aikaan sellaisia tuntemuksia, että maailma olisi parempi paikka ilman kyseistä tyyppiä. Wiwwe on yksi niistä harvoista.
Minä jätän suuren halveksuntani mahdollisimman pahasti katsomiseen (= pahaa silmää, muinaiset jumalat puuttuvat peliin....).
Kun joku kymmenistä tuhansista toivonsa täydin menettäneistä hoitelee viiimeisenä liikkeenään tuon ylimielisen mlkun, niin voin oikein hyvin ymmärtää sitä tekoa. Sympatiani ovat silloin murhaajan puolella.
Sanotaan niin, että minä en nähnyt mitään.
xLiner"kymmenistä tuhansista toivonsa täydin menettäneistä "
Jos joku menettää toivonsa, motinsa, ryhtinsä, otteensa, virtsanpidätyskykynsä, ajoneuvonsa hallinnan, ajokorttinsa, työpaikkansa, lemmikkinsä, puolisonsa, isänsä, äitinsä, lapsensa ja uskonsa, niin kenen vika se on? No, yhteiskunnan. Paremmin, enemmän ja pidemmälle olisi pitänyt holhota, auttaa, tukea ja puhaltaa pipiin.
Jos tuntuu siltä, että oman elämän vaikeudet johtuu jostain poliitikosta ja siitä että se ei suhtaudu riittävällä empaattisuudella jonkun lumihiutaleen vastoinkäymisiin ja asia väkivallalla korjaantuu, niin ehkä sitten niin. Ja eihän psykologisesti suurin osa ihmisistä edes kaipaa parempaa elämää, vaan mieluummin kurjuuden, jos sille vaan on osoittaa itsestä ulkopuolinen syypää.- Anonyymi00027
scrg kirjoitti:
"kymmenistä tuhansista toivonsa täydin menettäneistä "
Jos joku menettää toivonsa, motinsa, ryhtinsä, otteensa, virtsanpidätyskykynsä, ajoneuvonsa hallinnan, ajokorttinsa, työpaikkansa, lemmikkinsä, puolisonsa, isänsä, äitinsä, lapsensa ja uskonsa, niin kenen vika se on? No, yhteiskunnan. Paremmin, enemmän ja pidemmälle olisi pitänyt holhota, auttaa, tukea ja puhaltaa pipiin.
Jos tuntuu siltä, että oman elämän vaikeudet johtuu jostain poliitikosta ja siitä että se ei suhtaudu riittävällä empaattisuudella jonkun lumihiutaleen vastoinkäymisiin ja asia väkivallalla korjaantuu, niin ehkä sitten niin. Ja eihän psykologisesti suurin osa ihmisistä edes kaipaa parempaa elämää, vaan mieluummin kurjuuden, jos sille vaan on osoittaa itsestä ulkopuolinen syypää.Lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, että jokaisen tulisi huolehtia itsestään, terveydestään ja toimeentulostaan.
Mutta. Aina se ei mene noin nätisti. Tulee sairauksia ja loppuu työt. Lisääntyäkin kuulemma pitää. On pitänyt kuluttaa, ostaa ja ottaa vähän velkaa, että raha kiertää mahdollisimman monen kautta. Sitten ei ole ollut ymmärrystä varautua pahan päivän varalle, koska niin ei ole ennenkään ollut tarpeellista tehdä.
Kun viimeiset turvaverkot puretaan pahimmassa mahdollisessa tilanteessa (sairaus, työttömyys, lisääntyminen...), porukka on todella k*sessa.
Olen myös sitä mieltä, ettei korkea elintaso ole kaikkia varten. Täytyisi osata tulla vähälläkin toimeen. Jos sota syttyy omalla maalla, kaikki saattaa mennä. Mutta onko yhdellä hallitukseella oikeus toimillaan aikaansaada samaa? Minusta ei.
Wiwwe on mun luokituksessani samaa sarjaa Vastaamon tietomurtajan kanssa. Kivimäki jotain, Aleksanteri tai Julius? Ihan äkkiä ei nyt tule kolmatta mieleen..
xLiner - Anonyymi00029
Anonyymi00027 kirjoitti:
Lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, että jokaisen tulisi huolehtia itsestään, terveydestään ja toimeentulostaan.
Mutta. Aina se ei mene noin nätisti. Tulee sairauksia ja loppuu työt. Lisääntyäkin kuulemma pitää. On pitänyt kuluttaa, ostaa ja ottaa vähän velkaa, että raha kiertää mahdollisimman monen kautta. Sitten ei ole ollut ymmärrystä varautua pahan päivän varalle, koska niin ei ole ennenkään ollut tarpeellista tehdä.
Kun viimeiset turvaverkot puretaan pahimmassa mahdollisessa tilanteessa (sairaus, työttömyys, lisääntyminen...), porukka on todella k*sessa.
Olen myös sitä mieltä, ettei korkea elintaso ole kaikkia varten. Täytyisi osata tulla vähälläkin toimeen. Jos sota syttyy omalla maalla, kaikki saattaa mennä. Mutta onko yhdellä hallitukseella oikeus toimillaan aikaansaada samaa? Minusta ei.
Wiwwe on mun luokituksessani samaa sarjaa Vastaamon tietomurtajan kanssa. Kivimäki jotain, Aleksanteri tai Julius? Ihan äkkiä ei nyt tule kolmatta mieleen..
xLinerTeillä on willen kanssa sama arvomaailma eli olette samaa mieltä miksi haluat willelle pahaa vaikka ootte samiksii
- Anonyymi00030
Anonyymi00027 kirjoitti:
Lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, että jokaisen tulisi huolehtia itsestään, terveydestään ja toimeentulostaan.
xLinerVai siksikö olet willelle häijy kun et saa willeä omaksesi ja tiedät wille olis täydellinen mies sinulle
Anonyymi00027 kirjoitti:
xLiner"Lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, että jokaisen tulisi huolehtia ..."
Idealistinen konditionaali. Käytännössä suuri osa ihmisistä menee sillä tavalla sieltä missä aita on matalin, että eivät ne huolehdi, jos vaihtoehto on olemassa. Eivät kanna omaan korttaan, jos "jossakin" on "joku", jolle sen omansa voi työntää.
"Kun viimeiset turvaverkot puretaan pahimmassa mahdollisessa tilanteessa (sairaus, työttömyys, lisääntyminen...), porukka on todella k*sessa. "
Näillä turvaverkoilla näyttää olevan sellainen luonne, että niihin ei suhtauduta turvaverkkoina vaan riippumattona.- Anonyymi00038
scrg kirjoitti:
"Lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, että jokaisen tulisi huolehtia ..."
Idealistinen konditionaali. Käytännössä suuri osa ihmisistä menee sillä tavalla sieltä missä aita on matalin, että eivät ne huolehdi, jos vaihtoehto on olemassa. Eivät kanna omaan korttaan, jos "jossakin" on "joku", jolle sen omansa voi työntää.
"Kun viimeiset turvaverkot puretaan pahimmassa mahdollisessa tilanteessa (sairaus, työttömyys, lisääntyminen...), porukka on todella k*sessa. "
Näillä turvaverkoilla näyttää olevan sellainen luonne, että niihin ei suhtauduta turvaverkkoina vaan riippumattona.Olen idealisti.
Tämä on mielestäni väärä aika "säästää" sotessa ja sosiaalituissa. Sitku alkaa taas olemaan työpaikkoja. Ihmiset voisivat varautua paremmin.
Opintolainaa on ihan ok nostaa, jollei töitä ole, tai rikkaita vanhempia. En ole edes huomannut, missä vaiheessa lainan nostosta on tullut sellainen mörkö mitä se nyt on. Ennen lainaa otettiin joka koulutustasolla. Lähes kaikki joutuivat ottamaan, jos asuivat omillaan, ja ne jotka vanhemmat elättivät, nostivat lainan biletystä varten. Ei sen pois maksaminen mikään ihme temppu ollut, vaikka sitä aika reilusti kertyikin.
Juu... Tuilla lokkeilu on eri asia kuin oikea tarve.
xLiner Anonyymi00038 kirjoitti:
Olen idealisti.
Tämä on mielestäni väärä aika "säästää" sotessa ja sosiaalituissa. Sitku alkaa taas olemaan työpaikkoja. Ihmiset voisivat varautua paremmin.
Opintolainaa on ihan ok nostaa, jollei töitä ole, tai rikkaita vanhempia. En ole edes huomannut, missä vaiheessa lainan nostosta on tullut sellainen mörkö mitä se nyt on. Ennen lainaa otettiin joka koulutustasolla. Lähes kaikki joutuivat ottamaan, jos asuivat omillaan, ja ne jotka vanhemmat elättivät, nostivat lainan biletystä varten. Ei sen pois maksaminen mikään ihme temppu ollut, vaikka sitä aika reilusti kertyikin.
Juu... Tuilla lokkeilu on eri asia kuin oikea tarve.
xLiner"Tämä on mielestäni väärä aika "säästää" sotessa ja sosiaalituissa. Sitku alkaa taas olemaan työpaikkoja. Ihmiset voisivat varautua paremmin."
Aina on väärä aika. Jos on ollut parempi aika niin poliitikot silmät kiiluen puhuu jakovarasta tai että rahaa on tai että velkarahalla voidaan tehdä mitä vaan, koska valtioiden ei tarvitse maksaa velkojaan. Ihan mielenkiintoista nähdä tuleeko niitä työpaikkoja. Jonkun ne on tehtävä. Näyttää että omaan organisaatiooni ei oteta esim. harjoittelijoita kuin puolet siitä kuin joskus. Ja eläköityvän tilalle ei välttämättä palkata ketään uutta, koska vähän pienemmällä porukalla voidaan tehdä samat asiat. Uusia työpaikkoja syntyy sellaiselle alalle, jossa on kasvua. Onhan tuolla maailma täynnä maksavia asiakkaita, mutta pitäisi sitten tehdä jotain mistä ne suostuvat maksamaan.
Itse en ottanut opintolainaa. Ihan hyvin olisin voinut ja olisi kannattanut, mutta kun taustani on sellainen että kenelläkään ei ole ollut säännöllisiä tuloja niin lainaa arkailee. Mutta ei nykyopiskelijat pääsääntöisesti suostu asumaan kuin omassa yksiössä. Olin opiskelujen kesälomalla ja -syksyllä 3-vuorotöissä ja vajaa 2-3 viikon bruttopalkka oli sellainen että se vastasi koko vuoden vuokraa solussa.
- Anonyymi00008
Kokoomus on aiheuttanut ihan kaikki lamat. Sitten jotkut oikeistopellet kuvittelee oikeiston tajuavan jotain valtiontaloudesta. Kokoomus ja oikeisto yleensäkin tajuaa valtiontaloudesta yhtä paljon kuin sika astrofysiikasta.
>simiti<- Anonyymi00015
Kun vasemmisto on jakanut holtittomasti rahaa, niin jonkun on sitten laitettava asioita kuntoon. Näinhän se on ja on aina ollut.
Sipilä sai tilanteen hyvälle mallille, mutta sitten tuli AYn lahja Suomelle, Rinne ja hän aloitti rahan jaon. Ja tätä Marin jatkoi. - Anonyymi00017
....Kokoomus on aiheuttanut ihan kaikki lamat...
Kokoomus on kokenut joukko ihmisiä, mutta ei sekään lamaa pysty aikaansaamaan.
Laman siemenet poliitikkojen toimesta kylvettiin Marinin toimesta, joka jakoi elvytysvarat nousukaudella. Nyt ei elvytysvaraa ole.
Tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku hyvät vasemmistolaiset, noin niinkuin seuraavaa hallitusta ajatellen. - Anonyymi00023
Anonyymi00017 kirjoitti:
....Kokoomus on aiheuttanut ihan kaikki lamat...
Kokoomus on kokenut joukko ihmisiä, mutta ei sekään lamaa pysty aikaansaamaan.
Laman siemenet poliitikkojen toimesta kylvettiin Marinin toimesta, joka jakoi elvytysvarat nousukaudella. Nyt ei elvytysvaraa ole.
Tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku hyvät vasemmistolaiset, noin niinkuin seuraavaa hallitusta ajatellen.Upijuntti kokoomuslaiset persenaamat on pilanneet ihan koko talouden. Lestaoikeisto tuhosi Suomen talouden.
Eduskuntavaalit on vuoden päästä. Voihan sinne lähteä esim. teemalla "Myydään vähän käytettyjä F35-hävittäjiä ja jaetaan rahat sosiaalihuollossa"
- Anonyymi00012
Miten nuo itseään hyvinä pitävät lestat ja muut hihhulit ovatkin todellisuudessa äärioikeisto natsi fasisteja?
- Anonyymi00013
Idioottina et tajua taloudesta enempää kuin pedofiililesta tupailtojen öyhöttämisessä. Olet umpijuntti paskanaama persutrolli. Öyhön öyhön. Lestana äänestän persukepua koska lestajohtaja käskee. Olen heikko idarilesta.
Anonyymi00013 kirjoitti:
Idioottina et tajua taloudesta enempää kuin pedofiililesta tupailtojen öyhöttämisessä. Olet umpijuntti paskanaama persutrolli. Öyhön öyhön. Lestana äänestän persukepua koska lestajohtaja käskee. Olen heikko idarilesta.
Tuo lestoista vouhkaaminen menee kohdallani vähän ohi. Minulla on kyllä hyvin protestanttikristityt juuret, mutta ainoat näkyvät merkit ympäristössä minkäänlaisesta uskonnollisuudesta on ollut kristityn kalenterin noudattaminen ja leivän päälle piirretty risti.
Pohjanmaa, Kokkola ja 17 lasta vetävät tila-autot voi olla eri maata.- Anonyymi00014
scrg kirjoitti:
Tuo lestoista vouhkaaminen menee kohdallani vähän ohi. Minulla on kyllä hyvin protestanttikristityt juuret, mutta ainoat näkyvät merkit ympäristössä minkäänlaisesta uskonnollisuudesta on ollut kristityn kalenterin noudattaminen ja leivän päälle piirretty risti.
Pohjanmaa, Kokkola ja 17 lasta vetävät tila-autot voi olla eri maata.L3stat näyttävät aivan S1p1län kopioilta 😁. Tyypillinen uskonnollinen kiihkomielinen kultti minkä tarkoituksena on väenvängällä puskea kontrollia lahkolaistensa elämiin.
Kannatan omaa ajattelua. I don't give a sh1t mitä ns. auktoriteetit ovat mieltä. Seuraa johtajaa-pelleily johtaa vain ongelmiin sekä ihmiskunnan enenevään orjuutukseen. Orjuutus vain tapahtuu epäsuorasti / passiivis-aggressiivisesti globalistien toimesta. Esim. Alex Jones sais olla Amerikan presidentti. Kyllä, näin hullussa maailmassa me elämme. - Anonyymi00024
scrg kirjoitti:
Pohjanmaa, Kokkola ja 17 lasta vetävät tila-autot voi olla eri maata.Uli uli ja vuh vuh. Lestahuora pomo määrää persujuntteja.
- Anonyymi00010
Höpöttää tuttuun tyyliinsä
- Anonyymi00016
Ryhti on, että voi kun äiti nyt näkis...
- Anonyymi00020
Ja kansalaisten pitää hyväksyä nuo satojen miljoonien säästöt?
Kultakantaa on Suomen Pankista myyty 10 %. Miksi.
Miettikää, millainen laiminlyönti hoidettavia kohtaan.
Siksikö muutettiin sairaanhoitopiirit hyvinvointialueiksi?
Vilma"Ja kansalaisten pitää hyväksyä nuo satojen miljoonien säästöt? "
Mitään satojen miljoonien säästöjä ei missään ole. Jos olisi, niin poliitikot olisivat aikaa sitten jakaneet niin ihmisille, koska a) se olisi kivaa ja b) sillä saa äänestäjiä. Hyvinvointialueiden rahoitusmalli on poliittisella päätöksellä sovittu useita vuosia sitten ja hyvinvointialueilla on nyt poliittisesti valittu johto päättämässä mitä käytettävissä olevilla rahoilla tehdään. Ei siihen mitään taitoa vaadita, että ollaan kuin alakoululaiset, jotka kinuaa vanhemmilta lisää viikkorahaa, kun nykyinen ei riitä.- Anonyymi00032
scrg kirjoitti:
"Ja kansalaisten pitää hyväksyä nuo satojen miljoonien säästöt? "
Mitään satojen miljoonien säästöjä ei missään ole. Jos olisi, niin poliitikot olisivat aikaa sitten jakaneet niin ihmisille, koska a) se olisi kivaa ja b) sillä saa äänestäjiä. Hyvinvointialueiden rahoitusmalli on poliittisella päätöksellä sovittu useita vuosia sitten ja hyvinvointialueilla on nyt poliittisesti valittu johto päättämässä mitä käytettävissä olevilla rahoilla tehdään. Ei siihen mitään taitoa vaadita, että ollaan kuin alakoululaiset, jotka kinuaa vanhemmilta lisää viikkorahaa, kun nykyinen ei riitä.Sadat miljoonat otetaan virkakoneistolta eli kaikenlaisista määrärahoista.
Snaijjaatko?
Vilma
- Anonyymi00021
Pätkä W
- Anonyymi00022
Aina, kun luulen, ettei tämä hallitus voi typerämmåksi mennä, he osoittavat minun olevan väärässä. Näköjään aina voi tehdä vielä huonompia päätöksiä.
En pysty millään ymmärtämään Rydmanin valintaa sosiaali- ja terveysministeriksi. Purran sanoin, tuossa työssä vaaditaan kykyä kestää paineita, ja Rydmanilla on tästä kokemusta. Siis mikä valintaperuste tuo on?? Tyyppi on saanut ihan syystä kuraa päälleen oman käytöksensä takia ja se nähdään jonkinlaisena meriittinä, mikä vahvistaa kykyä toimia ministerinä?
Uskomatonta p*skaa.
Aletheias- Anonyymi00026
Villellä on kuulemma nyt hallussaan ydinasesalkku ja hän on erityislaatuinen tähän tehtävään 🤣🤣
Harmi kun noita iltalehden plus-satuja ei pääse lukemaan ilmaiskäyttäjänä otsikkoa pidemmälle.
Nauroin tuolle kommentille ketjussa, kun kehuttiin ryhtiä "ja voi että kun äiti näkis nyt". Vähän sellainen olo siitä tulee.
Mutta ketä siellä persuissa olis ollut repiä tähän?
-keinovaginamies- - Anonyymi00028
Anonyymi00026 kirjoitti:
Villellä on kuulemma nyt hallussaan ydinasesalkku ja hän on erityislaatuinen tähän tehtävään 🤣🤣
Harmi kun noita iltalehden plus-satuja ei pääse lukemaan ilmaiskäyttäjänä otsikkoa pidemmälle.
Nauroin tuolle kommentille ketjussa, kun kehuttiin ryhtiä "ja voi että kun äiti näkis nyt". Vähän sellainen olo siitä tulee.
Mutta ketä siellä persuissa olis ollut repiä tähän?
-keinovaginamies-Siitä olen samaa mieltä, että Ville on erityislaatuinen tähän tehtävään, mutta ei hyvällä tavalla 😂
Villestä todella tulee sellainen "voi kun piti näkisi nyt"-fiilis. Hänessä ei ole selkärankaa eikä moraalia. Ei sitä muiltakaan poliitikoilta aina löydy, mutta parempia vaihtoehtoja olisi takuulla ollut tarjolla. Täytyy myöntää, etten tunne persujen valikoimaa niin hyvin, mutta mikäs esim. sen tyypin nimi on, joka on Sofia Virran kanssa hyvää kaveria? 🤔 Hänhän vaikuttaa vähintäänkin leppoisalta tyypiltä niin hänkin olisi ollut parempi valinta. Olisi ehkä kuunnellut hyviä vinkkejä Sofialta, jolla on omakohtaista kokemusta sote-maailmasta ja joka osaa muotoilla sanansa ihanan napakasti 💪
Aletheias - Anonyymi00040
Anonyymi00028 kirjoitti:
Siitä olen samaa mieltä, että Ville on erityislaatuinen tähän tehtävään, mutta ei hyvällä tavalla 😂
Villestä todella tulee sellainen "voi kun piti näkisi nyt"-fiilis. Hänessä ei ole selkärankaa eikä moraalia. Ei sitä muiltakaan poliitikoilta aina löydy, mutta parempia vaihtoehtoja olisi takuulla ollut tarjolla. Täytyy myöntää, etten tunne persujen valikoimaa niin hyvin, mutta mikäs esim. sen tyypin nimi on, joka on Sofia Virran kanssa hyvää kaveria? 🤔 Hänhän vaikuttaa vähintäänkin leppoisalta tyypiltä niin hänkin olisi ollut parempi valinta. Olisi ehkä kuunnellut hyviä vinkkejä Sofialta, jolla on omakohtaista kokemusta sote-maailmasta ja joka osaa muotoilla sanansa ihanan napakasti 💪
AletheiasMikko Lunden näytti olevan tuo leppoisan oloinen kauppiasmies.
Sanottava on, että en ole itsekään persujen edesottamuksia juuri seuraillut, mutta usein tuntuu, että ne on näitä kike elomaita ja muita sahureita, joita ei pysty vakavasti ottamaan.
Ja puolueloikkareitahan sinne on päätynyt paljon, mm. edellisen persunosteen johdosta. Sitä sarjaa se taisi olla tämä Lundenkin. Entinen kokkari kunnallispolitiikko, hypännyt oikeassa hetkessä vetävään junaan ja siten eduskuntaan. Ihan niin kuin kauppiasluonteeseen kuuluukin. Sitä myydään mitä ostetaan :)
Villen puolueloikkaus taisi olla taas pakon sanelemaa, kun eikös se edellisen ministerihomman joutunut jättämään kokkareiden riveissä jonku ahdistelukohun vuoksi?
Mutta tosi on, että huonosti tulee nykyään politiikkaa seurattua. Sekin on niin kaupantekoa nykyään.
Hienon oloinen ystävyys kyllä Virralla ja Lundenilla, ei siinä mitään. Katselin jonkin ystävänpäivävideon heidän yhteisistä autoreissuista Hki-Tku väliä. Yhtä aikaa keltanokkina eduskuntaan, niin sanoivat olevansa sellaisia kavereita ekaluokasta lähtien :)
-keinovaginamies- Anonyymi00040 kirjoitti:
Mikko Lunden näytti olevan tuo leppoisan oloinen kauppiasmies.
Sanottava on, että en ole itsekään persujen edesottamuksia juuri seuraillut, mutta usein tuntuu, että ne on näitä kike elomaita ja muita sahureita, joita ei pysty vakavasti ottamaan.
Ja puolueloikkareitahan sinne on päätynyt paljon, mm. edellisen persunosteen johdosta. Sitä sarjaa se taisi olla tämä Lundenkin. Entinen kokkari kunnallispolitiikko, hypännyt oikeassa hetkessä vetävään junaan ja siten eduskuntaan. Ihan niin kuin kauppiasluonteeseen kuuluukin. Sitä myydään mitä ostetaan :)
Villen puolueloikkaus taisi olla taas pakon sanelemaa, kun eikös se edellisen ministerihomman joutunut jättämään kokkareiden riveissä jonku ahdistelukohun vuoksi?
Mutta tosi on, että huonosti tulee nykyään politiikkaa seurattua. Sekin on niin kaupantekoa nykyään.
Hienon oloinen ystävyys kyllä Virralla ja Lundenilla, ei siinä mitään. Katselin jonkin ystävänpäivävideon heidän yhteisistä autoreissuista Hki-Tku väliä. Yhtä aikaa keltanokkina eduskuntaan, niin sanoivat olevansa sellaisia kavereita ekaluokasta lähtien :)
-keinovaginamies-Minä en luottaisi yhtään helppoheikkiin joka ei löydä itselleen parempia kavereita kuin se jostain Manaajasta karannut noita-akka, joka räksyttäö pää punaisena eikä ymmärrä mistään mitään.
- Anonyymi00042
scrg kirjoitti:
Minä en luottaisi yhtään helppoheikkiin joka ei löydä itselleen parempia kavereita kuin se jostain Manaajasta karannut noita-akka, joka räksyttäö pää punaisena eikä ymmärrä mistään mitään.
No kenen persun sinä olisit sinne tuupannut?
Sisällöstä kun en niin paljon tiedä, niin katsoin että kauppiaalla on ainakin silmää noissa kaveripyynnöissään :)
-keinovaginamies- - Anonyymi00047
Anonyymi00040 kirjoitti:
Mikko Lunden näytti olevan tuo leppoisan oloinen kauppiasmies.
-keinovaginamies-Seuraan myös sen verran huonosti politiikkaa, etten voi aidosti sanoa, kuka olisi ollut hyvä valinta tähän pestiin. Seuraan asioita enemmän asiatasolla, en niinkään henkilötasolla, ja asiatasollakin seuraaminen painottuu herkästi asioihin, jotka tavalla tai toisella koskettavat.
Persuilla on ollut paljon kohuja ja Villen kohdalla kyse oli tosiaan ahdistelukohusta, johon liittyi myös alaikäisten ahdistelua. Syytteitä ei muistaakseni kuitenkaan nostettu, mutta Ville kärsi Kokoomuksessa luottamuspulasta ja siirtyi sitten persujen riveihin.
Persut eivät ole tehneet kovinkaan suurta vaikutusta minuun vuosien saatossa. Olen valtaosassa asioita eri linjoilla heidän kanssaan enkä pidä heidän tavastaan tehdä politiikkaa. He käyttåvåt esim. todella paljon vääristelyä politiikkansa tukena. Silti sieltäkin voi löytyä ihan asiallisia yksilöitä eli en tuomitse sinänsä yksilöitä.
Kiitos Mikon nimen kaivamisesta esille 😊 Jonkin videon näin myös somessa Sofiasta ja Mikosta ja mielestäni se oli hyvä osoitus siitä, että myös hyvin erilaiset ihmiset voivat tulla toimeen ja jopa ystävystyä. Onko sinulla jotain epätodennäköistä ystävää, kenestä et olisi uskonut voivan tulla ystäväsi?
Aletheias - Anonyymi00048
Anonyymi00047 kirjoitti:
Seuraan myös sen verran huonosti politiikkaa, etten voi aidosti sanoa, kuka olisi ollut hyvä valinta tähän pestiin. Seuraan asioita enemmän asiatasolla, en niinkään henkilötasolla, ja asiatasollakin seuraaminen painottuu herkästi asioihin, jotka tavalla tai toisella koskettavat.
Persuilla on ollut paljon kohuja ja Villen kohdalla kyse oli tosiaan ahdistelukohusta, johon liittyi myös alaikäisten ahdistelua. Syytteitä ei muistaakseni kuitenkaan nostettu, mutta Ville kärsi Kokoomuksessa luottamuspulasta ja siirtyi sitten persujen riveihin.
Persut eivät ole tehneet kovinkaan suurta vaikutusta minuun vuosien saatossa. Olen valtaosassa asioita eri linjoilla heidän kanssaan enkä pidä heidän tavastaan tehdä politiikkaa. He käyttåvåt esim. todella paljon vääristelyä politiikkansa tukena. Silti sieltäkin voi löytyä ihan asiallisia yksilöitä eli en tuomitse sinänsä yksilöitä.
Kiitos Mikon nimen kaivamisesta esille 😊 Jonkin videon näin myös somessa Sofiasta ja Mikosta ja mielestäni se oli hyvä osoitus siitä, että myös hyvin erilaiset ihmiset voivat tulla toimeen ja jopa ystävystyä. Onko sinulla jotain epätodennäköistä ystävää, kenestä et olisi uskonut voivan tulla ystäväsi?
AletheiasMinä olen huono ystävystymään tällä tavalla aikuisiällä. Taisin jo nuorenakin olla enemmän sellainen tosi pienellä porukalla tuusaaja. Mutta toisaalta olen sitten sitkeä ja suvaitsevainen ihmisten suhteen.
On mulla edelleen kaverina ala-asteen 1. luokalta tyyppi, jonka kanssa ei ole juuri mitään yhteistä. Ehkä silloin poikavuosina oli, mutta nykyään hän istuu sisällä ja pelaa videopelejä. Minä sitten puuhaan jotain konkreettisempaa mieluusti ja ulkona. Hän on ollut eläkkeellä käytännössä koko aikuikänsä ja poikamies boxissaan synnyinseuduilla tietysti. Minä aina opiskelemassa tai töissä ja pitkin suomenniemeä. Melkein aina silti tulee käytyä moikkaamassa, kun boxinsa kulmille satun, mikä ei kyllä ole montaa kertaa vuoteen. :))
Mites sulla? Onko jotain murskalla työskentelevää ja kiroilevaa persua ystävänä? :)
-keinovaginamies- - Anonyymi00049
Anonyymi00048 kirjoitti:
Minä olen huono ystävystymään tällä tavalla aikuisiällä. Taisin jo nuorenakin olla enemmän sellainen tosi pienellä porukalla tuusaaja. Mutta toisaalta olen sitten sitkeä ja suvaitsevainen ihmisten suhteen.
On mulla edelleen kaverina ala-asteen 1. luokalta tyyppi, jonka kanssa ei ole juuri mitään yhteistä. Ehkä silloin poikavuosina oli, mutta nykyään hän istuu sisällä ja pelaa videopelejä. Minä sitten puuhaan jotain konkreettisempaa mieluusti ja ulkona. Hän on ollut eläkkeellä käytännössä koko aikuikänsä ja poikamies boxissaan synnyinseuduilla tietysti. Minä aina opiskelemassa tai töissä ja pitkin suomenniemeä. Melkein aina silti tulee käytyä moikkaamassa, kun boxinsa kulmille satun, mikä ei kyllä ole montaa kertaa vuoteen. :))
Mites sulla? Onko jotain murskalla työskentelevää ja kiroilevaa persua ystävänä? :)
-keinovaginamies-Aikuisiällä ystävystyminen onkin haastavampaa kuin nuorena. Uusiin ihmisiin ei törmää samalla tavalla kuin lapsena ja nuorena eikä yhtä herkästi tule sellaisia "ollaanko kavereita?"-hetkiä.
Suurin osa ystävistäni ovat olleet ystäviäni joko lapsuudesta saakka tai sitten opiskeluajoilta. Muutaman ystävän olen saanut työelämässä. Valtaosa ystävistäni on profiililtaan aika samanlaisia kuin minä; korkeakoulutettuja, työssäkäyviä äiti-ihmisiä, jotka elävät kiireistä arkea työn, lasten, kodin ja omien harrastusten aallokossa. Meillä on aika samanlaiset arvot ja esim poliittisissa suuntauksissa ei kauheasti eroja ole.
Minulla on kuitenkin muutama hyvin erilainen ystävä kuin minä. Yksi on lapsuudenystävä, joka on aivan erilainen luonteeltaan ja olemukseltaan kuin minä. Hän on räiskyvä, suorasanainen, joskus jopa vähän töykeä. Hän nauraa kovaa, puhuu kovaa, hänellä on värikkäitä vaatteita, isoja koruja ja voimakkaita tuoksuja. Hänellä on tiukkoja mielipiteitä, hän harrastaa satunnaissuhteita eikä hän pidä lapsista. Hän on samalla aito, välittävä ja hän on ollut ystäväni kaikki nämä vuodet. Olemme kokeneet paljon yhdessä. Jotenkin tasapainotamme toisiamme oudolla tavalla.
Toinen on kulttuurialalla työskentelevä nainen, joka on älykäs, sivistynyt ja elegantti. Hän puhuu kirjakieltä, tietää loputtomasti kirjallisuudesta, taiteesta, musiikista ja runoudesta. Hän on aina hillitty ja hallittu. Hänen kanssaan voi kuitenkin keskustella mistä vain, hän on lämmin, hauska, ja avarakatseinen. Olemme samalla aaltopituudella ja meillä on aina hauskaa, vaikka olemme ihmistyyppeinä hyvin erilaisia.
Erilaisuus on rikkaus ja tietysti myös muut ystäväni ovat omanlaisiaan persoonia, jokainen ihana juuri sellaisena kuin on, mutta se täytyy myöntää, että ystävistäni löytyy hyvin paljon samankaltaisuutta.
Aletheias Anonyymi00042 kirjoitti:
No kenen persun sinä olisit sinne tuupannut?
Sisällöstä kun en niin paljon tiedä, niin katsoin että kauppiaalla on ainakin silmää noissa kaveripyynnöissään :)
-keinovaginamies-Ai kenet ministeriksi? Pehmovaihtoehtoa eli sitä Kaisa Juusoa on kokeiltu ja oikein kukaan ei ollut tyytyväinen. Ja jonkinlainen masokistihan siihen tarvitaan, koska kukaan täysijärkinen ja mukavuutta arvostava ei muutenkaan mene kivenheittoa lähemmäs noita sotepuolen akkoja edes eduskunnan ulkopuolella. Todennäköisimpänä vaihtoehtona olisin pitänyt että jo kohtuullisen hyvin opposition grillaama Rantanen olisi kierrätetty painimaan niiden sote-eukkojen kanssa ja sitten sisäministeriksi esim. Rydman tai joku nuoresta kaartista joka nyt sattuisi Purralle sopimaan. Vihervasemmistolaisen ruikutuksen määrä on joka tapauksessa vakio, joten niiden itkemistä ei pidä jäädä kuuntelemaan. Kun tulot ei riitä, niin menoista on leikattava. Sen joko tekee suomalaiset itse, tai sitten odotellaan että rahoittajat päättää omien etujensa mukaan miten ja mistä.
- Anonyymi00025
Nykyinen äärioikeisto hallitus on paskin ikinä!
- Anonyymi00031
Minusta on hyvä, että saadaan ministeri joka ei pelkää kysyä mihin ne kaikki rahat on mennyt ja mitä vastinetta niille rahoille on saatu.
Ja toinen hyvä asia on se, että meinaa puuttua hoitajien kielitaitoon. Tai oikeastaan kielitaidottomuuteen.
Kolmas hyvä asia on se, että saa nähdä vajaaälyisten punavihreiden ulinaa siitä kuin "paha" ihminen Wille Rydman on eikä ainuttakaan älyllistä vasta-argumenttia mihinkään.- Anonyymi00033
Kielitaidottomuus työssä on rajaa ammattitaitoa.
Pitää ymmärtää ja ymmärtää potilasta ja hoito-ohjeita.
Itsenäinen työskentely on riski.
Vilma
- Anonyymi00034
Odotamme leikkuria suurimpaan ongelmaan, eli ikääntymisen tuomiin kustannuksiin.
- Anonyymi00044
Oisko hyvä leikkuri kaasutus.
Taidat vihata vanhuksia.
Jokin äiti-/isätrauma.
Vilma
Haluatko itse elää iäkkääksi?
- Anonyymi00035
Wille Rydmannin ministerisalkku oli viimeinen pisara siihen luottoon, mikä minulla aikaisemmin Suomea kohtaan on ollut.
Suomi tulee olemaan pohjolan persereikä, tuo mies kun muuta ei voi johtaa...pelkkää sontaa tiedossa.
AV- Anonyymi00036
Tämä hallitus päätöksineen on Suomen heikoin.
Mitä uutisia saamme lukea täneen ja tulevaisuudessa?
Tänään tällaista:
"Telian muutosneuvottelut päätökseen: 168 tehtävää päättyy".
Kysymys, miten nykyinen hallitus eroaisi on täkeä. Muuten Suomi menee syvemälle ja syvemmälle suohon. Hallitus syyttää varmasti nyt noita 168 uutta työtöntä...kun "muuta poliittista agendaa" eivät kädettömyydessään löydä?
AV
- Anonyymi00037
Tietääkö joku kuinkamonta uutta työpaikkaa saadaan pieneen sektoriin paljon mainostettujen jäänmurtajakauppojen tuomana vuonna 2026?
Kaksi vuotta uutisia, lopputulos tällä hetkellä nolla?
Onko siis niin että nykyinen Suomi elää huhuilla ja odotuksilla, ilman kassavirtaa vahvistavia euroja? Ei ihme että hallitus on huono, he kun elävät kuin joku Pertti Peruskanki ajatellen illanviettoaan, "tänään ei saanut, huomenna varma sauma".
Heikolla hapella Kokoomus ja Persut maata ovat johtaneet, ja lopputuloksesta sen kyllä huomaa.
AV - Anonyymi00039
Ei ollut Juuso suosikkini, ei Villekään. Mutta varmasti hoitavat asiat parhaaksi katsotulla tavalla.
- Sheena - Anonyymi00041
Onnea Wille Rydmanille ministerin paikasta. Hänet on todettu syyttömäksi niihin syytöksiin, joita on esitetty.
Huvittavaa, miten paljon ihmiset tuntuvat vihaavan häntä. Elämme tekopyhien narrien kulta-aikaa. Ei kukaan rahasta enää tuota työtä tee, ei siitä niin paljoa makseta. Suomessa on niin paljon mielipuolisia ihmisiä, joiden yksioikoinen ajattelu etsii ja nimeää helposti syyllisiä omaan huonoon oloon.
Vaikea paikka Rydmanille tulla tällaiseen yhteiskunnalliseen tilanteeseen ministerin paikalle. Tsemppiä toivon hänelle. En usko, että hän on paha ihminen, jos ei pyhimyskään.
-Thinksy- Anonyymi00045
Olen usein miettinyt miksi ihmiset haluavat Suomessa ministerin paikoille.
Niin kuin sanoit, ei siitä niin valtavasti makseta työn kuvaan nähden.
Voiko olla se valta joka ajaa? Vai onko oikeasti ihmisiä jotka uskovat ja haluavat vaikuttaa yhteiskuntaan omalla panoksellaan? Siis että uskovat kykenevänsä tekemään tänne jotain parempaa, kun vaan ajavat omaa näkemystään läpi?
Yhdeltä Amerikan tädiltä kysyin, että miten on mahdollista että teillä on siellä tuollainen presidentti, kuitenkin iso kansakunta. Menestynyt nainen kun itsekin on, niin tuumasi vaan että täällä on niin paljon muitakin mahdollisuuksia kyvykkäille ihmisille :)
-keinovaginamies- - Anonyymi00052
Anonyymi00045 kirjoitti:
Olen usein miettinyt miksi ihmiset haluavat Suomessa ministerin paikoille.
Niin kuin sanoit, ei siitä niin valtavasti makseta työn kuvaan nähden.
Voiko olla se valta joka ajaa? Vai onko oikeasti ihmisiä jotka uskovat ja haluavat vaikuttaa yhteiskuntaan omalla panoksellaan? Siis että uskovat kykenevänsä tekemään tänne jotain parempaa, kun vaan ajavat omaa näkemystään läpi?
Yhdeltä Amerikan tädiltä kysyin, että miten on mahdollista että teillä on siellä tuollainen presidentti, kuitenkin iso kansakunta. Menestynyt nainen kun itsekin on, niin tuumasi vaan että täällä on niin paljon muitakin mahdollisuuksia kyvykkäille ihmisille :)
-keinovaginamies-Tukholman kauppakorkeakoulun yhteistyössä Helsingin ja Turun yliopistojen kanssa tehdyn tutkimuksen mukaan suomalaiset vaaliehdokkaat ja valitut poliitikot ovat keskimääräistä väestöä älykkäämpiä ja tunnollisempia sekä omaavat vahvempia ei-kognitiivisia taitoja (kuten motivaatio ja rehellisyys). Tutkimuksessa käytettiin mm. kansallisia kyky- ja persoonallisuustestejä vertaamaan ehdokkaita ja äänestäjiä sekä yleistä väestöä. https://academic.oup.com/jeea/article/23/5/1908/8029910
Politiikkaan hakeutumisen vaikuttimet voivat tietysti olla moninaiset, mutta ilmeisesti näillä meidän poliitikoilla on keskimäärin kuitenkin korkeat osaamis- ja motivaatio-ominaisuudet. https://yle.fi/a/74-20151789
Yhdysvalloissa poliittinen ura voi näyttäytyä enemmänkin strategisena pelinä, jossa varallisuus/resurssit, mediaosaaminen, suhteet ja status ovat keskeisiä. Vaalijärjestelmät, kampanjointitapa ja media vaikuttavat merkittävästi lopputulokseen. USA-keskeiset kampanja-analyysit näyttäisivät viittaavan tähän.
Olen itsekin ihmetellyt, että miten se on mahdollista, että kahden todella iäkkään ehdokkaan vaalitaisteluun ei päässyt kukaan muu ehdokas väliin. Eikö heillä todella ollut muita vaihtoehtoja (nuorempia, kyvykkäämpiä, arvorikkaampia jne. ehdokkaita)?
Viisas tätisi vastasi hyvin. USA:ssa on lukuisia muita mahdollisuuksia, mutta oliko näillä mahdollisilla muilla ehdokkailla edes sitä mahdollisuutta, on hyvä kysymys.
-Thinksy - Anonyymi00054
Anonyymi00052 kirjoitti:
Tukholman kauppakorkeakoulun yhteistyössä Helsingin ja Turun yliopistojen kanssa tehdyn tutkimuksen mukaan suomalaiset vaaliehdokkaat ja valitut poliitikot ovat keskimääräistä väestöä älykkäämpiä ja tunnollisempia sekä omaavat vahvempia ei-kognitiivisia taitoja (kuten motivaatio ja rehellisyys). Tutkimuksessa käytettiin mm. kansallisia kyky- ja persoonallisuustestejä vertaamaan ehdokkaita ja äänestäjiä sekä yleistä väestöä. https://academic.oup.com/jeea/article/23/5/1908/8029910
Politiikkaan hakeutumisen vaikuttimet voivat tietysti olla moninaiset, mutta ilmeisesti näillä meidän poliitikoilla on keskimäärin kuitenkin korkeat osaamis- ja motivaatio-ominaisuudet. https://yle.fi/a/74-20151789
Yhdysvalloissa poliittinen ura voi näyttäytyä enemmänkin strategisena pelinä, jossa varallisuus/resurssit, mediaosaaminen, suhteet ja status ovat keskeisiä. Vaalijärjestelmät, kampanjointitapa ja media vaikuttavat merkittävästi lopputulokseen. USA-keskeiset kampanja-analyysit näyttäisivät viittaavan tähän.
Olen itsekin ihmetellyt, että miten se on mahdollista, että kahden todella iäkkään ehdokkaan vaalitaisteluun ei päässyt kukaan muu ehdokas väliin. Eikö heillä todella ollut muita vaihtoehtoja (nuorempia, kyvykkäämpiä, arvorikkaampia jne. ehdokkaita)?
Viisas tätisi vastasi hyvin. USA:ssa on lukuisia muita mahdollisuuksia, mutta oliko näillä mahdollisilla muilla ehdokkailla edes sitä mahdollisuutta, on hyvä kysymys.
-Thinksy"Tukholman kauppakorkeakoulun yhteistyössä Helsingin ja Turun yliopistojen kanssa tehdyn tutkimuksen mukaan suomalaiset vaaliehdokkaat ja valitut poliitikot ovat keskimääräistä väestöä älykkäämpiä ja tunnollisempia sekä omaavat vahvempia ei-kognitiivisia taitoja (kuten motivaatio ja rehellisyys)."
Jos tämä pitää paikkansa, meidän kaikkien on syytä huolestua siitä kuin alhaisella älykkyydellä on heidän äänestäjät varustettu. - Anonyymi00055
Anonyymi00054 kirjoitti:
"Tukholman kauppakorkeakoulun yhteistyössä Helsingin ja Turun yliopistojen kanssa tehdyn tutkimuksen mukaan suomalaiset vaaliehdokkaat ja valitut poliitikot ovat keskimääräistä väestöä älykkäämpiä ja tunnollisempia sekä omaavat vahvempia ei-kognitiivisia taitoja (kuten motivaatio ja rehellisyys)."
Jos tämä pitää paikkansa, meidän kaikkien on syytä huolestua siitä kuin alhaisella älykkyydellä on heidän äänestäjät varustettu.Niin, no minua naisen otos ei tosiaan koske, koska testitiedot on kerätty Suomessa osana varusmiespalvelusta, eli ne koskevat suomalaisia miehiä. 😄
Ehdokas- ja poliitikkomateriaali sen sijaan on yhdistetty Suomen ministeriön vaalidata-rekistereistä (kunnallisvaalit ja eduskuntavaalit).
-Thinksy - Anonyymi00056
Anonyymi00055 kirjoitti:
Niin, no minua naisen otos ei tosiaan koske, koska testitiedot on kerätty Suomessa osana varusmiespalvelusta, eli ne koskevat suomalaisia miehiä. 😄
Ehdokas- ja poliitikkomateriaali sen sijaan on yhdistetty Suomen ministeriön vaalidata-rekistereistä (kunnallisvaalit ja eduskuntavaalit).
-Thinksy…ehkä jokunen nainenkin on mukana… 😌
-Thinksy - Anonyymi00060
Se, ettei Rydmania ole tuomittu, ei tarkoita samaa kuin että hän olisi syytön niihin asioihin, joista häntä on syytetty. Se vain tarkoittaa, ettei syytekynnys ylittynyt tai todisteita ei löytynyt riittävästi/niitä ei pidetty riittävän luotettavina.
Ville on myös omilla ulostuloillaan (esim rasistiset kommentit) tuonut ilmi kannattamiaan arvoja ja on ihan sallittua olla sitä mieltä, ettei hän ole oikea valinta tehtävään.
Aletheias - Anonyymi00061
Anonyymi00060 kirjoitti:
Se, ettei Rydmania ole tuomittu, ei tarkoita samaa kuin että hän olisi syytön niihin asioihin, joista häntä on syytetty. Se vain tarkoittaa, ettei syytekynnys ylittynyt tai todisteita ei löytynyt riittävästi/niitä ei pidetty riittävän luotettavina.
Ville on myös omilla ulostuloillaan (esim rasistiset kommentit) tuonut ilmi kannattamiaan arvoja ja on ihan sallittua olla sitä mieltä, ettei hän ole oikea valinta tehtävään.
AletheiasRydmanista paljastusjutun tehneistä toimittajista yksi oli toistuvasti tuomittu talousrikollinen. Mitä se kertoo sinulle tämän toimittajan mielenlaadusta?
- Anonyymi00067
Anonyymi00060 kirjoitti:
AletheiasTietysti saat olla, mitä mieltä haluat, et tarvitse lupaa minulta, enkä minä sinulta. Luin ajatuksiasi ketjusta jo aiemmin. Saatat kuulua jopa enemmistöön mielipiteinesi. 😀
Olen itse sitä mieltä, mitä olen.
Minua ei kiinnosta se, mistä ihmistä ei ole tuomittu, varsinkin jos asiaa on tutkittu ja tuomiota ei ole tullut. Se, että onko hän tehnyt virheitä yksityiselämässä, ei myöskään kuulu minulle.
Minua kiinnostaa se, miten hän toimii ministerinä. Toivottavasti paremmin kuin edeltäjänsä.
-Thinksy - Anonyymi00068
Anonyymi00061 kirjoitti:
Rydmanista paljastusjutun tehneistä toimittajista yksi oli toistuvasti tuomittu talousrikollinen. Mitä se kertoo sinulle tämän toimittajan mielenlaadusta?
Tietämättä tapauksista sen tarkemmin, tuo kertoo minulle ihmisestä sen, että hänen harkintakykynsä ja moraalinen kompassinsa on pettänyt.
Aletheias - Anonyymi00069
Anonyymi00067 kirjoitti:
Tietysti saat olla, mitä mieltä haluat, et tarvitse lupaa minulta, enkä minä sinulta. Luin ajatuksiasi ketjusta jo aiemmin. Saatat kuulua jopa enemmistöön mielipiteinesi. 😀
Olen itse sitä mieltä, mitä olen.
Minua ei kiinnosta se, mistä ihmistä ei ole tuomittu, varsinkin jos asiaa on tutkittu ja tuomiota ei ole tullut. Se, että onko hän tehnyt virheitä yksityiselämässä, ei myöskään kuulu minulle.
Minua kiinnostaa se, miten hän toimii ministerinä. Toivottavasti paremmin kuin edeltäjänsä.
-ThinksyTietenkin sekä sinä että minä saadaan molemmat olla sitä mieltä, mitä lystäämme, se on selvä.
Ei minuakaan kiinnosta Rydmanin yksityiselämä eikä hänen tekemänsä virheet paitsi jos ne kohdistuvat esim alaikäisten ahdisteluun tai muutoin ylittävät sen kynnyksen, milloin henkilö ei ole enää soveltuva toimimaan yhteiskunnallisesti merkittävässä tehtävässä. Minua kiinnostaa se, millainen arvomaailma hänellä on ja sen perusteella, mitä hänestä tiedän, en voi kannattaa hänen valintaansa enkä luota hänen kykyynsä toimia ministerinä..
Aletheias - Anonyymi00070
Anonyymi00069 kirjoitti:
Tietenkin sekä sinä että minä saadaan molemmat olla sitä mieltä, mitä lystäämme, se on selvä.
Ei minuakaan kiinnosta Rydmanin yksityiselämä eikä hänen tekemänsä virheet paitsi jos ne kohdistuvat esim alaikäisten ahdisteluun tai muutoin ylittävät sen kynnyksen, milloin henkilö ei ole enää soveltuva toimimaan yhteiskunnallisesti merkittävässä tehtävässä. Minua kiinnostaa se, millainen arvomaailma hänellä on ja sen perusteella, mitä hänestä tiedän, en voi kannattaa hänen valintaansa enkä luota hänen kykyynsä toimia ministerinä..
AletheiasNo hänet on katsottu sopivaksi yhteiskunnsllisesti merkittävään rooliin ministeriksi. Häntä ei ole tuomittu rikoksesta. Mustamaalaatko sinä häntä?
Minua ei kiinnosta tämä keskustelu yhtään enempää, joten lakkaisitko ahdistelemasta minua, kiitos.. 😄 - Anonyymi00072
Anonyymi00070 kirjoitti:
No hänet on katsottu sopivaksi yhteiskunnsllisesti merkittävään rooliin ministeriksi. Häntä ei ole tuomittu rikoksesta. Mustamaalaatko sinä häntä?
Minua ei kiinnosta tämä keskustelu yhtään enempää, joten lakkaisitko ahdistelemasta minua, kiitos.. 😄Edellinen viesti oli minulta.
-Thinksy - Anonyymi00073
Anonyymi00068 kirjoitti:
Tietämättä tapauksista sen tarkemmin, tuo kertoo minulle ihmisestä sen, että hänen harkintakykynsä ja moraalinen kompassinsa on pettänyt.
AletheiasMinulle se kertoo toimittajan epärehellisestä mielenlaadusta, taipumuksesta valehteluun. Talousrikoksia ei ikinä tehdä vahingossa, ne tehdään aina tarkoituksella. Siitä syystä en pidä kovin luotettavana Hesarin tekemää paljastusjuttua Rydmanista.
- Anonyymi00074
Anonyymi00072 kirjoitti:
Edellinen viesti oli minulta.
-ThinksyAhdistelemasta? Kuvittelin tämän olevan keskustelupalsta, jossa voi keskustella myös vaikka olisi eriävät näkemykset, mutta jos koit kommenttini ahdisteluna, niin pahoittelen ja olen jatkossa kommentoimatta sinulle.
Aletheias - Anonyymi00075
Anonyymi00074 kirjoitti:
Ahdistelemasta? Kuvittelin tämän olevan keskustelupalsta, jossa voi keskustella myös vaikka olisi eriävät näkemykset, mutta jos koit kommenttini ahdisteluna, niin pahoittelen ja olen jatkossa kommentoimatta sinulle.
AletheiasNo joo, et sinä ahdistelija ole 😅
Minusta olet kommentteinesi täällä täysin tervetullut, eikä minulla ole sinua vastaan mitään. On luonnollista ja hyväkin asia, että meillä on erilaisia mielipiteitä. Saat mielellään kommentoida jatkossakin, ja jos et halua osallistua kanssani keskusteluun, sekin on aivan ok.
Toivoisin kuitenkin, että omia näkemyksiä ei toistuvasti tuotaisi esiin niin, että keskustelu alkaa tuntua oman kannan ”tyrkyttämiseltä” tai siltä, että toisen ajatuksia pyritään muuttamaan tietynlaisiksi. Arvostan enemmän ajatusten vaihtoa kuin toisen vakuuttamista.
Myönnän myös, että oma kannanottoni oli jyrkkä ja osin provokatiivinen. Ilmaisuni (kuten ”tekopyhät narrit” tai ”yksioikoiset ajattelijat”) olivat kärjistäviä, ja ymmärrän hyvin, että halusit perustella omaa näkemystäsi aiheesta, joka herättää tunteita. Jälkikäteen ajatellen olisin ehkä voinut jättää sen kohdan pois, koska se saattoi tuntua leimaavalta myös sinua kohtaan.
Minun puolestani kaikki on hyvin.
-Thinksy
- Anonyymi00043
Tasavallan presidentillä niitä ei ole kaiken muuttuessa paremmaksi. Kaikkihan se näkee.
- Anonyymi00046
Uskomatonta, että ihmiset ovat taloudesta noin tietämättömiä ?
Ei ole mitään mystistä syytä olemattomalle talouskasvulle !!
Suomen julkisen talouden pulmana ovat liian suuret julkiset menot jotka ovat 57% suhteessa BKT:hen !
Luku on maailman korkeimpia eli huonoimpia lukuja !
Sveitsin luku on 32% ja Yhdysvaltojen luku on 39%
Liian suuret julkiset menot ovat seurausta vuosikymmenien aikana eduskunnassa tehdyistä menopäätöksistä lainsäädännön kautta !
Päätökset ovat olleet lähinnä vasemmiston tekosia !
Kun julkiset menot ovat liian suuret niin verotus on korkeata ja talouskasvu on olematonta sekä varallisuustasot ovat matalat ! Kuten Suomessa on !
Keskim varallisuus aikuista kohti
Suomi 186000 USD, Yhdysvallat 579000 USD, Sveitsi 696000 USD
Lopputuloksena on kova velkaantuminen ja velkaantuminen ulkomaille !
Julkinen velka on tasoa 240-250 miljardia euroa ! Velka kasvaa vuosittain !
Tämä on meidän perintö tuleville sukupolville !?- Anonyymi00050
Julkiset menot ovat huomattavasti pienentyneet, kasvaneet räjähdysmäisesti vain puolustuksen saralla.
- Anonyymi00051
Anonyymi00050 kirjoitti:
Julkiset menot ovat huomattavasti pienentyneet, kasvaneet räjähdysmäisesti vain puolustuksen saralla.
Suomen puolustusbudjetti vuodelle 2026 on historiallisen vahva, ja hallitus esittää puolustusmateriaalihankintoihin peräti kuuden miljardin euron tilausvaltuuksia.
Yksittäinen ihmisten elämänlaatua parantava 100 miljoonaa on aika pieni raha 6 000 000 000 eurosta. Jostain tuo 6 miljardia pitää ottaa, ja antaa mielellään samaan aikaan verohuojennuksia kaikkein rikkaimmille? - Anonyymi00065
Ei kai se mikään ihme ole, jos kaikki palvelut ostetaan ulkomailta taloussijoittajilta. Samojen päättäjien päätösten tulosta vain.
Ikävä vaan, ettei yhtälö ollutkaan toimiva ja kestävälle pohjalle rakennettu. - Anonyymi00066
Anonyymi00065 kirjoitti:
Ei kai se mikään ihme ole, jos kaikki palvelut ostetaan ulkomailta taloussijoittajilta. Samojen päättäjien päätösten tulosta vain.
Ikävä vaan, ettei yhtälö ollutkaan toimiva ja kestävälle pohjalle rakennettu.Esim. Juuri luin, ettå Vantaan sairaanhoitopiiri ylsi säästötavoitteeseen karsimalla lisenssimaksuja. Se tarkoittaa mielestäni ulkomaille maksettujen ohjelmistonpalvelujen kk/maksuja. Nehän on kilpailutettuja ja ostamalla ostettuja "halvimmalta" taholta. Kellään asiasta lisätietoa?
- Anonyymi00053
Tiedoksi, että Suomen julkisen talouden menot suhteessa BKT:hen ovat maailman korkeimmat !?
Julkisen talouden menot suhteessa BKT:hen
Esimerkkejä !
Suomi 57%
Itävalta 55%
Ruotsi 50%
Saksa 49%
Norja 49%
Tanska 47%
Islanti 46%
UK 44%
USA 39%
Sveitsi 32%- Anonyymi00057
Julkisten menojen raami tulee avata?
Mihin menee ja kuinka paljon.
Helppoa.
Suurimmat menoerät, niistä ei nyt edes leikata? - Anonyymi00064
Heikki Hiilamon mukaan velkaongelmaa on paisutettu kolmella erikoisella laskentatavan muutoksella.
Mitä enemmän meillä on valtion velkaa ja talousongelmia, sen enemmän valtiovarainministeriöllä on valtaa.
- Anonyymi00058
Työttömyyteen menee vähemmän rahaa mitä Ukrainan avustamiseen?
50 000 nälkäistä Suomessa, sen päälle miljardi Ukrainaan.
Pönttövuoren tunneli.- Anonyymi00059
Samaan aikaan hälmölässä "hei, kevennetään rikkaiden veroja miljardilla".
Rikkaat eivät Ukrainaa avusta tai kohota Suomen puolustusvalmiutta, sen tekevät ne "jo köyhät" hyvinvoinnin laskullaan. Oikeudenmukaista? Tuskin!!!
AV
- Anonyymi00062
Ei ole mahdollista
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan2018044- 564922
- 244577
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni274490Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv364300Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h594170- 623773
- 423425
Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?
Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on342696- 452419