Onko normaalia että lapseni kaveri on takertuva? Ilmenee jatkuvilla soitoilla koulun jälkeen/viikonloppuna soitellaan aamusta. Hänellä tietääkseni on muitakin ystäviä, mutta ei näytä kyselevän heidän perään. Meidän pitää sitten viihdyttää heti vapaa-ajalla tätä ja jos nyt sattuu meidänkin perheessä olevan vaikkapa viikonloppuna muuta menoa niin tuntuu itsestäni että loukkaannutaan, kun ei lapseni voi viihdyttää sillä hetkellä kaveria. Ihmettelen vaan miksi muita vanhempia ei kysellä jos jollekin aikataulut sopisi sillä kertaa. Mielipiteitä?
Vastaukset 1
- Anonyymi00001
No pyydä että saat kaverin vanhempien puhelinnumeron. Laita vanhemmille viestiä sen jälkeen, että teillä on tulevana viikonloppuna suunnitelmia ja että valitettavasti lapset eivät voi yhdessä silloin olla, mutta joskus toiste onnistuu taas kun sovitaan. Se on selkeä viesti vanhemmille, että heidän lapsi on liikaa kylässä ja vanhemmat voi samalla varautua siihen, että jos lapsella on joku hätänä että osaavat sitten käsitellä asiaa kotona että kaveri nyt ei voi joka viikonloppu olla sinun kanssani. Jotkut kun tykkää että heillä on paljon omien lasten kavereita jatkuvasti niin vanhemmat ei voi automaattisesti tietää mikä on teidän perheen tyyli. Ja no roikkuuko? Minunkin lapsi oli yhteenväliin tuollainen roikkuva jonkun mielestä, mutta tilanne on kääntynyt niinpäin että hänellä on kavereita ja on kaikkien kanssa tasapuolisesti ja tuo kenessä hän "roikkui" niin ei enää edes puhu koko kaverista. Sanoin lapselleni että älä koskaan roiku kenessäkään äläkä juokse kenenkään perässä koska hän saa myös siten kaiken vallan kaverisuhteessa kun olet aina saatavilla silloin kun hänelle sopii. Tää kaveri joutuu nyt olemaan se joka tekee ensimmäisen aloitteen jos enää mielii kaveri olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3891613Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan851092Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.94952Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä63869Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt49778Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka43773- 60730
- 121725
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K10708- 39679
- 57646
- 50626
- 45567
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o33564Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95562- 33555
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48535Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain85518- 84514
- 49503