Miten selviän tästä pettymyksestä? 😞
Eilen katsoin ensimmäisen kerran elämässäni UMK:ta televisiosta.
Suosikkini oli Paalanen, johon olin yhden vuorokauden kuluessa ehtinyt kehittää syvän musiikkiin ja filosofiaan perustuvan fanisuhteen.
Mutta hän ei voittanut. 😞 Harmittaa vieläkin. 😞 Tuhlasin 2 tuntia elämästäni katsoen UMK:ta. Tai kyllä minä siinä vähän tein muuta samalla. Ja oli mukavaa olla mieheni kanssa kaksistaan.
Mutta silti: miksi ihmisillä on niin outo musiikkimaku? En kestä muita ihmisiä. En aio katsoa Euroviisuja enkä enää koskaan aio katsoa UMK:ta.
Mutta Takatukkaa aion kuunnella vielä kauan! Selvitin Wikipediasta myös, miten kurkkuääni muodostetaan. En kokeillut, mutta en jättänyt kokeilematta niistä syistä, joista alkuperäiset kurkkulaulua käyttävät kulttuurit eivät suosittele kurkkulaulua naisille (mm. hedelmättömyys). (Pyrin hedelmättömyyteen hieman varmemmilla keinoilla.)
Maailman murheet ratkaisin. Telkusta virran mä katkaisin.
🦄
Yxäri on rikki
20
166
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
miksi eivät tee ohjelmaa: Suomen Kaamein Koti.
Kaunein jos on jo niin pitäisi tehdä myös kaamein.
Tasapuolisuuden ja demokratian vuoksi. - Anonyymi00002UUSI
Parodiaa - tyhmä, tyrkky, kehitysvammainen, vajukki, vajaaälyinen, ho*o kohta tulee poliisi ovelle, tein tästä kommentista rikosilmoituksen, juoppo, luuseri, mitään miestä ei ole jne kaikki sinulta siteerattua kontsaa mitä tulee ilman poseerausemojiasi
Ei ole häävi luulotautisenkaan elo. Luulee alvaria, et toinen on tekaistu persoona. Kuitenkaan ei pysty olemaan puhuttelematta toista.
- Anonyymi00003UUSI
illalla elokuva, pelielokuva EVEO-kanavalla Molly's Game.
- Anonyymi00004UUSI
Olen hämmentynyt saamieni kommenttien loogisuuden ja kohteliaisuuden puutteesta. 🤔
🦄- Anonyymi00006UUSI
En usko. Olet jo sen verran palstalla aikaasi viettänyt, ettei millään voi enää hämmentää.
xLiner "Olen hämmentynyt saamieni kommenttien loogisuuden ja kohteliaisuuden puutteesta. 🤔🦄"
Tuppaa oleen sillei, et jos luulee olevansa maailman napa, nii luulee myös olevansa kohtelias ja muut äksyi p**kiaisii. Taas toisen silmin nähtynä sun 'tuosta poikki ja pinoon' -tyyli vaikuttaa spartalaiselta keljuilulta.
Siks sää saat palstalla ussein takasi.- Anonyymi00008UUSI
Tri-is.eli.Triceratops kirjoitti:
"Olen hämmentynyt saamieni kommenttien loogisuuden ja kohteliaisuuden puutteesta. 🤔🦄"
Tuppaa oleen sillei, et jos luulee olevansa maailman napa, nii luulee myös olevansa kohtelias ja muut äksyi p**kiaisii. Taas toisen silmin nähtynä sun 'tuosta poikki ja pinoon' -tyyli vaikuttaa spartalaiselta keljuilulta.
Siks sää saat palstalla ussein takasi.Tartun ilmaisuun "maailman napa":
On fyysinen, biologinen, psykologinen ja filosofinen fakta, että jokainen tarkastelee maailmaa oman tietoisuutensa kautta.
🦄 Anonyymi00008 kirjoitti:
Tartun ilmaisuun "maailman napa":
On fyysinen, biologinen, psykologinen ja filosofinen fakta, että jokainen tarkastelee maailmaa oman tietoisuutensa kautta.
🦄"On fyysinen, biologinen, psykologinen ja filosofinen fakta, että jokainen tarkastelee maailmaa oman tietoisuutensa kautta. 🦄"
Logiikka pahoin heittää. Ei ole kyse tästä selviöstä, vaan siitä, että toisen tietoisuus pitää itseään keskeisenä, toisen tietoisuus muihin verrattavana.- Anonyymi00013UUSI
Tri-is.eli.Triceratops kirjoitti:
"On fyysinen, biologinen, psykologinen ja filosofinen fakta, että jokainen tarkastelee maailmaa oman tietoisuutensa kautta. 🦄"
Logiikka pahoin heittää. Ei ole kyse tästä selviöstä, vaan siitä, että toisen tietoisuus pitää itseään keskeisenä, toisen tietoisuus muihin verrattavana.Logiikka heittää sinullakin, jos minua tuolla tavalla kuvailet.
Jos otetaan premissiksi tämä:
"On fyysinen, biologinen, psykologinen ja filosofinen fakta, että jokainen tarkastelee maailmaa oman tietoisuutensa kautta. "
Silloin tämä ei ole loogisesti mahdollista:
"toisen tietoisuus pitää itseään keskeisenä, toisen tietoisuus muihin verrattavana."
Syitä on kaksi:
1. Jokaisen on pakko pitää omaa tietoisuuttaan eri asemassa kuin muiden, koska siihen on läheisempi suhde kuin muiden tietoisuuksiin. Eri aseman ei tarvitse olla määrällisesti parempi kuin muiden (ja olisi eettisesti suotavaakin, ettei niin ajattelisi) mutta sen on tosiasioista johtuen oltava laadullisesti erilaista: läheisempää, tarkempaa ja helpommin ymmärrettävää.
2. (Tämä seuraa kohdasta 1): Jos oletamme että kaikki muutkin hyväksyvät premissini, jokaisen tietoisuuden on oltava keskenään samanlainen ainakin kohdassa 1 kuvaillun ominaisuuden osalta.
Muu on tämän premissin pohjalta tässä vaiheessa spekulaatiota.
🦄
- Anonyymi00005UUSI
Sinulla on jo ratkaisu miten välttää pettymyksiä. Jätin tämän vuoden katsomiset väliin johtuen viimevuoden pettymyksen. Linda ja Parkkonen olivat ennakkosuosikkeja. Minusta tuntuu, ikään kuin kansalle olisi annettu valtaa valita ja äänestää paras, mutta tavalla tai toisella sitä ei oikeasti ole.
"Minusta tuntuu, ikään kuin kansalle olisi annettu valtaa valita ja äänestää paras, mutta tavalla tai toisella sitä ei oikeasti ole."
Toiselta nimeltään sitä kutsutaan demokratiaksi 😁
"Mutta silti: miksi ihmisillä on niin outo musiikkimaku?"
Samaa mieltä näin yleisesti ottaen, en tosin tiedä mikä UMK on, enkä katsonut tuota ohjelmaa. Jos nyt puhutaan vain modernista musiikista, niin pidän esim. vanhojen tietokonepelimusiikkien remixeistä.
Esim.
https://mattgray1.bandcamp.com/track/rambo-first-blood-part-2-c64-loading-theme-r5-version
tai
https://mattgray1.bandcamp.com/track/sanxion-loader-26-remixMää olin nukahtanu euroviisuja kattoessa v. 1962 seittemännen kohalla. Heräsin telkun kohinaan, ku lähetys loppu. Aattelin, et täähän riitti.
Niin riittikin, mutta katoin taas männävuonna, et miten KAJ menesty. Aika hyvinhän se menestyki, mut muuten oli sutta ja sekundaa. Niet palasin entiseen, en kato esikilpailuja enkä lopullisii.- Anonyymi00007UUSI
Kuuntelin radiosta ajaessani kotiin ja ohjelma loppui kilometriä ennen kotipihaa.
Yleisesti olen pettynyt varsinkin nykyvuosien kilpailukappaleiden laatuun ja koskee kaikkkia maita.
Vain harvoin joukossa on oikeasti hyviä esityksiä, eivätkä ne edes välttämättä voita.
(mutta toisaalta niin on ollut aina)
Franco Battiato, Alice - I Treni Di Tozeur
https://www.youtube.com/watch?v=yVtkvuKpKf8
Sibel Tüzün - Superstar | Turkish Version (Official Video)
https://www.youtube.com/watch?v=M6B3YLnudO0
Hatari - Hatrið mun sigra - Iceland 🇮🇸
https://www.youtube.com/watch?v=-ELSP8zqhXo
Domenico Modugno - Nel Blu Dipinto di Blu (Volare)
https://www.youtube.com/watch?v=-UkhT0N1aiI
DUE GROSSE LACRIME BIANCHE – IVA ZANICCHI 🇮🇹 | Italy
https://www.youtube.com/watch?v=hS2BjJCAitk- Anonyymi00010UUSI
Ensimmäistå Italiasta tulee kuunneltua ja samoin viimevuoden Volevo essere un duro" by Lucio Corsi from Italy
https://youtu.be/-Alz9MnqyZI Anonyymi00010 kirjoitti:
Ensimmäistå Italiasta tulee kuunneltua ja samoin viimevuoden Volevo essere un duro" by Lucio Corsi from Italy
https://youtu.be/-Alz9MnqyZIHauska video.
En ollut nähnyt tuota.
:)
- Anonyymi00009UUSI
Musiikkimakuja on monia ja minuun Paalanen ei kauheasti uponnut, vaikka se täytyy myöntää, että tyyli on erottuva ja biisissä on tsrttuva rytmi.
Minulla ei ollut tänä vuonna selvää suosikkia, joten en suhtautunut niin suurella tunteella. Peten ja Lindan voitto oli myös niin päivänselvä, ettei sekään yllättänyt. Mielestäni he myös ovat parhaita edustamaan Suomea tänä vuonna. Jos he nyt lähtevät kisoihin, mikä voisi olla ihan fiksu teko tässä maailmantilanteessa.
Kurkkulaulu on mielenkiintoinen laulutapa. En meinaa oikein pystyä vain kuuntelemaan sitä, kun kurkkuuni alkaa sattua. Sama tapahtuu esim hevin kohdalla. Tulee epämiellyttävä olo siitä, millä tavalla ääntä käytetään, että tunnen sen jopa kipuna.
Aletheias - Anonyymi00011UUSI
Ei sitä musiikkimakua niinkään kannata ihmetellä, enemmänkin sitä onko kuuntelijoilla korvia päässään ollenkaan tai että vaivaako rajoittuneisuus muillakin osa-alueilla kuullun suhteen :D
Tai sitten tekee saman kuin täällä ja ohittaa todennäköisen häiriötekijän ilman sen kummempia frustraatioita, no problem :) - Anonyymi00012UUSI
Ihan parhaita biisejä oli UMK:ssä, ei voi mitään. Ja lopputulos meni juurikin miun maun mukaan, Liekinheitin oli selkeästi paras (Euroviisuihin).
- Sheena
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1227111Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1224897L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa644195TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a153443Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7192231Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?2681654- 671445
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581418Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j571366Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä221306