Mistä viha toista kohtaan ?

Anonyymi-ap

Täälläkin saa kokea paljon itseen kohdistuvaa vihaa, ikävä kyllä, vaikka syytä ei pitäisi edes olla.

Seuraava Raamatunkohta nousi mieleeni tuohon vihaamiseen liittyen:

1. Johanneksen kirje 3
11 Sillä tämä on se sanoma, jonka te olette alusta asti kuulleet, että meidän tulee rakastaa toinen toistamme
12 eikä olla Kainin kaltaisia, joka oli pahasta ja tappoi veljensä. Ja minkätähden hän tappoi hänet? Sentähden, että hänen tekonsa olivat pahat, mutta hänen veljensä teot vanhurskaat.

Siis Kain vihasi veljeään vain siksi, että hänen omat toimensa olivat vääriä ja pahoja, mutta veljensä taas hyviä ja oikeita.

Miksi näin ?

No, kun valkeus paljastaa Raamatun mukaan pimeyden.

Eli Aabelin hyvät toimet paljastivat Kainin väärät toimet, ja siksi Kain siis vihasi veljeään.

Jos taas kumpikin olisi toiminut väärin, ei Kainilla olisi ollut syytä vihata veljeään.

Tämäkin liittyy samaan aiheeseen:

1. Piet. 4:4 Sentähden he oudoksuvat sitä, ettette juokse heidän mukanansa samaan riettauden lätäkköön, ja herjaavat.

Minulle tämä on nyt ajankohtainen asia ja aihe, joka on noussut käsittelyyn, kun itse olen kohdannut vihaa mielestäni syyttömänä.

No, täällä toki on saanut ja saa paljonkin vihaa ja herjauksia ja rapaa niskaansa monilta ja yleensä toisen vääriin luuluihin ja kuvitelmiin perustuen, ei totuuteen perustuen.

Mutta nyt olen kohdannut sitä ihan livenä ja minua on syytetty juuri siitä, että olen toiminut oikein ja sitä jäin ihmettelemään kovasti, kunnes tuo Raamatunpaikka nousi mieleeni / nostettiin mieleeni.

12 eikä olla Kainin kaltaisia, joka oli pahasta ja tappoi veljensä. Ja minkätähden hän tappoi hänet? Sentähden, että hänen tekonsa olivat pahat, mutta hänen veljensä teot vanhurskaat.

Olkoon tämä alustus, vaiikka itselleni nousee yhä lisää asiaa, tuohon liittyen laajemminkin.

14

241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jumala ja Poika on yhtä. Näin meidänkin kuuluisi olla uskovaisuudessa.

Mutta, eihän sitä muotouskonnossa näykään Isän ja Pojan yhteyttä, vaan liha --lihaavastaan.

Aabelin uhri kertoi sijaisuhrista ja Kainin - omat lyhteet

• Anonyymi00012

Mihin jäi sinulta Pyhä Henki ?

Jumala on Yksi, Isässä ja Pojassa ja Pyhässä Hengessä !

• Anonyymi00002

Jos alusta asti on ollut vihaa, vainoa ja herjaamista, niin ei se vain tule looppumaan sanottiin tai tehtiin mitä tahansa. Ei se lopu ennen kuin saatana syöstään helvettiin kaikkien apureidensa ja juonittelijoittensa kanssa.

Sitten vasta viha loppuu.

• Voiko vitutukseen kuolla?🤔

• Anonyymi00003

Viha, eipä tunnu olevan sellaisia mitä joissain paikoissa on ketkä puhuvat kaikesta, eivätkä vain ”hengellistä”, koko elämä on hengellistä myös Linux ja tietokoneen käyttö on hengellistä?
      Ei jaksaisi vääntää kättä siitä mitä näkee koko ajan tapahtuvan toisille ja itselle tosielämässä ja siitä että sitä mukama ei olisikaan olemassa.
      Minä mieluiten palaisin aikaan kun olin 18-20, sekä ottaisin etsikonajan vastaan eri tavalla. Tai pelastumisen jälkeen kertoisin uskosta eri tavalla ja enemmän viettäisin aikaa vanhojen ystävien kanssa.

• Anonyymi00005

Miksi laitat lutherin hapatusta tänne ?

• Anonyymi00006

Sinä täällä olet aina toisten kimpussa ja teet syntiä.

Mitä syntiä olet tänään tehnyt? Kerro toki.

• Anonyymi00009

Sinä varmaan kerrot ensin omat syntisi ?

Matt. 7:4 Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?

Matt. 7:5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.

Luuk. 6:42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.

• Anonyymi00013

Tuli hiljaista.

Jo Jeesuksen aikana ulkokultaiset fariseukset ja kirjanoppineet olivat innokkaina syynäämässä toisten syntejä.

Mutta samalla olivat sokeita omille synneilleen ja kuvittelivat itse siis olevansa ylen hyviä ja pyhiä.

Surullista.

• Anonyymi00008

Paha liekö kenkään, yksi vaan on herkempi toisia. Ja ylpeyttä vastaan.

• Anonyymi00014

Mistä viha toista kohtaan? Kateudesta.

• Edeltävä virke
      avauksen ensimmäiselle
      Raamattulainaukselle:

"Kuka ikinä ei tee vanhurskautta,
      hän ei ole Jumalasta,
      ei myöskään se,
      joka ei veljeänsä rakasta."
      (1 Joh 3:10)

Ja kun vielä peräytetään
      edeltävään virkkeeseen,
      niin asia selkenee lopullisesti:

"Siitä käy ilmi,
      ketkä ovat Jumalan lapsia
      ja ketkä perkeleen lapsia."
      (1 Joh 3:10)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      242
      3075
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      17
      1728
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      22
      1424
    4. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      129
      1241
    5. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      104
      1238
    6. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      75
      1147
    7. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      1052
    8. Oikea kaste on syntisten kaste

Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka
      Kaste
      58
      1045
    9. Upotuskaste on raamatullisin kaste

Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.
      Kaste
      717
      957
    10. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      135
      952
    Aihe