Apua!!!

Marie***

Täytän syksyllä 50. Neljä tytärtäni kasvoivat aikuisiksi ja lensivät pesästä. Nuorimmainen muutti juuri.
Nyt on jäljellä tyhjä pesä ja aviomies. Litto ei ole ollut kovin hyvä, miehelläni on ollut kaikki nämä 30 vuotta avioliiton ulkopuolisia suhteita syystä tai toisesta. Päämääräni oli saada lapset aikuisiksi ehjässä kodissa, ja se haave toteutui.
Nyt on kaksi vaihtoehtoa, lähteä ja aloittaa itsenäisen naisen elämä, tai jäädä ja korjata rikki mennyttä avioliittoa.
Mutta miten se korjataan? Miten ihmeessä saisi rakkauden syttymään uudestaan? Haluaisin sitä, mutta tunteet on ihan nollassa. En tunne miestäni kohtaan yhtään mitään.
Onko ketään kohtalotovereita?

13

1073

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että muutamien vuosien päästä ajattelen juuri samoin kuin sinä nyt.ehjä koti lapsilla on tärkeämpi tällä hetkellä kuin oma onnellinen elämä.eli joskus sitten....

• liian paksua

jopa provoksi;D

• liiton korjaaja

Kuullostaa tyrmäävälle tuo juttunne, tuntematta enempää taustojanne. Kylläpä on miehelläsi ollut helppoa. Annappa jo hänen itsenäistyä, sinun itsenäistymisestäsi en huolta kanna, pärjäät loistavasti yksinkin. Kerää miehen kamppeet keskelle huonetta ja matkalaukku viereen, pakatkoon itse. Niin minä tein kymmenen vuotta sitten ja jäin lasten kanssa kotiin.
      Pärjännyt olen enkä takaisin ottaisi samaa miestä vieläkään.
      Yksinkertaisesti en suostunut olemaan kynnysmattona, jonka yli mennen tullen käveltiin naisjuttujen kanssa. Enkä katsellut sitä touhua edes kovinkaan monta vuotta.

• Itse eronnut mies

Sinulla on nyt ammusvarastoa vaikka muille jakaa, jos tiedät miehesi 30 vuotta jatkuneet syrjähypyt.

Kyllä ero kirpaisee aikuisiakin lapsia, mutta sinun oma elämäsi on tärkein, ja sinulla on lupa ajatella itseäsi.

Lähde yksin pitkälle lomalle, älä ota miestä mukaan. Erossa oleminen tekee hyvää molemmille. Älä ole missään kontaktissa häneen. Jätä kännykkä kotiin. Sinulla on silloin aikaa miettiä, ja miehelläsi on aikaa miettiä. - Lomallasi voit huomata jotakin, mitä et ole ennen havainnut, kun olette miehesi kanssa päivittäin yhdessä. Miehesi voi huomata myös.

Palattuasi saatat löytää muuttunen miehen. Omat ajatuksesi ovat selvinneet. - Mietintä on molemmille hyvä asia. Se voi kypsyttää joko liiton purkautumiseen tai sen elvyttämiseen.

Ehdit miettiä, miten järjestät elämäsi, jos lähdet, tai saatat huomata, että et haluakaan lähteä.

Minun eroni johtui myös toisen osapuolen uskottomuudesta ja liiallisesta alkoholin käytöstä. Jos et tunne mustasukkaisuutta, niin lienet jo tehnyt alustavan päätöksen.

• Marie***

Niinpä, ehkäpä olen jo päätöksen tehnyt jossakin alitajunnassani. Mutta tuntuu uskomattomalta, että se aika tuli, että lapset ovat lähteneet. Se tuli tosi nopeasti..
        En minä ole kuitenkaan mikään kynnysmatto ollut. Päinvastoin, ihan niin kuin mieheni olisi rakastanut minua, mutta silti vaan kävi vieraissa, ehkä käy vieläkin.
        Muistan kyllä sen tuskan monta kertaa sydämessä, mutta enää ei tunnu miltään. Ei yhtään miltään. Se tässä niin huolestuttavaa onkin.

• liiton korjaaja
        Marie*** kirjoitti:

Niinpä, ehkäpä olen jo päätöksen tehnyt jossakin alitajunnassani. Mutta tuntuu uskomattomalta, että se aika tuli, että lapset ovat lähteneet. Se tuli tosi nopeasti..
        En minä ole kuitenkaan mikään kynnysmatto ollut. Päinvastoin, ihan niin kuin mieheni olisi rakastanut minua, mutta silti vaan kävi vieraissa, ehkä käy vieläkin.
        Muistan kyllä sen tuskan monta kertaa sydämessä, mutta enää ei tunnu miltään. Ei yhtään miltään. Se tässä niin huolestuttavaa onkin.

...meille silloin aikoinani, yksin. Siihen siis tarvitaan kaksi, sitä tarkoitin. Tein aikoinani oman päätökseni, jota en kadu. Ei se tarkoita sitä, että elämä olisi ollut niin helppoa ja mukavaa sen jälkeen, mutta tämä on ollut minun elämäni. Lapset eivät siitä minulle suuttuneet, päinvastoin. Tytär(16 v) oli aiemmin jo ymmärtänyt että isällään on joku nainen, eikä uskaltanut sitä minulle kertoa. Oli itsekin yrittänyt selvittää sitä, kuka se on. Oli vaan äärettömän helpottunut kun se räjähdys lopulta kotona tuli minun puoleltani. Tästä ilmaa puhdistavasta tapauksesta kului vielä vuosi, ennenkuin tytär rohkeni kertoa tienneensä isän naisista. Pelkäsi että suutun hänelle kun hän ei ollut minulle kertonut. Halasin häntä lujasti ja vapautin syyllisyydestä. Tästäpä näette, että lapset pyrkivät olemaan lojaaleja vanhemmilleen, silti hätääntyneitä toisen (olipa se kumpi tahansa) osapuolen puolesta. Vaikka he ovat lojaaleja, silti he ovat oikeudenmukaisuuden kannalla.

Sinä olet aikoinasi tehnyt omat päätöksesi ja ratkaisusi, kunnioitan siinä sinua. Me emme kukaan pysty sanomaan lopulta mitä sinun pitää tehdä, joten pyydänkin sinulta anteeksi aikaisempaa omaa reipasta kannanottoni. Olemme erilaisia luonteiltamme, ja aina se on kahden kauppa jne. , mitä tekee.
        Nyt toivon sinulle jatkossa hyvää elämää, mitä sitten teetkin. Älä ainakaan näiden kommenttien perusteella pohdi sitä, mitä olisi/ja ei olisi pitänyt tehdä... olet tehnyt parhaaksi katsomallasi tavalla, ja nyt jatkat tästä! Kun lapset ovat aikuistuneet, sinulle alkaa erilainen vapaus, nauti siitä!

Äitinä yhdyn siihen mielipiteeseen, että lasteni puolesta teen mitä vain (kukin tavallaan), miehet jäävät aina siinä leikissä kakkoseksi!!

• #RITVA#

Sillä tavalla ne onnettomat avioparit syntyy, että ollaan yhdessä hinnalla millä hyvänsä.
      Se hinta on sitten useimmin se onnen tunne, miltä tuntuu rakastaa ja olla rakastettu..
      Jokainen päättäkööt kohdallaan. Minä päätin niin, että perhe säilyy ehjänä, vaikka lapset lentävät pesästä. En rakasta miestäni, mutta aikuisten lasten ja lastenlasten tähden jatkan tätä.

Ritva

• kannattaa

nimenomaan erota,he vain kärsivät jos vanhemmilla on huono suhde,parempi kaksi onnellista eronnutta vanhempaa kuin onneton pari,lapset vaistoavat ja havaitsevat enemmän kuin luulet!

• Angi.......
        kannattaa kirjoitti:

nimenomaan erota,he vain kärsivät jos vanhemmilla on huono suhde,parempi kaksi onnellista eronnutta vanhempaa kuin onneton pari,lapset vaistoavat ja havaitsevat enemmän kuin luulet!

Nyt olet väärässä... Lapset pelkäävät kaiken aikaa että vanhemmat eroavat...

• mymmeli___
        Angi....... kirjoitti:

Minä olen kokenut saman kuin sinä, ketjun aloittaja.
        Päästin elämäni rakkauden menemään, kun valitsin lapset ja perheen.
        Siitä on kulunut 10 vuotta ja vieläkin kaipaan häntä koko sydämestäni.
        Uskon että olisin ollut parrempi äiti, jos silloin olisin päättänyt toisin.

• siitä kaikki lähtee
        Angi....... kirjoitti:

mutta ei ole aitoa elämä jos ei kuuntele itseään.Ei koskaan enää kynnysmatoksi,voi tulla katkeraksi ja syyttää lopulta jopa omia lapsia ym. kun heidän takia unohti omat tarpeet.

• Angi....... kirjoitti:

niin totta kuin olla vain voi!!
        minä en koskaan voisi tehdä sitä lapsille,unohdan ennemmin itseni,kuin pistäisin lasten elämän pirstaleiksi....

• mii-su kirjoitti:

niin totta kuin olla vain voi!!
        minä en koskaan voisi tehdä sitä lapsille,unohdan ennemmin itseni,kuin pistäisin lasten elämän pirstaleiksi....

tässä angin mielipiteeseen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      270
      2282
    2. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1001
    3. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      55
      979
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      960
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      81
      921
    6. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      42
      854
    7. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      21
      838
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      736
    9. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      299
      684
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      677
    Aihe