Onko normaalia että lapseni kaveri on takertuva? Ilmenee jatkuvilla soitoilla koulun jälkeen/viikonloppuna soitellaan aamusta. Hänellä tietääkseni on muitakin ystäviä, mutta ei näytä kyselevän heidän perään. Meidän pitää sitten viihdyttää heti vapaa-ajalla tätä ja jos nyt sattuu meidänkin perheessä olevan vaikkapa viikonloppuna muuta menoa niin tuntuu itsestäni että loukkaannutaan, kun ei lapseni voi viihdyttää sillä hetkellä kaveria. Ihmettelen vaan miksi muita vanhempia ei kysellä jos jollekin aikataulut sopisi sillä kertaa. Mielipiteitä?
Lapsen kaveri
1
181
Vastaukset
- Anonyymi00001
No pyydä että saat kaverin vanhempien puhelinnumeron. Laita vanhemmille viestiä sen jälkeen, että teillä on tulevana viikonloppuna suunnitelmia ja että valitettavasti lapset eivät voi yhdessä silloin olla, mutta joskus toiste onnistuu taas kun sovitaan. Se on selkeä viesti vanhemmille, että heidän lapsi on liikaa kylässä ja vanhemmat voi samalla varautua siihen, että jos lapsella on joku hätänä että osaavat sitten käsitellä asiaa kotona että kaveri nyt ei voi joka viikonloppu olla sinun kanssani. Jotkut kun tykkää että heillä on paljon omien lasten kavereita jatkuvasti niin vanhemmat ei voi automaattisesti tietää mikä on teidän perheen tyyli. Ja no roikkuuko? Minunkin lapsi oli yhteenväliin tuollainen roikkuva jonkun mielestä, mutta tilanne on kääntynyt niinpäin että hänellä on kavereita ja on kaikkien kanssa tasapuolisesti ja tuo kenessä hän "roikkui" niin ei enää edes puhu koko kaverista. Sanoin lapselleni että älä koskaan roiku kenessäkään äläkä juokse kenenkään perässä koska hän saa myös siten kaiken vallan kaverisuhteessa kun olet aina saatavilla silloin kun hänelle sopii. Tää kaveri joutuu nyt olemaan se joka tekee ensimmäisen aloitteen jos enää mielii kaveri olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 781002
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm82784J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81735- 119724
- 59717
- 108666
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante111573- 46552
- 18508
- 41498