Emäntätesti

Me Naiset-lehden lukijakerho mittaa tänään palstalaisten tietoja ja taitoja keittiössä:

https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000011838097.html

11/13 (eli akateemisesti lubenter approbatur nimbo cumulus) , joten mielestäni läpäisin tämän enemmän kuin rimaa hipoen, koska kysymykset eivät ole aivan helppoja.

28

242

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

11/13 myös. 😎

Mennäänkö kokkikisaan? Välis tuomariksi? 🤭

🦄

• UUSI

Siinä kisassa minäkin voisin pärjätä. Varmaan joku käristetty jauhomakkara sinappihunnulla olisi kovaa kamaa. Muuten olen kokkina enemmän taloudellinen ja tehokas kuin kyvykäs mihinkään kulinaristisiin tai esteettisiin huipputuloksiin.

• Anonyymi00002

"Tuloksesi: 12 / 13
      Huippukokin ainesta!
      Onnittelut, hieno suoritus! Taidat viettää paljon aikaa keittiössä? On selvää, että tiedät yhtä sun toista ruoanlaitosta. Olet todennäköisesti mitä loistavin kotikokki, suorastaan huippuluokkaa! Onnekkaita ovat he, jotka pääsevät keitoksiasi maistamaan."

Inhoan kuitenkin kokkaamista 😀

• Anonyymi00006
        UUSI

Täällä toinen joka myös inhoaa.

• Anonyymi00003

pysom mnom åröokiyyikd yuyäoööt kpydeom rjfpyydmiy

• UUSI

Kolme oikein ja nekin meni arviolta. Oikeestaan tiesin, etten keittiöhommia tiedä. Harvemmin tonne keittiöön tuleekaan eksyttyä, mieluummin oon tuolla työpajan puolella. Huomasin just, että tänäänkin on syöminen unohtunu, että jotakin varmaan pitäs.

• Anonyymi00004
        UUSI

Sanotko nytettä aloittajasta joku mies sais hyvän emännän mutta sinusta ei saa hyvää vaimoa ja emäntää

• UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Sanotko nytettä aloittajasta joku mies sais hyvän emännän mutta sinusta ei saa hyvää vaimoa ja emäntää

No en mä edelleenkä oo nainen. Tai no nykyään mieskin voi olla emäntä ja kai vaimokin.

• Anonyymi00008
        UUSI

Miten voi unohtaa syömisen, eikö sinulla ole nälän tunnetta ollenkaan?

• UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Miten voi unohtaa syömisen, eikö sinulla ole nälän tunnetta ollenkaan?

Jos on kiinnostavaa tehtävää niin unohtuu. Ennemminkin huomaan siitä, että pitäs syödä, kun tulee jotenkin "tyhmäksi". Ilmeisesti aivosta loppuu energia.

• UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Kyllä minusta muuten saisi hyvän emännän mutta olen ehkä turhan peräänantamaton.

• UUSI

11
      (pöh)

• Anonyymi00005
      UUSI

Huijaatte! Te kaikki huijaatte, huijarit keitetään öljyssä :)

• UUSI

Kyllä. Friteerattua kanaljaa.

• UUSI

Makaronini on aina AL DENTE👌🏼
      Jauheliha pakkaa palamaan.

• Anonyymi00007
      UUSI

Lounastunnilla sain 6/13
      Nyt 13/13

Jos näitä kysytään viikon päästä, niin hyv. tod. näk. on palattu tuohon tasoon 6.
      Sen verran kiinnostaa kyökkihommat. Ei tule ehtoisaa emäntää.
      Mutta huomaatteko kuinka nopea oppimaan :))

-keinovaginamies-

• UUSI

Minusta juuri noin kuuluu tehdä jos on aikaa ja miksi ei olisi. Ensin mitataan tulos rehellisesti ja sitten toistetaan testi ja ruoskitaan itseä vähän jos vielä menee yksikin väärin.

• Anonyymi00013
        UUSI
        scrg kirjoitti:

Minusta juuri noin kuuluu tehdä jos on aikaa ja miksi ei olisi. Ensin mitataan tulos rehellisesti ja sitten toistetaan testi ja ruoskitaan itseä vähän jos vielä menee yksikin väärin.

Kai tämä oli huumoria!!

• Anonyymi00009
      UUSI

Pyh..jaksoin kolmanteen kysymykseen, joista kahteen vastasin jo väärin.
      Huomaa miten sitä on elännyt ihan hyvän elämän ilman tuollaista tietoa:)

AV

• UUSI

Minusta ei ole emännäksi, eikä hellapoliisiksi. Tämä visa meni odotettua paremmin ja osa kysymyksistä oli haastavia. 😊

"Tuloksesi: 12 / 13
      Huippukokin ainesta!

Onnittelut, hieno suoritus! Taidat viettää paljon aikaa keittiössä? On selvää, että tiedät yhtä sun toista ruoanlaitosta. Olet todennäköisesti mitä loistavin kotikokki, suorastaan huippuluokkaa! Onnekkaita ovat he, jotka pääsevät keitoksiasi maistamaan."

Kiitos kivasta visasta. 😁

• UUSI

4 oikein

• Anonyymi00010
      UUSI

Tästä peikosta tuleekin perin kätevä emäntä, 12/13!

En ollut koskaan kuullutkaan mistään 1-2-3 muistisäännöstä, vain 6-6-6 sekä 6-6-9 säännöstä.

• UUSI

En osaa. 8 pistettä täydestä. Keittiö ei ole mun vahvuuksiani, etenkään sanoilla hifistely. Ihan hyvää ruokaa teen. Vaan ei minusta mitään kokkia tulisi. Ei kesyäsi hermo kuumia köksiä ja plärätä sapuskan kanssa.

• Anonyymi00011
      UUSI

Tuloksesi: 5 / 13
      Tämä voi vähän kirvellä...

...mutta eihän se kovin hyvin sujunut. Ruoanlaiton salat saattavat olla sinulle vähän tuntemattomat, mutta älä turhia murehdi, sillä hyvää ruokaa voi tehdä ilman monenmoista nippelitietämystäkin. Tai ehkä nautit syömisestä enemmän kuin kokkaamisesta? Joka tapauksessa: toivottavasti opit testiä tehdessäsi jotakin uutta!

Että sellaista, Ja juuri laitoin muutaman päivän ruoat muikuista, kanafileistä ja punakaalesta sekä vielä kuivan kakun perään. Mistä hemmetistä tuollaisia sanoja. En ole lukenut reseptejä 10 vuoteen, kaikki ohjeet on omassa päässä.

• UUSI

Minä kävin testin jälkeen lounasravintolassa syömässä ja eihän tuo käytäntöä mitannut vaan teoriaa. Mutta kyllä teoriakin auttaa. Kun periaatteessa tietää mistä kaikki koostuu ja miten kaikki on tehty niin voi sitten myös soveltaa aina käytössä olevista raaka-aineista jotakin.

• Anonyymi00012
      UUSI

Kun on käynyt emäntäkoulun niin eikö silloin ole jo emäntä. Siellä opiskeltiin paljon muutakin kuin ruoanlaittoa.

• Anonyymi00014
      UUSI

lehti: minä Esko-Irmeli

• Anonyymi00015
      UUSI

teuvo-johannes kuin Esko-Irmeli

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      116
      5010
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3623
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2450
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1568
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1540
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1454
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1272
    8. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1168
    9. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      16