Ilmeisesti yhteiskuntaluokkani on kohentunut

Olin siis eräässä kaupassa ja kapeahkoilla rappusilla havaitsin niiden viereen asetetun muutamia mielenkiintoisia myytäviä tuotteita, joten pysähdyin tutkimaan yhtä niistä.
Takaani kuului varovainen "Anteeksi herra", joten jatkoin etenemistäni, jotta takana tulevakin pääsi minne mahtoi mennäkään.
(huvituin, sillä asuni oli edelleen yhtä mieleenpainumaton kuin ennenkin ja tukkakin on taas yhä pidempi)

Helsingissä siis hoitamassa asioita.
Jääkaappipakastin piti vaihtaa, sillä pakastinosan kompressori hajosi jo silloin ennen joulua (taisin raportoida sen silloin).
Epätavallisesti tilasin siihen kotiinkuljetuksen, enkä siis raahannut sitä tänne itse.
Kuski oli yllättäen japanilaisen näköinen, mutta selvästi oli asunut täällä ikänsä, sillä puheesta ei erottanut mitään epätavallista.
Tehokas ja mukava tyyppi.

Orkideat eivät kuki, vaikka yksi on kyllä jo tekemässä paria nuppua, mutta sen sijaan kameliassa on yksi kukka ja se on ensimmäinen kerta. Voi olla ettei aukea enempää, sillä patteriventtiilien asentajat olivat jättäneet verhot auki ja tuo kasvi tuntuu hermostuvan aivan kaikista muutoksista.

13

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UUSI

Kun olin ulkomailla töissä, minua ja ryhmääni kutsuttiin sanalla gentlemen.
      Olen vieläkin otettu.

• UUSI

Minulla oli eräässä projectissa yhtenä nimikkeenä breast technician ja se huvittaa minua edelleen (ei ollut lääketieteellinen projekti).

• UUSI

Jääkaappi pakastin? Siis oikeen oli erilliset kompurat?

Mä oon tollasta hakenu, mutta nykyään kaikissa näyttää olevan yhteinen kompura. mikähän syynä?

• UUSI

Tuo hajonnut oli Gram ja silloin muinaisena aikana kunnollisissa oli tosiaan kaksi kompressoria.
        Ratkaisu ei ole halpa, joten siksi nykyisissä on vain yksi.
        (osittäin johtuu myös siitä, että ryhtyivät tekemään venttiileitä, joilla saa jaettua tehon molemmille osille säädön mukaisesti)
        ((aiemmin se oli hankalampaa))

• UUSI

Olen positiivisesti yllättynyt nopeasta toiminnasta. Onhan täysin normaalia, kun jääkaappi hajoaa joulukuussa, niin sen tilalle hankitaan uusi vasta helmikuussa.

Orkideasi murjottavat, koska ne ovat ikävoineet sinua. Niille pitää jutella mukavia ja niitä pitää kehua. Oletko edes muistanut kiittää niitä edellisistä kukinnoista?
      (laitoit silloin, orkideoiden kukinnoista, kuvan palstalle)

Kameliasta olen kuullut, että se ottaa nokkiinsa hyvin pienestä ja voi pudottaa nuppunsa herkästi. Sitä ei saisi yhtään kääntää ja siirrellä.
      Satuin kerran, etelän reissulla, näkemään kamelian kukkivan. Kamelia on pensaskasvi, en aikaisemmin tiennyt sitä.
      Kamelioita on punaisia, vaal.punaisia ja puhtaan valkoisia.

Minkä värinen sinun kameliasi on?

• UUSI

Noh, toimintanopeuteen vaikuttaa se, ettei täällä ole ollut ketään paikalla ennen kuin nyt.
        Ja jos olisi ollut, niin sitten ei olisivat saaneet tulla toimeen ilman pakastinta.
        (siis jääkaappi toimi edelleen kuten ennenkin ja vain pakastinosa oli rikki)

Orkideat ehkä kaipaisivat hiukan lisää lannoitetta, mutta liikalannoitusdkin on niille haitallista.
        Minulla on kyllä johtolukumittari, mutta optimiarvo on tuntematon, eli pitäisi aloittaa hidas säätäminen ja havainnoida tulokset.

Harmillisesti kamelia on valkoinen (oletin värikkäämmäksi).
        Se on tähän mennessä pudottanut kaikki nuput jo monta kertaa ja lehdissäkin on usein tummia kohtia (nytkin on). Selvästi on hankalaa löytää sille paikkaa jossa se oikeasti viihtyisi.

• Anonyymi00001
      UUSI

Olen joutunut kuulemaan kohteliaisuuden Sir hyvin riittävästi.
      Mutta hauskin kommentti kuulemistani tässä. "Herramme Sebaot saapui, pyytäkäämme häntä ratkaisemaan yhteinen ongelmamme."

Mies 65

• UUSI

Tuo on jo vakuuttava meriitti.

• UUSI

Tiedoksi
      Jos television kaukosäädin ei suostu toimimaan ja varsinkin siten, että osa nappuloista ei tee mitään, niin sen voi saada kuntoon avaamalla ja pesemällä nappulaiston ja piirilevyn isopropanolilla. Teen juuri nyt sitä ja tämä ei toiminut siksi, että nappuloiden kumista on noussut pintaan jotain kummallista tahmaa, joka estää kontaktit. Mutta siis isopropanoli ja kuuma vesi näyttävät toimivan oikein hyvin.
      (tulee niihin muitakin vikoja, mutta tahmatilanne poistuu näin)

• Anonyymi00002
      UUSI

Onko teillä joku alemmuuskompleksi. Kun puhuttelen ventovierasta miestä, sanon aina, sinä herra siinä, voisitko sanoa...

• UUSI

Ei vain ole aiemmin sattunut kohdalle.
        Vastaava ilmiö joskus aikoinaan oli hiukan yleisempi, kun pikkulasten äidit kielsivät lastaan häiritsemästä setää (aika nuorena silloin määrittelivät minut sedäksi).

• Anonyymi00003
        UUSI
        buddy-love kirjoitti:

Ei vain ole aiemmin sattunut kohdalle.
        Vastaava ilmiö joskus aikoinaan oli hiukan yleisempi, kun pikkulasten äidit kielsivät lastaan häiritsemästä setää (aika nuorena silloin määrittelivät minut sedäksi).

Nauran ääneen tuolle "setä"-ilmaisulle tuossa tilanteessa. 😂

🦄

• Anonyymi00005
      UUSI

joku tyttö niin kaulaa juyyuj niin hybä mrnrr nukkumssn kuulrr hänrtn jouain...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      116
      5010
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3623
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2450
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1568
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1540
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1454
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1272
    8. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1168
    9. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      16