Harrastatko nöyräbraggingia?

Anonyymi-ap

Eli vaatimatonta kehuskelua. Siinä ihminen peittää kehunsa valitukseen tai vaatimattomuuteen.

Ulospäin huokailua, sisimmässä oman arvon korostusta: “Olen ihan uupunut näihin kaikkiin projekteihin, kun kaikki aina pyytävät minua mukaan.”

Tai vähättelee itseään tavalla, joka kalastelee tosiasiassa kehuja: “En minä nyt mikään hyvä ole tässä…” (odottaa vastaukseksi: “No oletpas!”)

Hienovarainen omahyväisyys ei usein ärsytä muita ainakaan heti. Se tuntuu kontaktissa enemmänkin hienoisena etäisyyden ottamisena, kilpailun tunteena tai kokemuksena, ettei ole täysin samalla tasolla.

Miksi ihminen sitten toimii näin?

Usein taustalla on epävarmuus, tarve tulla nähdyksi, kilpailullinen ympäristö tai opittu tapa saada hyväksyntää 😄

On se, sen huomaa vaan niin helposti 🤓

30

282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Pää on tyhjä ja langat ovat karanneet käsistä.
      Mutta muistan olleeni joskus hyvä aika monessa asiassa.
      (olipas taas tyhjänpäivänen viesti)

• Anonyymi00002

Ei, kyllä tuo melko nöyrä ja kehuskelevakin oli 😄

Terv. 🤓

• Anonyymi00003

En missään nimessä. Mitä tuo tuollainen nynnyily on?!

Kehun itseäni täysillä! 😎

🦄

• Anonyymi00004

Sillä tavalla! 😄

Terv. 🤓

• UUSI

"Kehun itseäni täysillä! 😎🦄"

Sää oot sen sanonu ennennii, mut kyl mollaan se huomattu sanomattaki.

• Anonyymi00013
        UUSI
        Tri-is.eli.Triceratops kirjoitti:

"Kehun itseäni täysillä! 😎🦄"

Sää oot sen sanonu ennennii, mut kyl mollaan se huomattu sanomattaki.

Sitten varmaan ymmärrätte, millaista myötähäpeää koen aloituksessa kuvattua ilmiötä kohtaan... 🙈

🦄

• Anonyymi00005

Meillä kaikilla on tarve tulla nähdyksi jollain tasolla.

Ja kannattaako niitä tapoja nyt lähteä laittamaan paremmuusjärjestykseen? Toiset kehuskelee itseään avoimemmin, toiset peitellymmin. Kuitenkin joku hyväksytyksi ja huomatuksi tulemisen tarve siellä on taustalla.

Ihminen on laumaeläin. Me erakommat mörrimöykyt nurkissamme ehkä selviämme vähimmillä kehuilla, mutta myönnettävä se on, että kyllä huomiolla ja kehuilla meinaa päästä meidänkin nahkamme alle.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00007

Totta, totta. Hienovaraisempi, verhoillumpi tapa itsekorostukselle. Haittaako se, ehkäpä ei…😀

🤓

• Anonyymi00006

Joo, sanon aina, että olen niin fiksu, ettei kannata mennä ÄO-testeihin. Voisi ne testikennot räjähtää minun luvuista. :D

• Anonyymi00008

Näin kävi omalla kohdallani 😫
        Huikean älykkäitä viestejä pukannut pitkin iltaa!
        Nyt joudun poistumaan keskuudestanne. Hyvää ja rauhallista yötä kaikille jumalolennoile ja palstapirulaisille tasapuolisesti 😄

🤓

• Nyt harrastan. Jätkäsaaressa parkkitalon katolle pääsy estetään ja ympärivuorokautinen valvonta. Mä arvasin, kun viimeksi täällä asiasta aloituksen tein.

Hyvä ja looginen päätös.

• Noin yleensä en pahemmin piittaa kehumisesta. Kyllä mä itsekin tiedän, jos jossain olen hyvä enkä tarvi hehkutuksia mistään. Riittää, että onnistuu, ei tarvi kehua.

• Anonyymi00011
        UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Noin yleensä en pahemmin piittaa kehumisesta. Kyllä mä itsekin tiedän, jos jossain olen hyvä enkä tarvi hehkutuksia mistään. Riittää, että onnistuu, ei tarvi kehua.

Hyvin toimittu, kyllä tuosta pienen ja isonkin kehun voi antaa 👍

🤓

• Anonyymi00009

Osa ihmistä kerrosten lisäksi, kuten mielialojen vaihtelut - kulkevat käsi kädessä

• Anonyymi00012
        UUSI

”Ihminen, joka ei tee virheitä, ei tavallisesti tee muutakaan.” Mikä edes on virhe…

🤓

• UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

”Ihminen, joka ei tee virheitä, ei tavallisesti tee muutakaan.” Mikä edes on virhe…

🤓

Niin, se oli taas tuo kolikon kääntöpuoleni joka eksyy välillä järkevyyden poluille, yritän kovasti pitää aisoissa mutta on suht vaikeasti suitsittava tapaus 😄, pahoittelen

• Anonyymi00020
        UUSI
        Ex-Lukka kirjoitti:

Niin, se oli taas tuo kolikon kääntöpuoleni joka eksyy välillä järkevyyden poluille, yritän kovasti pitää aisoissa mutta on suht vaikeasti suitsittava tapaus 😄, pahoittelen

Hyvä vain, että on monipuolisesti kaikenlaista, melko tylsää olisi jos vain yhtä ja samaa olisi ☺️

🤓

• Anonyymi00022
        UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

🤓

Niinpä, siinä hyvä kysymys.

• Mielestäni olen rehellisesti ilmoittanut palstalle kaikista töppäyksistäni ja mokailuistani. Luonteeltani en ole kovinkaan nöyrä ja vähättelevä, mutta en myöskään kehu itseäni turhanpäiväisesti.
      Itsevarmuuteni saattaa joskus olla ylimitoitettua, mutta sen ei ole tarkoitus olla koppavaa ja ylimielistä käytostä.
      Joissain tilanteissa tunnen vahvasti olevani omalla varmuusalueellani ja siksi sanavalinnat ovat joskus liiankin vakuuttavia.

Toisaalta taas, jos mietitään tarkkaan, vähättely on suomalaisten kansantauti. Jokainen syyllistyy siihen jossain vaiheessa, vaikka ei olisi tarvetta.

• Anonyymi00010
        UUSI

Kuulostat ihan terveelle ja tasapainoiselle ihmiselle, miten se on mahdollista. Hyvä sinä! 😀

Terv. 🤓

• UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Kuulostat ihan terveelle ja tasapainoiselle ihmiselle, miten se on mahdollista. Hyvä sinä! 😀

Terv. 🤓

Olen imarreltu, että huomasit. Tästä tuli tällainen fifty-sixty voittajafiilis! 😁

• Anonyymi00014
      UUSI

ENpä oikeastaan harrastaa kehuskelemista. Jotenkin särähtää itsellekin korvaan, jos jollakin on suuri tarve kehua tekemisistään ja menemisistään. Aänensävystä yleensä erottaa onko kyse aidosta innostuksesta, jonka perusteella kertoilee jutuistaan vai tarpeesta kehuskella tai yrittää piikitellä. Usein se piikittely tapahtuu aiheista, joista olen maininnut, että olisipa kiva, jos olisi puoliso, jonka kanssa mennä ja luoda yhteisiä kokemuksia jne. Yht'äkkiä keskusteluihin ilmestyykin tiettyyn sävyyn: Mä olin MUN MIEHEN kanssa...jne. Tai mistä toiveesta olenkaan sattunut puhumaan.

Siksikin vältän yleensä kertomasta asioistani, toiveistani tai mokistani, koska yleensä jokaista mokaa muistutellaan vähintäänkin muutaman vuoden ajan, jokaisesta toiveesta muistetaan mainita, että mielläpä onkin sitä mitä haluaisit ja vaikka olisinkin jostakin omalla kohdalla iloinen niin tullaan kertomaan, että eihän tuo mitään, MUTTA MULLA...

• Anonyymi00016
        UUSI

Se on just tuo, että miten kertoa asioistaan jotenkin neutraalisti. Jos yrittää olla vaatimaton, voi kuulostaa siltä, että panttaa asioita, eikä tuo mitään esiin omasta elämästään = on harmaa hiirulainen.
        Jos taas kertoo jotain elämästään, voidaan sekin tulkita kehuskeluksi.

🤓

• Anonyymi00019
        UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Se on just tuo, että miten kertoa asioistaan jotenkin neutraalisti. Jos yrittää olla vaatimaton, voi kuulostaa siltä, että panttaa asioita, eikä tuo mitään esiin omasta elämästään = on harmaa hiirulainen.
        Jos taas kertoo jotain elämästään, voidaan sekin tulkita kehuskeluksi.

🤓

Ei kaikkea mahdollista elämästään tarvitse kertoa ja suurin osa vaikuttaa kaipaaavansa jotakuta, joka kuuntelee ja saa heidät tuntemaan itsensä nähdyksi ja kuulluksi. Syvemmissä ja kestävissä ihmissuhteissa sen pitäisi olla kummankin kokemus eikä ainoastaan toista varten.

Onnekseni olen oppinut tunnistamaan heidät, jotka etsivät itsetuntoaan kohottavaa fania ja heidät, jotka hakevat aitoa yhteyttä.

• Anonyymi00015
      UUSI

olen miettinyt että voidsi auttaa tyttjä jos masentaakin niin..

• Anonyymi00018
        UUSI

Hyvä! ❤️

🤓

• UUSI

Olen ehdottomasti Suomen vaatimattomin ja ehkäpä jopa koko Euroopan.
      Tuskin muultakaan löytyy yhtä vaatimatonta.

• Anonyymi00017
        UUSI

Tuota on jo vaikea pistää paremmaksi 😂

🤓

• UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Tuota on jo vaikea pistää paremmaksi 😂

🤓

Moni on yrittänyt, mutta toiseksi ovat jääneet, sillä vaatimattomuuteni on poikkeuksellisen erinomaista laatua.

• Anonyymi00021
      UUSI

Mulla tulee tuota, että tulee huokailtua, kun joka suuntaan vedetään.

Ennen oli penskat ja nyt ikääntyneet sukulaiset.

Toki mua örsyttää sekin, kun kukaan muu ei rikkaa ristiin laita, vaan odottaa, että joku muu tekis...

Itsellä sitten jotain intressejä, niin pikkupakkokin puuttua vähän joka kohtaan.

Vaikea selittää, kun ei huvita täällä kertoa yksityiskohtia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      64
      6205
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      81
      3856
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2841
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      2380
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2272
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1863
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1709
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      85
      1322
    9. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1281
    10. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1266
    Aihe